ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Δήμος Θεσσαλονίκης: Πληρωμές οφειλών με… ένα κλικ από το σπίτι

Τα επόμενα βήματα του ψηφιακού μετασχηματισμού του κεντρικού δήμου

 04/06/2024 07:00

Δήμος Θεσσαλονίκης: Πληρωμές οφειλών με… ένα κλικ από το σπίτι

Δημήτρης Λαζόπουλος

Ακόμα ένα βήμα προς την πλήρη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του έκανε ο δήμος Θεσσαλονίκης, παρέχοντας εδώ και λίγες ημέρες τη δυνατότητα στους δημότες του να ενημερώνονται διαδικτυακά για τις οφειλές τους και να τις αποπληρώνουν με τον ίδιο τρόπο.

Όπως εξηγεί στη «ΜτΚ» ο αντιδήμαρχος Ψηφιακής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Βασιλόπουλος, σε πρώτη φάση, έχουν αναρτηθεί οφειλές ΤΑΠ, κλήσεις της Δημοτικής Αστυνομίας και της τροχαίας, ενώ σταδιακά θα αναρτάται στην ψηφιακή πλατφόρμα politis.thessaloniki.gr το σύνολο των οφειλών προς τον δήμο. «Η ψηφιακή πλατφόρμα δεν αφορά μόνο οφειλές αλλά στόχος είναι να γίνει η πύλη επικοινωνίας και πληροφόρησης του δημότη με τον δήμο για κάθε θέμα», συμπληρώνει ο αντιδήμαρχος.

Τα βήματα της ηλεκτρονικής εξόφλησης και τα χρέη

Εισερχόμενος στην πλατφόρμα www.politis.thessaloniki.gr ο δημότης ή ο επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στον δήμο θα πατήσει το κουμπί είσοδος και θα καταχωρίσει τους προσωπικούς κωδικούς TAXIS. Από την καρτέλα ειδοποιητήρια μπορεί να δει τις οφειλές του, εφόσον υπάρχουν, και ταυτόχρονα μπορεί να δει τι αφορά η κάθε ειδοποίηση, τον κωδικό πληρωμής RF καθώς και να εκτυπώσει ή να αποθηκεύσει στον υπολογιστή του το ειδοποιητήριο. Ο κ. Βασιλόπουλος επισημαίνει ότι «όλα τα ειδοποιητήρια έχουν τυπωμένο RF, που είναι ο μοναδικός κωδικός πληρωμής ώστε να γίνει άμεσα η πληρωμή από το e-banking του κάθε πολίτη ή του κάθε επιχειρηματία».

  • Στο ερώτημα πώς θα ενημερώνεται ο δημότης για κάποια οφειλή που έχει χρεωμένη στο ΑΦΜ του, αλλά μπορεί να την έχει ξεχάσει, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με παλιές κλήσεις της Δημοτικής Αστυνομίας, ο αντιδήμαρχος εξηγεί: «Οι δημότες έχουν τη δυνατότητα να συνδέονται στην ψηφιακή πλατφόρμα όποτε επιθυμούν και να ελέγχουν αν έχουν κάποια οφειλή». Από εκεί και πέρα, ο δήμος θα προβεί ανακοινώσεις και δημοσιεύσεις τόσο στα δημοτικά ΜΜΕ (σ.σ. FM 100 & TV100) όσο και στα ιδιωτικά. Επιπλέον, όσοι πολίτες έχουν πιστοποιημένο email με δυνατότητα λήψης ειδοποιήσεων στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, θα λαμβάνουν προσωποποιημένη ειδοποίηση στο e-mail τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα, πρακτική η οποία ακολουθήθηκε τις προηγούμενες ημέρες με αφορμή την έναρξη λειτουργίας της νέας ψηφιακής υπηρεσίας.

Μέχρι και σήμερα οι υπηρεσίες του δήμου «εργάζονται πυρετωδώς για να την καταγραφή των οφειλών προς τον δήμο Θεσσαλονίκης» και από τα δεδομένα που υπάρχουν μέχρι στιγμής από την εκκαθάριση «έχουν αναρτηθεί οφειλές ύψος 1.303.822 ευρώ από κλήσεις που αφορούν 27.346 οφειλέτες. Παράλληλα έχουν αναρτηθεί οφειλές ύψους 6.205.888 ευρώ από ΤΑΠ που αφορούν 16.871 οφειλέτες», ενώ η διαδικασία πιστοποίησης οφειλετών συνεχίζεται, ενημερώνει ο κ. Βασιλόπουλος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που γνωστοποίησε ο αντιδήμαρχος στη «ΜτΚ», ο δήμος έστειλε τις προηγούμενες ημέρες περισσότερα από 13.000 ειδοποιητήρια σε e-mails οφειλετών. «Οι πολίτες ανταποκρίθηκαν από την πρώτη μέρα. Τα πρώτα στοιχεία που έχουμε στη διάθεση μας, προδίδουν τη διάθεση πολιτών και επιχειρηματικών να αποπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους, εκμεταλλευόμενοι την ευκαιρία απλούστευσης των διαδικασιών. Σχεδόν 2.000 οφειλέτες έχουν τακτοποιήσει τις εκκρεμότητες τους με τον δήμο», προσθέτει ο κ. Βασιλόπουλος.

Ο σχεδιασμός των επόμενων ψηφιακών υπηρεσιών

Η διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη σχεδιάζει τις επόμενες υπηρεσίες προς τους δημότες που θα ψηφιοποιηθούν. Συγκεκριμένα πρόκειται για τις εξής:

α) Πληρωμή μέσω πιστωτικής κάρτας και IRIS στο www.politis.thessaloniki.gr.

β) Αίτηση ανανέωσης κοινοχρήστου χώρου.

γ) Εφαρμογή που θα αφορά τη χρήση των κοιμητηρίων του δήμου.

  • Όπως διαβεβαιώνει ο αντιδήμαρχος «υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, για τα βήματα που θα ακολουθήσουμε μέχρι το τέλος του χρόνου», για τις παραπάνω υπηρεσίες.
  • Παράλληλα, σε επόμενο χρόνο θα προγραμματιστεί και μία ψηφιακή υπηρεσία που θα δίνει τη δυνατότητα στους δημότες να ρυθμίζουν τις οφειλές τους μέσα από την ψηφιακή πλατφόρμα του δήμου. «Στόχος είναι να κάνουμε ασφαλή βήματα αφού έχουμε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια των συναλλαγών, με γνώμονα την εξυπηρέτηση του πολίτη και όχι την ψηφιακή του ταλαιπωρία», αναφέρει ο αντιδήμαρχος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ψηφιακή πλατφόρμα του δήμου Θεσσαλονίκης είναι σήμερα σε παραγωγική λειτουργία, το οποίο σημαίνει ότι οι δυνατότητές της, καθώς και οι προσφερόμενες υπηρεσίες θα αναβαθμίζονται συνεχώς. Για κάθε νέα προσθήκη ψηφιακής υπηρεσίας ή νέας δυνατότητας σε υφιστάμενες ο δήμος θα ενημερώνει με ανακοινώσεις, τονίζει ο κ. Βασιλόπουλος.

Παράλληλα, το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Οικονομικών Υπηρεσιών που αφορά την εσωτερική λειτουργία του δήμου λειτουργεί κανονικά από τις 8 Ιανουαρίου μετά από οδηγία του δημάρχου Θεσσαλονίκης, απλοποιώντας έτσι και τις εσωτερικές εργασίες των δημοτικών υπηρεσιών με αποτέλεσμα να εξοικονομούνται εργατοώρες και χρόνος.

Πέρα από όλα αυτά, η διοίκηση Αγγελούδη συνεχίζει τις διαδικασίες για το εγχείρημα που είχε ξεκινήσει η διοίκηση Ζέρβα και αφορά τη διασύνδεση όλων των δημοτικών κτιρίων με υπερυψηλές ταχύτητες διαδικτύου. «Έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός από το Ταμείο Ανάκαμψης. Είμαστε στη φάση της ολοκλήρωσης του διαγωνισμού προκειμένου να προκύψει ανάδοχος που θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου», ενημερώνει ο αντιδήμαρχος.

Συνοψίζοντας τα οφέλη που θα έχει ο δήμος από την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του και ειδικά μετά την έναρξη λειτουργίας της υπηρεσίας αποπληρωμής οφειλών, ο κ. Βασιλόπουλος επισημαίνει ότι το πρώτο όφελος είναι ότι αρχίζουν να εισπράττονται οφειλές που έμεναν στα συρτάρια για χρόνια. «Για τα άδεια ταμεία του δήμου Θεσσαλονίκης, αντιλαμβάνεστε πόσο σημαντική είναι μΊα τέτοια εξέλιξη. Εμείς θεωρούμε πως είναι όφελος, η εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρηματικών που μπορούν χρησιμοποιώντας τους υπολογιστές τους, τα tablet του ή τα κινητά τους τηλέφωνα, να κάνουν τη δουλειά τους, χωρίς να είναι απαραίτητη η μετακίνησή τους και η ταλαιπωρία τους στα γκισέ του δήμου», συνεχίζει ο αντιδήμαρχος.

Και καταλήγει υπογραμμίζοντας πως οι «οι υπηρεσίες του δήμου που είναι επιφορτισμένες με την είσπραξη οικονομικών υποχρεώσεων, εξοικονομούν παραγωγικό χρόνο προς αξιοποίηση. Η δέσμευση του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Στέλιου Αγγελούδη, για να τελειώσει η ταλαιπωρία των πολιτών και να εκσυγχρονιστεί ο δήμος, γίνεται πράξη με έργα».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 02.06.2024

Ακόμα ένα βήμα προς την πλήρη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του έκανε ο δήμος Θεσσαλονίκης, παρέχοντας εδώ και λίγες ημέρες τη δυνατότητα στους δημότες του να ενημερώνονται διαδικτυακά για τις οφειλές τους και να τις αποπληρώνουν με τον ίδιο τρόπο.

Όπως εξηγεί στη «ΜτΚ» ο αντιδήμαρχος Ψηφιακής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Βασιλόπουλος, σε πρώτη φάση, έχουν αναρτηθεί οφειλές ΤΑΠ, κλήσεις της Δημοτικής Αστυνομίας και της τροχαίας, ενώ σταδιακά θα αναρτάται στην ψηφιακή πλατφόρμα politis.thessaloniki.gr το σύνολο των οφειλών προς τον δήμο. «Η ψηφιακή πλατφόρμα δεν αφορά μόνο οφειλές αλλά στόχος είναι να γίνει η πύλη επικοινωνίας και πληροφόρησης του δημότη με τον δήμο για κάθε θέμα», συμπληρώνει ο αντιδήμαρχος.

Τα βήματα της ηλεκτρονικής εξόφλησης και τα χρέη

Εισερχόμενος στην πλατφόρμα www.politis.thessaloniki.gr ο δημότης ή ο επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στον δήμο θα πατήσει το κουμπί είσοδος και θα καταχωρίσει τους προσωπικούς κωδικούς TAXIS. Από την καρτέλα ειδοποιητήρια μπορεί να δει τις οφειλές του, εφόσον υπάρχουν, και ταυτόχρονα μπορεί να δει τι αφορά η κάθε ειδοποίηση, τον κωδικό πληρωμής RF καθώς και να εκτυπώσει ή να αποθηκεύσει στον υπολογιστή του το ειδοποιητήριο. Ο κ. Βασιλόπουλος επισημαίνει ότι «όλα τα ειδοποιητήρια έχουν τυπωμένο RF, που είναι ο μοναδικός κωδικός πληρωμής ώστε να γίνει άμεσα η πληρωμή από το e-banking του κάθε πολίτη ή του κάθε επιχειρηματία».

  • Στο ερώτημα πώς θα ενημερώνεται ο δημότης για κάποια οφειλή που έχει χρεωμένη στο ΑΦΜ του, αλλά μπορεί να την έχει ξεχάσει, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με παλιές κλήσεις της Δημοτικής Αστυνομίας, ο αντιδήμαρχος εξηγεί: «Οι δημότες έχουν τη δυνατότητα να συνδέονται στην ψηφιακή πλατφόρμα όποτε επιθυμούν και να ελέγχουν αν έχουν κάποια οφειλή». Από εκεί και πέρα, ο δήμος θα προβεί ανακοινώσεις και δημοσιεύσεις τόσο στα δημοτικά ΜΜΕ (σ.σ. FM 100 & TV100) όσο και στα ιδιωτικά. Επιπλέον, όσοι πολίτες έχουν πιστοποιημένο email με δυνατότητα λήψης ειδοποιήσεων στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, θα λαμβάνουν προσωποποιημένη ειδοποίηση στο e-mail τους ανά τακτά χρονικά διαστήματα, πρακτική η οποία ακολουθήθηκε τις προηγούμενες ημέρες με αφορμή την έναρξη λειτουργίας της νέας ψηφιακής υπηρεσίας.

Μέχρι και σήμερα οι υπηρεσίες του δήμου «εργάζονται πυρετωδώς για να την καταγραφή των οφειλών προς τον δήμο Θεσσαλονίκης» και από τα δεδομένα που υπάρχουν μέχρι στιγμής από την εκκαθάριση «έχουν αναρτηθεί οφειλές ύψος 1.303.822 ευρώ από κλήσεις που αφορούν 27.346 οφειλέτες. Παράλληλα έχουν αναρτηθεί οφειλές ύψους 6.205.888 ευρώ από ΤΑΠ που αφορούν 16.871 οφειλέτες», ενώ η διαδικασία πιστοποίησης οφειλετών συνεχίζεται, ενημερώνει ο κ. Βασιλόπουλος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που γνωστοποίησε ο αντιδήμαρχος στη «ΜτΚ», ο δήμος έστειλε τις προηγούμενες ημέρες περισσότερα από 13.000 ειδοποιητήρια σε e-mails οφειλετών. «Οι πολίτες ανταποκρίθηκαν από την πρώτη μέρα. Τα πρώτα στοιχεία που έχουμε στη διάθεση μας, προδίδουν τη διάθεση πολιτών και επιχειρηματικών να αποπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους, εκμεταλλευόμενοι την ευκαιρία απλούστευσης των διαδικασιών. Σχεδόν 2.000 οφειλέτες έχουν τακτοποιήσει τις εκκρεμότητες τους με τον δήμο», προσθέτει ο κ. Βασιλόπουλος.

Ο σχεδιασμός των επόμενων ψηφιακών υπηρεσιών

Η διοίκηση του Στέλιου Αγγελούδη σχεδιάζει τις επόμενες υπηρεσίες προς τους δημότες που θα ψηφιοποιηθούν. Συγκεκριμένα πρόκειται για τις εξής:

α) Πληρωμή μέσω πιστωτικής κάρτας και IRIS στο www.politis.thessaloniki.gr.

β) Αίτηση ανανέωσης κοινοχρήστου χώρου.

γ) Εφαρμογή που θα αφορά τη χρήση των κοιμητηρίων του δήμου.

  • Όπως διαβεβαιώνει ο αντιδήμαρχος «υπάρχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, για τα βήματα που θα ακολουθήσουμε μέχρι το τέλος του χρόνου», για τις παραπάνω υπηρεσίες.
  • Παράλληλα, σε επόμενο χρόνο θα προγραμματιστεί και μία ψηφιακή υπηρεσία που θα δίνει τη δυνατότητα στους δημότες να ρυθμίζουν τις οφειλές τους μέσα από την ψηφιακή πλατφόρμα του δήμου. «Στόχος είναι να κάνουμε ασφαλή βήματα αφού έχουμε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια των συναλλαγών, με γνώμονα την εξυπηρέτηση του πολίτη και όχι την ψηφιακή του ταλαιπωρία», αναφέρει ο αντιδήμαρχος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ψηφιακή πλατφόρμα του δήμου Θεσσαλονίκης είναι σήμερα σε παραγωγική λειτουργία, το οποίο σημαίνει ότι οι δυνατότητές της, καθώς και οι προσφερόμενες υπηρεσίες θα αναβαθμίζονται συνεχώς. Για κάθε νέα προσθήκη ψηφιακής υπηρεσίας ή νέας δυνατότητας σε υφιστάμενες ο δήμος θα ενημερώνει με ανακοινώσεις, τονίζει ο κ. Βασιλόπουλος.

Παράλληλα, το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Οικονομικών Υπηρεσιών που αφορά την εσωτερική λειτουργία του δήμου λειτουργεί κανονικά από τις 8 Ιανουαρίου μετά από οδηγία του δημάρχου Θεσσαλονίκης, απλοποιώντας έτσι και τις εσωτερικές εργασίες των δημοτικών υπηρεσιών με αποτέλεσμα να εξοικονομούνται εργατοώρες και χρόνος.

Πέρα από όλα αυτά, η διοίκηση Αγγελούδη συνεχίζει τις διαδικασίες για το εγχείρημα που είχε ξεκινήσει η διοίκηση Ζέρβα και αφορά τη διασύνδεση όλων των δημοτικών κτιρίων με υπερυψηλές ταχύτητες διαδικτύου. «Έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός από το Ταμείο Ανάκαμψης. Είμαστε στη φάση της ολοκλήρωσης του διαγωνισμού προκειμένου να προκύψει ανάδοχος που θα αναλάβει την υλοποίηση του έργου», ενημερώνει ο αντιδήμαρχος.

Συνοψίζοντας τα οφέλη που θα έχει ο δήμος από την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του και ειδικά μετά την έναρξη λειτουργίας της υπηρεσίας αποπληρωμής οφειλών, ο κ. Βασιλόπουλος επισημαίνει ότι το πρώτο όφελος είναι ότι αρχίζουν να εισπράττονται οφειλές που έμεναν στα συρτάρια για χρόνια. «Για τα άδεια ταμεία του δήμου Θεσσαλονίκης, αντιλαμβάνεστε πόσο σημαντική είναι μΊα τέτοια εξέλιξη. Εμείς θεωρούμε πως είναι όφελος, η εξυπηρέτηση πολιτών και επιχειρηματικών που μπορούν χρησιμοποιώντας τους υπολογιστές τους, τα tablet του ή τα κινητά τους τηλέφωνα, να κάνουν τη δουλειά τους, χωρίς να είναι απαραίτητη η μετακίνησή τους και η ταλαιπωρία τους στα γκισέ του δήμου», συνεχίζει ο αντιδήμαρχος.

Και καταλήγει υπογραμμίζοντας πως οι «οι υπηρεσίες του δήμου που είναι επιφορτισμένες με την είσπραξη οικονομικών υποχρεώσεων, εξοικονομούν παραγωγικό χρόνο προς αξιοποίηση. Η δέσμευση του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Στέλιου Αγγελούδη, για να τελειώσει η ταλαιπωρία των πολιτών και να εκσυγχρονιστεί ο δήμος, γίνεται πράξη με έργα».

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 02.06.2024

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία