ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Δήμος Θεσσαλονίκης: «Σφίγγει» ο κλοιός για ηλεκτρικά πατίνια και σκούτερ από Δευτέρα - Κόβονται πρόστιμα

Οι προβλέψεις της νέας κανονιστικής και το ενδεχόμενο καθολικής απαγόρευσης κυκλοφορίας αυτών των οχημάτων εάν δεν συνετιστούν οι αναβάτες

 09/08/2024 14:59

Δήμος Θεσσαλονίκης: «Σφίγγει» ο κλοιός για ηλεκτρικά πατίνια και σκούτερ από Δευτέρα - Κόβονται πρόστιμα
Φωτογραφία αρχείου Eurokinissi

Δημήτρης Λαζόπουλος

Σφίγγει από τη Δευτέρα, 12 Αυγούστου, ο «κλοιός» του δήμου Θεσσαλονίκης στους χρήστες ηλεκτρικών πατινιών και ελαφρών σκούτερ, καθώς σε σημερινή σύσκεψη στο δημαρχείο αποφασίστηκε να εφαρμοστούν όσα προβλέπονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, για τα συγκεκριμένα οχήματα της λεγόμενης μικροκινητικότητας.

Η σύσκεψη έλαβε χώρα καθώς έχει παρατηρηθεί ότι τα οχήματα αυτά κυκλοφορούν με μεγάλες ταχύτητες ακόμη και πάνω στα πεζοδρόμια, ενώ οι αναβάτες δεν φορούν τον εξοπλισμό και τα διακριτικά που οφείλουν βάσει του νόμου. Στο δημαρχιακό μέγαρο βρέθηκαν σήμερα οι εκπρόσωποι των τεσσάρων εταιρειών που νοικιάζουν ηλεκτρικά πατίνια και των δύο εταιρειών που νοικιάζουν ηλεκτρικά σκούτερ. 

Σεβασμός του νόμου ή... απαγόρευση κυκλοφορίας των πατινιών στον δήμο

Όπως λέει μάλιστα στο makthes.gr ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Κοινοτήτων, Κώστας Τσιαπακίδης, εάν δεν βελτιωθεί η κατάσταση τότε εξετάζεται το ενδεχόμενο ακόμη και να απαγορευθεί η κυκλοφορία τους εντός των διοικητικών ορίων του δήμου Θεσσαλονίκης, κάτι που έχει συμβεί στο Παρίσι και στη Νίκαια της Γαλλίας, σύμφωνα με τον ίδιο.

Μια τέτοια απόφαση βέβαια θα πρέπει να είναι συμβατή με το νομικό πλαίσιο της χώρας για αυτό και ο κ. Τσιαπακίδης σημειώνει ότι η απαγόρευση κυκλοφορίας των πατινιών στη Γαλλία ελήφθη κατόπιν διεξαγωγής δημοψηφίσματος. 

Τούτων δοθέντων στη σημερινή σύσκεψη ο κ. Τσιαπακίδης και οι εκπρόσωποι των εταιρειών έθεσαν επί τάπητος όλα τα προβλήματα, μεταξύ των οποίων και η ενοικίαση τέτοιων οχημάτων σε ανήλικους ηλικίας 12-15 ετών, για τους οποίος ο αντιδήμαρχος τονίζει ότι θα πρέπει να ενεργοποιηθούν και οι γονείς τους, δεδομένου ότι πριν και μετά την ενοικίαση ενός τέτοιου οχήματος, ο ιδιοκτήτης της κάρτας (σ.σ. δηλαδή ο γονέας) ενημερώνεται με μήνυμα στο κινητό του από την τράπεζα. Συνεπώς, ο γονέας είναι σύμφωνος με τη χρήση πατινιού ή σκούτερ από το παιδί του, εφόσον δίνει έγκριση για πληρωμή μέσω κάρτας, τονίζει ο αντιδήμαρχος.

patinia.jpg


Η πλευρά του δήμου κατέθεσε στους επιχειρηματίες τις προτάσεις της για τη νέα κανονιστική που θα ρυθμίζει την κυκλοφορία πατινιών και σκούτερ και μέχρι το τέλος Αυγούστου οι εταιρείες θα πρέπει να επανέλθουν στον δήμο με τις προτάσεις τους. Έτσι, στόχος είναι το τελικό σχέδιο της νέας κανονιστικής να ενεργοποιηθεί τον Σεπτέμβριο.

Στις προτάσεις του δήμου περιλαμβάνεται η αναθεώρηση των ορίων ταχύτητας ειδικά για την παλιά και τη νέα παραλία το διάστημα Απρίλιος-Οκτώβριος, οπότε υπάρχει μεγάλος αριθμός πεζών. Ακόμα, ο δήμος εξετάζει τρόπους ενεργοποίησης των γονέων προκειμένου να είναι πλήρως ενήμεροι για τις κινήσεις των παιδιών τους, τα οποία θα πρέπει να φέρουν τον κατάλληλο εξοπλισμό προστασίας. 

Επιπλέον, ο δήμος θα προτείνει χώρους τους οποίους θα τους νοικιάσει στις εταιρείες ώστε οι χρήστες να αφήνουν εκεί τα πατίνια και τα σκούτερ και όχι στη μέση οποιουδήποτε δρόμου, όπως ισχύει σήμερα. Στην περίπτωση που κάποιος χρήστης αφήνει το πατίνι ή το σκούτερ εκτός αυτών των χώρων, τότε ο δήμος θα επιβάλλει πρόστιμο στην ιδιοκτήτρια εταιρεία, η οποία από εκεί και πέρα θα μπορεί να διεκδικήσει τα χρήματα από τον χρήστη, εξηγεί ο κ. Τσιαπακίδης.

Άλλη πρόβλεψη της κανονιστικής που ετοιμάζει ο δήμος είναι η απαγόρευση κυκλοφορίας των πατινιών και των ελαφρών σκούτερ σε πεζόδρομους και πλατείες.

Από σήμερα κόβει κλήσεις η τροχαία - Από 12 Αυγούστου οι έλεγχοι της Δημοτικής Αστυνομίας

Σε κάθε περίπτωση από την ερχόμενη Δευτέρα, 12 Αυγούστου, η δημοτική αστυνομία θα αρχίσει να επιβάλλει πρόστιμα στους χρήστες ηλεκτρικών πατινιών και σκούτερ που δεν τηρούν τα προβλεπόμενα από τον ΚΟΚ. Αυτό σημαίνει ότι η μη χρήση κράνους και η απουσία προστατευτικού εξοπλισμού, επιφέρει πρόστιμο 40 ευρώ στον αναβάτη, ενώ κλήση θα κόβεται εάν η οδήγηση γίνεται σε πεζοδρόμιο, διαμηνύει ο αντιδήμαρχος. Να σημειωθεί ότι η τροχαία Θεσσαλονίκης έχει αρχίσει ήδη από σήμερα να «σφίγγει» τον κλοιό των ελέγχων στα πατίνια και στα σκούτερ, επιβάλλοντας τα προβλεπόμενα πρόστιμα.

patini.jpg


Επίσης, όσα οχήματα έχουν μέγιστη ταχύτητα 5 χιλιομέτρων ανά ώρα, μπορούν να κινούνται επί του πεζοδρομίου, αλλά πάντοτε οφείλουν να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς, όπως για παράδειγμα στη διάβαση. Επιπροσθέτως, όταν υπάρχει συνωστισμός στο πεζοδρόμιο, τότε ο χρήστης του πατινιού ή του σκούτερ οφείλει να κατέβει από το όχημα και να συνεχίσει προχωρώντας το σκούτερ με τα χέρια, υπογραμμίζει ο κ. Τσιαπακίδης. 

Παράλληλα, ο νόμος ορίζει ότι τα οχήματα με μέγιστη ταχύτητα τα 25 χλμ ανά ώρα δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας με όριο 50 χιλιομέτρων και άνω, παρά μόνο στην άκρη της δεξιά λωρίδας δίπλα στο πεζοδρόμιο και αυτό με πολλή προσοχή. Αντιθέτως, μπορούν να κυκλοφορούν κανονικά σε ποδηλατόδρομους, σημειώνει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος. 

Υπενθυμίζεται ότι σε κάθε πατίνι ή σκούτερ πρέπει να υπάρχει ένας αναβάτης, να μην χρησιμοποιεί ακουστικά ή κινητό τηλέφωνο και να έχει και τα δύο χέρια του στο τιμόνι, να φέρει ανακλαστικό γιλέκο κατά τις βραδινές ώρες και βέβαια να τηρεί τα σήματα οδικής κυκλοφορίας. Οι παραβάσεις αυτών των προβλέψεων επιφέρουν επίσης πρόστιμα. Πέρα από αυτά, ο χρήστης οφείλει να έχει στο πατίνι τα έγγραφα ενοικίασης του οχήματος. Εάν δεν τα έχει, τότε επιβαρύνεται με πρόστιμο 20 ευρώ, αναφέρει ο αντιδήμαρχος.

Σφίγγει από τη Δευτέρα, 12 Αυγούστου, ο «κλοιός» του δήμου Θεσσαλονίκης στους χρήστες ηλεκτρικών πατινιών και ελαφρών σκούτερ, καθώς σε σημερινή σύσκεψη στο δημαρχείο αποφασίστηκε να εφαρμοστούν όσα προβλέπονται στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, για τα συγκεκριμένα οχήματα της λεγόμενης μικροκινητικότητας.

Η σύσκεψη έλαβε χώρα καθώς έχει παρατηρηθεί ότι τα οχήματα αυτά κυκλοφορούν με μεγάλες ταχύτητες ακόμη και πάνω στα πεζοδρόμια, ενώ οι αναβάτες δεν φορούν τον εξοπλισμό και τα διακριτικά που οφείλουν βάσει του νόμου. Στο δημαρχιακό μέγαρο βρέθηκαν σήμερα οι εκπρόσωποι των τεσσάρων εταιρειών που νοικιάζουν ηλεκτρικά πατίνια και των δύο εταιρειών που νοικιάζουν ηλεκτρικά σκούτερ. 

Σεβασμός του νόμου ή... απαγόρευση κυκλοφορίας των πατινιών στον δήμο

Όπως λέει μάλιστα στο makthes.gr ο αντιδήμαρχος Δημοτικής Αστυνομίας και Κοινοτήτων, Κώστας Τσιαπακίδης, εάν δεν βελτιωθεί η κατάσταση τότε εξετάζεται το ενδεχόμενο ακόμη και να απαγορευθεί η κυκλοφορία τους εντός των διοικητικών ορίων του δήμου Θεσσαλονίκης, κάτι που έχει συμβεί στο Παρίσι και στη Νίκαια της Γαλλίας, σύμφωνα με τον ίδιο.

Μια τέτοια απόφαση βέβαια θα πρέπει να είναι συμβατή με το νομικό πλαίσιο της χώρας για αυτό και ο κ. Τσιαπακίδης σημειώνει ότι η απαγόρευση κυκλοφορίας των πατινιών στη Γαλλία ελήφθη κατόπιν διεξαγωγής δημοψηφίσματος. 

Τούτων δοθέντων στη σημερινή σύσκεψη ο κ. Τσιαπακίδης και οι εκπρόσωποι των εταιρειών έθεσαν επί τάπητος όλα τα προβλήματα, μεταξύ των οποίων και η ενοικίαση τέτοιων οχημάτων σε ανήλικους ηλικίας 12-15 ετών, για τους οποίος ο αντιδήμαρχος τονίζει ότι θα πρέπει να ενεργοποιηθούν και οι γονείς τους, δεδομένου ότι πριν και μετά την ενοικίαση ενός τέτοιου οχήματος, ο ιδιοκτήτης της κάρτας (σ.σ. δηλαδή ο γονέας) ενημερώνεται με μήνυμα στο κινητό του από την τράπεζα. Συνεπώς, ο γονέας είναι σύμφωνος με τη χρήση πατινιού ή σκούτερ από το παιδί του, εφόσον δίνει έγκριση για πληρωμή μέσω κάρτας, τονίζει ο αντιδήμαρχος.

patinia.jpg


Η πλευρά του δήμου κατέθεσε στους επιχειρηματίες τις προτάσεις της για τη νέα κανονιστική που θα ρυθμίζει την κυκλοφορία πατινιών και σκούτερ και μέχρι το τέλος Αυγούστου οι εταιρείες θα πρέπει να επανέλθουν στον δήμο με τις προτάσεις τους. Έτσι, στόχος είναι το τελικό σχέδιο της νέας κανονιστικής να ενεργοποιηθεί τον Σεπτέμβριο.

Στις προτάσεις του δήμου περιλαμβάνεται η αναθεώρηση των ορίων ταχύτητας ειδικά για την παλιά και τη νέα παραλία το διάστημα Απρίλιος-Οκτώβριος, οπότε υπάρχει μεγάλος αριθμός πεζών. Ακόμα, ο δήμος εξετάζει τρόπους ενεργοποίησης των γονέων προκειμένου να είναι πλήρως ενήμεροι για τις κινήσεις των παιδιών τους, τα οποία θα πρέπει να φέρουν τον κατάλληλο εξοπλισμό προστασίας. 

Επιπλέον, ο δήμος θα προτείνει χώρους τους οποίους θα τους νοικιάσει στις εταιρείες ώστε οι χρήστες να αφήνουν εκεί τα πατίνια και τα σκούτερ και όχι στη μέση οποιουδήποτε δρόμου, όπως ισχύει σήμερα. Στην περίπτωση που κάποιος χρήστης αφήνει το πατίνι ή το σκούτερ εκτός αυτών των χώρων, τότε ο δήμος θα επιβάλλει πρόστιμο στην ιδιοκτήτρια εταιρεία, η οποία από εκεί και πέρα θα μπορεί να διεκδικήσει τα χρήματα από τον χρήστη, εξηγεί ο κ. Τσιαπακίδης.

Άλλη πρόβλεψη της κανονιστικής που ετοιμάζει ο δήμος είναι η απαγόρευση κυκλοφορίας των πατινιών και των ελαφρών σκούτερ σε πεζόδρομους και πλατείες.

Από σήμερα κόβει κλήσεις η τροχαία - Από 12 Αυγούστου οι έλεγχοι της Δημοτικής Αστυνομίας

Σε κάθε περίπτωση από την ερχόμενη Δευτέρα, 12 Αυγούστου, η δημοτική αστυνομία θα αρχίσει να επιβάλλει πρόστιμα στους χρήστες ηλεκτρικών πατινιών και σκούτερ που δεν τηρούν τα προβλεπόμενα από τον ΚΟΚ. Αυτό σημαίνει ότι η μη χρήση κράνους και η απουσία προστατευτικού εξοπλισμού, επιφέρει πρόστιμο 40 ευρώ στον αναβάτη, ενώ κλήση θα κόβεται εάν η οδήγηση γίνεται σε πεζοδρόμιο, διαμηνύει ο αντιδήμαρχος. Να σημειωθεί ότι η τροχαία Θεσσαλονίκης έχει αρχίσει ήδη από σήμερα να «σφίγγει» τον κλοιό των ελέγχων στα πατίνια και στα σκούτερ, επιβάλλοντας τα προβλεπόμενα πρόστιμα.

patini.jpg


Επίσης, όσα οχήματα έχουν μέγιστη ταχύτητα 5 χιλιομέτρων ανά ώρα, μπορούν να κινούνται επί του πεζοδρομίου, αλλά πάντοτε οφείλουν να παραχωρούν προτεραιότητα στους πεζούς, όπως για παράδειγμα στη διάβαση. Επιπροσθέτως, όταν υπάρχει συνωστισμός στο πεζοδρόμιο, τότε ο χρήστης του πατινιού ή του σκούτερ οφείλει να κατέβει από το όχημα και να συνεχίσει προχωρώντας το σκούτερ με τα χέρια, υπογραμμίζει ο κ. Τσιαπακίδης. 

Παράλληλα, ο νόμος ορίζει ότι τα οχήματα με μέγιστη ταχύτητα τα 25 χλμ ανά ώρα δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν στους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας με όριο 50 χιλιομέτρων και άνω, παρά μόνο στην άκρη της δεξιά λωρίδας δίπλα στο πεζοδρόμιο και αυτό με πολλή προσοχή. Αντιθέτως, μπορούν να κυκλοφορούν κανονικά σε ποδηλατόδρομους, σημειώνει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος. 

Υπενθυμίζεται ότι σε κάθε πατίνι ή σκούτερ πρέπει να υπάρχει ένας αναβάτης, να μην χρησιμοποιεί ακουστικά ή κινητό τηλέφωνο και να έχει και τα δύο χέρια του στο τιμόνι, να φέρει ανακλαστικό γιλέκο κατά τις βραδινές ώρες και βέβαια να τηρεί τα σήματα οδικής κυκλοφορίας. Οι παραβάσεις αυτών των προβλέψεων επιφέρουν επίσης πρόστιμα. Πέρα από αυτά, ο χρήστης οφείλει να έχει στο πατίνι τα έγγραφα ενοικίασης του οχήματος. Εάν δεν τα έχει, τότε επιβαρύνεται με πρόστιμο 20 ευρώ, αναφέρει ο αντιδήμαρχος.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία