Δυστύχημα στα Τέμπη: Παρουσία εισαγγελέα απολογείται ο σταθμάρχης Λάρισας - Μέχρι και ισόβια για τους εμπλεκόμενους
01/03/2023 11:39
01/03/2023 11:39
Σε σύλληψη μετατράπηκε η προσαγωγή του σταθμάρχη Λάρισας για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Την ίδια ώρα, ο κλειδούχος κλήθηκε για εξηγήσεις και έδωσε ανωμοτί κατάθεση στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας που διενεργεί την προανάκριση και συγκεντρώνει την ογκώδη δικογραφία.
Οι καταθέσεις των επιζώντων, ωστόσο, και η πραγματογνωμοσύνη θα ρίξουν περισσότερο φως στα ακριβή αίτια του δυστυχήματος. Καταθέσεις έχουν δώσει ακόμη ο εκπρόσωπος της Hellenic Train και δύο προϊστάμενοι τμημάτων, Μηχανοδηγών και Εκδοτηρίων, σύμφωνα με την ΕΡΤ.
Αυτό που κυρίως ερευνάται είναι, εάν πρόκειται για ανθρώπινο λάθος ή για μία σειρά τεχνικών παραλείψεων και σφαλμάτων που οδήγησαν στο μοιραίο δυστύχημα, καθώς και γιατί ο σταθμάρχης έδωσε τη συγκεκριμένη γραμμή στην επιβατική αμαξοστοιχία.
Παρουσία εισαγγελικού λειτουργού απολογείται αυτή την ώρα στο πλαίσιο της προανάκρισης, ο σταθμάρχης του ΟΣΕ Λαρίσης, στη βάρδια του οποίου έγινε το πολύνεκρο δυστύχημα με τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.
Την εποπτεία της έρευνας έχει κατόπιν εντολής του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου, ο εισαγγελέας εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, που μεταβαίνει επί τόπου προκειμένου να έχει άμεση γνώση των ερευνών.
Μετά την συγκέντρωση των πρώτων στοιχείων η εισαγγελία αναμένεται να προχωρήσει στην άσκηση ποινικών διώξεων σε βάρος όσων προκύψουν ευθύνες για την πρόκληση του δυστυχήματος. Το αδίκημα που εξετάζεται είναι αυτό της διατάραξης στην ασφάλεια συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος, αδίκημα που μπορεί να διωχθεί και ως κακούργημα αν αποδειχθεί δόλος έστω και ενδεχόμενος και επισύρει - με βάση την αλλαγή του ποινικού κώδικα- ποινές που ξεκινούν από κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών και μπορούν υπό προϋποθέσεις να φθάσουν μέχρι και ισόβια. Η ποινή των ισοβίων προβλέπεται και για την κατηγορία των ανθρωποκτονιών εφόσον αποδοθεί δόλος.
Oι πρώτες εκτιμήσεις των Αρχών συγκλίνουν στην εκδοχή του ανθρώπινου λάθους, που οδήγησε να βρεθούν δύο τρένα στην ίδια γραμμή με αποτέλεσμα να συγκρουστούν μετωπικά με ταχύτητα. Η επιβατική αμαξοστοιχία θα λέγαμε πως βρέθηκε στο αντίθετο ρεύμα. Οι μαρτυρίες μάλιστα των επιβαινόντων δεν κάνουν καν λόγο για φρενάρισμα, ενώ πολλοί μιλούν για μεγάλες ταχύτητες από τα δύο τρένα.
Εικάζεται λοιπόν πως ο αρμόδιος στη Λάρισα δεν γύρισε τα κλειδιά -μηχανισμός που ρυθμίζει τη διέλευση στις διακλαδώσεις-, αφήνοντας την αμαξοστοιχία να ανέβει από τη γραμμή καθόδου. Βεβαίως, όλα θα πρέπει να διερευνηθούν και να επιβεβαιωθούν από την έρευνα που θα ακολουθήσει. Προς τούτο, έχουν οδηγηθεί προς εξέταση στο Αστυνομικό Τμήμα Λάρισας ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ Λαρίσης, ο κλειδούχος του σταθμού και ο εκπρόσωπος της Hellenic Train.
Σε σύλληψη μετατράπηκε η προσαγωγή του σταθμάρχη Λάρισας για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Την ίδια ώρα, ο κλειδούχος κλήθηκε για εξηγήσεις και έδωσε ανωμοτί κατάθεση στο Τμήμα Τροχαίας Λάρισας που διενεργεί την προανάκριση και συγκεντρώνει την ογκώδη δικογραφία.
Οι καταθέσεις των επιζώντων, ωστόσο, και η πραγματογνωμοσύνη θα ρίξουν περισσότερο φως στα ακριβή αίτια του δυστυχήματος. Καταθέσεις έχουν δώσει ακόμη ο εκπρόσωπος της Hellenic Train και δύο προϊστάμενοι τμημάτων, Μηχανοδηγών και Εκδοτηρίων, σύμφωνα με την ΕΡΤ.
Αυτό που κυρίως ερευνάται είναι, εάν πρόκειται για ανθρώπινο λάθος ή για μία σειρά τεχνικών παραλείψεων και σφαλμάτων που οδήγησαν στο μοιραίο δυστύχημα, καθώς και γιατί ο σταθμάρχης έδωσε τη συγκεκριμένη γραμμή στην επιβατική αμαξοστοιχία.
Παρουσία εισαγγελικού λειτουργού απολογείται αυτή την ώρα στο πλαίσιο της προανάκρισης, ο σταθμάρχης του ΟΣΕ Λαρίσης, στη βάρδια του οποίου έγινε το πολύνεκρο δυστύχημα με τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.
Την εποπτεία της έρευνας έχει κατόπιν εντολής του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου, ο εισαγγελέας εφετών Λάρισας, Σταμάτης Δασκαλόπουλος, που μεταβαίνει επί τόπου προκειμένου να έχει άμεση γνώση των ερευνών.
Μετά την συγκέντρωση των πρώτων στοιχείων η εισαγγελία αναμένεται να προχωρήσει στην άσκηση ποινικών διώξεων σε βάρος όσων προκύψουν ευθύνες για την πρόκληση του δυστυχήματος. Το αδίκημα που εξετάζεται είναι αυτό της διατάραξης στην ασφάλεια συγκοινωνιών από την οποία προκλήθηκε θάνατος, αδίκημα που μπορεί να διωχθεί και ως κακούργημα αν αποδειχθεί δόλος έστω και ενδεχόμενος και επισύρει - με βάση την αλλαγή του ποινικού κώδικα- ποινές που ξεκινούν από κάθειρξη τουλάχιστον 10 ετών και μπορούν υπό προϋποθέσεις να φθάσουν μέχρι και ισόβια. Η ποινή των ισοβίων προβλέπεται και για την κατηγορία των ανθρωποκτονιών εφόσον αποδοθεί δόλος.
Oι πρώτες εκτιμήσεις των Αρχών συγκλίνουν στην εκδοχή του ανθρώπινου λάθους, που οδήγησε να βρεθούν δύο τρένα στην ίδια γραμμή με αποτέλεσμα να συγκρουστούν μετωπικά με ταχύτητα. Η επιβατική αμαξοστοιχία θα λέγαμε πως βρέθηκε στο αντίθετο ρεύμα. Οι μαρτυρίες μάλιστα των επιβαινόντων δεν κάνουν καν λόγο για φρενάρισμα, ενώ πολλοί μιλούν για μεγάλες ταχύτητες από τα δύο τρένα.
Εικάζεται λοιπόν πως ο αρμόδιος στη Λάρισα δεν γύρισε τα κλειδιά -μηχανισμός που ρυθμίζει τη διέλευση στις διακλαδώσεις-, αφήνοντας την αμαξοστοιχία να ανέβει από τη γραμμή καθόδου. Βεβαίως, όλα θα πρέπει να διερευνηθούν και να επιβεβαιωθούν από την έρευνα που θα ακολουθήσει. Προς τούτο, έχουν οδηγηθεί προς εξέταση στο Αστυνομικό Τμήμα Λάρισας ο σταθμάρχης βάρδιας του ΟΣΕ Λαρίσης, ο κλειδούχος του σταθμού και ο εκπρόσωπος της Hellenic Train.
ΣΧΟΛΙΑ