Δρόμος μετ΄ εμποδίων η περιφερειακή οδός Κατερίνης – Κυκλοφοριακή “ανάσα” από του χρόνου
12/03/2021 12:22
12/03/2021 12:22
Ένα χρόνο υπομονή θα πρέπει να κάνουν ακόμη οι κάτοικοι της Κατερίνης για να δουν την ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού, έναν δρόμο μήκους 10,5 χλμ που εντάσσεται στο εθνικό οδικό δίκτυο και πρόκειται να συμβάλλει στην μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου που δημιουργείται στον αστικό ιστό της. Το έργο μπορεί να άρχισε να κατασκευάζεται το 2013, αλλά ακόμη και σήμερα που η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία έτρεξε τις διαδικασίες, παραδίδοντας τα πρώτα 5,5 χλμ το φθινόπωρο του 2019, συνεχίζει να αντιμετωπίζει εμπόδια στην κατασκευή των τελευταίων 5 χιλιομέτρων στο βορειοδυτικό τμήμα.
Θεωρητικά το έργο με συνολικό προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 15 εκατ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ, βρίσκεται στην τελική ευθεία, ωστόσο για άλλη μια φορά, ένα δημόσιο έργο… φρενάρεται από κάποιες παράλληλες εργασίες που πρέπει να γίνουν από τη ΔΕΗ και από ιδιοκτησίες, στο πλαίσιο των υποχρεωτικών απαλλοτριώσεων.
Μιλώντας στο makthes.gr ο αντιπεριφερειάχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλιας εξηγεί ότι το έργο από την αρχική του φάση, πριν από 8 χρόνια πέρασε από σαράντα κύματα, αλλά ακόμη και σήμερα που η ΠΚΜ τρέχει τις συμπληρωματικές εργασίες, υπάρχουν δυσκολίες. «Υπάρχουν συμβατικές υποχρεώσεις από όλους και πρέπει να τηρηθούν. Η ΔΕΗ για παράδειγμα πρέπει να κάνει κάποιες εργασίες με τι κολώνες, προκειμένου να τρέξουν οι εργασίες αλλά καθυστερεί, ενώ ακόμη και για τις ιδιοκτησίες που υπάρχουν και απαλλοτριώθηκαν παραμένουν σοβαρές διαφωνίες, τις οποίες όμως δεν έχει καμία ευθύνη να υλοποιήσει η περιφέρεια» επισήμανε ο κ. Μπίλιας και πρόσθεσε ότι το έργο που αφορά στο υπόλοιπο βορειοδυτικό τμήμα του οδικού άξονα θα καταβληθεί προσπάθεια να παραδοθεί το Μάρτιο του 2022».
Ο νέος οδικός άξονας είναι ένας δρόμος ταχείας κυκλοφορίας με δύο λωρίδες και διαχωριστικό, με αρχή τη συμβολή με την Ε.Ο. 13 Κατερίνη – Ελασσόνα και πέρας τη συμβολή με την Π.Ε.Ο. Κατερίνη – Θεσσαλονίκη.
“Κόλλησε” στις απαιτήσεις των απαλλοτριώσεων
Σύμφωνα με πληροφορίες εκατέρωθεν του τμήματος του δρόμου που κατασκευάζεται, υπάρχουν οικόπεδα, τα οποία απαλλοτριώθηκαν και οι ιδιοκτήτες αποζημιώθηκαν με βάση την τιμή μονάδας που καθόρισαν τα δικαστήρια, ωστόσο αρκετοί είναι εκείνοι που διαφωνούν.
Ειδικότερα, τα μεγάλα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις έφεραν την μεγάλη παράταση που δόθηκε στο έργο της αποπεράτωσης του περιφερειακού Κατερίνης που ξεκίνησε το 2013 με στόχο να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2016. Εντούτοις κόλλησε στις απαιτήσεις των απαλλοτριώσεων, παρότι την περίοδο 2026 -2017 δόθηκε ένα μέρος των αποζημιώσεων στους ιδιοκτήτες, της τάξης των 4,5 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά πάντως με το έργο, η περιφερειακή Κατερίνης είναι από τα σημαντικότερα οδικά έργα για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ένα από τα μεγαλύτερα αστικά οδικά έργα στην Ελλάδα. Με την ολοκλήρωση των 5 χιλιομέτρων το κομμάτι αυτό θα «κουμπώσει» στο δυτικό άξονα της περιφερειακής οδού Κατερίνης, που παραδόθηκε το 2019. Εκτός από τις λωρίδες κυκλοφορίας, στο έργο εντάσσεται και το παράπλευρο δίκτυο για την εξυπηρέτηση των επαγγελματικών εγκαταστάσεων, των καλλιεργήσιμων εκτάσεων και των κατοίκων και ισόπεδοι κόμβοι πλήρους λειτουργικότητας που θα διασφαλίσουν την ασφαλή σύνδεση της περιφερειακής οδού με το επαρχιακό δίκτυο.
Ένα χρόνο υπομονή θα πρέπει να κάνουν ακόμη οι κάτοικοι της Κατερίνης για να δουν την ολοκλήρωση της περιφερειακής οδού, έναν δρόμο μήκους 10,5 χλμ που εντάσσεται στο εθνικό οδικό δίκτυο και πρόκειται να συμβάλλει στην μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου που δημιουργείται στον αστικό ιστό της. Το έργο μπορεί να άρχισε να κατασκευάζεται το 2013, αλλά ακόμη και σήμερα που η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία έτρεξε τις διαδικασίες, παραδίδοντας τα πρώτα 5,5 χλμ το φθινόπωρο του 2019, συνεχίζει να αντιμετωπίζει εμπόδια στην κατασκευή των τελευταίων 5 χιλιομέτρων στο βορειοδυτικό τμήμα.
Θεωρητικά το έργο με συνολικό προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 15 εκατ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ, βρίσκεται στην τελική ευθεία, ωστόσο για άλλη μια φορά, ένα δημόσιο έργο… φρενάρεται από κάποιες παράλληλες εργασίες που πρέπει να γίνουν από τη ΔΕΗ και από ιδιοκτησίες, στο πλαίσιο των υποχρεωτικών απαλλοτριώσεων.
Μιλώντας στο makthes.gr ο αντιπεριφερειάχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλιας εξηγεί ότι το έργο από την αρχική του φάση, πριν από 8 χρόνια πέρασε από σαράντα κύματα, αλλά ακόμη και σήμερα που η ΠΚΜ τρέχει τις συμπληρωματικές εργασίες, υπάρχουν δυσκολίες. «Υπάρχουν συμβατικές υποχρεώσεις από όλους και πρέπει να τηρηθούν. Η ΔΕΗ για παράδειγμα πρέπει να κάνει κάποιες εργασίες με τι κολώνες, προκειμένου να τρέξουν οι εργασίες αλλά καθυστερεί, ενώ ακόμη και για τις ιδιοκτησίες που υπάρχουν και απαλλοτριώθηκαν παραμένουν σοβαρές διαφωνίες, τις οποίες όμως δεν έχει καμία ευθύνη να υλοποιήσει η περιφέρεια» επισήμανε ο κ. Μπίλιας και πρόσθεσε ότι το έργο που αφορά στο υπόλοιπο βορειοδυτικό τμήμα του οδικού άξονα θα καταβληθεί προσπάθεια να παραδοθεί το Μάρτιο του 2022».
Ο νέος οδικός άξονας είναι ένας δρόμος ταχείας κυκλοφορίας με δύο λωρίδες και διαχωριστικό, με αρχή τη συμβολή με την Ε.Ο. 13 Κατερίνη – Ελασσόνα και πέρας τη συμβολή με την Π.Ε.Ο. Κατερίνη – Θεσσαλονίκη.
“Κόλλησε” στις απαιτήσεις των απαλλοτριώσεων
Σύμφωνα με πληροφορίες εκατέρωθεν του τμήματος του δρόμου που κατασκευάζεται, υπάρχουν οικόπεδα, τα οποία απαλλοτριώθηκαν και οι ιδιοκτήτες αποζημιώθηκαν με βάση την τιμή μονάδας που καθόρισαν τα δικαστήρια, ωστόσο αρκετοί είναι εκείνοι που διαφωνούν.
Ειδικότερα, τα μεγάλα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις έφεραν την μεγάλη παράταση που δόθηκε στο έργο της αποπεράτωσης του περιφερειακού Κατερίνης που ξεκίνησε το 2013 με στόχο να ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2016. Εντούτοις κόλλησε στις απαιτήσεις των απαλλοτριώσεων, παρότι την περίοδο 2026 -2017 δόθηκε ένα μέρος των αποζημιώσεων στους ιδιοκτήτες, της τάξης των 4,5 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά πάντως με το έργο, η περιφερειακή Κατερίνης είναι από τα σημαντικότερα οδικά έργα για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ένα από τα μεγαλύτερα αστικά οδικά έργα στην Ελλάδα. Με την ολοκλήρωση των 5 χιλιομέτρων το κομμάτι αυτό θα «κουμπώσει» στο δυτικό άξονα της περιφερειακής οδού Κατερίνης, που παραδόθηκε το 2019. Εκτός από τις λωρίδες κυκλοφορίας, στο έργο εντάσσεται και το παράπλευρο δίκτυο για την εξυπηρέτηση των επαγγελματικών εγκαταστάσεων, των καλλιεργήσιμων εκτάσεων και των κατοίκων και ισόπεδοι κόμβοι πλήρους λειτουργικότητας που θα διασφαλίσουν την ασφαλή σύνδεση της περιφερειακής οδού με το επαρχιακό δίκτυο.
ΣΧΟΛΙΑ