«Πρωταγωνιστής» το Καλάθι Αγροτικών Προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας

Ολοκληρωμένη εκστρατεία προώθησης και προβολής της Μακεδονικής Γαστρονομίας

 12/05/2022 21:45

Εύρης Τσουμής

Αναγνωρίζοντας τον αγροδιατροφικό τομέα ως βασικό συστατικό της τοπικής της οικονομίας, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΚΜ) είχε θέσει από νωρίς την προώθηση και προβολή των αγροδιατροφικών προϊόντων στην κορυφή της περιφερειακής στρατηγικής της μαζί με τον τουρισμό, πρωτοπορώντας και στηρίζοντας τη δημιουργία του Καλαθιού Αγροτικών Προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας το 2011, της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας το 2015 και λίγο αργότερα το Σήμα Πιστοποίησης «Μακεδονική Κουζίνα» πλαισιωμένο από μία ολοκληρωμένη εκστρατεία προώθησης και προβολής της Μακεδονικής Γαστρονομίας.

Το Τμήμα Προβολής Αγροτικών Προϊόντων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας υπαγόμενο στη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Αλιείας της περιφέρειας, είναι το καθ’ ύλην αρμόδιο για το σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων, επιχειρηματικών αποστολών και συνεργασιών για την προβολή, ανάδειξη και προώθηση προϊόντων φυτικής, ζωικής παραγωγής και προϊόντων μεταποίησης αυτών,

  • την αξιοποίηση της δυνατότητας χαρακτηρισμού τους ως Προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ), Προϊόντα Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) και Εγγυημένων Παραδοσιακών Ιδιότυπων Προϊόντων (ΕΠΙΠ),
  • τη δημιουργία δικτύων διακίνησης-εμπορίας προϊόντων, καθώς και
  • την ανάδειξη περιπτώσεων άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς στον αγροδιατροφικό τομέα.

Η οργάνωση της συμμετοχής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο μεταξύ των δράσεων του στρατηγικού σχεδίου για την προβολή και προώθηση των αγροδιατροφικών προϊόντων κατά την τελευταία πενταετία.

Με γνώμονα την ανάδειξη και προώθηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών, της ποιότητας, αλλά και της καινοτομίας των αγροδιατροφικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και των ομάδων και των επιχειρήσεων που τα παράγουν, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετέχει συστηματικά σε πλήθος εκθέσεων στην Ελλάδα και διεθνώς, όπως Agrotica, Foodexpo, Detrop, Freskon, Fruit Logistica, Prodexpo, Sial China και Sial Paris, Anuga, Prowein, Summer Fancy Food, αποσκοπώντας στην ισχυροποίηση της θέσης της σε υφιστάμενες αγορές, αλλά και τη διείσδυση και κατάκτηση περισσότερων και «καλύτερων» αγορών.

diatrof-detrop.jpg

Κεντροβαρικός σκοπός της συμμετοχής της είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας και η διεύρυνση τωνδραστηριοτήτων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον αγροδιατροφικό τομέα, ηδικτύωση και γνωριμία των επαγγελματιών του κλάδου των τροφίμων και ποτών με ταπροϊόντα και τους παραγωγούς τους, καθώς επίσης η προβολή και προώθηση της ξεχωριστήςΜακεδονικής Κουζίνας, καθιστώντας την έναν από τους ελλαδικούς πυλώνες της μεσογειακήςδιατροφής με δυνατότητα απήχησης παγκοσμίως.

Την περίοδο 2018-2021, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετείχε συνολικά σε 52 εκθέσεις εκ των οποίων 31 στο εξωτερικό και 21 στην Ελλάδα, με ένα σύνολο 778 τοπικών επιχειρήσεων του κλάδου της αγροδιατροφής να προβάλλονται μέσα από αυτές.

diatrof-detrop-2.jpg

Ο εν λόγω αριθμός είναι ιδιαίτερα σημαντικός ειδικά αν ληφθεί υπόψη ότι το Μάρτιο 2020 ξεκίνησε η παγκόσμια πανδημική κρίση Covid-19 εξαιτίας της οποία ματαιώθηκε ή/ και αναβλήθηκε ένας μεγάλος αριθμός εκθέσεων διεθνώς, ειδικά το 2020. Μάλιστα, αν στον αριθμό αυτό αντιπαραβάλλουμε των αριθμό των 32 εκθέσεων που συμμετείχε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας την περίοδο 2014-2017, γίνεται αντιληπτή η συστηματική προσπάθεια και η συνεπής παρουσία των τελευταίων χρόνων, καθώς και η άμεση προσαρμοστικότητα της Διοίκησης και των στελεχών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στις νέες συνθήκες προβολής και προώθησης αγροδιατροφικών προϊόντων (π.χ. ψηφιακές εκθέσεις).

infographics-ad-1.png

Ήδη το 2022 δε, με το άνοιγμα των μεγάλων εκθέσεων διεθνώς μετά από 2 χρόνια περιορισμών, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει λάβει μέρος σε 5 εκθέσεις, 4 στην Ελλάδα και 1 στο εξωτερικό με το συνολικό αριθμό συμμετεχουσών επιχειρήσεων που συμμετέχουν μαζί της να φτάνει τον αριθμό των 111.Ενώ για το επόμενο διάστημα είναι προγραμματισμένη η συμμετοχή της στη Freskon στη Θεσσαλονίκη (Μάιος 2022), καθώς και σε τρεις εκθέσεις στο εξωτερικό και συγκεκριμένα, στο Ντίσελντορφ (Prowein, Μάιος 2022), στο Λονδίνο (LondonWineFair, Ιούνιος 2022) και στη Νέα Υόρκη (SummerFancyFoodShow, Ιούνιος 2022) με ένα σύνολο 44 αγροδιατροφικών επιχειρήσεων της περιφέρειας να συμμετέχουν μαζί της.

diatrof-botanica.jpg

Τέλος, αξίζει να υπογραμμιστεί η διαδικασία δημοσιοποίησης των εκθέσεων που ακολουθεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με σεβασμό στις αρχές της διαφάνειας και της ισότιμης συμμετοχής των επιχειρήσεων. Ένα ικανό χρονικό διάστημα πριν την κάθε έκθεση (2-4 μήνες) αναρτώνται στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η πρόθεση της Περιφέρειας να συμμετάσχει στην έκθεση, οι όροι, οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια επιλογής των επιχειρήσεων που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον, καθώς και η αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Αναγνωρίζοντας τον αγροδιατροφικό τομέα ως βασικό συστατικό της τοπικής της οικονομίας, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΚΜ) είχε θέσει από νωρίς την προώθηση και προβολή των αγροδιατροφικών προϊόντων στην κορυφή της περιφερειακής στρατηγικής της μαζί με τον τουρισμό, πρωτοπορώντας και στηρίζοντας τη δημιουργία του Καλαθιού Αγροτικών Προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας το 2011, της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας το 2015 και λίγο αργότερα το Σήμα Πιστοποίησης «Μακεδονική Κουζίνα» πλαισιωμένο από μία ολοκληρωμένη εκστρατεία προώθησης και προβολής της Μακεδονικής Γαστρονομίας.

Το Τμήμα Προβολής Αγροτικών Προϊόντων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας υπαγόμενο στη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Αλιείας της περιφέρειας, είναι το καθ’ ύλην αρμόδιο για το σχεδιασμό και την υλοποίηση δράσεων, επιχειρηματικών αποστολών και συνεργασιών για την προβολή, ανάδειξη και προώθηση προϊόντων φυτικής, ζωικής παραγωγής και προϊόντων μεταποίησης αυτών,

  • την αξιοποίηση της δυνατότητας χαρακτηρισμού τους ως Προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ), Προϊόντα Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) και Εγγυημένων Παραδοσιακών Ιδιότυπων Προϊόντων (ΕΠΙΠ),
  • τη δημιουργία δικτύων διακίνησης-εμπορίας προϊόντων, καθώς και
  • την ανάδειξη περιπτώσεων άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς στον αγροδιατροφικό τομέα.

Η οργάνωση της συμμετοχής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας σε εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό κατέχει πρωταγωνιστικό ρόλο μεταξύ των δράσεων του στρατηγικού σχεδίου για την προβολή και προώθηση των αγροδιατροφικών προϊόντων κατά την τελευταία πενταετία.

Με γνώμονα την ανάδειξη και προώθηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών, της ποιότητας, αλλά και της καινοτομίας των αγροδιατροφικών προϊόντων της Κεντρικής Μακεδονίας, καθώς και των ομάδων και των επιχειρήσεων που τα παράγουν, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετέχει συστηματικά σε πλήθος εκθέσεων στην Ελλάδα και διεθνώς, όπως Agrotica, Foodexpo, Detrop, Freskon, Fruit Logistica, Prodexpo, Sial China και Sial Paris, Anuga, Prowein, Summer Fancy Food, αποσκοπώντας στην ισχυροποίηση της θέσης της σε υφιστάμενες αγορές, αλλά και τη διείσδυση και κατάκτηση περισσότερων και «καλύτερων» αγορών.

diatrof-detrop.jpg

Κεντροβαρικός σκοπός της συμμετοχής της είναι η ενίσχυση της εξωστρέφειας και η διεύρυνση τωνδραστηριοτήτων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον αγροδιατροφικό τομέα, ηδικτύωση και γνωριμία των επαγγελματιών του κλάδου των τροφίμων και ποτών με ταπροϊόντα και τους παραγωγούς τους, καθώς επίσης η προβολή και προώθηση της ξεχωριστήςΜακεδονικής Κουζίνας, καθιστώντας την έναν από τους ελλαδικούς πυλώνες της μεσογειακήςδιατροφής με δυνατότητα απήχησης παγκοσμίως.

Την περίοδο 2018-2021, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας συμμετείχε συνολικά σε 52 εκθέσεις εκ των οποίων 31 στο εξωτερικό και 21 στην Ελλάδα, με ένα σύνολο 778 τοπικών επιχειρήσεων του κλάδου της αγροδιατροφής να προβάλλονται μέσα από αυτές.

diatrof-detrop-2.jpg

Ο εν λόγω αριθμός είναι ιδιαίτερα σημαντικός ειδικά αν ληφθεί υπόψη ότι το Μάρτιο 2020 ξεκίνησε η παγκόσμια πανδημική κρίση Covid-19 εξαιτίας της οποία ματαιώθηκε ή/ και αναβλήθηκε ένας μεγάλος αριθμός εκθέσεων διεθνώς, ειδικά το 2020. Μάλιστα, αν στον αριθμό αυτό αντιπαραβάλλουμε των αριθμό των 32 εκθέσεων που συμμετείχε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας την περίοδο 2014-2017, γίνεται αντιληπτή η συστηματική προσπάθεια και η συνεπής παρουσία των τελευταίων χρόνων, καθώς και η άμεση προσαρμοστικότητα της Διοίκησης και των στελεχών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στις νέες συνθήκες προβολής και προώθησης αγροδιατροφικών προϊόντων (π.χ. ψηφιακές εκθέσεις).

infographics-ad-1.png

Ήδη το 2022 δε, με το άνοιγμα των μεγάλων εκθέσεων διεθνώς μετά από 2 χρόνια περιορισμών, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει λάβει μέρος σε 5 εκθέσεις, 4 στην Ελλάδα και 1 στο εξωτερικό με το συνολικό αριθμό συμμετεχουσών επιχειρήσεων που συμμετέχουν μαζί της να φτάνει τον αριθμό των 111.Ενώ για το επόμενο διάστημα είναι προγραμματισμένη η συμμετοχή της στη Freskon στη Θεσσαλονίκη (Μάιος 2022), καθώς και σε τρεις εκθέσεις στο εξωτερικό και συγκεκριμένα, στο Ντίσελντορφ (Prowein, Μάιος 2022), στο Λονδίνο (LondonWineFair, Ιούνιος 2022) και στη Νέα Υόρκη (SummerFancyFoodShow, Ιούνιος 2022) με ένα σύνολο 44 αγροδιατροφικών επιχειρήσεων της περιφέρειας να συμμετέχουν μαζί της.

diatrof-botanica.jpg

Τέλος, αξίζει να υπογραμμιστεί η διαδικασία δημοσιοποίησης των εκθέσεων που ακολουθεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με σεβασμό στις αρχές της διαφάνειας και της ισότιμης συμμετοχής των επιχειρήσεων. Ένα ικανό χρονικό διάστημα πριν την κάθε έκθεση (2-4 μήνες) αναρτώνται στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, η πρόθεση της Περιφέρειας να συμμετάσχει στην έκθεση, οι όροι, οι προϋποθέσεις και τα κριτήρια επιλογής των επιχειρήσεων που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον, καθώς και η αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία