Είναι το ποδήλατο ο μεγάλος κερδισμένος της πανδημίας;
03/06/2020 16:31
03/06/2020 16:31
Όσο διαρκούσε η πανδημία και ο υποχρεωτικός εγκλεισμός στα σπίτια κι όσο μπορούσε – ειδικά στην Ελλάδα- να βγει κάποιος από το σπίτι του μόνο για άσκηση, το ποδήλατο έκανε δυναμικά την εμφάνισή του. Πλήθος κόσμου το επέλεξε είτε για να μετακινηθεί, ειδικά στους άδειους δρόμους, είτε για να ασκηθεί και να ξεσκάσει. Με τη λήξη της καραντίνας πολλοί συνέχισαν να το χρησιμοποιούν και μάλιστα σκοπεύουν να διεκδικήσουν και περισσότερο χώρο στους δρόμους όχι μόνο των ελληνικών πόλεων αλλά και εκείνων του εξωτερικού. Και οι δημοτικές αρχές δείχνουν να το εμπιστεύονται και να το προωθούν κι όλα, αν σκεφτεί κανείς πως η γαλλική κυβέρνηση δίνει επιπλέον 50 ευρώ σε κάθε πολίτη για να επισκευάσει το ποδήλατό του ώστε να το προτιμήσει έναντι των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Άλλες περιοχές αναφέρουν πως επικρατεί «τρέλα» και τα μαγαζιά που πουλούν ποδήλατα δεν προλαβαίνουν να εξυπηρετήσουν την πελατεία τους ή να τα επισκευάσουν. Στη Λιόν ο Ζουλιέν Λαφεριέρ, ιδιοκτήτης ποδηλατάδικου, λέει πως "συνήθως είχα 48 ώρες για να επισκευάσω ένα ποδήλατο, τώρα είναι τουλάχιστον ενάμισι μήνας… και μάλιστα επιδιορθώνουμε περί των 15 ποδηλάτων την ημέρα δουλεύοντας και τις 7 ημέρες της εβδομάδας!" Το αυτό συμβαίνει και με όσους θέλουν να αγοράσουν ποδήλατα καθώς ο ίδιος ο Λαφεριέρ λέει πως συνήθως πουλούσε 5 ποδήλατα την εβδομάδα ενώ τώρα 15! Ο ποδηλατάς εξηγεί στο euronews πως ο κόσμος δεν θέλει να χρησιμοποιήσει τα μέσα μαζικής συγκοινωνίας και συνειδητοποιεί πως μπορεί άνετα να χρησιμοποιήσει το ποδήλατό του στην πόλη της Λιόν.
Και δεν είναι μόνο η Λιόν… πολλές ευρωπαϊκές πόλεις ενθαρρύνουν τους πολίτες να επιλέξουν το ποδήλατο και να αποφύγουν τον συνωστισμό σε μετρό ή λεωφορεία.
Ο Ολιβιέ Σνεντέρ, πρόεδρος της Γαλλικής Ομοσπονδίας Ποδηλατών, είπε πως έχοντας ως δεδομένο ότι ο κόσμος θέλει να ασκηθεί έπειτα από τον πολυήμερο εγκλεισμό και ότι δίνονται διευκολύνσεις εκτιμά πως το ποδήλατο θα είναι ο μεγάλος κερδισμένος της πανδημίας. Αξίζει να αναφερθεί πως ο Σνεντέρ εργάστηκε μαζί με τη γαλλική κυβέρνηση ώστε να αποφασιστεί να δοθούν τα 50 ευρώ για να επισκευαστούν τα παλιά ποδήλατα.
Η Αν Ινταλγκό, η δήμαρχος του Παρισιού, είπε πως η δημοτική αρχή θα προσθέσει άλλα 50 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομους στη διάρκεια του καλοκαιριού, οι περισσότεροι θα ακολουθούν τις γραμμές του μετρό. Ήδη υπάρχουν περί των 1.000 χιλιομέτρων γραμμές για ποδήλατα στο Παρίσι. Ο Σνεντέρ από την πλευρά του υποστηρίζει πως ο κόσμος που ενδιαφέρεται για το ποδήλατο είναι πολύ περισσότερος από όσον θα μπορούσε να φανταστεί και βλέποντας τα καταστήματα ποδηλάτων να αδειάζουν αλλά και όσα περιμένουν να επισκευαστούν.
Το Λονδίνο
Η ίδια κατάσταση παρουσιάζεται και στα μαγαζιά του Λονδίνου με μεγάλες εταιρείες να έχουν ήδη πουλήσει όλο το στοκ τους σε ποδήλατα. "Καθημερινά 2-3 πελάτες αγοράζουν το πρώτο τους ποδήλατο" λέει ένας υπάλληλος μεγάλης εταιρείας. Συνεχίζει δε επισημαίνοντας πως ήδη έχουν και κρατήσεις για τις επόμενες παραγγελίες τους κάτι το οποίο δεν είχε συμβεί στο παρελθόν. Μάλιστα χαρακτηρίζει την κατάσταση σωστή «τρέλα» καθώς κανένας δεν θέλει να χρησιμοποιήσει τη δημόσια συγκοινωνία.
Ο δήμος του Λονδίνου σκοπεύει κι αυτός να δώσει στην κυκλοφορία προσωρινές λωρίδες στους ήδη υπάρχοντες δρόμους στα ποδήλατα και να μειώσει την ταχύτητα των αυτοκινήτων. Ακόμη, σκοπεύει να προσθέσει άλλα 30 χιλιόμετρα μόνιμων ποδηλατόδρομων στα ήδη 160 που υπάρχουν. Πρόκειται μάλιστα για μια σπάνια περίπτωση συμφωνίας του πρωθυπουργού Μπόρις Τζόνσον και του δημάρχου της βρετανικής πρωτεύουσας, Σαντίκ Καν καθώς αμφότεροι συμφώνησαν στην ανάγκη ριζικών αλλαγών στον δημόσιο χώρο που θα πρέπει να δοθεί στα ποδήλατα μειώνοντας εκείνον των αυτοκινήτων.
Οι Βρυξέλλες
Ο Ζαν Φιλίπ Μπεκέρ, ιδιοκτήτης ποδηλατάδικου στη βελγική πρωτεύουσα, βλέπει κι αυτός να αυξάνεται η κίνηση των ποδηλάτων στην πόλη και τονίζει την ανάγκη να προσέχει ακόμη περισσότερο ο κόσμος στον δρόμο. Κι εκεί οι ποδηλατάδες έχουν να επιδιορθώσουν 10- 15 ποδήλατα την ημέρα καθώς ο κόσμος τα βγάζει από τις αποθήκες και τα γκαράζ για να τα χρησιμοποιήσει.
Αύξηση καταγράφεται και σε εταιρείες που ενοικιάζουν ποδήλατα κι εκεί υπάρχει αύξηση της τάξης του 15% στη χρήση.
Πάντως, αξίζει να αναφερθεί πως όσο αυξάνονται οι ποδηλάτες στον δρόμο τόσο θα πρέπει να αυξάνεται και η προσοχή τόσο των ιδίων όσο και των υπολοίπων στους δρόμους για να μην γίνονται ατυχήματα! Και τότε το ποδήλατο θα γίνει πραγματικά ο κερδισμένος της εποχής του κορονοϊού!
Όσο διαρκούσε η πανδημία και ο υποχρεωτικός εγκλεισμός στα σπίτια κι όσο μπορούσε – ειδικά στην Ελλάδα- να βγει κάποιος από το σπίτι του μόνο για άσκηση, το ποδήλατο έκανε δυναμικά την εμφάνισή του. Πλήθος κόσμου το επέλεξε είτε για να μετακινηθεί, ειδικά στους άδειους δρόμους, είτε για να ασκηθεί και να ξεσκάσει. Με τη λήξη της καραντίνας πολλοί συνέχισαν να το χρησιμοποιούν και μάλιστα σκοπεύουν να διεκδικήσουν και περισσότερο χώρο στους δρόμους όχι μόνο των ελληνικών πόλεων αλλά και εκείνων του εξωτερικού. Και οι δημοτικές αρχές δείχνουν να το εμπιστεύονται και να το προωθούν κι όλα, αν σκεφτεί κανείς πως η γαλλική κυβέρνηση δίνει επιπλέον 50 ευρώ σε κάθε πολίτη για να επισκευάσει το ποδήλατό του ώστε να το προτιμήσει έναντι των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Άλλες περιοχές αναφέρουν πως επικρατεί «τρέλα» και τα μαγαζιά που πουλούν ποδήλατα δεν προλαβαίνουν να εξυπηρετήσουν την πελατεία τους ή να τα επισκευάσουν. Στη Λιόν ο Ζουλιέν Λαφεριέρ, ιδιοκτήτης ποδηλατάδικου, λέει πως "συνήθως είχα 48 ώρες για να επισκευάσω ένα ποδήλατο, τώρα είναι τουλάχιστον ενάμισι μήνας… και μάλιστα επιδιορθώνουμε περί των 15 ποδηλάτων την ημέρα δουλεύοντας και τις 7 ημέρες της εβδομάδας!" Το αυτό συμβαίνει και με όσους θέλουν να αγοράσουν ποδήλατα καθώς ο ίδιος ο Λαφεριέρ λέει πως συνήθως πουλούσε 5 ποδήλατα την εβδομάδα ενώ τώρα 15! Ο ποδηλατάς εξηγεί στο euronews πως ο κόσμος δεν θέλει να χρησιμοποιήσει τα μέσα μαζικής συγκοινωνίας και συνειδητοποιεί πως μπορεί άνετα να χρησιμοποιήσει το ποδήλατό του στην πόλη της Λιόν.
Και δεν είναι μόνο η Λιόν… πολλές ευρωπαϊκές πόλεις ενθαρρύνουν τους πολίτες να επιλέξουν το ποδήλατο και να αποφύγουν τον συνωστισμό σε μετρό ή λεωφορεία.
Ο Ολιβιέ Σνεντέρ, πρόεδρος της Γαλλικής Ομοσπονδίας Ποδηλατών, είπε πως έχοντας ως δεδομένο ότι ο κόσμος θέλει να ασκηθεί έπειτα από τον πολυήμερο εγκλεισμό και ότι δίνονται διευκολύνσεις εκτιμά πως το ποδήλατο θα είναι ο μεγάλος κερδισμένος της πανδημίας. Αξίζει να αναφερθεί πως ο Σνεντέρ εργάστηκε μαζί με τη γαλλική κυβέρνηση ώστε να αποφασιστεί να δοθούν τα 50 ευρώ για να επισκευαστούν τα παλιά ποδήλατα.
Η Αν Ινταλγκό, η δήμαρχος του Παρισιού, είπε πως η δημοτική αρχή θα προσθέσει άλλα 50 χιλιόμετρα ποδηλατόδρομους στη διάρκεια του καλοκαιριού, οι περισσότεροι θα ακολουθούν τις γραμμές του μετρό. Ήδη υπάρχουν περί των 1.000 χιλιομέτρων γραμμές για ποδήλατα στο Παρίσι. Ο Σνεντέρ από την πλευρά του υποστηρίζει πως ο κόσμος που ενδιαφέρεται για το ποδήλατο είναι πολύ περισσότερος από όσον θα μπορούσε να φανταστεί και βλέποντας τα καταστήματα ποδηλάτων να αδειάζουν αλλά και όσα περιμένουν να επισκευαστούν.
Το Λονδίνο
Η ίδια κατάσταση παρουσιάζεται και στα μαγαζιά του Λονδίνου με μεγάλες εταιρείες να έχουν ήδη πουλήσει όλο το στοκ τους σε ποδήλατα. "Καθημερινά 2-3 πελάτες αγοράζουν το πρώτο τους ποδήλατο" λέει ένας υπάλληλος μεγάλης εταιρείας. Συνεχίζει δε επισημαίνοντας πως ήδη έχουν και κρατήσεις για τις επόμενες παραγγελίες τους κάτι το οποίο δεν είχε συμβεί στο παρελθόν. Μάλιστα χαρακτηρίζει την κατάσταση σωστή «τρέλα» καθώς κανένας δεν θέλει να χρησιμοποιήσει τη δημόσια συγκοινωνία.
Ο δήμος του Λονδίνου σκοπεύει κι αυτός να δώσει στην κυκλοφορία προσωρινές λωρίδες στους ήδη υπάρχοντες δρόμους στα ποδήλατα και να μειώσει την ταχύτητα των αυτοκινήτων. Ακόμη, σκοπεύει να προσθέσει άλλα 30 χιλιόμετρα μόνιμων ποδηλατόδρομων στα ήδη 160 που υπάρχουν. Πρόκειται μάλιστα για μια σπάνια περίπτωση συμφωνίας του πρωθυπουργού Μπόρις Τζόνσον και του δημάρχου της βρετανικής πρωτεύουσας, Σαντίκ Καν καθώς αμφότεροι συμφώνησαν στην ανάγκη ριζικών αλλαγών στον δημόσιο χώρο που θα πρέπει να δοθεί στα ποδήλατα μειώνοντας εκείνον των αυτοκινήτων.
Οι Βρυξέλλες
Ο Ζαν Φιλίπ Μπεκέρ, ιδιοκτήτης ποδηλατάδικου στη βελγική πρωτεύουσα, βλέπει κι αυτός να αυξάνεται η κίνηση των ποδηλάτων στην πόλη και τονίζει την ανάγκη να προσέχει ακόμη περισσότερο ο κόσμος στον δρόμο. Κι εκεί οι ποδηλατάδες έχουν να επιδιορθώσουν 10- 15 ποδήλατα την ημέρα καθώς ο κόσμος τα βγάζει από τις αποθήκες και τα γκαράζ για να τα χρησιμοποιήσει.
Αύξηση καταγράφεται και σε εταιρείες που ενοικιάζουν ποδήλατα κι εκεί υπάρχει αύξηση της τάξης του 15% στη χρήση.
Πάντως, αξίζει να αναφερθεί πως όσο αυξάνονται οι ποδηλάτες στον δρόμο τόσο θα πρέπει να αυξάνεται και η προσοχή τόσο των ιδίων όσο και των υπολοίπων στους δρόμους για να μην γίνονται ατυχήματα! Και τότε το ποδήλατο θα γίνει πραγματικά ο κερδισμένος της εποχής του κορονοϊού!
ΣΧΟΛΙΑ