Εκπαιδευτικοί στα θρανία
08/10/2019 10:00
08/10/2019 10:00
Τα προβλήματα που παρουσιάζονται στις σχολικές μονάδες τέθηκαν επί τάπητος από την περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία κατέγραψε ως σημαντικότερα ζητήματα τους τραυματισμούς των μαθητών, την ενδοσχολική βία καθώς και την ετοιμότητα των εκπαιδευτικών σε θέματα που σχετίζονται με φυσικές καταστροφές, προχωρώντας σε επιμορφωτικά σεμινάρια αλλά και στη δημιουργία ομάδων αντιμετώπισης κρίσεων σε κάθε σχολική βαθμίδα, με στόχο τη διαχείριση προβλημάτων που προκύπτουν.
Όπως εξηγεί ο Αλέξανδρος Κόπτσης, περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, έχει δημιουργηθεί μία στρατηγική που σε μορφή πυραμίδας θα προλαμβάνει τα προβλήματα και θα τα διαχειρίζεται σε επίπεδο σχολικής μονάδας σε συνεργασία με εποπτευόμενους φορείς.
«Θέλουμε να δημιουργήσουμε σε κάθε σχολική μονάδα μία ομάδα, η οποία θα μπορεί να διαχειρίζεται πάσης φύσεως ζητήματα και προβλήματα κρίσεως, που θα δημιουργούνται και θα δρομολογούνται ή θα δίνονται λύσεις από αυτήν την ομάδα. Παράλληλα, σε κάθε διεύθυνση ιδρύουμε μία ομάδα σε συνεργασία με εποπτευόμενους φορείς, για να μπορούν να παρέχουν δευτερογενώς λύσεις σε προβλήματα κρίσεως, που δεν μπορεί να αντιμετωπίσει η σχολική μονάδα. Και σε τρίτο επίπεδο, θα υπάρχει στην περιφερειακή διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας μια βασική επιτελική ομάδα, η οποία σε τελικό επίπεδο θα λειτουργεί ως προς τη διευθέτηση και την επίλυση προβλημάτων κυρίως στο συντονισμό των ενεργειών και την εποπτεία όλων αυτών των δράσεων».
Προβλήματα υγείας και επιμόρφωση
Στόχος της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης είναι μέσα από μία σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων να καλυφθούν τα κενά της ενημέρωσης και εκπαίδευσης που υπάρχουν και που δυσχεραίνουν τη σχολική ζωή. Ο πρώτος κύκλος, όπως εξηγεί στη «ΜτΚ» ο κ. Κόπτσης, ξεκίνησε με τη θεματική των πρώτων βοηθειών αλλά και της αντιμετώπισης προβλημάτων υγείας, που παρατηρούνται στα σχολεία.
Ο αριθμός ρεκόρ των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σχεδόν εξασφαλίζει πως επιμορφώνονται με αυτήν τη διαδικασία εκπαιδευτικοί από τις περισσότερες σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας. «Ήδη ξεκινήσαμε τις επιμορφώσεις σε θέματα πρώτων βοηθειών και υγείας, επιμορφώσαμε δύο χιλιάδες εκπαιδευτικούς μέσα σε δύο μήνες σε συνεργασία με την ‘Kids save lives’, με στόχο η ομάδα αυτή να διαχειρίζεται προβλήματα όπως πνιγμούς, σοβαρούς τραυματισμούς των παιδιών, αλλά και διάφορων προβλημάτων υγείας καθώς και πρώτες βοήθειες, που είναι απαραίτητες, προκειμένου να προλαμβάνει και να διαχειρίζεται άμεσα το σχολείο τα προβλήματα που προκύπτουν. Σκοπός είναι να υπάρξει και ένα σχέδιο δράσης σε κάθε σχολική μονάδα, να ξέρει ο καθένας τι ακριβώς θα κάνει, στο χρόνο που πρέπει να το κάνει και να δίνει άμεσες λύσεις εκεί που χρειάζεται», τονίζει ο κ. Κόπτσης.
Ναρκωτικά, κάπνισμα και διαδίκτυο
Η περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας αναμένεται το επόμενο διάστημα να προχωρήσει σε ζητήματα ιατρικής εκπαίδευσης του διδακτικού προσωπικού σε συνέργεια με τον Ιατρικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης και τους παιδιατρικούς συλλόγους όλων των νομών της Κεντρικής Μακεδονίας, «ώστε να ξεκινήσει αμέσως η επιμόρφωση στη διαχείριση ζητημάτων που σχετίζονται με τα ναρκωτικά, το κάπνισμα και το διαδίκτυο. Μετά τα Χριστούγεννα θα έχουμε τη δεύτερη φάση, που θα είναι η επιμόρφωση σε ζητήματα σχολικής βίας και μπούλιγκ. Το τελευταίο τρίμηνο του σχολικού έτους οι θεματικές μας θα αφορούν τις φυσικές καταστροφές και τις καιρικές καταστάσεις, τους σεισμούς και τις πλημμύρες καθώς και καταστάσεις που σχετίζονται με αυτά τα προβλήματα», τονίζει ο κ. Κόπτσης.
Στόχος της διεύθυνσης εκπαίδευσης είναι τα προβλήματα να λύνονται από τις ίδιες τις σχολικές μονάδες και σε αυτήν την κατεύθυνση να συμβάλλουν και οι γονείς. «Θέλουμε να δημιουργήσουμε μία μόνιμη δομή με επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς και στη συνέχεια να εκπαιδεύσουμε και τους γονείς, ώστε το σχολείο να αντιμετωπίζει τις κρίσεις» εξηγεί ο ίδιος, επισημαίνοντας πως τα επιμορφωτικά σεμινάρια θα συνεχιστούν και τα επόμενα δυο χρόνια.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 6 Οκτωβρίου 2019
Τα προβλήματα που παρουσιάζονται στις σχολικές μονάδες τέθηκαν επί τάπητος από την περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία κατέγραψε ως σημαντικότερα ζητήματα τους τραυματισμούς των μαθητών, την ενδοσχολική βία καθώς και την ετοιμότητα των εκπαιδευτικών σε θέματα που σχετίζονται με φυσικές καταστροφές, προχωρώντας σε επιμορφωτικά σεμινάρια αλλά και στη δημιουργία ομάδων αντιμετώπισης κρίσεων σε κάθε σχολική βαθμίδα, με στόχο τη διαχείριση προβλημάτων που προκύπτουν.
Όπως εξηγεί ο Αλέξανδρος Κόπτσης, περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, έχει δημιουργηθεί μία στρατηγική που σε μορφή πυραμίδας θα προλαμβάνει τα προβλήματα και θα τα διαχειρίζεται σε επίπεδο σχολικής μονάδας σε συνεργασία με εποπτευόμενους φορείς.
«Θέλουμε να δημιουργήσουμε σε κάθε σχολική μονάδα μία ομάδα, η οποία θα μπορεί να διαχειρίζεται πάσης φύσεως ζητήματα και προβλήματα κρίσεως, που θα δημιουργούνται και θα δρομολογούνται ή θα δίνονται λύσεις από αυτήν την ομάδα. Παράλληλα, σε κάθε διεύθυνση ιδρύουμε μία ομάδα σε συνεργασία με εποπτευόμενους φορείς, για να μπορούν να παρέχουν δευτερογενώς λύσεις σε προβλήματα κρίσεως, που δεν μπορεί να αντιμετωπίσει η σχολική μονάδα. Και σε τρίτο επίπεδο, θα υπάρχει στην περιφερειακή διεύθυνση Κεντρικής Μακεδονίας μια βασική επιτελική ομάδα, η οποία σε τελικό επίπεδο θα λειτουργεί ως προς τη διευθέτηση και την επίλυση προβλημάτων κυρίως στο συντονισμό των ενεργειών και την εποπτεία όλων αυτών των δράσεων».
Προβλήματα υγείας και επιμόρφωση
Στόχος της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης είναι μέσα από μία σειρά επιμορφωτικών σεμιναρίων να καλυφθούν τα κενά της ενημέρωσης και εκπαίδευσης που υπάρχουν και που δυσχεραίνουν τη σχολική ζωή. Ο πρώτος κύκλος, όπως εξηγεί στη «ΜτΚ» ο κ. Κόπτσης, ξεκίνησε με τη θεματική των πρώτων βοηθειών αλλά και της αντιμετώπισης προβλημάτων υγείας, που παρατηρούνται στα σχολεία.
Ο αριθμός ρεκόρ των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σχεδόν εξασφαλίζει πως επιμορφώνονται με αυτήν τη διαδικασία εκπαιδευτικοί από τις περισσότερες σχολικές μονάδες της Κεντρικής Μακεδονίας. «Ήδη ξεκινήσαμε τις επιμορφώσεις σε θέματα πρώτων βοηθειών και υγείας, επιμορφώσαμε δύο χιλιάδες εκπαιδευτικούς μέσα σε δύο μήνες σε συνεργασία με την ‘Kids save lives’, με στόχο η ομάδα αυτή να διαχειρίζεται προβλήματα όπως πνιγμούς, σοβαρούς τραυματισμούς των παιδιών, αλλά και διάφορων προβλημάτων υγείας καθώς και πρώτες βοήθειες, που είναι απαραίτητες, προκειμένου να προλαμβάνει και να διαχειρίζεται άμεσα το σχολείο τα προβλήματα που προκύπτουν. Σκοπός είναι να υπάρξει και ένα σχέδιο δράσης σε κάθε σχολική μονάδα, να ξέρει ο καθένας τι ακριβώς θα κάνει, στο χρόνο που πρέπει να το κάνει και να δίνει άμεσες λύσεις εκεί που χρειάζεται», τονίζει ο κ. Κόπτσης.
Ναρκωτικά, κάπνισμα και διαδίκτυο
Η περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης της Κεντρικής Μακεδονίας αναμένεται το επόμενο διάστημα να προχωρήσει σε ζητήματα ιατρικής εκπαίδευσης του διδακτικού προσωπικού σε συνέργεια με τον Ιατρικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης και τους παιδιατρικούς συλλόγους όλων των νομών της Κεντρικής Μακεδονίας, «ώστε να ξεκινήσει αμέσως η επιμόρφωση στη διαχείριση ζητημάτων που σχετίζονται με τα ναρκωτικά, το κάπνισμα και το διαδίκτυο. Μετά τα Χριστούγεννα θα έχουμε τη δεύτερη φάση, που θα είναι η επιμόρφωση σε ζητήματα σχολικής βίας και μπούλιγκ. Το τελευταίο τρίμηνο του σχολικού έτους οι θεματικές μας θα αφορούν τις φυσικές καταστροφές και τις καιρικές καταστάσεις, τους σεισμούς και τις πλημμύρες καθώς και καταστάσεις που σχετίζονται με αυτά τα προβλήματα», τονίζει ο κ. Κόπτσης.
Στόχος της διεύθυνσης εκπαίδευσης είναι τα προβλήματα να λύνονται από τις ίδιες τις σχολικές μονάδες και σε αυτήν την κατεύθυνση να συμβάλλουν και οι γονείς. «Θέλουμε να δημιουργήσουμε μία μόνιμη δομή με επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς και στη συνέχεια να εκπαιδεύσουμε και τους γονείς, ώστε το σχολείο να αντιμετωπίζει τις κρίσεις» εξηγεί ο ίδιος, επισημαίνοντας πως τα επιμορφωτικά σεμινάρια θα συνεχιστούν και τα επόμενα δυο χρόνια.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 6 Οκτωβρίου 2019
ΣΧΟΛΙΑ