Εκπαιδευτικοί της Θεσσαλονίκης: «Όχι στην αξιολόγηση»
23/02/2023 17:40
23/02/2023 17:40
Το κάλεσμα της συγκέντρωσης δόθηκε για τις 14:30 το μεσημέρι έξω από το Υ.ΜΑ.Θ όπου έδωσε το παρών ο εκπαιδευτικός κόσμος για να δηλώσει με την παρουσία του πως τάσσεται κατά της υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης.
Στην κοινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ με τη συμμετοχή της Ομοσπονδίας Γονέων Κ.Μ παρουσίασαν τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις τους.
Ο Ηλίας Σμήλιος, πρόεδρος του Ζ΄ Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Θεσσαλονίκης αναφερόμενος στη σημερινή κινητοποίηση μίλησε για τον σημαντικό αγώνα που δίνουν οι εκπαιδευτικοί σε όλη την χώρα και το μεγάλο όχι που λένε στην ιδιωτικοποίηση των σχολείων.
"Από την μια άκρη της χώρας ως την άλλη ερχόμαστε για να διαψεύσουμε την Υπ.Παιδειας που βγαίνει στα κανάλια και δηλώνει ότι οι εκπαιδευτικοί και η κοινωνία συνολικά δέχονται αυτή την αντιεκπαιδευτική αντιλαϊκή πολιτική της που σήμερα παίρνει το πρόσωπο της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού. Ερχόμενη βέβαια να συμπληρώσει τα μέτρα που πήρε στο προηγούμενο διάστημα με την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση της σχολικής μονάδας ή τους εξεταστικούς φραγμούς στους μαθητές μέσα από την τράπεζα θεμάτων, μέσα από την ΕΔΕ μέσα από τις εξετάσεις τύπου PISA και αν θέλετε μέσα από νέους φραγμους δίπλα στο προσοντολόγιο με τους διορισμούς των εκπαιδευτικών τους νέους φραγμούς που ετοιμάζονται να βάλουν στους διορισμούς των εκπαιδευτικών με τον δίγραπτο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ."
"Οι εκπαιδευτικοί λοιπόν από τη μια άκρη της Ελλάδας ως την αλλη με τις κινητοποιήσεις μας λέμε ένα τεράστιο όχι στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού γιατί ακριβώς λέμε ένα τεράστιο ναι στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά. Γιατί ξέρουμε πολύ καλά ότι η πολιτική του υπουργείου παιδείας υπό την καθοδήγηση της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ έναν μόνο ξεκάθαρο στόχο έχει, την διάλυση και ιδιωτικοποίηση του δημοσίου σχολείου."
Η Σοφία Στεφανίδου, γραμματέας της Ε' ΕΛΜΕ μίλησε για τις ευθύνες του ελληνικού κράτους απέναντι στους εκπαιδευτικούς και τους ίδιους τους μαθητές που είναι τα μεγαλύτερα θύματα, τα οποία νιώθουν αποτυχία μέσα από τις διαδικασίες εξέτασης.
"Αυτοί που έχουν οδηγήσει στην φτώχεια και την εξαθλίωση με τις πολιτικές της ακρίβειας, της καθήλωσης των μισθών της διάλυσης των δημόσιων δομών υγείας ασφάλισης και κοινωνικής πρόνοιας είναι αυτοί που 40 χρόνια τώρα πραγματικά δεν έχουν λύσει ένα ουσιαστικό πρόβλημα στο δημόσιο σχολείο από τις υποδομές, από τις τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς από τα ανελαστικά αναλυτικά προγράμματα. Αντίθετα λοιπόν τι κάνουν; αντί να απολογηθούν οι ίδιοι γι αυτό το χάλι που έχουν προκαλέσει προσπαθούν να ρίξουν την ευθύνη γι αυτή την κατάσταση στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Πίσω από εύηχους τίτλους όπως αξιολόγηση του σχολείου και αξιολόγηση εκπαιδευτικών κρύβεται αυτό ακριβώς το σχέδιο. Να αποποιηθεί το κράτος την ευθύνη για την λειτουργία των σχολείων, να σταματήσει να δίνει χρήματα γι αυτό και αυτή την ευθύνη να την αναλάβουν γονείς και εκπαιδευτικοί. Ταυτόχρονα όπως σε όλη την κοινωνία και όλους τους εργασιακούς χώρους προσπαθεί να διαλύσει τα εργασιακά δικαιώματα και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών."
"Σε αυτό το σχολείο που ονειρεύονται να φτιάξουν το μεγαλύτερο θύμα είναι οι μαθητές. Φτιάχνουν ένα σχολείο που θα έχει εξετάσεις ενδοσχολικές και πανεθνικου τύπου από το δημοτικό μέχρι το λύκειο. Σαφής επιδίωξη είναι να φύγουν τα παιδιά από το σχολείο να το εγκαταλείψουν να νιώσουν την αποτυχία μεσα από αυτές τις διαδικασίες και να προετοιμαστούν για το μέλλον που τους ετοιμάζουν, το μέλλον του εργαζόμενου των 400-500 ευρώ που δεν έχει κανένα δικαίωμα. Δεν υπάρχει περίπτωση να αποδεχτούμε και να ανέχτουμε να υποτάχτουμε σε αυτό τον σχεδιασμό. Θα το ανατρέψουμε όπως κάνουμε 41 χρόνια τώρα." τόνισε.
"Αν ήθελαν να βελτιώσουν την εκπαίδευση, την αποδοτικότητα του εκπαιδευτικού θα έκαναν άλλα πράγματα τα οποία τα γνωρίζουν γιατί το εκπαιδευτικό κίνημα τα ζητάει εδώ και χρόνια. Μήπως δεν ξέρουν ότι δεν έχουμε κτίρια κατάλληλα; δεν ξέρουν ότι νηπιαγωγεία και σχολεία στεγάζονται σε καταστήματα; δεν ξέρουν ότι δεν έχουμε εργαστήρια φυσικής και γυμναστήρια. Δεν έχουμε εκπαιδευτικούς, 50.000 αναπληρωτές φέτος και ακόμη παίρνουν." τόνισε η Δήμητρα Τραγάκη, πρόεδρος της Α' ΕΛΜΕ επισημαίνοντας στη συνέχεια την απουσία οποιασδήποτε έρευνας του υπουργείου σχετικά με τα προβλήματα που εμφανίζουν οι μαθητές μετά τα δύο χρόνια του εγκλεισμού.Enter
Παράλληλα, στη συγκέντρωση έδωσε το παρών ο Νίκος Αβραμίδης, αντιπρόεδρος ομοσπονδίας γονέων κεντρικής Μακεδονίας αναφέροντας τη στήριξη των εκπαιδευτικών από τους γονείς ενάντια στην αξιολόγηση η οποία θέλει να διαφοροποιήσει τα σχολεία "Θέλει να χωρίσει τους μαθητές με βάση τις επιδόσεις τους και με βάση τις οικονομικές τους δυνατότητες. Εμείς σε ένα τέτοιο σχολείο αντιδρούμε και δηλώνουμε όχι απλά ότι θα είμαστε στο πλευρό των εκπαιδευτικών, αλλά θα οργανώσουμε παράλληλα τον δικό μας αγώνα για να μην περάσει ο συγκεκριμένος νόμος. Θέλουμε να συνεχίσουμε να παλεύουμε για ένα καλύτερο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά. Όχι ένα σχολείο που θα δίνει εφήμερες γνώσεις και εφήμερες δεξιότητες."
15/02/2023 12:30
14/03/2023 07:50
30/03/2023 12:22
Το κάλεσμα της συγκέντρωσης δόθηκε για τις 14:30 το μεσημέρι έξω από το Υ.ΜΑ.Θ όπου έδωσε το παρών ο εκπαιδευτικός κόσμος για να δηλώσει με την παρουσία του πως τάσσεται κατά της υλοποίησης της ατομικής αξιολόγησης.
Στην κοινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ με τη συμμετοχή της Ομοσπονδίας Γονέων Κ.Μ παρουσίασαν τα αιτήματα και τις διεκδικήσεις τους.
Ο Ηλίας Σμήλιος, πρόεδρος του Ζ΄ Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Θεσσαλονίκης αναφερόμενος στη σημερινή κινητοποίηση μίλησε για τον σημαντικό αγώνα που δίνουν οι εκπαιδευτικοί σε όλη την χώρα και το μεγάλο όχι που λένε στην ιδιωτικοποίηση των σχολείων.
"Από την μια άκρη της χώρας ως την άλλη ερχόμαστε για να διαψεύσουμε την Υπ.Παιδειας που βγαίνει στα κανάλια και δηλώνει ότι οι εκπαιδευτικοί και η κοινωνία συνολικά δέχονται αυτή την αντιεκπαιδευτική αντιλαϊκή πολιτική της που σήμερα παίρνει το πρόσωπο της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού. Ερχόμενη βέβαια να συμπληρώσει τα μέτρα που πήρε στο προηγούμενο διάστημα με την αξιολόγηση και κατηγοριοποίηση της σχολικής μονάδας ή τους εξεταστικούς φραγμούς στους μαθητές μέσα από την τράπεζα θεμάτων, μέσα από την ΕΔΕ μέσα από τις εξετάσεις τύπου PISA και αν θέλετε μέσα από νέους φραγμους δίπλα στο προσοντολόγιο με τους διορισμούς των εκπαιδευτικών τους νέους φραγμούς που ετοιμάζονται να βάλουν στους διορισμούς των εκπαιδευτικών με τον δίγραπτο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ."
"Οι εκπαιδευτικοί λοιπόν από τη μια άκρη της Ελλάδας ως την αλλη με τις κινητοποιήσεις μας λέμε ένα τεράστιο όχι στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού γιατί ακριβώς λέμε ένα τεράστιο ναι στο δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά. Γιατί ξέρουμε πολύ καλά ότι η πολιτική του υπουργείου παιδείας υπό την καθοδήγηση της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ έναν μόνο ξεκάθαρο στόχο έχει, την διάλυση και ιδιωτικοποίηση του δημοσίου σχολείου."
Η Σοφία Στεφανίδου, γραμματέας της Ε' ΕΛΜΕ μίλησε για τις ευθύνες του ελληνικού κράτους απέναντι στους εκπαιδευτικούς και τους ίδιους τους μαθητές που είναι τα μεγαλύτερα θύματα, τα οποία νιώθουν αποτυχία μέσα από τις διαδικασίες εξέτασης.
"Αυτοί που έχουν οδηγήσει στην φτώχεια και την εξαθλίωση με τις πολιτικές της ακρίβειας, της καθήλωσης των μισθών της διάλυσης των δημόσιων δομών υγείας ασφάλισης και κοινωνικής πρόνοιας είναι αυτοί που 40 χρόνια τώρα πραγματικά δεν έχουν λύσει ένα ουσιαστικό πρόβλημα στο δημόσιο σχολείο από τις υποδομές, από τις τεράστιες ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς από τα ανελαστικά αναλυτικά προγράμματα. Αντίθετα λοιπόν τι κάνουν; αντί να απολογηθούν οι ίδιοι γι αυτό το χάλι που έχουν προκαλέσει προσπαθούν να ρίξουν την ευθύνη γι αυτή την κατάσταση στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. Πίσω από εύηχους τίτλους όπως αξιολόγηση του σχολείου και αξιολόγηση εκπαιδευτικών κρύβεται αυτό ακριβώς το σχέδιο. Να αποποιηθεί το κράτος την ευθύνη για την λειτουργία των σχολείων, να σταματήσει να δίνει χρήματα γι αυτό και αυτή την ευθύνη να την αναλάβουν γονείς και εκπαιδευτικοί. Ταυτόχρονα όπως σε όλη την κοινωνία και όλους τους εργασιακούς χώρους προσπαθεί να διαλύσει τα εργασιακά δικαιώματα και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών."
"Σε αυτό το σχολείο που ονειρεύονται να φτιάξουν το μεγαλύτερο θύμα είναι οι μαθητές. Φτιάχνουν ένα σχολείο που θα έχει εξετάσεις ενδοσχολικές και πανεθνικου τύπου από το δημοτικό μέχρι το λύκειο. Σαφής επιδίωξη είναι να φύγουν τα παιδιά από το σχολείο να το εγκαταλείψουν να νιώσουν την αποτυχία μεσα από αυτές τις διαδικασίες και να προετοιμαστούν για το μέλλον που τους ετοιμάζουν, το μέλλον του εργαζόμενου των 400-500 ευρώ που δεν έχει κανένα δικαίωμα. Δεν υπάρχει περίπτωση να αποδεχτούμε και να ανέχτουμε να υποτάχτουμε σε αυτό τον σχεδιασμό. Θα το ανατρέψουμε όπως κάνουμε 41 χρόνια τώρα." τόνισε.
"Αν ήθελαν να βελτιώσουν την εκπαίδευση, την αποδοτικότητα του εκπαιδευτικού θα έκαναν άλλα πράγματα τα οποία τα γνωρίζουν γιατί το εκπαιδευτικό κίνημα τα ζητάει εδώ και χρόνια. Μήπως δεν ξέρουν ότι δεν έχουμε κτίρια κατάλληλα; δεν ξέρουν ότι νηπιαγωγεία και σχολεία στεγάζονται σε καταστήματα; δεν ξέρουν ότι δεν έχουμε εργαστήρια φυσικής και γυμναστήρια. Δεν έχουμε εκπαιδευτικούς, 50.000 αναπληρωτές φέτος και ακόμη παίρνουν." τόνισε η Δήμητρα Τραγάκη, πρόεδρος της Α' ΕΛΜΕ επισημαίνοντας στη συνέχεια την απουσία οποιασδήποτε έρευνας του υπουργείου σχετικά με τα προβλήματα που εμφανίζουν οι μαθητές μετά τα δύο χρόνια του εγκλεισμού.Enter
Παράλληλα, στη συγκέντρωση έδωσε το παρών ο Νίκος Αβραμίδης, αντιπρόεδρος ομοσπονδίας γονέων κεντρικής Μακεδονίας αναφέροντας τη στήριξη των εκπαιδευτικών από τους γονείς ενάντια στην αξιολόγηση η οποία θέλει να διαφοροποιήσει τα σχολεία "Θέλει να χωρίσει τους μαθητές με βάση τις επιδόσεις τους και με βάση τις οικονομικές τους δυνατότητες. Εμείς σε ένα τέτοιο σχολείο αντιδρούμε και δηλώνουμε όχι απλά ότι θα είμαστε στο πλευρό των εκπαιδευτικών, αλλά θα οργανώσουμε παράλληλα τον δικό μας αγώνα για να μην περάσει ο συγκεκριμένος νόμος. Θέλουμε να συνεχίσουμε να παλεύουμε για ένα καλύτερο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά. Όχι ένα σχολείο που θα δίνει εφήμερες γνώσεις και εφήμερες δεξιότητες."
ΣΧΟΛΙΑ