ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Εκτάκτως στο σημερινό δημοτικό συμβούλιο η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας

Το θέμα θα συζητηθεί εκτός ημερησίας διάταξης - Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Εφραίμ Κυριζίδης ζητά με εισήγησή του τη λύση της σύμβασης με τον εργολάβο του έργου

 26/09/2019 08:52

Εκτάκτως στο σημερινό δημοτικό συμβούλιο η πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας

Βαγγέλης Στολάκης

Στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης αναμένεται να κριθεί το έργο της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας από το τμήμα της Τσιμισκή μέχρι την παραλιακή, καθώς το σώμα θα κληθεί να δώσει το “πράσινο φως” για να πραγματοποιηθεί η σχετική συζήτηση σήμερα ή θα αποφασιστεί η συζήτηση να γίνει σε άλλη ημερομηνία.

Το θέμα εισήγαγε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Μάκης Κυριζίδης ζητώντας από τους συναδέλφους του να αποφασίσουν εάν το έργο θα γίνει κανονικά ή θα λυθεί η σύμβαση του δήμου με τον εργολάβο.

Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 1.350.000 ευρώ το οποίο εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης τα περασμένα χρόνια επί δημαρχίας Γιάννη Μπουτάρη, με τον τέως δήμαρχο να υπογράφει τη σχετική σύμβαση με τον εργολάβο λίγες ημέρες πριν τη λήξη της θητείας του. Με το έργο διαφώνησε εξ’ αρχής ο νέος δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο οποίος μάλιστα κάλεσε τον τότε δήμαρχο να μην προχωρήσει στην σχετική υπογραφή της σύμβασης.

Όπως δηλώνει στο makthes.gr o ο κ. Κυριζίδης μετά από σχετικές συσκέψεις με την υπηρεσία αποφάσισε να ζητήσει να συζητηθεί το ζήτημα στην αυριανή συνεδρίαση του συμβουλίου, καλώντας τους δημοτικούς συμβούλους να αποφασίσουν για την τύχη του έργου.

Σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται ο κ. Κυριζίδης για το «έργο δεν έχουν γίνει σχετικές μελέτες κυκλοφοριακών ρυθμίσεων». Επίσης, όπως τονίζει «με την κατάσταση που επικρατεί στον ΟΑΣΘ και γενικότερα τις συγκοινωνίες της πόλης δεν μπορεί να υλοποιηθεί ένα τέτοιο έργο». Ο ίδιος ισχυρίζεται πως όταν ψηφίστηκε το έργο, η σχετική εισήγηση λάμβανε υπόψη ότι θα είχε ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης. «Το έργο θα πραγματοποιηθεί με χρήματα από το δάνειο της ΕΤΕΠ που χρηματοδοτεί έργα με αναπτυξιακό χαρακτήρα. Στο συγκεκριμένο έργο δεν υπάρχει κανένα αναπτυξιακό χαρακτηριστικό» σχολιάζει στο makthes.gr ο κ. Κυριζίδης ο οποίος συμπληρώνει πως η διοίκηση Ζέρβα δεν θέλει να δεσμεύσει την πόλη για την αποπληρωμή τόκων για 30 ολόκληρα χρόνια. «Τέλος, ζητώ να αποφασίσει το σώμα για τη λύση της σύμβασης, προκειμένου να μην ξεκινήσει αλληλογραφία μεταξύ δήμου και εργολάβου και να μην ξεκινήσει εργασίες ο τελευταίος ώστε να μην αξιώσει αποζημίωση».

Στην ερώτηση εάν ο εργολάβος μπορεί να διεκδικήσει αποζημίωση, δεδομένης της ύπαρξης της σχετικής σύμβασης, ο κ. Κυριζίδης απαντά πως αυτό θα το κρίνουν τα δικαστήρια, αφού ο Νόμος ορίζει ότι η αρχή που αναθέτει το έργο κρίνει το πότε θα Σταματήσει ή αν θα γίνει εν τέλει οποιοδήποτε έργο. Πάντως, το ύψος της αποζημίωσης μπορεί να αγγίξει μέχρι και το 5% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου, όπως άλλωστε ορίζει ο νόμος» ισχυρίζεται ο κ. Κυριζίδης.

«Το θέμα μπορεί να πάρει αναβολή αλλά όποιος ζητήσει την αναβολή του θα πρέπει να αναλάβει και την ευθύνη γι’ αυτό» υποστηρίζει ο αντιδήμαρχος Τεχνικών έργων του δήμου Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, με το έργο της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας αντιδρούν οδηγοί ταξί και επαγγελματίες, ενώ ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης απέστειλε σχετική επιστολή.

Στη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης αναμένεται να κριθεί το έργο της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας από το τμήμα της Τσιμισκή μέχρι την παραλιακή, καθώς το σώμα θα κληθεί να δώσει το “πράσινο φως” για να πραγματοποιηθεί η σχετική συζήτηση σήμερα ή θα αποφασιστεί η συζήτηση να γίνει σε άλλη ημερομηνία.

Το θέμα εισήγαγε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Μάκης Κυριζίδης ζητώντας από τους συναδέλφους του να αποφασίσουν εάν το έργο θα γίνει κανονικά ή θα λυθεί η σύμβαση του δήμου με τον εργολάβο.

Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 1.350.000 ευρώ το οποίο εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης τα περασμένα χρόνια επί δημαρχίας Γιάννη Μπουτάρη, με τον τέως δήμαρχο να υπογράφει τη σχετική σύμβαση με τον εργολάβο λίγες ημέρες πριν τη λήξη της θητείας του. Με το έργο διαφώνησε εξ’ αρχής ο νέος δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο οποίος μάλιστα κάλεσε τον τότε δήμαρχο να μην προχωρήσει στην σχετική υπογραφή της σύμβασης.

Όπως δηλώνει στο makthes.gr o ο κ. Κυριζίδης μετά από σχετικές συσκέψεις με την υπηρεσία αποφάσισε να ζητήσει να συζητηθεί το ζήτημα στην αυριανή συνεδρίαση του συμβουλίου, καλώντας τους δημοτικούς συμβούλους να αποφασίσουν για την τύχη του έργου.

Σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται ο κ. Κυριζίδης για το «έργο δεν έχουν γίνει σχετικές μελέτες κυκλοφοριακών ρυθμίσεων». Επίσης, όπως τονίζει «με την κατάσταση που επικρατεί στον ΟΑΣΘ και γενικότερα τις συγκοινωνίες της πόλης δεν μπορεί να υλοποιηθεί ένα τέτοιο έργο». Ο ίδιος ισχυρίζεται πως όταν ψηφίστηκε το έργο, η σχετική εισήγηση λάμβανε υπόψη ότι θα είχε ολοκληρωθεί η βασική γραμμή του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης. «Το έργο θα πραγματοποιηθεί με χρήματα από το δάνειο της ΕΤΕΠ που χρηματοδοτεί έργα με αναπτυξιακό χαρακτήρα. Στο συγκεκριμένο έργο δεν υπάρχει κανένα αναπτυξιακό χαρακτηριστικό» σχολιάζει στο makthes.gr ο κ. Κυριζίδης ο οποίος συμπληρώνει πως η διοίκηση Ζέρβα δεν θέλει να δεσμεύσει την πόλη για την αποπληρωμή τόκων για 30 ολόκληρα χρόνια. «Τέλος, ζητώ να αποφασίσει το σώμα για τη λύση της σύμβασης, προκειμένου να μην ξεκινήσει αλληλογραφία μεταξύ δήμου και εργολάβου και να μην ξεκινήσει εργασίες ο τελευταίος ώστε να μην αξιώσει αποζημίωση».

Στην ερώτηση εάν ο εργολάβος μπορεί να διεκδικήσει αποζημίωση, δεδομένης της ύπαρξης της σχετικής σύμβασης, ο κ. Κυριζίδης απαντά πως αυτό θα το κρίνουν τα δικαστήρια, αφού ο Νόμος ορίζει ότι η αρχή που αναθέτει το έργο κρίνει το πότε θα Σταματήσει ή αν θα γίνει εν τέλει οποιοδήποτε έργο. Πάντως, το ύψος της αποζημίωσης μπορεί να αγγίξει μέχρι και το 5% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου, όπως άλλωστε ορίζει ο νόμος» ισχυρίζεται ο κ. Κυριζίδης.

«Το θέμα μπορεί να πάρει αναβολή αλλά όποιος ζητήσει την αναβολή του θα πρέπει να αναλάβει και την ευθύνη γι’ αυτό» υποστηρίζει ο αντιδήμαρχος Τεχνικών έργων του δήμου Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, με το έργο της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας αντιδρούν οδηγοί ταξί και επαγγελματίες, ενώ ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης απέστειλε σχετική επιστολή.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία