ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

ΕΛΑΣ: Χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης από επιτήδειους μέσω διαδικτύου

Ποιες οι κυριότερες μορφές διαδικτυακής απάτης και τι μεθόδους ακολουθούν

 10/07/2023 11:15

ΕΛΑΣ: Χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης από επιτήδειους μέσω διαδικτύου
Φωτ. αρχείου

Με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών μέσω διαδικτύου από επιτήδειους σε διάφορες περιοχές της χώρας, οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι την ολοένα και αυξανόμενη χρήση του, καταφέρνουν να εξαπατούν ανυποψίαστους πολίτες και να αποκτούν πρόσβαση σε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και τραπεζικά δεδομένα (κωδικούς internet banking κ.α.) ώστε να αποσπούν διάφορα χρηματικά ποσά, η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης εφιστά την προσοχή των πολιτών και συνιστά:

  • Αγόρασε από αξιόπιστες πηγές.

Πραγματοποίησε αγορές από εταιρείες και καταστήματα που γνωρίζεις ή που έχεις αγοράσει ξανά.

  • Βεβαιώσου για την ασφαλή διαδικασία μεταφοράς δεδομένων.

Αναζήτησε το σύμβολο του λουκέτου στη γραμμή (URL) και τη χρήση των πρωτοκόλλων HTTPS και SSL κατά την περιήγηση στο διαδίκτυο.

  • Εάν δεν αγοράζεις συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, μην υποβάλλεις τα στοιχεία της κάρτας σου.
  • Όταν αγοράζεις μέσω διαδικτύου από ιδιώτη μη στέλνεις χρήματα προκαταβολικά στον πωλητή.
  • Μην στέλνεις χρήματα σε κάποιον που δεν τον γνωρίζεις.
  • Ποτέ μην δίνεις τον αριθμό της κάρτας σου, το ΡΙΝ ή οποιαδήποτε άλλη πληροφορία για την κάρτα, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email).
  • Απόφυγε διαδικτυακές αγορές σε ιστοσελίδες που δεν χρησιμοποιούν πλήρη αυθεντικοποίηση (verified by visa / mastercard / secure code).
  • Ποτέ μη στέλνεις στοιχεία της κάρτας σου με μη κρυπτογραφημένο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (email).

Οι κυριότερες μορφές διαδικτυακής απάτης είναι οι ακόλουθες:

- Phishing προσωπικών στοιχείων
Το «phishing» πραγματοποιείται συνήθως με τη αποστολή emails από υποτιθέμενη υπαρκτή και νόμιμη εταιρεία, το οποίο περιλαμβάνει ύποπτο link ή συνημμένο αρχείο.

- Απάτες με πιστωτικές κάρτες
Πραγματοποιούνται με την αλίευση (phishing) στο διαδίκτυο των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων και κυρίως στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών μέσω υπερσυνδέσμου που οδηγεί συνήθως σε πλασματική ιστοσελίδα τράπεζας.

- «Νιγηριανή» Απάτη
Στην περίπτωση αυτή αποστέλλονται emails, με τα οποία πληροφορούν ότι κάποιος χρειάζεται τη βοήθεια σας προκειμένου να μεταφέρει ένα υψηλό χρηματικό ποσό (ή κληρονομιά), έναντι μεγάλης υποσχόμενης αμοιβής.

- Σε διαδικτυακές αγορές
Δημοσίευση προσφορών, οι οποίες είναι πολύ καλές για να είναι αληθινές και είναι διαθέσιμες για περιορισμένο χρονικό διάστημα.

- Ισπανικό Λόττο
Ενημέρωση μέσω email ότι έχετε κερδίσει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό σε ηλεκτρονική κλήρωση.

- Με χορήγηση δανείων
Αναρτήσεις σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης για δάνεια με ευνοϊκούς όρους από μη αδειοδοτούμενους φορείς.

- Με αγγελίες μέσω διαδικτύου
Δημοσίευση απατηλών αγγελιών στο διαδίκτυο για μίσθωση κατοικιών, εύρεση εργασίας ή αγοραπωλησίες προϊόντων.

Αν πέσετε θύμα διαδικτυακής απάτης μη διστάσετε να το καταγγείλετε είτε στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος μέσω τηλεφώνου στο 11188 ή μέσω email στο ccu@cybercrimeunit.gov.gr είτε σε οποιαδήποτε αστυνομική ή δικαστική αρχή ανά την Επικράτεια.

Με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης πολιτών μέσω διαδικτύου από επιτήδειους σε διάφορες περιοχές της χώρας, οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι την ολοένα και αυξανόμενη χρήση του, καταφέρνουν να εξαπατούν ανυποψίαστους πολίτες και να αποκτούν πρόσβαση σε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και τραπεζικά δεδομένα (κωδικούς internet banking κ.α.) ώστε να αποσπούν διάφορα χρηματικά ποσά, η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλονίκης εφιστά την προσοχή των πολιτών και συνιστά:

  • Αγόρασε από αξιόπιστες πηγές.

Πραγματοποίησε αγορές από εταιρείες και καταστήματα που γνωρίζεις ή που έχεις αγοράσει ξανά.

  • Βεβαιώσου για την ασφαλή διαδικασία μεταφοράς δεδομένων.

Αναζήτησε το σύμβολο του λουκέτου στη γραμμή (URL) και τη χρήση των πρωτοκόλλων HTTPS και SSL κατά την περιήγηση στο διαδίκτυο.

  • Εάν δεν αγοράζεις συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, μην υποβάλλεις τα στοιχεία της κάρτας σου.
  • Όταν αγοράζεις μέσω διαδικτύου από ιδιώτη μη στέλνεις χρήματα προκαταβολικά στον πωλητή.
  • Μην στέλνεις χρήματα σε κάποιον που δεν τον γνωρίζεις.
  • Ποτέ μην δίνεις τον αριθμό της κάρτας σου, το ΡΙΝ ή οποιαδήποτε άλλη πληροφορία για την κάρτα, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email).
  • Απόφυγε διαδικτυακές αγορές σε ιστοσελίδες που δεν χρησιμοποιούν πλήρη αυθεντικοποίηση (verified by visa / mastercard / secure code).
  • Ποτέ μη στέλνεις στοιχεία της κάρτας σου με μη κρυπτογραφημένο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (email).

Οι κυριότερες μορφές διαδικτυακής απάτης είναι οι ακόλουθες:

- Phishing προσωπικών στοιχείων
Το «phishing» πραγματοποιείται συνήθως με τη αποστολή emails από υποτιθέμενη υπαρκτή και νόμιμη εταιρεία, το οποίο περιλαμβάνει ύποπτο link ή συνημμένο αρχείο.

- Απάτες με πιστωτικές κάρτες
Πραγματοποιούνται με την αλίευση (phishing) στο διαδίκτυο των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων και κυρίως στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών μέσω υπερσυνδέσμου που οδηγεί συνήθως σε πλασματική ιστοσελίδα τράπεζας.

- «Νιγηριανή» Απάτη
Στην περίπτωση αυτή αποστέλλονται emails, με τα οποία πληροφορούν ότι κάποιος χρειάζεται τη βοήθεια σας προκειμένου να μεταφέρει ένα υψηλό χρηματικό ποσό (ή κληρονομιά), έναντι μεγάλης υποσχόμενης αμοιβής.

- Σε διαδικτυακές αγορές
Δημοσίευση προσφορών, οι οποίες είναι πολύ καλές για να είναι αληθινές και είναι διαθέσιμες για περιορισμένο χρονικό διάστημα.

- Ισπανικό Λόττο
Ενημέρωση μέσω email ότι έχετε κερδίσει ένα μεγάλο χρηματικό ποσό σε ηλεκτρονική κλήρωση.

- Με χορήγηση δανείων
Αναρτήσεις σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης για δάνεια με ευνοϊκούς όρους από μη αδειοδοτούμενους φορείς.

- Με αγγελίες μέσω διαδικτύου
Δημοσίευση απατηλών αγγελιών στο διαδίκτυο για μίσθωση κατοικιών, εύρεση εργασίας ή αγοραπωλησίες προϊόντων.

Αν πέσετε θύμα διαδικτυακής απάτης μη διστάσετε να το καταγγείλετε είτε στη Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος μέσω τηλεφώνου στο 11188 ή μέσω email στο ccu@cybercrimeunit.gov.gr είτε σε οποιαδήποτε αστυνομική ή δικαστική αρχή ανά την Επικράτεια.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία