ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Ένα τραγούδι απέναντι στους νταήδες, γυναικοκτόνους, παιδεραστές (βίντεο)

«Καλύτερα μιας ώρας» με τη φωνή της Μαργκώ

 10/02/2022 07:00

Ένα τραγούδι απέναντι στους νταήδες, γυναικοκτόνους, παιδεραστές (βίντεο)

Κυριακή Τσολάκη

«Μου είπανε οι φίλοι να μην σε ξαναδώ/Πως μ’ έχεις σκλαβωμένη/ Πως είσαι τοξικός/ Εγώ έσφιξα τα δόντια κι έκανα το σωστό/ Το χρόνο να γυρίσω μακριά σου να σωθώ»

Καταπίεση. Έμφυλη βία. Διαφορετικότητα. Έννοιες που τον τελευταίο καιρό είναι πιο επίκαιρες από ποτέ. Τώρα, ένα τραγούδι για τις καταστάσεις αυτές, για την υποταγή, τις υποχωρήσεις έρχεται να αναδείξει τα φαινόμενα αυτά και να τα καυτηριάσει. Ο τίτλος του «Καλύτερα μιας ώρας» δικαιολογείται απόλυτα από το περιεχόμενό του.

Τη μουσική έγραψε η Joanna Drigo, αλλά και τους στίχους μαζί με τον Νέγρο του Μοριά και το ερμηνεύει η Μαργκώ (Ενεπεκίδου). «Το συγκεκριμένο τραγούδι μου άρεσε από την πρώτη στιγμή που μου το έβαλε η Joanna να το ακούσω. Με την Joanna είμαστε φίλες και πάντα μου άρεσε ο τρόπος που γράφει τα τραγούδια της. Μεστός και γλυκός. Όμως, παράλληλα τόσο καυστικός και σαρκαστικός. που έχει ως αποτέλεσμα, τα τραγούδια της με αυτό τον συνδυασμό. να μην περνούν απαρατήρητα! Επιπλέον οι στίχοι με αγγίζουν και θεωρώ ότι είναι ένα πολύ επίκαιρο τραγούδι με έμφαση στο δικαίωμα, στη διαφορετικότητα και στην ενδυνάμωση όσων καταπιέζονται φυλετικά, κοινωνικά, ρατσιστικά», λέει στη «ΜτΚ» η ερμηνεύτρια.

Η ίδια σημειώνει πως το κομμάτι αφορά τον βιασμό κάθε Γεωργίας, Γαρυφαλλιάς, Ελένης, Καρολάιν, Μυρτώς, Αρετής. Τη δολοφονία του κάθε Ζακ, Βαγγέλη, Παύλου, Αλέξανδρου. Βέβαια, τα φαινόμενα αυτά δεν είναι σημερινά. «Δυστυχώς, πάντα γίνονταν και πάντα θα γίνονται, αν δεν αλλάξουν ριζικά στοιχεία στην κοινωνία μας, αν δεν δώσουμε βάση στην παιδεία, αν δεν διδάξουμε το σεβασμό και την αλληλεγγύη στα παιδιά μας, αν δεν διαμορφώσουμε τη νομοθεσία μας ώστε να τιμωρεί αυστηρότερα κατά περίπτωση. Παλιά πολλά δεν ακούγονταν καθώς δεν υπήρχε το internet και τα social media και άλλα αποκρύπτονταν με το φόβο της κοινωνικής κατακραυγής και της ντροπής».

    «Ο καλλιτεχνικός χώρος δεν είναι περισσότερο ή λιγότερο ‘βρώμικος’»

    Τώρα μέσα από την εμφάνιση του κινήματος #metoo και στην Ελλάδα κάποια από αυτά αναδείχθηκαν πολύ περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Η ίδια, παρότι κινείται στον καλλιτεχνικό χώρο εδώ και πολλά χρόνια, δεν έτυχε να υποστεί ποτέ μια τέτοια συμπεριφορά. «Ίσως επειδή ως χαρακτήρας είμαι πιο αυστηρή και απρόσιτη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μια πιο προσιτή κοπέλα προκαλεί ή προδιαθέτει στο να υποστεί κακοποιητικές συμπεριφορές. Δυστυχώς, μπορεί να συμβεί σε όλους μας και δεν πρέπει να δείχνουμε καμία ελαστικότητα στην αντιμετώπισή του. Θεωρώ πως ο καλλιτεχνικός χώρος δεν είναι περισσότερο η λιγότερο ‘βρώμικος’ από όλους τους υπόλοιπους επαγγελματικούς χώρους», επισημαίνει.

    Για την ερμηνεία του κομματιού έχει στο πλευρό της τον Νέγρο του Μοριά, κατά κόσμον Κέβιν. «Γνωριστήκαμε προσφάτως, λόγω της συνεργασίας μας και έχουμε καταλήξει να είμαστε καλοί φίλοι. Είναι τόσο άμεσος και διαπεραστικός με τις ρίμες του, που θεωρώ πως ήταν η καλύτερη επιλογή για το συγκεκριμένο τραγούδι και τον ευχαριστώ για την τιμή που μου έκανε. Οι στίχοι του είναι επίκαιροι και διαχρονικοί ταυτόχρονα. Η συνεργασία μου μαζί του ήταν φανταστική εμπειρία, γιατί ταίριαξαν αμέσως οι προσωπικότητες μας και παρόλη την αναγνωρισιμότητά του παραμένει προσγειωμένος, επαγγελματίας, συνεπής και πολύ κουλ άτομο», τονίζει.

    Η Μαργκώ που είναι μουσικός – τραγουδίστρια, με σπουδές στο κλασικό πιάνο με σπουδές στο κλασικό πιάνο και το σύγχρονο και κλασικό τραγούδι, με πολλές εμφανίσεις στο Σταυρό του Νότου, το Γυάλινο Μουσικό Θέατρο και συνεργασίες με τους Κωστή Μαραβέγια, Πάνο Μουζουράκη, Ησαϊα Ματιάμπα κ.α. έχει μέχρι τώρα κυκλοφορήσει αρκετά singles και τηλεοπτικά soundtracks. Το κοινό τη γνώρισε καλύτερα μέσα από το τηλεοπτικό παιχνίδι «The Voice». Δεν ήταν η πρώτη φορά που ερμήνευσε ή εκτέθηκε μπροστά σε πολύ κόσμο ή δέχτηκε κριτική. «Η αμεσότητα της τηλεόρασης όμως έχει μια περίεργη μαγεία, όσο κι αν σε στρεσάρει η προβολή. Μπορεί να έχεις ταλέντο αλλά να μη σε μάθει ποτέ κανείς, μπορεί να μη σου δώσει κανείς την ευκαιρία να το δείξεις! Αυτό λοιπόν αποκόμισα, την ευκαιρία!».

    Συνεργάτες

    Για το τραγούδι συνεργάστηκε με καλούς και παλιούς της φίλους, αλλά και νέους συνεργάτες:

    Μουσική - στίχοι : Joanna Drigo, Στίχοι-συμμετοχη : Νέγρος του Μοριά.

    Ενορχήστρωση /programming: Ευριπίδης Ζεμενίδης

    Κιθάρες: Χάρης Καραντζας/ Ευριπίδης Ζεμενίδης

    Τύμπανα:Χάρης Καραντζας

    Παραγωγή: Μαργκώ Ενεπεκίδη/Νίκος Παππάς/Ευριπίδης Ζεμενίδης.

    Mixing/ Mastering: Nίκος Παππάς.

    Σκηνοθεσία: "Kiss the Frog"

    Μοντάζ-Διεύθυνση φωτογραφίας: Γιάννης Μαργκετουσάκης/Θάνος Λυμπερόπουλος

    Βοηθός παραγωγής: Μανώλης Ριζικός.

    Έλαβαν μέρος με αλφαβητική σειρά και φιλική συμμετοχή : Χρυσάνθη Γκλιάου : μοντέλο, Γεωργία Καλτσή : αθλήτρια - μοντέλο, Στέλιος Κατωπόδης : μοντέλο - χορευτής, Σάκης Τουρκοχωρίτης : μοντέλο, Make up artist : Ειρήνη Διπλάρου, Hairstyling: Αimilios Salon, Επιμέλεια ρούχων : Ελένη Μαργαρίτη, Ρούχα: ANGRY SALLY, BLACK BAG VINTAGE, Χορηγός : MALA PERUVIANA, Διεύθυνση/οργάνωση παραγωγής : Θάνος Κανούσης, Μάρθα Ρούσσου.

      «Μου είπανε οι φίλοι να μην σε ξαναδώ/Πως μ’ έχεις σκλαβωμένη/ Πως είσαι τοξικός/ Εγώ έσφιξα τα δόντια κι έκανα το σωστό/ Το χρόνο να γυρίσω μακριά σου να σωθώ»

      Καταπίεση. Έμφυλη βία. Διαφορετικότητα. Έννοιες που τον τελευταίο καιρό είναι πιο επίκαιρες από ποτέ. Τώρα, ένα τραγούδι για τις καταστάσεις αυτές, για την υποταγή, τις υποχωρήσεις έρχεται να αναδείξει τα φαινόμενα αυτά και να τα καυτηριάσει. Ο τίτλος του «Καλύτερα μιας ώρας» δικαιολογείται απόλυτα από το περιεχόμενό του.

      Τη μουσική έγραψε η Joanna Drigo, αλλά και τους στίχους μαζί με τον Νέγρο του Μοριά και το ερμηνεύει η Μαργκώ (Ενεπεκίδου). «Το συγκεκριμένο τραγούδι μου άρεσε από την πρώτη στιγμή που μου το έβαλε η Joanna να το ακούσω. Με την Joanna είμαστε φίλες και πάντα μου άρεσε ο τρόπος που γράφει τα τραγούδια της. Μεστός και γλυκός. Όμως, παράλληλα τόσο καυστικός και σαρκαστικός. που έχει ως αποτέλεσμα, τα τραγούδια της με αυτό τον συνδυασμό. να μην περνούν απαρατήρητα! Επιπλέον οι στίχοι με αγγίζουν και θεωρώ ότι είναι ένα πολύ επίκαιρο τραγούδι με έμφαση στο δικαίωμα, στη διαφορετικότητα και στην ενδυνάμωση όσων καταπιέζονται φυλετικά, κοινωνικά, ρατσιστικά», λέει στη «ΜτΚ» η ερμηνεύτρια.

      Η ίδια σημειώνει πως το κομμάτι αφορά τον βιασμό κάθε Γεωργίας, Γαρυφαλλιάς, Ελένης, Καρολάιν, Μυρτώς, Αρετής. Τη δολοφονία του κάθε Ζακ, Βαγγέλη, Παύλου, Αλέξανδρου. Βέβαια, τα φαινόμενα αυτά δεν είναι σημερινά. «Δυστυχώς, πάντα γίνονταν και πάντα θα γίνονται, αν δεν αλλάξουν ριζικά στοιχεία στην κοινωνία μας, αν δεν δώσουμε βάση στην παιδεία, αν δεν διδάξουμε το σεβασμό και την αλληλεγγύη στα παιδιά μας, αν δεν διαμορφώσουμε τη νομοθεσία μας ώστε να τιμωρεί αυστηρότερα κατά περίπτωση. Παλιά πολλά δεν ακούγονταν καθώς δεν υπήρχε το internet και τα social media και άλλα αποκρύπτονταν με το φόβο της κοινωνικής κατακραυγής και της ντροπής».

        «Ο καλλιτεχνικός χώρος δεν είναι περισσότερο ή λιγότερο ‘βρώμικος’»

        Τώρα μέσα από την εμφάνιση του κινήματος #metoo και στην Ελλάδα κάποια από αυτά αναδείχθηκαν πολύ περισσότερο από κάθε άλλη φορά. Η ίδια, παρότι κινείται στον καλλιτεχνικό χώρο εδώ και πολλά χρόνια, δεν έτυχε να υποστεί ποτέ μια τέτοια συμπεριφορά. «Ίσως επειδή ως χαρακτήρας είμαι πιο αυστηρή και απρόσιτη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μια πιο προσιτή κοπέλα προκαλεί ή προδιαθέτει στο να υποστεί κακοποιητικές συμπεριφορές. Δυστυχώς, μπορεί να συμβεί σε όλους μας και δεν πρέπει να δείχνουμε καμία ελαστικότητα στην αντιμετώπισή του. Θεωρώ πως ο καλλιτεχνικός χώρος δεν είναι περισσότερο η λιγότερο ‘βρώμικος’ από όλους τους υπόλοιπους επαγγελματικούς χώρους», επισημαίνει.

        Για την ερμηνεία του κομματιού έχει στο πλευρό της τον Νέγρο του Μοριά, κατά κόσμον Κέβιν. «Γνωριστήκαμε προσφάτως, λόγω της συνεργασίας μας και έχουμε καταλήξει να είμαστε καλοί φίλοι. Είναι τόσο άμεσος και διαπεραστικός με τις ρίμες του, που θεωρώ πως ήταν η καλύτερη επιλογή για το συγκεκριμένο τραγούδι και τον ευχαριστώ για την τιμή που μου έκανε. Οι στίχοι του είναι επίκαιροι και διαχρονικοί ταυτόχρονα. Η συνεργασία μου μαζί του ήταν φανταστική εμπειρία, γιατί ταίριαξαν αμέσως οι προσωπικότητες μας και παρόλη την αναγνωρισιμότητά του παραμένει προσγειωμένος, επαγγελματίας, συνεπής και πολύ κουλ άτομο», τονίζει.

        Η Μαργκώ που είναι μουσικός – τραγουδίστρια, με σπουδές στο κλασικό πιάνο με σπουδές στο κλασικό πιάνο και το σύγχρονο και κλασικό τραγούδι, με πολλές εμφανίσεις στο Σταυρό του Νότου, το Γυάλινο Μουσικό Θέατρο και συνεργασίες με τους Κωστή Μαραβέγια, Πάνο Μουζουράκη, Ησαϊα Ματιάμπα κ.α. έχει μέχρι τώρα κυκλοφορήσει αρκετά singles και τηλεοπτικά soundtracks. Το κοινό τη γνώρισε καλύτερα μέσα από το τηλεοπτικό παιχνίδι «The Voice». Δεν ήταν η πρώτη φορά που ερμήνευσε ή εκτέθηκε μπροστά σε πολύ κόσμο ή δέχτηκε κριτική. «Η αμεσότητα της τηλεόρασης όμως έχει μια περίεργη μαγεία, όσο κι αν σε στρεσάρει η προβολή. Μπορεί να έχεις ταλέντο αλλά να μη σε μάθει ποτέ κανείς, μπορεί να μη σου δώσει κανείς την ευκαιρία να το δείξεις! Αυτό λοιπόν αποκόμισα, την ευκαιρία!».

        Συνεργάτες

        Για το τραγούδι συνεργάστηκε με καλούς και παλιούς της φίλους, αλλά και νέους συνεργάτες:

        Μουσική - στίχοι : Joanna Drigo, Στίχοι-συμμετοχη : Νέγρος του Μοριά.

        Ενορχήστρωση /programming: Ευριπίδης Ζεμενίδης

        Κιθάρες: Χάρης Καραντζας/ Ευριπίδης Ζεμενίδης

        Τύμπανα:Χάρης Καραντζας

        Παραγωγή: Μαργκώ Ενεπεκίδη/Νίκος Παππάς/Ευριπίδης Ζεμενίδης.

        Mixing/ Mastering: Nίκος Παππάς.

        Σκηνοθεσία: "Kiss the Frog"

        Μοντάζ-Διεύθυνση φωτογραφίας: Γιάννης Μαργκετουσάκης/Θάνος Λυμπερόπουλος

        Βοηθός παραγωγής: Μανώλης Ριζικός.

        Έλαβαν μέρος με αλφαβητική σειρά και φιλική συμμετοχή : Χρυσάνθη Γκλιάου : μοντέλο, Γεωργία Καλτσή : αθλήτρια - μοντέλο, Στέλιος Κατωπόδης : μοντέλο - χορευτής, Σάκης Τουρκοχωρίτης : μοντέλο, Make up artist : Ειρήνη Διπλάρου, Hairstyling: Αimilios Salon, Επιμέλεια ρούχων : Ελένη Μαργαρίτη, Ρούχα: ANGRY SALLY, BLACK BAG VINTAGE, Χορηγός : MALA PERUVIANA, Διεύθυνση/οργάνωση παραγωγής : Θάνος Κανούσης, Μάρθα Ρούσσου.

          ΣΧΟΛΙΑ

          Επιλέξτε Κατηγορία