Μια σειρά προτάσεων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων που δημιουργούνται από τις εργασίες κατασκευής του FlyOver παρουσίασε σήμερα κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης επαναλαμβάνοντας το αίτημα της διοίκησής του για «πάγωμα» των εργασιών μέχρις ότου ολοκληρωθούν εκείνες του Μετρό Θεσσαλονίκης. Υπενθυμίζεται πως ο δήμος αναμένεται να συζητήσει το έργο του FlyOver σε ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης στις 20 Φεβρουαρίου.
Η κατασκευή του έργου έχει προκαλέσει προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών, κυρίως ταλαιπωρία στους δρόμους λόγω «κομφούζιο», κάτι που όπως δήλωσε ο κ. Αγγελούδης «ο δήμαρχος ενός δήμου με αυτονόητα Μητροπολιτικά χαρακτηριστικά δεν μπορεί να μένει άφωνος».
«Δε χωρά αμφιβολία πως κανένα εμβληματικό, μεγάλο έργο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς κάποια σχετική όχληση. Στην προκειμένη, όμως, περίπτωση δημιουργήθηκε στους πολίτες -και δικαίως- η εντύπωση πως δεν υπήρξε ποτέ η σωστή προετοιμασία για την έναρξη των εργασιών» σημείωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Και συμπλήρωσε: «Είναι σαφές πως δεν πρόκειται να παρακολουθούμε απαθείς την ταλαιπωρία των συμπολιτών κάτω από συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας, συνθήκες που έχουν δυσμενείς επιπτώσεις σε κάθε τομέα της κοινωνικής και οικονομικής ζωής».
Όπως δήλωσε ο κ. Αγγελούδης οι προτάσεις μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα.
Μεταξύ άλλων ο κ. Αγγελούδης πρότεινε:
- Τη λειτουργία ενιαίου συντονιστικού κέντρου με επικεφαλής εκπρόσωπο της Κυβέρνησης και τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων που αναλαμβάνει τη διαχείριση των ζητημάτων που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών του έργου.
- Μονοδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου προς την Πλ. Δημοκρατίας, με αποκατάσταση όλων των κινήσεων του κόμβου και αμφιδρόμηση της οδού Δωδεκανήσου, με αύξηση σε δύο των λωρίδων της Σαλαμίνος, στην κατεύθυνση προς την Τσιμισκή.
- Εφαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων και εντατικοποίηση της αστυνόμευσης.
- Επαναλειτουργία των λεωφορειολωρίδων με αστυνόμευση και χρωματική σήμανση
- Πύκνωση του δικτύου των λεωφορειακών γραμμών με την προσθήκη των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων. Ο κ. Αγγελουδης τόνισε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου πως τα λεωφορεία αυτά πρέπει όχι να αντικαταστήσουν λεωφορεία που παρουσιάζουν προβλήματα αλλά να προστεθούν στο στόλο.
- Συνεχής έλεγχος της διπλοστάθμευσης με ενίσχυση της Τροχαίας.
- Επαναφορά των πλαστικών κώνων διαχωρισμού της κυκλοφορίας. Ο κ. Αγγελούδης ανέφερε πως όπου υπήρχαν πασσαλακια και αφαιρέθηκαν θα τοποθετηθούν ξανά (Ερμού, Μητροπόλεως, Λ. Στρατού).
- Μέτρα για την εύρυθμη κυκλοφορία των δικύκλων. Ο κ. Αγγελούδης προανήγγειλε πως εντός διμήνου θα δημιουργηθούν εντός ιστορικού κέντρου χώροι στάθμευσης δικύκλων, ενώ δήλωσε πως η δημοτική αστυνομία θα είναι αμείλικτη απέναντι σε εκείνους που οδηγούν πάνω στα πεζοδρόμια με αποτέλεσμα τον τραυματισμό των πεζών.
- Τονισμός της οριζόντιας σήμανσης των διαβάσεων των πεζών.
- Βραδινή αποκομιδή των απορριμμάτων, ώστε να μην επιβαρύνεται επιπλέον η κυκλοφορία από την κίνηση των απορριμματοφόρων του δήμου. Ο δήμος, όπως έχει δηλώσει ο κ. Αγγελούδης, έχει ζητήσει από την κυβέρνηση την οικονομική ενίσχυση προκειμένου να καλυφθεί το επιπλέον κόστος που θα προκύψει από την βραδινή εργασία.
- Δημιουργία προσωρινών χώρων στάθμευσης. Ο κ. Αγγελούδης υπενθύμισε ότι ο δήμος κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση για την δημιουργία χώρων στάθμευσης με την αξιοποίηση χώρων του δημοσίου περιμετρικά του κέντρου της πόλης. «Θα λειτουργήσουν με το σύστημα park & ride (μετεπιβίβαση σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή σε ειδικά δρομολογημένα mini bus), προκειμένου να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος των βασικότερων εισόδων της πόλης» όπως τόνισε.
Συγκεκριμένα, το σχέδιο του δήμου προβλέπει:
- Δύο πάρκινγκ στον Εμπορευματικό Σταθμό (έναντι των Δικαστηρίων) και το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, συνολικής δυναμικότητας 300 θέσεων περίπου (ΓΑΙΑΟΣΕ).
- Ενός πάρκινγκ στο παλιό Στρατόπεδο Μυστακίδη, επί της οδού 26ης
Οκτωβρίου, δυναμικότητας 180 θέσεων περίπου.
- Δύο πάρκινγκ, στα δημόσια ακίνητα που βρίσκονται στη συμβολή των οδών Λαγκαδά και Δραγουμάνου, δυναμικότητας 150 θέσεων περίπου.
- Ενός πάρκινγκ στην πρώην Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, επί της οδού Βασ. Όλγας δίπλα στο σταθμό Μετρό «ΝΟΜΑΡΧΙΑ», δυναμικότητας 100 θέσεων περίπου.
- Ενός πάρκινγκ στο πρώην Στρατόπεδο Φαρμάκη, στη συμβολή των οδών Παπανδρέου και Μητροπολίτου Καλλίδου, δυναμικότητας 100 θέσεων περίπου.
- Δύο πάρκινγκ σε πρώην εργοτάξια της Ελληνικό Μετρό, έμπροσθεν της Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης και της Πανεπιστημιακής Λέσχης, συνολικής δυναμικότητας 200 θέσεων.
- Δύο πάρκινγκ σε δημόσια ακίνητα, εκατέρωθεν της οδού Κατσιμίδη, στο ύψος του Θεάτρου Γης, συνολικής δυναμικότητας 160 θέσεων περίπου.
- Ενός πάρκινγκ σε δημοτικό ακίνητο, στη συμβολή των οδών Βούλγαρη και Ε.Ο. Μουδανιών (τερματικός σταθμός Βούλγαρη - 31), δυναμικότητας 150 θέσεων περίπου.
- Δύο πάρκινγκ σε δημοτικά ακίνητα εκατέρωθεν της υπό διάνοιξη οδού Ψελλού, δίπλα στο σταθμό Μετρό «ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ», δυναμικότητας 200 θέσεων περίπου.
«Ο δήμος Θεσσαλονίκης δηλώνει ενεργά παρών σε κάθε διεκδίκηση και την άρση της ταλαιπωρίας των πολιτών» εξήγησε ο κ. Αγγελούδης τονίζοντας ότι είναι δικαιολογημένη η καχυποψία των πολιτών για τις καθυστερήσεις έχοντας την εμπειρία από άλλα έργα.
Και συνέχισε: «ΔΑπό τη στιγμή που δεν έγινε δεκτό το αίτημα μας για ολιγόμηνη αναβολή των εργασιών μέχρις ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες του Μετρό, είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε προτάσεις» εξήγησε.
Επέμεινε στην λειτουργία του συντονιστικού οργάνου ώστε να αντιμετωπίζονται τα επιμέρους ζητήματα που προκύπτουν από τις εργασίες κατασκευής.
«Το μήνυμα μου είναι σαφές: Δεν θα αφήσουμε τους συμπολίτες μας μόνους τους. Είμαστε εδώ για να παράξουμε λύσεις και όχι για να αναπαράγουμε προβλήματα» σχολίασε ο κ. Αγγελούδης.
Αναφερόμενους στους ποδηλατοδρόμους που απουσιάζουν από την πόλη, ο κ. Αγγελούδης έκανε λόγο για την ανάγκη να υπάρξει ένα εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων που θα γίνει ωστόσο με μελέτες ειδικών, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχες πόλεις του εξωτερικού. Για τον ποδηλατόδρομο στη Λεωφόρο Νίκης σημείωσε ότι δεν μελετήθηκε όπως θα έπρεπε και πως τόσο η κατάργησή του όσο και η παραμονή του εξαρτώνται από τις υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης. Τόνισε μάλιστα ότι σε έναν μήνα από σήμερα θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη για να ελεγχθεί τόσο η νομιμότητά του όσο και η χρησιμότητά του, καθώς ο σχεδιασμός του έγινε σε συνθήκες πανδημίας.
Μια σειρά προτάσεων για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων που δημιουργούνται από τις εργασίες κατασκευής του FlyOver παρουσίασε σήμερα κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Στέλιος Αγγελούδης επαναλαμβάνοντας το αίτημα της διοίκησής του για «πάγωμα» των εργασιών μέχρις ότου ολοκληρωθούν εκείνες του Μετρό Θεσσαλονίκης. Υπενθυμίζεται πως ο δήμος αναμένεται να συζητήσει το έργο του FlyOver σε ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης στις 20 Φεβρουαρίου.
Η κατασκευή του έργου έχει προκαλέσει προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών, κυρίως ταλαιπωρία στους δρόμους λόγω «κομφούζιο», κάτι που όπως δήλωσε ο κ. Αγγελούδης «ο δήμαρχος ενός δήμου με αυτονόητα Μητροπολιτικά χαρακτηριστικά δεν μπορεί να μένει άφωνος».
«Δε χωρά αμφιβολία πως κανένα εμβληματικό, μεγάλο έργο δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς κάποια σχετική όχληση. Στην προκειμένη, όμως, περίπτωση δημιουργήθηκε στους πολίτες -και δικαίως- η εντύπωση πως δεν υπήρξε ποτέ η σωστή προετοιμασία για την έναρξη των εργασιών» σημείωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Και συμπλήρωσε: «Είναι σαφές πως δεν πρόκειται να παρακολουθούμε απαθείς την ταλαιπωρία των συμπολιτών κάτω από συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας, συνθήκες που έχουν δυσμενείς επιπτώσεις σε κάθε τομέα της κοινωνικής και οικονομικής ζωής».
Όπως δήλωσε ο κ. Αγγελούδης οι προτάσεις μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα.
Μεταξύ άλλων ο κ. Αγγελούδης πρότεινε:
- Τη λειτουργία ενιαίου συντονιστικού κέντρου με επικεφαλής εκπρόσωπο της Κυβέρνησης και τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων που αναλαμβάνει τη διαχείριση των ζητημάτων που ανακύπτουν κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των εργασιών του έργου.
- Μονοδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου προς την Πλ. Δημοκρατίας, με αποκατάσταση όλων των κινήσεων του κόμβου και αμφιδρόμηση της οδού Δωδεκανήσου, με αύξηση σε δύο των λωρίδων της Σαλαμίνος, στην κατεύθυνση προς την Τσιμισκή.
- Εφαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας των καταστημάτων και εντατικοποίηση της αστυνόμευσης.
- Επαναλειτουργία των λεωφορειολωρίδων με αστυνόμευση και χρωματική σήμανση
- Πύκνωση του δικτύου των λεωφορειακών γραμμών με την προσθήκη των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων. Ο κ. Αγγελουδης τόνισε κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου πως τα λεωφορεία αυτά πρέπει όχι να αντικαταστήσουν λεωφορεία που παρουσιάζουν προβλήματα αλλά να προστεθούν στο στόλο.
- Συνεχής έλεγχος της διπλοστάθμευσης με ενίσχυση της Τροχαίας.
- Επαναφορά των πλαστικών κώνων διαχωρισμού της κυκλοφορίας. Ο κ. Αγγελούδης ανέφερε πως όπου υπήρχαν πασσαλακια και αφαιρέθηκαν θα τοποθετηθούν ξανά (Ερμού, Μητροπόλεως, Λ. Στρατού).
- Μέτρα για την εύρυθμη κυκλοφορία των δικύκλων. Ο κ. Αγγελούδης προανήγγειλε πως εντός διμήνου θα δημιουργηθούν εντός ιστορικού κέντρου χώροι στάθμευσης δικύκλων, ενώ δήλωσε πως η δημοτική αστυνομία θα είναι αμείλικτη απέναντι σε εκείνους που οδηγούν πάνω στα πεζοδρόμια με αποτέλεσμα τον τραυματισμό των πεζών.
- Τονισμός της οριζόντιας σήμανσης των διαβάσεων των πεζών.
- Βραδινή αποκομιδή των απορριμμάτων, ώστε να μην επιβαρύνεται επιπλέον η κυκλοφορία από την κίνηση των απορριμματοφόρων του δήμου. Ο δήμος, όπως έχει δηλώσει ο κ. Αγγελούδης, έχει ζητήσει από την κυβέρνηση την οικονομική ενίσχυση προκειμένου να καλυφθεί το επιπλέον κόστος που θα προκύψει από την βραδινή εργασία.
- Δημιουργία προσωρινών χώρων στάθμευσης. Ο κ. Αγγελούδης υπενθύμισε ότι ο δήμος κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση για την δημιουργία χώρων στάθμευσης με την αξιοποίηση χώρων του δημοσίου περιμετρικά του κέντρου της πόλης. «Θα λειτουργήσουν με το σύστημα park & ride (μετεπιβίβαση σε μέσα μαζικής μεταφοράς ή σε ειδικά δρομολογημένα mini bus), προκειμένου να μειωθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος των βασικότερων εισόδων της πόλης» όπως τόνισε.
Συγκεκριμένα, το σχέδιο του δήμου προβλέπει:
- Δύο πάρκινγκ στον Εμπορευματικό Σταθμό (έναντι των Δικαστηρίων) και το Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, συνολικής δυναμικότητας 300 θέσεων περίπου (ΓΑΙΑΟΣΕ).
- Ενός πάρκινγκ στο παλιό Στρατόπεδο Μυστακίδη, επί της οδού 26ης
Οκτωβρίου, δυναμικότητας 180 θέσεων περίπου.
- Δύο πάρκινγκ, στα δημόσια ακίνητα που βρίσκονται στη συμβολή των οδών Λαγκαδά και Δραγουμάνου, δυναμικότητας 150 θέσεων περίπου.
- Ενός πάρκινγκ στην πρώην Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος, επί της οδού Βασ. Όλγας δίπλα στο σταθμό Μετρό «ΝΟΜΑΡΧΙΑ», δυναμικότητας 100 θέσεων περίπου.
- Ενός πάρκινγκ στο πρώην Στρατόπεδο Φαρμάκη, στη συμβολή των οδών Παπανδρέου και Μητροπολίτου Καλλίδου, δυναμικότητας 100 θέσεων περίπου.
- Δύο πάρκινγκ σε πρώην εργοτάξια της Ελληνικό Μετρό, έμπροσθεν της Πανεπιστημιακής Βιβλιοθήκης και της Πανεπιστημιακής Λέσχης, συνολικής δυναμικότητας 200 θέσεων.
- Δύο πάρκινγκ σε δημόσια ακίνητα, εκατέρωθεν της οδού Κατσιμίδη, στο ύψος του Θεάτρου Γης, συνολικής δυναμικότητας 160 θέσεων περίπου.
- Ενός πάρκινγκ σε δημοτικό ακίνητο, στη συμβολή των οδών Βούλγαρη και Ε.Ο. Μουδανιών (τερματικός σταθμός Βούλγαρη - 31), δυναμικότητας 150 θέσεων περίπου.
- Δύο πάρκινγκ σε δημοτικά ακίνητα εκατέρωθεν της υπό διάνοιξη οδού Ψελλού, δίπλα στο σταθμό Μετρό «ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ», δυναμικότητας 200 θέσεων περίπου.
«Ο δήμος Θεσσαλονίκης δηλώνει ενεργά παρών σε κάθε διεκδίκηση και την άρση της ταλαιπωρίας των πολιτών» εξήγησε ο κ. Αγγελούδης τονίζοντας ότι είναι δικαιολογημένη η καχυποψία των πολιτών για τις καθυστερήσεις έχοντας την εμπειρία από άλλα έργα.
Και συνέχισε: «ΔΑπό τη στιγμή που δεν έγινε δεκτό το αίτημα μας για ολιγόμηνη αναβολή των εργασιών μέχρις ότου ολοκληρωθούν οι εργασίες του Μετρό, είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε προτάσεις» εξήγησε.
Επέμεινε στην λειτουργία του συντονιστικού οργάνου ώστε να αντιμετωπίζονται τα επιμέρους ζητήματα που προκύπτουν από τις εργασίες κατασκευής.
«Το μήνυμα μου είναι σαφές: Δεν θα αφήσουμε τους συμπολίτες μας μόνους τους. Είμαστε εδώ για να παράξουμε λύσεις και όχι για να αναπαράγουμε προβλήματα» σχολίασε ο κ. Αγγελούδης.
Αναφερόμενους στους ποδηλατοδρόμους που απουσιάζουν από την πόλη, ο κ. Αγγελούδης έκανε λόγο για την ανάγκη να υπάρξει ένα εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων που θα γίνει ωστόσο με μελέτες ειδικών, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχες πόλεις του εξωτερικού. Για τον ποδηλατόδρομο στη Λεωφόρο Νίκης σημείωσε ότι δεν μελετήθηκε όπως θα έπρεπε και πως τόσο η κατάργησή του όσο και η παραμονή του εξαρτώνται από τις υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης. Τόνισε μάλιστα ότι σε έναν μήνα από σήμερα θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη για να ελεγχθεί τόσο η νομιμότητά του όσο και η χρησιμότητά του, καθώς ο σχεδιασμός του έγινε σε συνθήκες πανδημίας.
ΣΧΟΛΙΑ