ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Έρχεται η ώρα της κρίσεως για το flyover - Το έργο εκτελείται χωρίς μελέτες υποστηρίζουν οι προσφεύγοντες

Τι θα γίνει με την προσωρινή αναστολή των εργασιών σε περίπτωση αναβολής της υπόθεσης στο ΣτΕ

 10/04/2024 15:25

Έρχεται η ώρα της κρίσεως για το flyover - Το έργο εκτελείται χωρίς μελέτες υποστηρίζουν οι προσφεύγοντες

Σοφία Χριστοφορίδου

Υπάρχουν σοβαρά ζητήματα ασφάλειας για όσους μετακινούνται από τον περιφερειακό, εξαιτίας των εργασιών κατασκευής του flyover, υποστηρίζει ο Σύλλογος κατοίκων συνοικισμού Κωνσταντινοπολιτών, ενώ η Επιτρποή Προστασίας Σέιχ Σου και Δρομείς Υγείας θεωρούν ότι ο πνεύμονας πρασίνου της Θεσσαλονίκης θα κινδυνεύσει εξαιτίας του έργου.

Αγνοούνται οι μελέτες και οι θέσεις του δημοσίου

Οι τρεις φορείς έδωσαν σήμερα συνέντευξη τύπου ενόψει της προσφυγής τους στο ΣτΕ που πρόκειται να συζητηθούν στις 17 Απριλίου. Μέχρι στιγμής η πλευρά του ελληνικού δημοσίου δεν έχει καταθέσει το σχετικό υπόμνημα με τις θέσεις της. Οι προσφεύγοντες φοβούνται ότι το υπόμνημα θα κατατεθεί την τελευταία στιγμή, με αποτέλεσμα να μην έχουν χρόνο να προετοιμάσουν τα αντεπιχειρήματα τους. Σε περίπτωση που δεν κατατεθεί φάκελος από την πλευρά του δημοσίου η υπόθεση θα πάρει αναβολή και το ανώτατο δικαστήριο θα πρέπει να αποφασίσει αν θα συνεχίσει να ισχύει η προσωρινή διαταγή που εξέδωσε για παύση των εργασιών μέχρι να συζητηθούν οι αιτήσεις ακύρωσης. Το makthes.gr απευθύνθηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος που εκπροσωπεί το ελληνικό δημόσιο στην διαδικασία, το οποίο όμως δεν προέβη σε κανέναν σχολιασμό, ενώ ο υφυπουργός υποδομών Ν. Ταχιάος δήλωσε χθες ότι ο πλήρης φάκελος του έργου θα κατατεθεί το συντομότερο δυνατόν στις δικαστικές αρχές.

Όπως τόνισαν οι εκπρόσωποι των τριών φορέων που προσέφυγαν στο ΣτΕ ότι ακόμα «αγνοούνται» τρεις μελέτες κρίσιμες για το flyover- μελέτη οδοποιίας, οριστική κυκλοφοριακή μελέτη και στατική. Υπενθυμίζεται ότι οι πρόδρομες εργασίες άρχισαν τον Νοέμβριο του 2023 και οι μελέτες αναμένονται μέσα στο α' εξάμηνο του 2024.

Σαν να κτίζεις σπίτι χωρίς άδεια

Εκ μέρους των κατοίκων του συνοικισμού Κωνσταντινοπολιτών ο δικηγόρος Αλέξανδρος Αδαμίδης έδωσε έμφαση στην απουσία σχεδίου ασφαλούς κίνησης οχημάτων εκτάκτου ανάγκης, λέγοντας ότι τα αυτοκίνητα διέρχονται και πάνω από το κεφάλι των οδηγών δουλεύουν βαρέα οχήματα που φορτώνουν χώμα σε φορτηγά. Μάλιστα αναφέρθηκε σε πρόσφατο περιστατικό με ένα όχημα που μετέφερε μια ετοιμόγεννη γυναίκα και έκανε απεγνωσμένες προσπάθειες να περάσει για να φτάσει στο Νοσοκομείο Παπαγεωργιου. «Το έργο όπως σχεδιάστηκε έχει σοβαρότατες πλημμέλειες. Είναι σαν να χτίζουμε σπίτι χωρίς ούτε μια μελέτη. Η συζήτηση έπρεπε να είχε γίνει πριν την έναρξη των εργασιών. Οι φωτιές ξεκίνησαν ήδη, κρούουμε τον κώδικα του κινδύνου και ελπίζουμε να μην υπάρξει κανένα θύμα. Το "πάμε κι όπου βγει" δεν το ζήσαμε με τον καλύτερο τρόπο στην χώρα μας». Τη δυσκολία πρόσβασης των πυροσβεστικών εάν σε περίπτωση φωτιάς διασταυρωθούν με τα βαρέα οχήματα του έργου βρίσκονται σε δασικούς δρόμους επεσήμανε και η γενική γραμματέας της Επιτροπής Προστασίας Σέιχ Σου Λευκοθέα Βιζέλη.

Πλήγμα στο Σέιχ Σου

Η ίδια υποστήριξε ότι το έργο του flyover μπορεί να επιφέρει μη αναστρέψιμο πλήγμα στο ευαίσθητο οικοσύστημα του Σέιχ Σου, που δέχεται πιέσεις από την κλιματική αλλαγή και το φλοιοφάγο έντομο. Υπενθύμισε ότι η αρχική μελέτη του 2011 για το έργο ακυρώθηκε, μετά από προσφυγή της Επιτροπής Προστασίας του Σέιχ Σου και τόνισε ότι «δημόσιο συμφέρον είναι προστασία του δάσους και όχι η κατασκευή δρόμου», χαρακτηρίζοντας το flyover «έργο περιττό κα άχρηστο» και ότι σε περίοδο κλιματικής κρίσης «είναι αδιανόητο να προσφέρονται πανάκριβα χιλιόμετρα. Η μόνη αξιόπιστη λύση είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς και η βιώσιμη κινητικότητα». Ο πρόεδρος του Συλλόγου Δρομέων Υγείας Δημήτρης Λαμπρινίδης τόνισε ότι ο σύλλογος σκοπεύει να υπερασπιστεί με κάθε νόμιμο μέσο τον πνεύμονα της πόλης και ανακοίνωσε ότι στις 12 Μαΐου διοργανώνεται ο 11ος αγώνας δρόμου στο Σέιχ Σου 3χλμ, 9χλμ και 17 χλμ, αλλά και πεζοπορία που θα έχει το χαρακτήρα διαμαρτυρίας για το έργο.

436784339-772373068167830-7841730855336201406-n.jpg

Απαλλοτριώσεις σε 2.500 ιδιοκτησίες

Παρέμβαση έκανε και η Αργυρώ Γκουντούλα εκ μέρους της Πρωτοβουλίας κατοίκων Πυλαίας που κατέθεσαν προσφυγή στο ΣτΕ κατά των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων που θα εκδικαστεί στις 3 Ιουνίου 2024. Όπως είπε η πλευρά του δημοσίου ζήτησε από το διοικητικό εφετείο την διοικητική αποβολή των ιδιοκτητών που θα εξεταστεί στις 22 Απριλίου για να ξεκινήσει τις εργασίες χωρίς να καταβάλλει τις νόμιμες αποζημιώσεις στο 100%. Είπε ακόμη ότι η τιμή που ορίστηκε είναι από 1 ευρώ μέχρι 168 ευρώ σε περιοχές εντός ΓΠΣ Πυλαίας, όπου οι αντικειμενικές αξίες κυμαίνονται μεταξύ 1151 ευρώ και 2151 ευρώ. «Οι άνθρωποι πλήρωσαν χρυσό τα ακίνητα τους και το δημόσιο θέλει να ξεμπερδέψει» τόνισε. Υπό απαλλοτρίωση είναι 2.500 ιδιοκτησίες, μέσα σε αυλές και περιφράξεις, ενώ σύμφωνα με την κ. Γκουντούλα κινδυνεύουν και σπίτια. Η ίδια αναφέρθηκε και στο πρόβλημα που θα παραμείνει εις το διηνεκές στην περιοχή της Πυλαίας όταν από τις δέκα λωρίδες κυκλοφορίας του περιφερειακού τα αυτοκίνητα θα εισέρχονται σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας, σε μια περιοχή με πολλά σχολεία.

Σε παρέμβαση του ο Κώστας Νικολάου, διδάκτορας περιβαλλοντολόγος, αναφέρθηκε στην ήδη επιβαρυμένη ατμόσφαιρα της Θεσσαλονίκης, για την οποία η Ελλάδα καταδικάστηκε στο ευρωπαϊκό δικαστήριο, σημειώνοντας ότι το έργο προκαλεί πρόσθετη επιβάρυνση, με τους δείκτες να είναι στο κόκκινο. «Η αέρια ρύπανση ευθύνεται για 1000 πρόωρους θανάτους το χρόνο στη Θεσσαλονίκη. Θέλουμε να πάμε στους 2000; Αυτό είναι το δημόσιο συμφέρον;» διερωτήθηκε.

Υπάρχουν σοβαρά ζητήματα ασφάλειας για όσους μετακινούνται από τον περιφερειακό, εξαιτίας των εργασιών κατασκευής του flyover, υποστηρίζει ο Σύλλογος κατοίκων συνοικισμού Κωνσταντινοπολιτών, ενώ η Επιτρποή Προστασίας Σέιχ Σου και Δρομείς Υγείας θεωρούν ότι ο πνεύμονας πρασίνου της Θεσσαλονίκης θα κινδυνεύσει εξαιτίας του έργου.

Αγνοούνται οι μελέτες και οι θέσεις του δημοσίου

Οι τρεις φορείς έδωσαν σήμερα συνέντευξη τύπου ενόψει της προσφυγής τους στο ΣτΕ που πρόκειται να συζητηθούν στις 17 Απριλίου. Μέχρι στιγμής η πλευρά του ελληνικού δημοσίου δεν έχει καταθέσει το σχετικό υπόμνημα με τις θέσεις της. Οι προσφεύγοντες φοβούνται ότι το υπόμνημα θα κατατεθεί την τελευταία στιγμή, με αποτέλεσμα να μην έχουν χρόνο να προετοιμάσουν τα αντεπιχειρήματα τους. Σε περίπτωση που δεν κατατεθεί φάκελος από την πλευρά του δημοσίου η υπόθεση θα πάρει αναβολή και το ανώτατο δικαστήριο θα πρέπει να αποφασίσει αν θα συνεχίσει να ισχύει η προσωρινή διαταγή που εξέδωσε για παύση των εργασιών μέχρι να συζητηθούν οι αιτήσεις ακύρωσης. Το makthes.gr απευθύνθηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος που εκπροσωπεί το ελληνικό δημόσιο στην διαδικασία, το οποίο όμως δεν προέβη σε κανέναν σχολιασμό, ενώ ο υφυπουργός υποδομών Ν. Ταχιάος δήλωσε χθες ότι ο πλήρης φάκελος του έργου θα κατατεθεί το συντομότερο δυνατόν στις δικαστικές αρχές.

Όπως τόνισαν οι εκπρόσωποι των τριών φορέων που προσέφυγαν στο ΣτΕ ότι ακόμα «αγνοούνται» τρεις μελέτες κρίσιμες για το flyover- μελέτη οδοποιίας, οριστική κυκλοφοριακή μελέτη και στατική. Υπενθυμίζεται ότι οι πρόδρομες εργασίες άρχισαν τον Νοέμβριο του 2023 και οι μελέτες αναμένονται μέσα στο α' εξάμηνο του 2024.

Σαν να κτίζεις σπίτι χωρίς άδεια

Εκ μέρους των κατοίκων του συνοικισμού Κωνσταντινοπολιτών ο δικηγόρος Αλέξανδρος Αδαμίδης έδωσε έμφαση στην απουσία σχεδίου ασφαλούς κίνησης οχημάτων εκτάκτου ανάγκης, λέγοντας ότι τα αυτοκίνητα διέρχονται και πάνω από το κεφάλι των οδηγών δουλεύουν βαρέα οχήματα που φορτώνουν χώμα σε φορτηγά. Μάλιστα αναφέρθηκε σε πρόσφατο περιστατικό με ένα όχημα που μετέφερε μια ετοιμόγεννη γυναίκα και έκανε απεγνωσμένες προσπάθειες να περάσει για να φτάσει στο Νοσοκομείο Παπαγεωργιου. «Το έργο όπως σχεδιάστηκε έχει σοβαρότατες πλημμέλειες. Είναι σαν να χτίζουμε σπίτι χωρίς ούτε μια μελέτη. Η συζήτηση έπρεπε να είχε γίνει πριν την έναρξη των εργασιών. Οι φωτιές ξεκίνησαν ήδη, κρούουμε τον κώδικα του κινδύνου και ελπίζουμε να μην υπάρξει κανένα θύμα. Το "πάμε κι όπου βγει" δεν το ζήσαμε με τον καλύτερο τρόπο στην χώρα μας». Τη δυσκολία πρόσβασης των πυροσβεστικών εάν σε περίπτωση φωτιάς διασταυρωθούν με τα βαρέα οχήματα του έργου βρίσκονται σε δασικούς δρόμους επεσήμανε και η γενική γραμματέας της Επιτροπής Προστασίας Σέιχ Σου Λευκοθέα Βιζέλη.

Πλήγμα στο Σέιχ Σου

Η ίδια υποστήριξε ότι το έργο του flyover μπορεί να επιφέρει μη αναστρέψιμο πλήγμα στο ευαίσθητο οικοσύστημα του Σέιχ Σου, που δέχεται πιέσεις από την κλιματική αλλαγή και το φλοιοφάγο έντομο. Υπενθύμισε ότι η αρχική μελέτη του 2011 για το έργο ακυρώθηκε, μετά από προσφυγή της Επιτροπής Προστασίας του Σέιχ Σου και τόνισε ότι «δημόσιο συμφέρον είναι προστασία του δάσους και όχι η κατασκευή δρόμου», χαρακτηρίζοντας το flyover «έργο περιττό κα άχρηστο» και ότι σε περίοδο κλιματικής κρίσης «είναι αδιανόητο να προσφέρονται πανάκριβα χιλιόμετρα. Η μόνη αξιόπιστη λύση είναι τα μέσα μαζικής μεταφοράς και η βιώσιμη κινητικότητα». Ο πρόεδρος του Συλλόγου Δρομέων Υγείας Δημήτρης Λαμπρινίδης τόνισε ότι ο σύλλογος σκοπεύει να υπερασπιστεί με κάθε νόμιμο μέσο τον πνεύμονα της πόλης και ανακοίνωσε ότι στις 12 Μαΐου διοργανώνεται ο 11ος αγώνας δρόμου στο Σέιχ Σου 3χλμ, 9χλμ και 17 χλμ, αλλά και πεζοπορία που θα έχει το χαρακτήρα διαμαρτυρίας για το έργο.

436784339-772373068167830-7841730855336201406-n.jpg

Απαλλοτριώσεις σε 2.500 ιδιοκτησίες

Παρέμβαση έκανε και η Αργυρώ Γκουντούλα εκ μέρους της Πρωτοβουλίας κατοίκων Πυλαίας που κατέθεσαν προσφυγή στο ΣτΕ κατά των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων που θα εκδικαστεί στις 3 Ιουνίου 2024. Όπως είπε η πλευρά του δημοσίου ζήτησε από το διοικητικό εφετείο την διοικητική αποβολή των ιδιοκτητών που θα εξεταστεί στις 22 Απριλίου για να ξεκινήσει τις εργασίες χωρίς να καταβάλλει τις νόμιμες αποζημιώσεις στο 100%. Είπε ακόμη ότι η τιμή που ορίστηκε είναι από 1 ευρώ μέχρι 168 ευρώ σε περιοχές εντός ΓΠΣ Πυλαίας, όπου οι αντικειμενικές αξίες κυμαίνονται μεταξύ 1151 ευρώ και 2151 ευρώ. «Οι άνθρωποι πλήρωσαν χρυσό τα ακίνητα τους και το δημόσιο θέλει να ξεμπερδέψει» τόνισε. Υπό απαλλοτρίωση είναι 2.500 ιδιοκτησίες, μέσα σε αυλές και περιφράξεις, ενώ σύμφωνα με την κ. Γκουντούλα κινδυνεύουν και σπίτια. Η ίδια αναφέρθηκε και στο πρόβλημα που θα παραμείνει εις το διηνεκές στην περιοχή της Πυλαίας όταν από τις δέκα λωρίδες κυκλοφορίας του περιφερειακού τα αυτοκίνητα θα εισέρχονται σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας, σε μια περιοχή με πολλά σχολεία.

Σε παρέμβαση του ο Κώστας Νικολάου, διδάκτορας περιβαλλοντολόγος, αναφέρθηκε στην ήδη επιβαρυμένη ατμόσφαιρα της Θεσσαλονίκης, για την οποία η Ελλάδα καταδικάστηκε στο ευρωπαϊκό δικαστήριο, σημειώνοντας ότι το έργο προκαλεί πρόσθετη επιβάρυνση, με τους δείκτες να είναι στο κόκκινο. «Η αέρια ρύπανση ευθύνεται για 1000 πρόωρους θανάτους το χρόνο στη Θεσσαλονίκη. Θέλουμε να πάμε στους 2000; Αυτό είναι το δημόσιο συμφέρον;» διερωτήθηκε.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία