Έρχονται μεγάλες αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης στην Ευρώπη - Οι ιατρικές εξετάσεις και οι αλλαγές στα μαθήματα
10/01/2024 22:50
10/01/2024 22:50
Υποχρεωτικές θα καταστούν στο εγγύς μέλλον οι ιατρικές εξετάσεις για την έκδοση νέων και την ανανέωση υφιστάμενων διπλωμάτων οδήγησης κατόπιν της απόφασης που έλαβε η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου τον Δεκέμβριο του 2023.
Η απόφαση ελήγθη στο πλαίσιο της αξιολόγησης της δέσμης μέτρων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στους δρόμους των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είχε καταθέσει η Κομισιόν τον περασμένο Μάρτιο.
Όπως τονίζει η αρμόδια επιτροπή TRANS κάθε άνθρωπος που οδηγεί οφείλει να βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, σωματικά και ψυχικά, ώστε να μην αποτελεί κίνδυνο για τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
Επίσης, η TRANS αποφάσισε η ισχύς των διπλωμάτων οδήγησης για αυτοκίνητο και μοτοσικλέτα να μην είναι μικρότερη των 15 ετών (διάρκεια η οποία ισχύει και στην Ελλάδα και έπειτα απαιτείται ανανέωση).
Εξάλλου, η TRANS υπερψήφισε την εφαρμογή υποχρεωτικής δοκιμαστικής περιόδου, τουλάχιστον δύο ετών, για τους νέους οδηγούς. Σε αυτά τα δύο χρόνια οι οδηγοί θα υπόκεινται σε αυστηρότερους περιορισμούς εν συγκρίσει με τους παλαιότερους οδηγούς, όπως οι βαρύτερες ποινές για την επικίνδυνη οδήγηση ή το χαμηλότερο όριο για την επιβολή προστίμου στην περίπτωση οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.
Σχετικά με την έλλειψη επαγγελματιών οδηγών η TRANS προκρίνει την απόκτηση διπλώματος οδήγησης για φορτηγό και λεωφορείο έως και 16 επιβατών από άτομα ηλικίας 18 ετών, υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας. Ακόμα, άδεια οδήγησης φορτηγών θα μπορούν να έχουν και άτομα ηλικίας 17 ετών, αρκεί να συνοδεύονται από έμπειρο οδηγό.
Τέλος, η αρμόδια ευρωπαϊκή επιτροπή προτείνει την αλλαγή των μαθημάτων οδήγησης, προκειμένου να εστιάζουν στη δέουσα οδηγική συμπεριφορά και στα αντανακλαστικά σε αληθινά οδικές συνθήκες. Έτσι, η TRANS εκτιμά ότι οι οδηγοί θα εξοικειωθούν σε έναν τρόπο οδήγησης που θα προστατεύει τους ευάλωτους χρήστες των δρόμων, καθώς δεν θα χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνό τους, ενώ θα γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν τα συστήματα των σύγχρονων αυτοκινήτων και πώς να οδηγούν με μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Υποχρεωτικές θα καταστούν στο εγγύς μέλλον οι ιατρικές εξετάσεις για την έκδοση νέων και την ανανέωση υφιστάμενων διπλωμάτων οδήγησης κατόπιν της απόφασης που έλαβε η Επιτροπή Μεταφορών του Ευρωκοινοβουλίου τον Δεκέμβριο του 2023.
Η απόφαση ελήγθη στο πλαίσιο της αξιολόγησης της δέσμης μέτρων για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στους δρόμους των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είχε καταθέσει η Κομισιόν τον περασμένο Μάρτιο.
Όπως τονίζει η αρμόδια επιτροπή TRANS κάθε άνθρωπος που οδηγεί οφείλει να βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, σωματικά και ψυχικά, ώστε να μην αποτελεί κίνδυνο για τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου.
Επίσης, η TRANS αποφάσισε η ισχύς των διπλωμάτων οδήγησης για αυτοκίνητο και μοτοσικλέτα να μην είναι μικρότερη των 15 ετών (διάρκεια η οποία ισχύει και στην Ελλάδα και έπειτα απαιτείται ανανέωση).
Εξάλλου, η TRANS υπερψήφισε την εφαρμογή υποχρεωτικής δοκιμαστικής περιόδου, τουλάχιστον δύο ετών, για τους νέους οδηγούς. Σε αυτά τα δύο χρόνια οι οδηγοί θα υπόκεινται σε αυστηρότερους περιορισμούς εν συγκρίσει με τους παλαιότερους οδηγούς, όπως οι βαρύτερες ποινές για την επικίνδυνη οδήγηση ή το χαμηλότερο όριο για την επιβολή προστίμου στην περίπτωση οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ.
Σχετικά με την έλλειψη επαγγελματιών οδηγών η TRANS προκρίνει την απόκτηση διπλώματος οδήγησης για φορτηγό και λεωφορείο έως και 16 επιβατών από άτομα ηλικίας 18 ετών, υπό την προϋπόθεση ότι διαθέτουν πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας. Ακόμα, άδεια οδήγησης φορτηγών θα μπορούν να έχουν και άτομα ηλικίας 17 ετών, αρκεί να συνοδεύονται από έμπειρο οδηγό.
Τέλος, η αρμόδια ευρωπαϊκή επιτροπή προτείνει την αλλαγή των μαθημάτων οδήγησης, προκειμένου να εστιάζουν στη δέουσα οδηγική συμπεριφορά και στα αντανακλαστικά σε αληθινά οδικές συνθήκες. Έτσι, η TRANS εκτιμά ότι οι οδηγοί θα εξοικειωθούν σε έναν τρόπο οδήγησης που θα προστατεύει τους ευάλωτους χρήστες των δρόμων, καθώς δεν θα χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνό τους, ενώ θα γνωρίζουν πώς να χρησιμοποιούν τα συστήματα των σύγχρονων αυτοκινήτων και πώς να οδηγούν με μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
ΣΧΟΛΙΑ