ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έσπασε τα κοντέρ ο τζίρος στο ηλεκτρονικό εμπόριο – Ξεπέρασε τα 10 δισ. ευρώ το 2020

Οι τεκτονικές αλλαγές που φέρνει στη δομή του εμπορίου η πανδημία στο επίκεντρο εκδήλωσης του ΕΒΕΘ - Τα μυστικά για ένα πετυχημένο e-shop – Ποιοι και πώς μπορούν να συμμετέχουν στη νέα δράση αναβάθμισης των ηλεκτρονικών καταστημάτων

 27/01/2021 16:08

Έσπασε τα κοντέρ ο  τζίρος στο ηλεκτρονικό εμπόριο – Ξεπέρασε τα 10 δισ. ευρώ το 2020

Στέφανος Μαχτσίρας

Οι προκλήσεις, τα πλεονεκτήματα και οι ευκαιρίες που προσφέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο τέθηκαν επί τάπητος στο πλαίσιο διαδικτυακής εκδήλωσης που συνδιοργάνωσαν το ΕΒΕΘ, ο ΕΣΘ και ο Σύνδεσμος Συμβούλων Επιχειρήσεων. Οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν για τις δυνατότητες αξιοποίησης των ενισχύσεων που προσφέρει η δράση του ΕΣΠΑ «e-λιανικό», για τη δημιουργία ή αναβάθμιση ηλεκτρονικού καταστήματος, ως απάντηση στις νέες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία και τα διαδοχικά lockdown.

«Υπάρχουν κοσμογονικά γεγονότα για το λιανικό εμπόριο το οποίο πρέπει να βρει τον βηματισμό του, οι νέες μορφές εμπορίου πρέπει να υιοθετηθούν από τους επαγγελματίες», επεσήμανε ο Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, α’ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ.

«Τα e-shop χρειάζεται να διευκολύνουν τους πελάτες να επιλέξουν το προϊόν που θέλουν, είναι αναγκαίο να μεταφέρεται το φυσικό κατάστημα στο διαδίκτυο, το click away έδωσε διέξοδο σε ορισμένες επιχειρήσεις», σημείωσε.

Παράλληλα, συνέστησε μεγάλη προσοχή στους επαγγελματίες για τις συμφωνίες τις οποίες θα συνάψουν με τις εταιρείες διανομής των προϊόντων.

«Το λιανεμπόριο βιώνει μία τεράστια κρίση, ο κλάδος έχει επηρεαστεί δυσμενώς από την πανδημική κρίση, το ψηφιακό εμπόριο δημιουργεί μία νέα πραγματικότητα για τον κλάδο που καλείται να ανταπεξέλθει», τόνισε ο Παντελής Φιλιππίδης, πρόεδρος του ΕΣΘ. Εξέφρασε την πεποίθησή του πως «το εμπόριο διά ζώσης δεν θα τελειώσει ποτέ, τα e-shop λειτουργούν βοηθητικά, ένα μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού εκτονώνεται με διαδικτυακές αγορές και οι επιχειρήσεις πρέπει να στραφούν προς τα εκεί για να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που θα υπάρξουν».

Εκτίμησε πως περίπου 18.000 επιχειρήσεις θα ωφεληθούν από το πρόγραμμα «e-λιανικό», προτρέποντας τους συναδέλφους του να αδράξουν την ευκαιρία που τους παρέχεται και να αναβαθμίσουν τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα

Για το e-commerce πριν και κατά την διάρκεια πανδημίας, τη λειτουργικότητα ενός συγχρόνου e-shop και τη συμβατότητά του με click away / click in shop μίλησε ο Βασίλης Ζαμπέτογλου, διευθυντής πωλήσεων της Astrolabs. «Οι έλληνες (και οι άνω των 60) κατά μέσο όρο μπαίνουν στο ίντερνετ κάθε μέρα περίπου 3,5 ώρες, ο τζίρος του e-commerce εκτινάχθηκε μεταξύ 2014-2019 κατά 3,3 δισ. ευρώ φτάνοντας το 2019 τα 5,8 δισ. ευρώ, το 2020 σύμφωνα με έρευνα της GRECA τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 10,7 δισ. ευρώ (+42,7% ρυθμός ανάπτυξης)», ανέφερε. Το περασμένο έτος έξι στους δέκα χρήστες πραγματοποίησαν αγορές από τον υπολογιστή τους έναντι 40% το 2019.

Επικαλούμενος στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, για το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους σημείωσε ότι οι μισοί έλληνες δαπάνησαν από 100-500 ευρώ σε διαδικτυακές αγορές. Την εβδομάδα, μάλιστα, της Black Friday, σύμφωνα με την GRECA οι ηλεκτρονικές πωλήσεις απογειώθηκαν, καθώς αυξήθηκαν κατά 154,9% σε σχέση με τις προηγούμενες οχτώ εβδομάδες του 2020.

Οι καταναλωτές «αγκάλιασαν» και το click away προτιμώντας να πραγματοποιήσουν με αυτό τον τρόπο τις αγορές τους κατά τη διάρκεια των γιορτών. «Δεν υπάρχει επιστροφή στην παλιά κανονικότητα», υποστήριξε εστιάζοντας στην «όμορφη εικόνα, την λειτουργικότητα, την ευκολία στη διαχείριση από επιχειρηματία και καταναλωτή και την ασφάλεια» που πρέπει να έχει ένα e-shop για να είναι πετυχημένο. «Οι επιχειρήσεις χρειάζεται να δίνουν τη δυνατότητα στον πελάτη να επιλέγει την μέθοδο πληρωμής που τον βολεύει», πρόσθεσε.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να “τρέξει “το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ ενισχύσεων για αναβάθμιση e-shop. Πρόκειται για την προκήρυξη της δράσης του ΕΣΠΑ “e-λιανικό” που επιχορηγεί μικρομεσαίες επιχειρήσεις για τη δημιουργία ή την αναβάθμιση ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) προκειμένου να στηριχθεί η λειτουργία τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας αλλά και να ενισχυθεί ο βαθμός ενσωμάτωσης της ψηφιακής τεχνολογίας. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν μεταξύ άλλων για το πρόγραμμα τα εξής:
1.Το πρόγραμμα θα προβλέπει την επιδότηση έως 5.000 ευρώ για μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του λιανεμπορίου, διατηρούν φυσικό κατάστημα και η λειτουργία τους έχει σταλεί για τουλάχιστον μια ημέρα από την Τετάρτη 18 Μαρτίου 2020 και μετά. Οι επιχειρήσεις θα διακρίνονται σε:
- Υφιστάμενες οι οποίες έχουν συσταθεί έως και την 30/9/2019
- Νεοσύστατες, οι οποίες έχουν συσταθεί από 01/10/2019 και μετά μέχρι τις 07/11/2020
2. Ως έναρξη επιλεξιμότητας δαπάνης ορίζεται η 18η Μαρτίου 2020, η διάρκεια υποβολής αιτήσεων θα έχει διάρκεια τουλάχιστον 30 ημέρες από την ημέρα που θα ανοίξει η διαδικασία κατάθεσης.
3. Θα χρηματοδοτούνται διακομιστές ( server) για τη φιλοξενία εφαρμογών –λογισμικού απαιτούμενου για τη δημιουργία /αναβάθμιση και λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, με τα συνοδευτικά στοιχεία του (πληκτρολόγια, οθόνη κλπ) και το απαιτούμενο λειτουργικό σύστημα.
4. Επιτρέπεται και η απόκτηση με τη μορφή του Infrastructure as a Service ( IAAS) .Επίσης ηλεκτρονικοί υπολογιστές, άλλος τεχνικός εξοπλισμός σχετικός με τη δημιουργία/ αναβάθμιση και τη λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος ( π.χ εξοπλισμός δικτύου , bar code readers, εκτυπωτές κλπ) υπηρεσίες σχεδιασμού , ανάπτυξης / αναβάθμισης και διαχείρισης ηλεκτρονικού καταστήματος e-shop συμπεριλαμβανομένων των λογισμικών παραγγελιοληψίας, αποθήκης και ηλεκτρονικών πληρωμών και υπηρεσιών φιλοξενίας ( hosting, collοcation κλπ) και ανάπτυξη ή /και πιστοποίηση ψηφιακής πολιτικής ασφάλειας.

Οι προκλήσεις, τα πλεονεκτήματα και οι ευκαιρίες που προσφέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο τέθηκαν επί τάπητος στο πλαίσιο διαδικτυακής εκδήλωσης που συνδιοργάνωσαν το ΕΒΕΘ, ο ΕΣΘ και ο Σύνδεσμος Συμβούλων Επιχειρήσεων. Οι συμμετέχοντες ενημερώθηκαν για τις δυνατότητες αξιοποίησης των ενισχύσεων που προσφέρει η δράση του ΕΣΠΑ «e-λιανικό», για τη δημιουργία ή αναβάθμιση ηλεκτρονικού καταστήματος, ως απάντηση στις νέες συνθήκες που δημιούργησε η πανδημία και τα διαδοχικά lockdown.

«Υπάρχουν κοσμογονικά γεγονότα για το λιανικό εμπόριο το οποίο πρέπει να βρει τον βηματισμό του, οι νέες μορφές εμπορίου πρέπει να υιοθετηθούν από τους επαγγελματίες», επεσήμανε ο Εμμανουήλ Βλαχογιάννης, α’ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ.

«Τα e-shop χρειάζεται να διευκολύνουν τους πελάτες να επιλέξουν το προϊόν που θέλουν, είναι αναγκαίο να μεταφέρεται το φυσικό κατάστημα στο διαδίκτυο, το click away έδωσε διέξοδο σε ορισμένες επιχειρήσεις», σημείωσε.

Παράλληλα, συνέστησε μεγάλη προσοχή στους επαγγελματίες για τις συμφωνίες τις οποίες θα συνάψουν με τις εταιρείες διανομής των προϊόντων.

«Το λιανεμπόριο βιώνει μία τεράστια κρίση, ο κλάδος έχει επηρεαστεί δυσμενώς από την πανδημική κρίση, το ψηφιακό εμπόριο δημιουργεί μία νέα πραγματικότητα για τον κλάδο που καλείται να ανταπεξέλθει», τόνισε ο Παντελής Φιλιππίδης, πρόεδρος του ΕΣΘ. Εξέφρασε την πεποίθησή του πως «το εμπόριο διά ζώσης δεν θα τελειώσει ποτέ, τα e-shop λειτουργούν βοηθητικά, ένα μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού εκτονώνεται με διαδικτυακές αγορές και οι επιχειρήσεις πρέπει να στραφούν προς τα εκεί για να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που θα υπάρξουν».

Εκτίμησε πως περίπου 18.000 επιχειρήσεις θα ωφεληθούν από το πρόγραμμα «e-λιανικό», προτρέποντας τους συναδέλφους του να αδράξουν την ευκαιρία που τους παρέχεται και να αναβαθμίσουν τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα

Για το e-commerce πριν και κατά την διάρκεια πανδημίας, τη λειτουργικότητα ενός συγχρόνου e-shop και τη συμβατότητά του με click away / click in shop μίλησε ο Βασίλης Ζαμπέτογλου, διευθυντής πωλήσεων της Astrolabs. «Οι έλληνες (και οι άνω των 60) κατά μέσο όρο μπαίνουν στο ίντερνετ κάθε μέρα περίπου 3,5 ώρες, ο τζίρος του e-commerce εκτινάχθηκε μεταξύ 2014-2019 κατά 3,3 δισ. ευρώ φτάνοντας το 2019 τα 5,8 δισ. ευρώ, το 2020 σύμφωνα με έρευνα της GRECA τα έσοδα διαμορφώθηκαν σε 10,7 δισ. ευρώ (+42,7% ρυθμός ανάπτυξης)», ανέφερε. Το περασμένο έτος έξι στους δέκα χρήστες πραγματοποίησαν αγορές από τον υπολογιστή τους έναντι 40% το 2019.

Επικαλούμενος στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, για το πρώτο τρίμηνο του περασμένου έτους σημείωσε ότι οι μισοί έλληνες δαπάνησαν από 100-500 ευρώ σε διαδικτυακές αγορές. Την εβδομάδα, μάλιστα, της Black Friday, σύμφωνα με την GRECA οι ηλεκτρονικές πωλήσεις απογειώθηκαν, καθώς αυξήθηκαν κατά 154,9% σε σχέση με τις προηγούμενες οχτώ εβδομάδες του 2020.

Οι καταναλωτές «αγκάλιασαν» και το click away προτιμώντας να πραγματοποιήσουν με αυτό τον τρόπο τις αγορές τους κατά τη διάρκεια των γιορτών. «Δεν υπάρχει επιστροφή στην παλιά κανονικότητα», υποστήριξε εστιάζοντας στην «όμορφη εικόνα, την λειτουργικότητα, την ευκολία στη διαχείριση από επιχειρηματία και καταναλωτή και την ασφάλεια» που πρέπει να έχει ένα e-shop για να είναι πετυχημένο. «Οι επιχειρήσεις χρειάζεται να δίνουν τη δυνατότητα στον πελάτη να επιλέγει την μέθοδο πληρωμής που τον βολεύει», πρόσθεσε.

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να “τρέξει “το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ ενισχύσεων για αναβάθμιση e-shop. Πρόκειται για την προκήρυξη της δράσης του ΕΣΠΑ “e-λιανικό” που επιχορηγεί μικρομεσαίες επιχειρήσεις για τη δημιουργία ή την αναβάθμιση ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop) προκειμένου να στηριχθεί η λειτουργία τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας αλλά και να ενισχυθεί ο βαθμός ενσωμάτωσης της ψηφιακής τεχνολογίας. Οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν μεταξύ άλλων για το πρόγραμμα τα εξής:
1.Το πρόγραμμα θα προβλέπει την επιδότηση έως 5.000 ευρώ για μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του λιανεμπορίου, διατηρούν φυσικό κατάστημα και η λειτουργία τους έχει σταλεί για τουλάχιστον μια ημέρα από την Τετάρτη 18 Μαρτίου 2020 και μετά. Οι επιχειρήσεις θα διακρίνονται σε:
- Υφιστάμενες οι οποίες έχουν συσταθεί έως και την 30/9/2019
- Νεοσύστατες, οι οποίες έχουν συσταθεί από 01/10/2019 και μετά μέχρι τις 07/11/2020
2. Ως έναρξη επιλεξιμότητας δαπάνης ορίζεται η 18η Μαρτίου 2020, η διάρκεια υποβολής αιτήσεων θα έχει διάρκεια τουλάχιστον 30 ημέρες από την ημέρα που θα ανοίξει η διαδικασία κατάθεσης.
3. Θα χρηματοδοτούνται διακομιστές ( server) για τη φιλοξενία εφαρμογών –λογισμικού απαιτούμενου για τη δημιουργία /αναβάθμιση και λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, με τα συνοδευτικά στοιχεία του (πληκτρολόγια, οθόνη κλπ) και το απαιτούμενο λειτουργικό σύστημα.
4. Επιτρέπεται και η απόκτηση με τη μορφή του Infrastructure as a Service ( IAAS) .Επίσης ηλεκτρονικοί υπολογιστές, άλλος τεχνικός εξοπλισμός σχετικός με τη δημιουργία/ αναβάθμιση και τη λειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος ( π.χ εξοπλισμός δικτύου , bar code readers, εκτυπωτές κλπ) υπηρεσίες σχεδιασμού , ανάπτυξης / αναβάθμισης και διαχείρισης ηλεκτρονικού καταστήματος e-shop συμπεριλαμβανομένων των λογισμικών παραγγελιοληψίας, αποθήκης και ηλεκτρονικών πληρωμών και υπηρεσιών φιλοξενίας ( hosting, collοcation κλπ) και ανάπτυξη ή /και πιστοποίηση ψηφιακής πολιτικής ασφάλειας.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία