Έξι χρόνια με αναστολή και «βραχιολάκι» στον Φαντομά της Εθνικής Πινακοθήκης που έκλεψε Πικάσο και Μοντριάν
20/01/2023 18:24
20/01/2023 18:24
Το δικαστήριο του αναγνώρισε το ελαφρυντικό της καλής συμπεριφοράς μετά την πράξη και χορήγησε αναστέλλουσα δύναμη στην έφεση με τον όρο ηλεκτρονικής επιτήρησης με «βραχιολάκι» εντός τριών χιλιομέτρων από τον τόπο κατοικίας του.
Το γυναικείο κεφάλι του Πικάσο αποτιμήθηκε από την Εθνική Πινακοθήκη περίπου στα 2 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με την αστυνομία, οι πίνακες των Πικάσο, Μοντριάν και Μονκάλβο είχαν βρεθεί στην Κερατέα μέσα σε μία ρεματιά, ενώ πάλι, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο ίδιος κατηγορούμενος είχε υποδείξει στην αστυνομία το σημείο όπου βρίσκονταν οι δύο πίνακες.
Η υπόθεση είχε συγκλονίσει την ελληνική αλλά και την παγκόσμια κοινή γνώμη, όταν το 2012 ο κατηγορούμενος είχε παραβιάσει τα συστήματα ασφαλείας της εθνικής πινακοθήκης και έκλεψε το «Γυναικείο κεφάλι», αναφορά του Πικάσο στη μούσα του Ντόρα Μάαρ, το έργο «Μύλος» (1905), από την πρώτη περίοδο του Ολλανδού Πιετ Μοντριάν και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο).
Το δικαστήριο του αναγνώρισε το ελαφρυντικό της καλής συμπεριφοράς μετά την πράξη και χορήγησε αναστέλλουσα δύναμη στην έφεση με τον όρο ηλεκτρονικής επιτήρησης με «βραχιολάκι» εντός τριών χιλιομέτρων από τον τόπο κατοικίας του.
Το γυναικείο κεφάλι του Πικάσο αποτιμήθηκε από την Εθνική Πινακοθήκη περίπου στα 2 εκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με την αστυνομία, οι πίνακες των Πικάσο, Μοντριάν και Μονκάλβο είχαν βρεθεί στην Κερατέα μέσα σε μία ρεματιά, ενώ πάλι, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο ίδιος κατηγορούμενος είχε υποδείξει στην αστυνομία το σημείο όπου βρίσκονταν οι δύο πίνακες.
Η υπόθεση είχε συγκλονίσει την ελληνική αλλά και την παγκόσμια κοινή γνώμη, όταν το 2012 ο κατηγορούμενος είχε παραβιάσει τα συστήματα ασφαλείας της εθνικής πινακοθήκης και έκλεψε το «Γυναικείο κεφάλι», αναφορά του Πικάσο στη μούσα του Ντόρα Μάαρ, το έργο «Μύλος» (1905), από την πρώτη περίοδο του Ολλανδού Πιετ Μοντριάν και ένα σχέδιο θρησκευτικής απεικόνισης των αρχών του 17ου αιώνα, που αποδίδεται στον Ιταλό Γκουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο).
ΣΧΟΛΙΑ