ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εξώδικο στον ΟΣΕ, με πέντε καυτά ερωτήματα , έστειλαν οι Μηχανοδηγοί δια της ΠΕΠΕ

Ζητάνε απαντήσεις σε ερωτήματα που αφορούν τη διαχείριση των ηχητικών αρχείων, του πολύνεκρου δυστυχήματος στα Τέμπη

 27/03/2024 11:46

Εξώδικο στον ΟΣΕ, με πέντε καυτά ερωτήματα , έστειλαν οι Μηχανοδηγοί δια της ΠΕΠΕ

Οι μηχανοδηγοί, με εξώδικο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, θέτουν πέντε καυτά ερωτήματα στον ΟΣΕ, σχετικά με τα ηχητικά αρχεία για την επικοινωνία που είχε ο σταθμάρχης Λάρισας, με το μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας ΙC 62, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023, όταν η σύγκρουση των δύο τραίνων κατέληξε στο θάνατο 57 επιβαινόντων, επιβατών και προσωπικού έλξης. 

Στο φως και των πρόσφατων δημοσιευμάτων, η ΠΕΠΕ ζητάει απαντήσεις για το πως, με ποιά διαδικασία και χειρισμούς αντλήθηκαν αυτά τα ηχητικά ντοκουμέντα, γιατί δεν παραδόθηκαν πάραυτα στις αρμόδιες ανακριτικές αρχές, πως διέρρευσαν στα ΜΜΕ, αφήνοντας σαφώς να εννοηθεί η δυνατότητα παραποίησής τους, με συρραγή με τμήμα συνομιλίας με μηχανοδηγό άλλου τραίνου,  ώστε το τραγική πολύνεκρο δυστύχημα να αποδοθεί σε "ανθρώπινο λάθος"

Ακολουθεί το κείμενο της εξώδικης διαμαρτυρίας, η οποία κοινοποιήθηκε στη ΡΑΣ, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τη Hellenic Train και τον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή Λάρισας. 

    Το εξώδικο της ΠΕΠΕ

    ην 1η Μαρτίου 2023, ήτοι προτού παρέλθουν 24 ώρες από το δυστύχημα, δημοσιεύθηκε στον ηλεκτρονικό τύπο («Πρώτο Θέμα»), καθώς και στο YouTube, ο φερόμενος ως διάλογος των μηχανοδηγών της αμαξοστοιχίας Ιntercity 62 με το σταθμάρχη της Λάρισας. Σημειώνεται ότι γύρω από τον ως άνω διάλογο που δόθηκε στη δημοσιότητα και φερόταν να καταδεικνύει εμφατικά τις διαδοχικά λανθασμένες εντολές του σταθμάρχη άρχισε να εξυφαίνεται η θεωρία του «ανθρώπινου λάθους» ως αποκλειστικής αιτίας του δυστυχήματος.

    Επισημαίνουμε ότι ήδη με το από 10.3.2023 Δελτίο Τύπου της Ένωσής μας εκθέταμε σχετικώς: «δεν έχουν καλά-καλά περάσει παρά ελάχιστες ημέρες από την απώλεια των 5 συναδέλφων μας μηχανοδηγών και ακόμα 52 συνανθρώπων μας στο τραγικό και εγκληματικό -όμως προδιαγεγραμμένο- σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, και ήδη εξυφαίνεται από τους υπαίτιους και πραγματικά υπεύθυνους, η θεωρία του “ανθρώπινου λάθους” μέσω διαρροών, όπως και επιλεκτικών και μονταρισμένων συνομιλιών στα ΜΜΕ».

    Περαιτέρω, τις αμφιβολίες αναφορικά με την ακρίβεια των συνομιλιών που δόθηκαν στη δημοσιότητα, αλλά και τα σοβαρά ζητήματα διαφάνειας που εγείρει η διαρροή του σχετικού υλικού, είχε εκθέσει και ο τότε πρόεδρος του Σωματείου μας, κ. Κώστας Γενιδούνιας, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό “Mega”, στις 9.3.2023, ο οποίος ανέφερε συγκεκριμένα: «Εδώ έχουμε κανονική ‘κοπτοραπτική’ στα ηχητικά που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα. Ο μοναδικός που έχει αυτά τα ηχητικά, είτε στο GSMR που κάνει την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών, είτε την ώρα που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα, είναι ο ΟΣΕ. […] Είναι δυνατόν 8 με 10 ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα να υπάρχει συνομιλία σταθμάρχη – μηχανοδηγού, που αποτελεί αντικείμενο προανακριτικής έρευνας, στο Youtube;[…] Αυτό που λέμε εμείς οι μηχανοδηγοί είναι να περιμένουμε να ακούσουμε όλο το ηχητικό. Πώς είναι δυνατόν η συνομιλία που υπάρχει σε VHF (ασύρματος) το οποίο είναι κλειστό, δεν το ακούει ο κόσμος, να διέρευσε και να κόπηκε; […] Και γιατί βλέπουμε ένα βίντεο να κυκλοφορεί; Γιατί προφανώς δεν υπάρχει εμπιστοσύνη σε αυτό που καταγράφεται. Δεν έχουμε εμπιστοσύνη γιατί ακούμε ένα κομμένο ηχητικό 10 ώρες μετά το δυστύχημα».

    Ένα χρόνο μετά, το από 24.3.2024, ώρα 10.40, δημοσίευμα της εφημερίδας «Το ΒΗΜΑ της Κυριακής» αποκαλύπτει ότι εμφιλοχώρησε πιθανώς πρόωρη παράνομη αφαίρεση του ηχητικού υλικού των συνομιλιών του σταθμάρχη με μηχανοδηγούς στη Λάρισα και αλλοίωσή του δια της συρραφής επιλεκτικών αποσπασμάτων δύο συνομιλιών που έλαβαν χώρα τη νύχτα του δυστυχήματος, αλλά αφορούσαν σε δύο διαφορετικά τρένα, εκ των οποίων το ένα δεν ήταν το επιβατικό τρένο IC62. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ως άνω δημοσίευμα «από έγγραφο των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων προκύπτει ότι αυτές οι τέσσερις φράσεις είναι συρραφή δύο διαδοχικών συζητήσεων του σταθμάρχη (ηχητικά αρχεία «CH103e3» και «Ch103e4») με δύο μηχανοδηγούς και όχι έναν. Η πρώτη πράγματι με τον μηχανοδηγό της μοιραίας αμαξοστοιχίας αλλά η δεύτερη με σιδηροδρομικό που δεν είχε σχέση με το συμβάν». Δηλαδή, το ηχητικό που δόθηκε στη δημοσιότητα «α) «ενώνει» δύο διαφορετικές συζητήσεις του σταθμάρχη με μηχανοδηγούς, ενώ β) εξαφανίζει το αμέσως προηγούμενο σημείο του διαλόγου, όπου ο σταθμάρχης της Λάρισας αποκαλεί τον μηχανοδηγό που συνομιλεί «Σωτήρη» (πρόκειται για τον μηχανοδηγό τοπικού τρένου, κ. Σωτήρη Αδάμου). Η αναφορά αυτή αποδείκνυε ότι δεν πρόκειται για τον οδηγό του Intercity, Γιώργο Κουτσούμπα, που σκοτώθηκε κι αυτός στα Τέμπη», πράγμα που σημαίνει ότι «η υπόδειξη του σταθμάρχη για αναχώρηση τρένου προς την υποτιθέμενη «λάθος πορεία» δεν αφορούσε τη μοιραία αμαξοστοιχία – όπως παρουσιάστηκε την 1η Μαρτίου σε μονταρισμένο ηχητικό ντοκουμέντο – αλλά εκείνη τοπικού συρμού που κινήθηκε κανονικά!».

    Στη βάση όλων των παραπάνω, το ως άνω δημοσίευμα καταλήγει στην παραδοχή που από τις πρώτες μέρες του δυστυχήματος είχαμε διαβλέψει ότι «Η μονταζιέρα που φαίνεται ότι λειτούργησε αμέσως μετά το τραγικό συμβάν και αποτελεί δείγμα της σπουδής να προβληθεί μόνο η θεωρία του υπαρκτού ανθρώπινου λάθους».

    Το ανωτέρω πολύκροτο δημοσίευμα ακολούθησε η από 24.3.2024 ανακοίνωση του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., που γνωστοποίησε ενημερωτικό σημείωμα της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών, από το οποίο προκύπτει ότι ουδέποτε υπήρξε παρουσία αστυνομικού στην απομάστευση των ηχητικών και τα αρχεία παραδόθηκαν ηλεκτρονικά δύο (2) ημέρες μετά, ήτοι στις 2.3.2023, προσκομίστηκαν στις 3.3.2023 και τελικώς κατασχέθηκαν στις 4.3.2023.

    Είναι πρόδηλη η αντίφαση των ανωτέρω διαλαμβανόμενων στην ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. προς τα όσα κατέθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας σας, κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, ενώπιον της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής την 1η Φεβρουαρίου 2024. Ειδικότερα, ο κ. Τερεζάκης ανέφερε ότι λίγες ώρες μετά το δυστύχημα μετέβη ο ίδιος παρουσία αστυνομικού στο ελεγχόμενο σύστημα καταγραφής του ΟΣΕ (ήτοι στο χώρο που τηρούνται τα αρχεία των ηχητικών καταγραφών των συνομιλιών μεταξύ μηχανοδηγών και σταθμαρχών) και «εκείνος έδωσε εκείνη την ώρα στην ΕΛΑΣ το στικάκι με τις συνομιλίες». Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι «ήμουν εγώ αυτός που λίγες ώρες μετά το δυστύχημα φώναξα την Αστυνομία και πήγα με εξουσιοδοτημένο άτομο, γιατί, ξέρετε, τις καταγραφές δεν μπορεί να τις πάρει όποιος να ‘ναι», προσθέτοντας ότι «αυτός που μπαίνει έχει εξουσιοδότηση από τον Οργανισμό, μπαίνει με κωδικό, τα καταγράφει με στικάκια και φαίνεται ποιος μπήκε και τι κατέγραψε».

    Επειδή από όλα τα παραπάνω, ανακύπτουν εύλογα και σοβαρά ερωτήματα αναφορικά με την ανάληψη από εσάς (δια του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας σας, κ. Τερεζάκη) του επίμαχου ηχητικού υλικού, τη στιγμή που τελούσατε υπό τον έλεγχο των αρμόδιων Αρχών, την διατήρησή του στην κατοχή σας επί δύο (2) ολόκληρες ημέρες μέχρι την παράδοσή του στις Αρχές, τη διαρροή του στον Τύπο, καθώς και την ακρίβεια του περιεχομένου των συνομιλιών που διέρρευσαν ήδη από το πρώτο εικοσιτετράωρο μετά το τραγικό δυστύχημα στη δημοσιότητα και στο οποίο επιστηρίχθηκε η θεωρία του «ανθρώπινου λάθους».

    ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ

    Με την παρούσα μας σας απευθύνουμε τα κάτωθι ερωτήματα, τα οποία

    ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ

    Με την ρητή επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μας

    πάραυτα να απαντήσετε:

    1. Με ποιους μετέβητε λίγες ώρες μετά το δυστύχημα στο ελεγχόμενο σύστημα καταγραφής και αν η είσοδός σας έγινε παρουσία αστυνομικού υπαλλήλου.
    2. Γιατί διατηρήσατε στην κατοχή σας το επίμαχο υλικό επί δύο (2) ολόκληρες ημέρες αντί να μεριμνήσετε για την άμεση παράδοσή του, ως οφείλατε, στις αρμόδιες εισαγγελικές και ανακριτικές αρχές.
    3. Σε ποιους αποδέκτες κοινοποιήθηκαν τα ηχητικά αρχεία των συνομιλιών αφότου ανελήφθησαν από εσάς λίγες ώρες μετά το δυστύχημα και μέχρι την παράδοσή τους στις αρμόδιες αρχές δύο (2) ημέρες αργότερα.
    4. Πώς διέρρευσε το σχετικό υλικό στα ΜΜΕ και δη με αλλοιωμένο το περιεχόμενο των συνομιλιών, εάν κατά το ως άνω χρονικό διάστημα των δύο ημερών βρισκόταν στην αποκλειστική κατοχή σας. Παραδόθηκε το υλικό στο σύνολό του, ακέραιο και ανεπεξέργαστο ή μήπως αφαιρέθηκαν επίμαχες συνομιλίες που θα καταδείκνυαν ότι τελικά ο συνάδελφός μας μηχανοδηγός έκανε σωστή εκφώνηση μετά την αναχώρηση του από την Λάρισα;
    5. Αν διενεργήσατε έρευνα για τη διαρροή του υλικού στα ΜΜΕ, ποια αποτελέσματα αυτή απέδωσε και αν αυτά κοινοποιήθηκαν στις Εισαγγελικές Αρχές, ως είχατε δεσμευτεί σε συνάντησή σας μαζί μας λίγες μέρες μετά το δυστύχημα.

    Δεν πρόκειται να ξεχάσουμε. Συνεχίζουμε τον αγώνα για τη δικαίωση των θανόντων συναδέλφων μας και όλων των θυμάτων του εγκλήματος των Τεμπών και για την απόδοση ευθυνών στους πραγματικούς υπαιτίους. Δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να αλλοιώσει βασικά στοιχεία και να προσβάλει τη μνήμη των συναδέλφων μας. Γιατί δεν μετράμε απώλειες κερδών και πολιτικά κόστη ή ποσοστά τηλεθέασης. Μετράμε απώλειες σε ανθρώπινες ζωές. Δυστυχώς, μετρηθήκαμε και βρεθήκαμε λιγότεροι."

    Οι μηχανοδηγοί, με εξώδικο της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης, θέτουν πέντε καυτά ερωτήματα στον ΟΣΕ, σχετικά με τα ηχητικά αρχεία για την επικοινωνία που είχε ο σταθμάρχης Λάρισας, με το μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας ΙC 62, το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023, όταν η σύγκρουση των δύο τραίνων κατέληξε στο θάνατο 57 επιβαινόντων, επιβατών και προσωπικού έλξης. 

    Στο φως και των πρόσφατων δημοσιευμάτων, η ΠΕΠΕ ζητάει απαντήσεις για το πως, με ποιά διαδικασία και χειρισμούς αντλήθηκαν αυτά τα ηχητικά ντοκουμέντα, γιατί δεν παραδόθηκαν πάραυτα στις αρμόδιες ανακριτικές αρχές, πως διέρρευσαν στα ΜΜΕ, αφήνοντας σαφώς να εννοηθεί η δυνατότητα παραποίησής τους, με συρραγή με τμήμα συνομιλίας με μηχανοδηγό άλλου τραίνου,  ώστε το τραγική πολύνεκρο δυστύχημα να αποδοθεί σε "ανθρώπινο λάθος"

    Ακολουθεί το κείμενο της εξώδικης διαμαρτυρίας, η οποία κοινοποιήθηκε στη ΡΑΣ, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τη Hellenic Train και τον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή Λάρισας. 

      Το εξώδικο της ΠΕΠΕ

      ην 1η Μαρτίου 2023, ήτοι προτού παρέλθουν 24 ώρες από το δυστύχημα, δημοσιεύθηκε στον ηλεκτρονικό τύπο («Πρώτο Θέμα»), καθώς και στο YouTube, ο φερόμενος ως διάλογος των μηχανοδηγών της αμαξοστοιχίας Ιntercity 62 με το σταθμάρχη της Λάρισας. Σημειώνεται ότι γύρω από τον ως άνω διάλογο που δόθηκε στη δημοσιότητα και φερόταν να καταδεικνύει εμφατικά τις διαδοχικά λανθασμένες εντολές του σταθμάρχη άρχισε να εξυφαίνεται η θεωρία του «ανθρώπινου λάθους» ως αποκλειστικής αιτίας του δυστυχήματος.

      Επισημαίνουμε ότι ήδη με το από 10.3.2023 Δελτίο Τύπου της Ένωσής μας εκθέταμε σχετικώς: «δεν έχουν καλά-καλά περάσει παρά ελάχιστες ημέρες από την απώλεια των 5 συναδέλφων μας μηχανοδηγών και ακόμα 52 συνανθρώπων μας στο τραγικό και εγκληματικό -όμως προδιαγεγραμμένο- σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, και ήδη εξυφαίνεται από τους υπαίτιους και πραγματικά υπεύθυνους, η θεωρία του “ανθρώπινου λάθους” μέσω διαρροών, όπως και επιλεκτικών και μονταρισμένων συνομιλιών στα ΜΜΕ».

      Περαιτέρω, τις αμφιβολίες αναφορικά με την ακρίβεια των συνομιλιών που δόθηκαν στη δημοσιότητα, αλλά και τα σοβαρά ζητήματα διαφάνειας που εγείρει η διαρροή του σχετικού υλικού, είχε εκθέσει και ο τότε πρόεδρος του Σωματείου μας, κ. Κώστας Γενιδούνιας, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό “Mega”, στις 9.3.2023, ο οποίος ανέφερε συγκεκριμένα: «Εδώ έχουμε κανονική ‘κοπτοραπτική’ στα ηχητικά που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα. Ο μοναδικός που έχει αυτά τα ηχητικά, είτε στο GSMR που κάνει την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών, είτε την ώρα που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα, είναι ο ΟΣΕ. […] Είναι δυνατόν 8 με 10 ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα να υπάρχει συνομιλία σταθμάρχη – μηχανοδηγού, που αποτελεί αντικείμενο προανακριτικής έρευνας, στο Youtube;[…] Αυτό που λέμε εμείς οι μηχανοδηγοί είναι να περιμένουμε να ακούσουμε όλο το ηχητικό. Πώς είναι δυνατόν η συνομιλία που υπάρχει σε VHF (ασύρματος) το οποίο είναι κλειστό, δεν το ακούει ο κόσμος, να διέρευσε και να κόπηκε; […] Και γιατί βλέπουμε ένα βίντεο να κυκλοφορεί; Γιατί προφανώς δεν υπάρχει εμπιστοσύνη σε αυτό που καταγράφεται. Δεν έχουμε εμπιστοσύνη γιατί ακούμε ένα κομμένο ηχητικό 10 ώρες μετά το δυστύχημα».

      Ένα χρόνο μετά, το από 24.3.2024, ώρα 10.40, δημοσίευμα της εφημερίδας «Το ΒΗΜΑ της Κυριακής» αποκαλύπτει ότι εμφιλοχώρησε πιθανώς πρόωρη παράνομη αφαίρεση του ηχητικού υλικού των συνομιλιών του σταθμάρχη με μηχανοδηγούς στη Λάρισα και αλλοίωσή του δια της συρραφής επιλεκτικών αποσπασμάτων δύο συνομιλιών που έλαβαν χώρα τη νύχτα του δυστυχήματος, αλλά αφορούσαν σε δύο διαφορετικά τρένα, εκ των οποίων το ένα δεν ήταν το επιβατικό τρένο IC62. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ως άνω δημοσίευμα «από έγγραφο των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων προκύπτει ότι αυτές οι τέσσερις φράσεις είναι συρραφή δύο διαδοχικών συζητήσεων του σταθμάρχη (ηχητικά αρχεία «CH103e3» και «Ch103e4») με δύο μηχανοδηγούς και όχι έναν. Η πρώτη πράγματι με τον μηχανοδηγό της μοιραίας αμαξοστοιχίας αλλά η δεύτερη με σιδηροδρομικό που δεν είχε σχέση με το συμβάν». Δηλαδή, το ηχητικό που δόθηκε στη δημοσιότητα «α) «ενώνει» δύο διαφορετικές συζητήσεις του σταθμάρχη με μηχανοδηγούς, ενώ β) εξαφανίζει το αμέσως προηγούμενο σημείο του διαλόγου, όπου ο σταθμάρχης της Λάρισας αποκαλεί τον μηχανοδηγό που συνομιλεί «Σωτήρη» (πρόκειται για τον μηχανοδηγό τοπικού τρένου, κ. Σωτήρη Αδάμου). Η αναφορά αυτή αποδείκνυε ότι δεν πρόκειται για τον οδηγό του Intercity, Γιώργο Κουτσούμπα, που σκοτώθηκε κι αυτός στα Τέμπη», πράγμα που σημαίνει ότι «η υπόδειξη του σταθμάρχη για αναχώρηση τρένου προς την υποτιθέμενη «λάθος πορεία» δεν αφορούσε τη μοιραία αμαξοστοιχία – όπως παρουσιάστηκε την 1η Μαρτίου σε μονταρισμένο ηχητικό ντοκουμέντο – αλλά εκείνη τοπικού συρμού που κινήθηκε κανονικά!».

      Στη βάση όλων των παραπάνω, το ως άνω δημοσίευμα καταλήγει στην παραδοχή που από τις πρώτες μέρες του δυστυχήματος είχαμε διαβλέψει ότι «Η μονταζιέρα που φαίνεται ότι λειτούργησε αμέσως μετά το τραγικό συμβάν και αποτελεί δείγμα της σπουδής να προβληθεί μόνο η θεωρία του υπαρκτού ανθρώπινου λάθους».

      Το ανωτέρω πολύκροτο δημοσίευμα ακολούθησε η από 24.3.2024 ανακοίνωση του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., που γνωστοποίησε ενημερωτικό σημείωμα της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών, από το οποίο προκύπτει ότι ουδέποτε υπήρξε παρουσία αστυνομικού στην απομάστευση των ηχητικών και τα αρχεία παραδόθηκαν ηλεκτρονικά δύο (2) ημέρες μετά, ήτοι στις 2.3.2023, προσκομίστηκαν στις 3.3.2023 και τελικώς κατασχέθηκαν στις 4.3.2023.

      Είναι πρόδηλη η αντίφαση των ανωτέρω διαλαμβανόμενων στην ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ. προς τα όσα κατέθεσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας σας, κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, ενώπιον της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής την 1η Φεβρουαρίου 2024. Ειδικότερα, ο κ. Τερεζάκης ανέφερε ότι λίγες ώρες μετά το δυστύχημα μετέβη ο ίδιος παρουσία αστυνομικού στο ελεγχόμενο σύστημα καταγραφής του ΟΣΕ (ήτοι στο χώρο που τηρούνται τα αρχεία των ηχητικών καταγραφών των συνομιλιών μεταξύ μηχανοδηγών και σταθμαρχών) και «εκείνος έδωσε εκείνη την ώρα στην ΕΛΑΣ το στικάκι με τις συνομιλίες». Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι «ήμουν εγώ αυτός που λίγες ώρες μετά το δυστύχημα φώναξα την Αστυνομία και πήγα με εξουσιοδοτημένο άτομο, γιατί, ξέρετε, τις καταγραφές δεν μπορεί να τις πάρει όποιος να ‘ναι», προσθέτοντας ότι «αυτός που μπαίνει έχει εξουσιοδότηση από τον Οργανισμό, μπαίνει με κωδικό, τα καταγράφει με στικάκια και φαίνεται ποιος μπήκε και τι κατέγραψε».

      Επειδή από όλα τα παραπάνω, ανακύπτουν εύλογα και σοβαρά ερωτήματα αναφορικά με την ανάληψη από εσάς (δια του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας σας, κ. Τερεζάκη) του επίμαχου ηχητικού υλικού, τη στιγμή που τελούσατε υπό τον έλεγχο των αρμόδιων Αρχών, την διατήρησή του στην κατοχή σας επί δύο (2) ολόκληρες ημέρες μέχρι την παράδοσή του στις Αρχές, τη διαρροή του στον Τύπο, καθώς και την ακρίβεια του περιεχομένου των συνομιλιών που διέρρευσαν ήδη από το πρώτο εικοσιτετράωρο μετά το τραγικό δυστύχημα στη δημοσιότητα και στο οποίο επιστηρίχθηκε η θεωρία του «ανθρώπινου λάθους».

      ΔΗΛΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ

      Με την παρούσα μας σας απευθύνουμε τα κάτωθι ερωτήματα, τα οποία

      ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ

      Με την ρητή επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματός μας

      πάραυτα να απαντήσετε:

      1. Με ποιους μετέβητε λίγες ώρες μετά το δυστύχημα στο ελεγχόμενο σύστημα καταγραφής και αν η είσοδός σας έγινε παρουσία αστυνομικού υπαλλήλου.
      2. Γιατί διατηρήσατε στην κατοχή σας το επίμαχο υλικό επί δύο (2) ολόκληρες ημέρες αντί να μεριμνήσετε για την άμεση παράδοσή του, ως οφείλατε, στις αρμόδιες εισαγγελικές και ανακριτικές αρχές.
      3. Σε ποιους αποδέκτες κοινοποιήθηκαν τα ηχητικά αρχεία των συνομιλιών αφότου ανελήφθησαν από εσάς λίγες ώρες μετά το δυστύχημα και μέχρι την παράδοσή τους στις αρμόδιες αρχές δύο (2) ημέρες αργότερα.
      4. Πώς διέρρευσε το σχετικό υλικό στα ΜΜΕ και δη με αλλοιωμένο το περιεχόμενο των συνομιλιών, εάν κατά το ως άνω χρονικό διάστημα των δύο ημερών βρισκόταν στην αποκλειστική κατοχή σας. Παραδόθηκε το υλικό στο σύνολό του, ακέραιο και ανεπεξέργαστο ή μήπως αφαιρέθηκαν επίμαχες συνομιλίες που θα καταδείκνυαν ότι τελικά ο συνάδελφός μας μηχανοδηγός έκανε σωστή εκφώνηση μετά την αναχώρηση του από την Λάρισα;
      5. Αν διενεργήσατε έρευνα για τη διαρροή του υλικού στα ΜΜΕ, ποια αποτελέσματα αυτή απέδωσε και αν αυτά κοινοποιήθηκαν στις Εισαγγελικές Αρχές, ως είχατε δεσμευτεί σε συνάντησή σας μαζί μας λίγες μέρες μετά το δυστύχημα.

      Δεν πρόκειται να ξεχάσουμε. Συνεχίζουμε τον αγώνα για τη δικαίωση των θανόντων συναδέλφων μας και όλων των θυμάτων του εγκλήματος των Τεμπών και για την απόδοση ευθυνών στους πραγματικούς υπαιτίους. Δε θα επιτρέψουμε σε κανέναν να αλλοιώσει βασικά στοιχεία και να προσβάλει τη μνήμη των συναδέλφων μας. Γιατί δεν μετράμε απώλειες κερδών και πολιτικά κόστη ή ποσοστά τηλεθέασης. Μετράμε απώλειες σε ανθρώπινες ζωές. Δυστυχώς, μετρηθήκαμε και βρεθήκαμε λιγότεροι."

      ΣΧΟΛΙΑ

      Επιλέξτε Κατηγορία