ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

«Εξορμά» στην πόλη της Θεσσαλονίκης η έκθεση «Food & Drinks by Detrop»

Mέσα από συνέργειες με κορυφαία εστιατόρια και με μπαρ, αλλά και μέσω εκδηλώσεων σε συνεργασία με οργανισμούς όπως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου

 29/10/2024 20:12

«Εξορμά» στην πόλη της Θεσσαλονίκης η έκθεση «Food & Drinks by Detrop»

Μπορεί η νέα «έκδοση» της διεθνούς έκθεσης τροφίμων και ποτών της ΔΕΘ-Helexpo AE να φιλοξενείται μέσα στα όρια του εκθεσιακού κέντρου της Θεσσαλονίκης, αλλά οι γεύσεις και τα αρώματά της δεν θα περιοριστούν εκεί: θα απλωθούν σε ολόκληρη την πόλη, μέσα από συνέργειες με κορυφαία εστιατόρια και με μπαρ, αλλά και μέσω εκδηλώσεων σε συνεργασία με οργανισμούς όπως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (ΦΚΘ). Η νέα «Food & Drinks by Detrop», που θα πραγματοποιηθεί στις 1-3 Νοεμβρίου, ενσωματώνει πολλές από τις καινοτομίες και τις νέες τάσεις του κλάδου τροφίμων και ποτών και ποντάρει στην όσμωση και στο άνοιγμα προς την πόλη της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, ενώ πρόκειται για την πρώτη διοργάνωσή της, έχει συγκεντρώσει 250 άμεσους και έμμεσους εκθέτες από 19 χώρες, από τις μακρινές Ιαπωνία και Κίνα, μέχρι την Αίγυπτο και την παγωμένη Φινλαδία. Παράλληλα, στην έκθεση έχουν προσκληθεί 90 ξένοι hosted buyers από 18 χώρες, ενώ για πρώτη φορά θα την επισκεφτούν 30 αγοραστές από μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, προλειαίνοντας το έδαφος για νέες συνεργασίες με δίκτυα διανομής του εξωτερικού.

Τα παραπάνω προκύπτουν από όσα ανέφεραν ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo AE, Τάσος Τζήκας και ο γενικός διευθυντής Αλέξης Τσαξιρλής, κατά τη διάρκεια σημερινής συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση της έκθεσης, που γυρίζει σελίδα και μαζί αλλάζει εποχή διοργάνωσης, αφού αντί για τον Φεβρουάριο, που συνήθως πραγματοποιείτο, «μετακομίζει» χρονικά στον Νοέμβριο, στο πλαίσιο του rebranding της και της αντιμετώπισης του ανταγωνισμού από άλλες διοργανώσεις. Η «Food & Drinks by Detrop» θα εγκαινιαστεί στις 18.00 της Παρασκευής 1 Νοεμβρίου, από τον Yπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστα Τσιάρα, στο περίπτερο 13 (Open Stage). «Με την εικόνα που θα έχει φέτος η έκθεση, θα δίνουμε το μήνυμα ότι τα τρόφιμα είναι πολύ σημαντικός κλάδος για την ελληνική οικονομία. Θέλουμε να ξαναβάλουμε στον χάρτη μια έκθεση πολύ σημαντική για τη Θεσσαλονίκη» είπε ο κ.Τζήκας και πρόσθεσε πως κάτι που απασχολεί τη διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo AE τα τελευταία χρόνια είναι πώς θα βρεθεί ο τρόπος ώστε οι κλαδικές εκθέσεις να συνδεθούν με την πόλη και να υπάρχει διάδραση και όσμωση.

Κινηματογράφος και γαστρονομία στην Πλατεία Αριστοτέλους

Την πεποίθηση ότι η φετινή έκθεση, η οποία έχει χαρακτηριστικά αρκετά διαφορετικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό, θα εισφέρει μεταξύ άλλων στην περαιτέρω ανάδειξη του ρόλου της Θεσσαλονίκης ως παγκόσμιας πόλης γαστρονομίας της UNESCO, εξέφρασε ο κ.Τσαξιρλής και πρόσθεσε: «Θέλουμε να συνδέσουμε την έκθεση με άλλα σημαντικά γεγονότα για την πόλη, όπως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου (ΦΚΘ) κι αυτό θα γίνει, γιατί θα έχουμε κάτι ξεχωριστό στην Πλατεία Αριστοτέλους, που θα σηματοδοτήσει την έκθεσή μας». Δεν αποκάλυψε περισσότερες λεπτομέρειες για αυτή την έκπληξη, που κατά τα φαινόμενα συνδυάζει κινηματογράφο και γαστρονομία, αλλά γνωστοποίησε ότι θα πραγματοποιηθεί στις 18.30 της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου, με την ευκαιρία των εγκαινίων του 65ου ΦΚΘ. Διευκρίνισε δε ότι για την οργάνωση των εμπορικών επαφών στο πλαίσιο της έθεσης και σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), στη «Food & Drinks by Detrop» λειτουργεί πλατφόρμα διεπιχειρηματιών επαφών (Β2Β), ίδια με αυτή της διεθνούς έκθεσης τροφίμων και ποτών SIAL.

Με το δικό της food stand (σταντ τροφίμων) στο Περίπτερο 13 και με 46 επιχειρήσεις συμμετέχει στην έκθεση η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία «σε εφαρμογή της εξωστρέφειάς της στηρίζει την προώθηση των αγροδιατροφικών προϊόντων, την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας και την εδραίωση της επιχειρηματικότητας στο εξωτερικό», όπως επισήμανε κατά τον χαιρετισμό του ο αντιπεριφερειάρχης Εξωστρέφειας, Μπάνε Πρέλεβιτς, συμπληρώνοντας πως στόχος είναι η άμεση επαφή των παραγωγών με αγοραστές, ξενοδοχεία, χώρους εστίασης και δίκτυα διανομής.

Έξι κορυφαία εστιατόρια μαγειρεύουν με πρώτες ύλες εκθετών

Ιδιαίτερο ...γευστικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το νέο πρότζεκτ «Gastronomy EXPerience-Taste the stories», που θα συνδέσει μικρούς και μεγάλους παραγωγούς ελληνικών προϊόντων με έξι κορυφαία εστιατόρια της Θεσσαλονίκης, οι σεφ των οποίων θα συνθέσουν πρωτότυπα πιάτα με βάση εκλεκτές πρώτες ύλες εκθετών της φετινής διοργάνωσης. Οπως εξήγησε η Παρθένα Παστραφίδου, εκπρόσωπος της Gruppo FL, διοργανώτριας του πρότζεκτ μαζί με τη Helexpo, στο «Gastronomy EXPerience» συμμετέχουν τα εστιατόρια Salonica (Μακεδονία Παλάς, σεφ Σωτήρης Ευαγγέλου), Αbrosia (Ηyatt Regency, σεφ Απόστολος Αλτάνης), Marea (σεφ Δημήτρης Κοτσιβός), Γλυκάνισος (σεφ Δημήτρης Αγόρατζης), Iberico (σεφ Παρασκευάς Χαντζιάρας) και Πρίγκηπας (σεφ Βασίλης Μπούσι).

Από τη διοργάνωση δεν θα μπορούσε να λείπει ο καφές, «το δεύτερο πιο δημοφιλές μη αλκοολούχο ρόφημα στον κόσμο μετά το νερό», όπως επισήμανε ο Βαλάντης Λαμπριανίδης, εκπρόσωπος της Valenio. To «Αll about Cafe» είναι η μεγαλύτερη έκθεση για τον καφέ στη Βόρεια Ελλάδα, η οποία περιλαμβάνει τον πανελλήνιο διαγωνισμό Latte Art ThrowDown 2024, αλλά και σεμινάρια, εργαστήρια και γευσιγνωσίες. Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα δοθεί σε εταιρείες κα ιεπαγγελματίες η δυνατότητα να παρουσιάσουν εξαιρετικές ποικιλίες καφέ, ενώ κοκτέιλ με βάση τον καφέ θα προστεθούν στους καταλόγους καταστημάτων, ώστε η έκθεση «να βγει προς τα έξω».

Εμπειρίες γευσιγνωσίας, σχεδιασμένες να ταξιδέψουν τους επισκέπτες στον κόσμο των εκλεκτών κρασιών, των αποσταγμάτων και της μπίρας θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του «Τhe Pairing Bar» μέσα από οκτώ ξεχωριστές εκδηλώσεις, όπως επισήμανε η Σύλβια Κουμεντάκη, εκ μέρους της Chef Stories, που συνεργάζεται με τη Helexpo. Οι δύο πλευρές ενώνουν τις δυνάμεις τους και στην ενότητα «Αll about gastronomy», που προσφέρει σε επισκέπτες και εκθε΄τες την ευκαιρία να γνωριστούν μέσα από τα προϊόντα που παρουσιάζονται κα ινα ανακαλύψουν πιθανές συνέργειες. Τα σαλόνια «Herbs & Honey» και «Dairy» αναμένεται επίσης να προσελκύσουν αυξημένο αριθμό επισκεπτών στη συγκεκριμένη ενότητα.

H δημιουργία περισσότερων από 80 τελικά προϊόντα υποστηρίχθηκε σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό από το πολυετές πρόγραμμα «Νέα Γεωργία- Νέα Γενιά», που υλοποιείται με πρωτοβουλία και αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), όπως γνωστοποίησε ο εκπρόσωπός του, Αντώνης Παπαδόπουλος. Στο πλαίσιο της έκθεσης, η «Νέα Γεωργία- Νέα Γενιά» θα διοργανώσει στο περίπτερο 13 αρκετές εκδηλώσεις, μεταξύ άλλων για την επόμενη ημέρα στον κλάδο των τροφίμων σε ό,τι αφορά την καινοτομία, τη βιωσιμότητα και την εξωστρέφεια, τη βασιλοτροφεία και τη βελτιστοποίηση της παραγωγής μελιού, την εμπορική αξιοποίηση των ισχυρισμών υγείας και τα ελληνικά βότανα.

Με «signature cocktails» -εμπνευσμένα από την έκθεση- σε μπαρ της πόλης, αλλά και με εδέσματα που θα μαγειρευτούν από νέα παιδιά στα εγκαίνια με προϊόντα της περιοχής και των εκθετών, επισφραγίζεται περαιτέρω η προσπάθεια ανοίγματος της διοργάνωσης στην πόλη, όπως προέκυψε από όσα ανέφερε ο Ζακ Λεβή, εκ μέρους της Ανώτερης Σχολής «La Chef Levi», της μόνης που αποτελεί «γέννημα-θρέμμα» της πόλης της Θεσσαλονίκης.

Η έκθεση περιλαμβάνει επτά θεματικά σαλόνια: για την ελιά και το ελαιόλαδο («Golden Olive»), τα βότανα και το μέλι («Herbs & Honey»), τα γαλακτοκομικά («Dairy»), τα ποτά και τα κρασιά («Drinks & Wine» by Oenos), τον καφέ («All about Café»), τη συσκευασία και την τεχνολογία («Pack & Tech») και το «Global & Local». Παρούσες θα είναι επίσης περιφέρειες της χώρας, όπως η Κεντρική Μακεδονία, που θα παρουσιάσει τη «Μακεδονική Κουζίνα», η Θεσσαλία, το Βόρειο Αιγαίο, η Δυτική Μακεδονία και η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Το ωράριο λειτουργίας της είναι Παρασκευή και Σάββατο 10:00 με 19:00 και Κυριακή 10:00 με 18:00.

Μπορεί η νέα «έκδοση» της διεθνούς έκθεσης τροφίμων και ποτών της ΔΕΘ-Helexpo AE να φιλοξενείται μέσα στα όρια του εκθεσιακού κέντρου της Θεσσαλονίκης, αλλά οι γεύσεις και τα αρώματά της δεν θα περιοριστούν εκεί: θα απλωθούν σε ολόκληρη την πόλη, μέσα από συνέργειες με κορυφαία εστιατόρια και με μπαρ, αλλά και μέσω εκδηλώσεων σε συνεργασία με οργανισμούς όπως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (ΦΚΘ). Η νέα «Food & Drinks by Detrop», που θα πραγματοποιηθεί στις 1-3 Νοεμβρίου, ενσωματώνει πολλές από τις καινοτομίες και τις νέες τάσεις του κλάδου τροφίμων και ποτών και ποντάρει στην όσμωση και στο άνοιγμα προς την πόλη της Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, ενώ πρόκειται για την πρώτη διοργάνωσή της, έχει συγκεντρώσει 250 άμεσους και έμμεσους εκθέτες από 19 χώρες, από τις μακρινές Ιαπωνία και Κίνα, μέχρι την Αίγυπτο και την παγωμένη Φινλαδία. Παράλληλα, στην έκθεση έχουν προσκληθεί 90 ξένοι hosted buyers από 18 χώρες, ενώ για πρώτη φορά θα την επισκεφτούν 30 αγοραστές από μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, προλειαίνοντας το έδαφος για νέες συνεργασίες με δίκτυα διανομής του εξωτερικού.

Τα παραπάνω προκύπτουν από όσα ανέφεραν ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo AE, Τάσος Τζήκας και ο γενικός διευθυντής Αλέξης Τσαξιρλής, κατά τη διάρκεια σημερινής συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση της έκθεσης, που γυρίζει σελίδα και μαζί αλλάζει εποχή διοργάνωσης, αφού αντί για τον Φεβρουάριο, που συνήθως πραγματοποιείτο, «μετακομίζει» χρονικά στον Νοέμβριο, στο πλαίσιο του rebranding της και της αντιμετώπισης του ανταγωνισμού από άλλες διοργανώσεις. Η «Food & Drinks by Detrop» θα εγκαινιαστεί στις 18.00 της Παρασκευής 1 Νοεμβρίου, από τον Yπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστα Τσιάρα, στο περίπτερο 13 (Open Stage). «Με την εικόνα που θα έχει φέτος η έκθεση, θα δίνουμε το μήνυμα ότι τα τρόφιμα είναι πολύ σημαντικός κλάδος για την ελληνική οικονομία. Θέλουμε να ξαναβάλουμε στον χάρτη μια έκθεση πολύ σημαντική για τη Θεσσαλονίκη» είπε ο κ.Τζήκας και πρόσθεσε πως κάτι που απασχολεί τη διοίκηση της ΔΕΘ-Helexpo AE τα τελευταία χρόνια είναι πώς θα βρεθεί ο τρόπος ώστε οι κλαδικές εκθέσεις να συνδεθούν με την πόλη και να υπάρχει διάδραση και όσμωση.

Κινηματογράφος και γαστρονομία στην Πλατεία Αριστοτέλους

Την πεποίθηση ότι η φετινή έκθεση, η οποία έχει χαρακτηριστικά αρκετά διαφορετικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό, θα εισφέρει μεταξύ άλλων στην περαιτέρω ανάδειξη του ρόλου της Θεσσαλονίκης ως παγκόσμιας πόλης γαστρονομίας της UNESCO, εξέφρασε ο κ.Τσαξιρλής και πρόσθεσε: «Θέλουμε να συνδέσουμε την έκθεση με άλλα σημαντικά γεγονότα για την πόλη, όπως το Φεστιβάλ Κινηματογράφου (ΦΚΘ) κι αυτό θα γίνει, γιατί θα έχουμε κάτι ξεχωριστό στην Πλατεία Αριστοτέλους, που θα σηματοδοτήσει την έκθεσή μας». Δεν αποκάλυψε περισσότερες λεπτομέρειες για αυτή την έκπληξη, που κατά τα φαινόμενα συνδυάζει κινηματογράφο και γαστρονομία, αλλά γνωστοποίησε ότι θα πραγματοποιηθεί στις 18.30 της Πέμπτης 31 Οκτωβρίου, με την ευκαιρία των εγκαινίων του 65ου ΦΚΘ. Διευκρίνισε δε ότι για την οργάνωση των εμπορικών επαφών στο πλαίσιο της έθεσης και σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ), στη «Food & Drinks by Detrop» λειτουργεί πλατφόρμα διεπιχειρηματιών επαφών (Β2Β), ίδια με αυτή της διεθνούς έκθεσης τροφίμων και ποτών SIAL.

Με το δικό της food stand (σταντ τροφίμων) στο Περίπτερο 13 και με 46 επιχειρήσεις συμμετέχει στην έκθεση η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η οποία «σε εφαρμογή της εξωστρέφειάς της στηρίζει την προώθηση των αγροδιατροφικών προϊόντων, την ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας και την εδραίωση της επιχειρηματικότητας στο εξωτερικό», όπως επισήμανε κατά τον χαιρετισμό του ο αντιπεριφερειάρχης Εξωστρέφειας, Μπάνε Πρέλεβιτς, συμπληρώνοντας πως στόχος είναι η άμεση επαφή των παραγωγών με αγοραστές, ξενοδοχεία, χώρους εστίασης και δίκτυα διανομής.

Έξι κορυφαία εστιατόρια μαγειρεύουν με πρώτες ύλες εκθετών

Ιδιαίτερο ...γευστικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το νέο πρότζεκτ «Gastronomy EXPerience-Taste the stories», που θα συνδέσει μικρούς και μεγάλους παραγωγούς ελληνικών προϊόντων με έξι κορυφαία εστιατόρια της Θεσσαλονίκης, οι σεφ των οποίων θα συνθέσουν πρωτότυπα πιάτα με βάση εκλεκτές πρώτες ύλες εκθετών της φετινής διοργάνωσης. Οπως εξήγησε η Παρθένα Παστραφίδου, εκπρόσωπος της Gruppo FL, διοργανώτριας του πρότζεκτ μαζί με τη Helexpo, στο «Gastronomy EXPerience» συμμετέχουν τα εστιατόρια Salonica (Μακεδονία Παλάς, σεφ Σωτήρης Ευαγγέλου), Αbrosia (Ηyatt Regency, σεφ Απόστολος Αλτάνης), Marea (σεφ Δημήτρης Κοτσιβός), Γλυκάνισος (σεφ Δημήτρης Αγόρατζης), Iberico (σεφ Παρασκευάς Χαντζιάρας) και Πρίγκηπας (σεφ Βασίλης Μπούσι).

Από τη διοργάνωση δεν θα μπορούσε να λείπει ο καφές, «το δεύτερο πιο δημοφιλές μη αλκοολούχο ρόφημα στον κόσμο μετά το νερό», όπως επισήμανε ο Βαλάντης Λαμπριανίδης, εκπρόσωπος της Valenio. To «Αll about Cafe» είναι η μεγαλύτερη έκθεση για τον καφέ στη Βόρεια Ελλάδα, η οποία περιλαμβάνει τον πανελλήνιο διαγωνισμό Latte Art ThrowDown 2024, αλλά και σεμινάρια, εργαστήρια και γευσιγνωσίες. Στο πλαίσιο του αφιερώματος θα δοθεί σε εταιρείες κα ιεπαγγελματίες η δυνατότητα να παρουσιάσουν εξαιρετικές ποικιλίες καφέ, ενώ κοκτέιλ με βάση τον καφέ θα προστεθούν στους καταλόγους καταστημάτων, ώστε η έκθεση «να βγει προς τα έξω».

Εμπειρίες γευσιγνωσίας, σχεδιασμένες να ταξιδέψουν τους επισκέπτες στον κόσμο των εκλεκτών κρασιών, των αποσταγμάτων και της μπίρας θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του «Τhe Pairing Bar» μέσα από οκτώ ξεχωριστές εκδηλώσεις, όπως επισήμανε η Σύλβια Κουμεντάκη, εκ μέρους της Chef Stories, που συνεργάζεται με τη Helexpo. Οι δύο πλευρές ενώνουν τις δυνάμεις τους και στην ενότητα «Αll about gastronomy», που προσφέρει σε επισκέπτες και εκθε΄τες την ευκαιρία να γνωριστούν μέσα από τα προϊόντα που παρουσιάζονται κα ινα ανακαλύψουν πιθανές συνέργειες. Τα σαλόνια «Herbs & Honey» και «Dairy» αναμένεται επίσης να προσελκύσουν αυξημένο αριθμό επισκεπτών στη συγκεκριμένη ενότητα.

H δημιουργία περισσότερων από 80 τελικά προϊόντα υποστηρίχθηκε σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό από το πολυετές πρόγραμμα «Νέα Γεωργία- Νέα Γενιά», που υλοποιείται με πρωτοβουλία και αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), όπως γνωστοποίησε ο εκπρόσωπός του, Αντώνης Παπαδόπουλος. Στο πλαίσιο της έκθεσης, η «Νέα Γεωργία- Νέα Γενιά» θα διοργανώσει στο περίπτερο 13 αρκετές εκδηλώσεις, μεταξύ άλλων για την επόμενη ημέρα στον κλάδο των τροφίμων σε ό,τι αφορά την καινοτομία, τη βιωσιμότητα και την εξωστρέφεια, τη βασιλοτροφεία και τη βελτιστοποίηση της παραγωγής μελιού, την εμπορική αξιοποίηση των ισχυρισμών υγείας και τα ελληνικά βότανα.

Με «signature cocktails» -εμπνευσμένα από την έκθεση- σε μπαρ της πόλης, αλλά και με εδέσματα που θα μαγειρευτούν από νέα παιδιά στα εγκαίνια με προϊόντα της περιοχής και των εκθετών, επισφραγίζεται περαιτέρω η προσπάθεια ανοίγματος της διοργάνωσης στην πόλη, όπως προέκυψε από όσα ανέφερε ο Ζακ Λεβή, εκ μέρους της Ανώτερης Σχολής «La Chef Levi», της μόνης που αποτελεί «γέννημα-θρέμμα» της πόλης της Θεσσαλονίκης.

Η έκθεση περιλαμβάνει επτά θεματικά σαλόνια: για την ελιά και το ελαιόλαδο («Golden Olive»), τα βότανα και το μέλι («Herbs & Honey»), τα γαλακτοκομικά («Dairy»), τα ποτά και τα κρασιά («Drinks & Wine» by Oenos), τον καφέ («All about Café»), τη συσκευασία και την τεχνολογία («Pack & Tech») και το «Global & Local». Παρούσες θα είναι επίσης περιφέρειες της χώρας, όπως η Κεντρική Μακεδονία, που θα παρουσιάσει τη «Μακεδονική Κουζίνα», η Θεσσαλία, το Βόρειο Αιγαίο, η Δυτική Μακεδονία και η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Το ωράριο λειτουργίας της είναι Παρασκευή και Σάββατο 10:00 με 19:00 και Κυριακή 10:00 με 18:00.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία