ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Export Summit -Κουβέλης: Η Θεσσαλονίκη διεκδικεί άνοδο πολλών θέσεων ως εξαγωγικό λιμάνι (βίντεο)

Για τις προοπτικές ανάπτυξης του ΟΛΘ μίλησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής , Φώτης Κουβέλης από το βήμα του 7ου Εxport Summit

 13/06/2019 11:59

Export Summit -Κουβέλης: Η Θεσσαλονίκη διεκδικεί άνοδο πολλών θέσεων ως εξαγωγικό λιμάνι (βίντεο)

Θεολόγος Ηλιού

Για τις προοπτικές ανάπτυξης του ΟΛΘ μίλησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής , Φώτης Κουβέλης από το βήμα του 7ου Εxport Summit.

Ο κ. Κουβέλης υποστήριξε πως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, διεκδικεί να αποκτήσει μια δυναμική θέση στην νοτιανατολική Ευρώπη αλλά και να γίνει κέντρο για τις εξαγωγές στην Ασία. «Η Θεσσαλονίκη μπορεί και διεκδικεί να ανεβεί πολλές θέσεις ως εξαγωγικό λιμάνι και οι προοπτικές του ΟΛΘ δεν περιορίζονται στα Βαλκάνια και τη νοτιανατολική Ευρώπη, αλλά επεκτείνονται και στη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη» είπε ο κ. Κουβέλης.

Οι υποδομές που αναμένεται να γίνουν, θα δώσουν περισσότερες δυνατότητες ανάπτυξης στον ΟΛΘ, σημείωσε ο υπουργός μιλώντας για το έργο σύνδεσης του 6ου προβλήτα με την σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης- Ειδομένης. Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ και αναμένεται να υλοποιηθεί έως το 2022. Επίσης ανέφερε την αναβάθμιση της υφιστάμενης σύνδεσης λιμανιού- σιδηροδρόμου αλλά και τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.

«Η ναυτιλία μπορεί να συντελέσει αποφασιστικά στο να προωθηθούν, να ενισχυθούν και να στηριχτούν οι εξαγωγικές δραστηριότητες» δήλωσε ο υπουργός, συμπληρώνοντας για τη Θεσααλονίκη: «Ιδιαίτερα το λιμάνι της Θεσααλονίκης με τις ρυθμίσεις που έχουν γίνει είναι εύκολο να αναπτυχθεί κυρίως στην μεταφορά εμπορικών κιβωτίων σε ολόκληρη την ευρύτερη περιοχή και στην Ευρώπη. Ήδη έχουμε προχωρήσει την ρύθμιση που αφορά την σιδηροδρομική γραμμή, η οποία πολύ συστηματικά και συνδυασμένα θα λειτουργήσει για την δραστηριότητα του λιμανιού και βεβαίως οι εξαγωγές σε συνδυασμό με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά και με τα αλλά περιφερειακά λιμάνια της περιοχής θα αποτελέσουν σημαντικό πόλο ανάπτυξης».

Οι παραχωρήσεις της διαχείρισης λιμανιών της Ελλάδας, εντάσσονται στο ευρωπαϊκό μοντέλο που εφαρμόζεται στο 86% των λιμανιών της Ευρώπης, σύμφωνα με τον κ. Κουβέλη. Όπως δήλωσε, μετά τον ΟΛΘ ξεκίνησαν οι διαδικασίες παραχώρησης και η προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος στην Αλεξανδρούπολη και στην Καβάλα.

Για τις προοπτικές ανάπτυξης του ΟΛΘ μίλησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής , Φώτης Κουβέλης από το βήμα του 7ου Εxport Summit.

Ο κ. Κουβέλης υποστήριξε πως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, διεκδικεί να αποκτήσει μια δυναμική θέση στην νοτιανατολική Ευρώπη αλλά και να γίνει κέντρο για τις εξαγωγές στην Ασία. «Η Θεσσαλονίκη μπορεί και διεκδικεί να ανεβεί πολλές θέσεις ως εξαγωγικό λιμάνι και οι προοπτικές του ΟΛΘ δεν περιορίζονται στα Βαλκάνια και τη νοτιανατολική Ευρώπη, αλλά επεκτείνονται και στη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη» είπε ο κ. Κουβέλης.

Οι υποδομές που αναμένεται να γίνουν, θα δώσουν περισσότερες δυνατότητες ανάπτυξης στον ΟΛΘ, σημείωσε ο υπουργός μιλώντας για το έργο σύνδεσης του 6ου προβλήτα με την σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης- Ειδομένης. Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 20 εκατ. ευρώ και αναμένεται να υλοποιηθεί έως το 2022. Επίσης ανέφερε την αναβάθμιση της υφιστάμενης σύνδεσης λιμανιού- σιδηροδρόμου αλλά και τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου.

«Η ναυτιλία μπορεί να συντελέσει αποφασιστικά στο να προωθηθούν, να ενισχυθούν και να στηριχτούν οι εξαγωγικές δραστηριότητες» δήλωσε ο υπουργός, συμπληρώνοντας για τη Θεσααλονίκη: «Ιδιαίτερα το λιμάνι της Θεσααλονίκης με τις ρυθμίσεις που έχουν γίνει είναι εύκολο να αναπτυχθεί κυρίως στην μεταφορά εμπορικών κιβωτίων σε ολόκληρη την ευρύτερη περιοχή και στην Ευρώπη. Ήδη έχουμε προχωρήσει την ρύθμιση που αφορά την σιδηροδρομική γραμμή, η οποία πολύ συστηματικά και συνδυασμένα θα λειτουργήσει για την δραστηριότητα του λιμανιού και βεβαίως οι εξαγωγές σε συνδυασμό με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά και με τα αλλά περιφερειακά λιμάνια της περιοχής θα αποτελέσουν σημαντικό πόλο ανάπτυξης».

Οι παραχωρήσεις της διαχείρισης λιμανιών της Ελλάδας, εντάσσονται στο ευρωπαϊκό μοντέλο που εφαρμόζεται στο 86% των λιμανιών της Ευρώπης, σύμφωνα με τον κ. Κουβέλη. Όπως δήλωσε, μετά τον ΟΛΘ ξεκίνησαν οι διαδικασίες παραχώρησης και η προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος στην Αλεξανδρούπολη και στην Καβάλα.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία