Όπως αναμενόταν η Ευνοούμενη του Γιώργου Λάνθιμου κερδίζοντας 7 από τα 12 βρετανικά BAFTA,για τα οποία προτεινόταν, ξεπέρασε στην ουσία τον επίσης νικητή Αλφόνσο Κουαρόν και την Ρόμα του. Κατ' ουσίαν η Ευνοούμενη του Έλληνα δημιουργού ψηφίζεται ως η κορυφαία πολιτική ταινία του 2018, ένα επίκαιρο σχόλιο για τις υπόγειες υποκριτικές, διεφθαρμένες δομές της εξουσίας, που εγκατέστησαν μια παγκόσμια ανέντιμη life style δικτατορία του α-σήμαντου περιφρονώντας κάθε αξία.
Ο Γιώργος Λάνθιμος αποδεικνύει, με ένα ιδιοφυέστατο σενάριο και με την χρήση περίφημων υπαινικτικών ντεκόρ και κοστουμιών, πως όλα μετατοπίστηκαν στον χώρο του φαίνεσθαι, του θεάματος και των ρόλων: το βλέμμα υποκατέστησε την γνώση, οι μάσκες των ρόλων το μυαλό, το πνεύμα το μακιγιάζ των ταυτοτήτων, την σεξουαλικότητα η αμφισημία της σκοπιμότητας. Τα πάντα έχασαν κάθε νόημα και υποτάχτηκαν σε μία συνεχή συναλλαγή, όπου όποιος δεν την δεχτεί συντρίβεται και αποσύρεται από την σκηνή. Αυτός ο εσωτερικός τρόμος της διάχυτης εξουσίας μετέτρεψε τους ζωντανούς ανθρώπους σε τρεμάμενες μαριονέτες που εκλιπαρούν έστω για έναν μικρό ρόλο.
Έτσι μιλάμε πολιτικά σήμερα.
Όπως αναμενόταν η Ευνοούμενη του Γιώργου Λάνθιμου κερδίζοντας 7 από τα 12 βρετανικά BAFTA,για τα οποία προτεινόταν, ξεπέρασε στην ουσία τον επίσης νικητή Αλφόνσο Κουαρόν και την Ρόμα του. Κατ' ουσίαν η Ευνοούμενη του Έλληνα δημιουργού ψηφίζεται ως η κορυφαία πολιτική ταινία του 2018, ένα επίκαιρο σχόλιο για τις υπόγειες υποκριτικές, διεφθαρμένες δομές της εξουσίας, που εγκατέστησαν μια παγκόσμια ανέντιμη life style δικτατορία του α-σήμαντου περιφρονώντας κάθε αξία.
Ο Γιώργος Λάνθιμος αποδεικνύει, με ένα ιδιοφυέστατο σενάριο και με την χρήση περίφημων υπαινικτικών ντεκόρ και κοστουμιών, πως όλα μετατοπίστηκαν στον χώρο του φαίνεσθαι, του θεάματος και των ρόλων: το βλέμμα υποκατέστησε την γνώση, οι μάσκες των ρόλων το μυαλό, το πνεύμα το μακιγιάζ των ταυτοτήτων, την σεξουαλικότητα η αμφισημία της σκοπιμότητας. Τα πάντα έχασαν κάθε νόημα και υποτάχτηκαν σε μία συνεχή συναλλαγή, όπου όποιος δεν την δεχτεί συντρίβεται και αποσύρεται από την σκηνή. Αυτός ο εσωτερικός τρόμος της διάχυτης εξουσίας μετέτρεψε τους ζωντανούς ανθρώπους σε τρεμάμενες μαριονέτες που εκλιπαρούν έστω για έναν μικρό ρόλο.
Έτσι μιλάμε πολιτικά σήμερα.
ΣΧΟΛΙΑ