ΠΑΙΔΕΙΑ

Φ. Γεννηματά: Είμαστε απέναντι στην αυταρχική παραβίαση του αυτοδιοίκητου των πανεπιστημίων (βίντεο)

Διαδικτυακή εκδήλωση πραγματοποίησε το Κίνημα Αλλαγής για τις εξελίξεις στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και τις νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, παρουσιάζοντας και τις θέσεις του κόμματος

 02/02/2021 22:31

Φ. Γεννηματά: Είμαστε απέναντι στην αυταρχική παραβίαση του αυτοδιοίκητου των πανεπιστημίων (βίντεο)
(Φ) Η διαδικτυακή εκδήλωση μεταδόθηκε live από την πλατφόρμα του Facebook

Έλενα Αποστολίδου

Σε τέσσερα ζητήματα του νομοσχεδίου για την Παιδεία που έχει κατατεθεί στη Βουλή και αφορά στην «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις», εστίασε η διαδικτυακή εκδήλωση του Κινήματος Αλλαγής, με θέμα την αναβάθμιση των πανεπιστημίων και την προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας. 

Η ελάχιστη βάση εισαγωγής, η φύλαξη των ΑΕΙ, το Πειθαρχικό δίκαιο των πανεπιστημίων, αλλά και η διάρκεια φοίτησης, αποτέλεσαν τα βασικότερα θέματα που αναπτύχθηκαν από τους ομιλητές, επισημαίνοντας τις «κόκκινες γραμμές» του ΚΙΝΑΛ στο σχέδιο νόμου και καταθέτοντας τις προτάσεις του κόμματος στα σημαντικά ζητήματα της παιδείας.

Νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας

Η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ Φώφη Γεννηματά, στην εισαγωγική της τοποθέτηση αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας, με το τρίτο κύμα της πανδημίας να βρίσκεται προ των πυλών. Όπως είπε η Φώφη Γεννηματά «εάν οι συνθήκες και οι ενδείξεις δείχνουν ότι προχωρούμε σε ένα τρίτο κύμα της πανδημίας, τότε είναι βέβαιο ότι δεν αρκούν οι κινήσεις εντυπωσιασμού και τα κυβερνητικά στελέχη που τρέχουν σαν ράμπο από τη Θεσσαλονίκη, μέχρι την Πάτρα. Εκείνο που χρειάζεται είναι αποτελεσματικές δράσεις ενός συγκεκριμένου σχεδίου. Είναι ώρα για περισσότερα τεστ, για διαφάνεια σε σχέση με τα επιδημιολογικά στοιχεία και σωστή ιχνηλάτηση που δεν αρκεί να την κάνει κεντρικά, μονάχα η Πολιτική Προστασία». Η κ. Γεννηματά επανέλαβε την ανάγκη να υπάρξει «επιτέλους» όπως είπε πολιτική συνεννόηση γύρω από ένα εθνικό σχέδιο για την αντιμετώπιση της πανδημίας. «Δυστυχώς διαπιστώνουμε καθημερινά ότι η κυβέρνηση αρνείται τη συνεννόηση και τελικά δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της κοινωνίας, η οποία και αγωνιά και ανησυχεί» τόνισε.

Διχαστικά διλήμματα

Η ίδια άσκησε κριτική για τον χρόνο που επέλεξε η κυβέρνηση να καταθέσει το νομοσχέδιο, επισημαίνοντας πως «η κυβέρνηση επιλέγει να ανοίγει μέτωπα που είναι αχρείαστα για τη χώρα, είναι χρήσιμα μόνο για αυτούς, προωθεί πολιτικές που διχάζουν, διαμορφώνει ψεύτικα δίπολα, όπως κάνει τώρα με το σχέδιο νόμου για την Παιδεία, και με την απαραίτητη και αναγκαία στήριξη της προπαγάνδας. Μακριά από τις ανάγκες για καλύτερη και δημόσια εκπαίδευση».

«Το αστυνομικό σώμα μέσα σε κάθε Πανεπιστήμιο υπό τις εντολές του αρχηγού της αστυνομίας ή του αρμόδιου υπουργού, είναι αντισυνταγματικό και αναποτελεσματικό. Αποτελεί πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία η επιλογή αυτή και σκόπιμα διασπά το μέτωπο της πλειοψηφίας που θέλει φύλαξη των πανεπιστημίων, αλλά όχι αυτού του τύπου. Τι εξυπηρετεί το να κατατεθεί ένας νόμος συγκρουσιακός, χωρίς ουσιαστικό διάλογο και επιδείξει συναίνεσης την ώρα μάλιστα που τα πανεπιστήμια δεν λειτουργούν με δια ζώσης διδασκαλία λόγω της πανδημίας και οι φοιτητές δεν είναι εκεί;» αναρωτήθηκε η κ. Γεννηματά.

Οι θέσεις του ΚΙΝΑΛ

Οι θέσεις του Κινήματος Αλλαγής σε αυτά τα τέσσερα σημαντικά ζητήματα του σχεδίου νόμου όπως τέθηκαν από την πρόεδρο του κόμματος.

«Ναι στη φύλαξη, όχι στην αστυνομοκρατία. Ναι στην αναβάθμιση του δημόσιου Πανεπιστημίου. Όχι στο δόγμα: Νόμος και Τάξη. Όχι στα αστυνομικά τμήματα μέσα στα πανεπιστήμια. Όχι στους αστυνομικούς με γκλοπ και χειροπέδες μέσα στις σχολές. Όχι στις κάμερες μέσα στην τάξη και στην παρακολούθηση με drones. Στο ερώτημα αν υπάρχει λύση, η απάντηση είναι ναι και θα σας εξηγήσω. Εμείς προτείνουμε την καθιέρωση της κάρτας εργαζομένου για την είσοδο και κίνηση φοιτητών και διδακτικού και διοικητικού προσωπικού στο χώρο του πανεπιστημίου. Την ίδρυση της ειδικής υπηρεσίας φύλαξης με αυτοτελή οργανωτική δομή σε κάθε ΑΕΙ, που θα υπάγεται στον Πρύτανη και θα συνεργάζεται με τις δημόσιες αρχές. Όπως συμβαίνει στα περισσότερα πανεπιστήμια του κόσμου, όπως αρμόζει σε μια σύγχρονη δημοκρατική χώρα. Για τη βάση εισαγωγής: Λέμε όχι σε τιμωρητικές πρακτικές σε βάρος των μαθητών που τους οδηγούν τελικά στην ιδιωτική εκπαίδευση και δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα στη ρίζα του, αλλά το διαιωνίζουν.

Προτεραιότητα για εμάς έχουν: Πρώτον, η θέσπιση του εθνικού απολυτηρίου που απεικονίζει την παρουσία του μαθητή τις δυο τελευταίες τάξεις, και η εξέταση με βάση την τράπεζα θεμάτων. Δεύτερον, ένα ισχυρό πανεπιστήμιο με έναν νέο χωροταξικό συνδυασμό των σχολών, με εξωστρέφεια, με σύνδεση με την παραγωγή, καινοτομία και την έρευνα. Επαρκή χρηματοδότηση στη βάση σύγχρονης αξιολόγησης. Τρίτον, την αναβάθμιση της δημόσιας τεχνολογικής εκπαίδευσης, ώστε να υπάρχουν ευκαιρίες για τη νέα γενιά. Από εκεί και πέρα τα ίδια τα Πανεπιστήμια θα καθορίζουν τον αριθμό των εισακτέων που μπορούν να εκπαιδεύσουν σε κάθε σχολή, αλλά και στις ελάχιστες προϋποθέσεις που θέτουν με βάση το εθνικό απολυτήριο. Τέλος, στο θέμα του χρονικού ορίου στη φοίτηση, πιστεύουμε στην αντιμετώπιση του θέματος που αφορά τους νέους φοιτητές και θα πρέπει να ελέγχονται οι περιπτώσεις των φοιτητών που σχετίζονται με θέματα υγείας, σοβαρά οικογενειακά και οικονομικά προβλήματα και να διασφαλίσουν ότι οι φοιτητές αυτοί θα έχουν δεύτερη ευκαιρία. Είναι ξεκάθαρο ότι καταψηφίζουμε αυτό το νομοσχέδιο της κυβέρνησης, είμαστε απέναντι στην αυταρχική παραβίαση του αυτοδιοίκητου των πανεπιστημίων, δεν αναβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση και είμαστε ανοιχτοί στο διάλογο».

Εθνικό απολυτήριο και αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων

Η Ευγενία Μπουρνόβα, καθηγήτρια ΕΚΠΑ, αναπληρώτρια γραμματέας του Τομέα Παιδείας του ΚΙΝΑΛ, παρουσίασε αναλυτικά τις θέσεις του κόμματος, κάνοντας λόγο για τη σημασία του Εθνικού Απολυτηρίου και την ανάγκη τα Πανεπιστήμια να ρυθμίζουν μόνα τους θέματα που αφορούν τους εσωτερικούς κανονισμούς τους. Η ίδια παρουσίασε τις θέσεις του ΚΙΝΑΛ για τα τέσσερα ζητήματα του νομοσχεδίου.

  1. Ελάχιστη βάση εισαγωγής. Λέγεται ότι θα είναι 20% πάνω και 20% κάτω από το μέσο όρο και θα αποφασίζεται κάθε χρόνο από το υπουργείο Παιδείας. Το ΚΙΝΑΛ προτείνει Εθνικό Απολυτήριο, υπολογισμός σε αυτό των επιδόσεων των τριών τάξεων του Λυκείου με βάση την τράπεζα θεμάτων. Η εισαγωγή στα ΑΕΙ δεν θα είναι προϊόν τυχαίας εξέτασης, αλλά της συνολικής πορείας του μαθητή.
  2. Θέμα της φύλαξης. Τα φαινόμενα βίας είναι απαράδεκτα και πρέπει να μπει τέλος σε αυτά. Ναι, χρειάζεται ένα Σώμα Φύλαξης, αλλά πουθενά στην Ευρώπη δεν υπάρχει συνεχής η παρουσία της αστυνομίας μέσα στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα. Είναι αυτοδιοικούμενα. Άρα, ως τέτοια έχουν την αποκλειστική ευθύνη για τη φύλαξή τους. Η πρόταση μας είναι το Σώμα της Πανεπιστημιακής Φύλαξης, το οποίο εποπτεύεται από τον πρύτανη, ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό και η μισθοδοσία του βαραίνει τη γενική κυβέρνηση και όχι την Επιτροπή Ερευνών που προτείνει η κυβέρνηση κατά παράβαση των κανόνων λειτουργίας των Επιτροπών Ερευνών. Δηλαδή, δεν αυξάνει τα κονδύλια για την έρευνα, αλλά θέλει να κατευθύνει τα κονδύλια που οι πανεπιστημιακοί φέρνουν στα ιδρύματα από προγράμματα στη φύλαξη.
  3. Πειθαρχικό δίκαιο. Το θέμα αυτό αφορά τους εσωτερικούς κανονισμούς των ιδρυμάτων και εκεί πρέπει να ενσωματωθεί. Αν θέλει το υπουργείο ας στείλει ένα πρότυπο σχέδιο και τίποτα άλλο. Με ποιο κριτήριο είναι πειθαρχικό αδίκημα η ηχορύπανση και όχι η σεξουαλική παρενόχληση;
  4. Η διάρκεια φοίτησης. Είναι θέση του ΚΙΝΑΛ να μπει ένα όριο το οποίο επιτρέπει την καλύτερη οργάνωση των σπουδών σε μικρότερα τμήματα καθώς και σε άλλε πτυχές. Αυτό το όριο πρέπει να είναι τουλάχιστον διπλάσιο, όταν υπάρχουν σοβαροί λόγοι υγείας και οικογενειακοί λόγοι. Τα ελληνικά ΑΕΙ εκπαιδεύουν τον διπλάσιο αριθμό φοιτητών από ότι τα Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.

Αστυνομία στα Πανεπιστήμια

Ο Χρήστος Μπούρας, πρύτανης του πανεπιστημίου Πατρών, αναφερόμενος στην ίδρυση του αστυνομικού σώματος στα Πανεπιστήμια, τόνισε από την πλευρά του πως «η κυβέρνηση εκμεταλλεύεται ένα υπαρκτό γεγονός το οποίο δεν είναι στα μέτρα που το αναδεικνύει και θέλει να επιβάλλει την αστυνομία στα πανεπιστήμια. Προσωπικά πιστεύω ότι η ύπαρξη της αστυνομίας εντός του πανεπιστημίου θα δημιουργήσει εντάσεις και απεύχομαι να δημιουργήσει και ατυχήματα». «Θερμή παράκληση η Παιδεία να μην ξαναγίνει πεδίο αντιπαραθέσεις. Είναι το πεδίο που προσφέρεται για έναν έντιμο συμβιβασμό από όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου», δήλωσε ο ίδιος στο κλείσιμο της δικής του τοποθέτησης.

Ο Νίκος Ρήγας, μέλος ΠΟΑΣΥ χαρακτήρισε «παγκόσμια πρωτοτυπία» και «πατέντα» την ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας μέσα στα ιδρύματα. «Πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχει αστυνομική παρουσία μέσα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Απορώ αυτή πατέντα, η παγκόσμια πρωτοτυπία, πως μπόρεσε το υπουργείο και την καταθέτει. Βέβαια, βλέπουμε ότι υπάρχουν αρκετές πατέντες από το υπουργείο, καθώς δημιουργούν συνεχώς υπό ομάδες αστυνομικών μέσα στον οργανισμό της αστυνομίας. Δημιουργούν ανομοιογένεια στην ελληνική αστυνομία και θέματα λειτουργίας που σχετίζονται με το μέλλον των αστυνομικών στο συγκεκριμένο πόστο, αλλά και στις διαφορετικές προσλήψεις που θα γίνονται» αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που θέτουμε μεταξύ μας δήλωσε στη δική του ομιλία ο κ. Ρήγας.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν επίσης η Χαρά Κεφαλίδου Βουλευτής ΚΙΝΑΛ, ο Γιώργος Λιτσαρδάκης, καθηγητής ΑΠΘ και Γραμματέας ΠΟΣΔΕΠ, ο Παναγιώτης Βαλλιανάτος, νομικός, μεταπτυχιακός φοιτητής Science Po στο Παρίσι και ο Κώστας Ματάκος, Associate professor στο King’s College του Λονδίνου.

Παρακολουθήστε ολόκληρη την εκδήλωση του ΚΙΝΑΛ:


Σε τέσσερα ζητήματα του νομοσχεδίου για την Παιδεία που έχει κατατεθεί στη Βουλή και αφορά στην «Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις», εστίασε η διαδικτυακή εκδήλωση του Κινήματος Αλλαγής, με θέμα την αναβάθμιση των πανεπιστημίων και την προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας. 

Η ελάχιστη βάση εισαγωγής, η φύλαξη των ΑΕΙ, το Πειθαρχικό δίκαιο των πανεπιστημίων, αλλά και η διάρκεια φοίτησης, αποτέλεσαν τα βασικότερα θέματα που αναπτύχθηκαν από τους ομιλητές, επισημαίνοντας τις «κόκκινες γραμμές» του ΚΙΝΑΛ στο σχέδιο νόμου και καταθέτοντας τις προτάσεις του κόμματος στα σημαντικά ζητήματα της παιδείας.

Νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας

Η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ Φώφη Γεννηματά, στην εισαγωγική της τοποθέτηση αναφέρθηκε στην κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας, με το τρίτο κύμα της πανδημίας να βρίσκεται προ των πυλών. Όπως είπε η Φώφη Γεννηματά «εάν οι συνθήκες και οι ενδείξεις δείχνουν ότι προχωρούμε σε ένα τρίτο κύμα της πανδημίας, τότε είναι βέβαιο ότι δεν αρκούν οι κινήσεις εντυπωσιασμού και τα κυβερνητικά στελέχη που τρέχουν σαν ράμπο από τη Θεσσαλονίκη, μέχρι την Πάτρα. Εκείνο που χρειάζεται είναι αποτελεσματικές δράσεις ενός συγκεκριμένου σχεδίου. Είναι ώρα για περισσότερα τεστ, για διαφάνεια σε σχέση με τα επιδημιολογικά στοιχεία και σωστή ιχνηλάτηση που δεν αρκεί να την κάνει κεντρικά, μονάχα η Πολιτική Προστασία». Η κ. Γεννηματά επανέλαβε την ανάγκη να υπάρξει «επιτέλους» όπως είπε πολιτική συνεννόηση γύρω από ένα εθνικό σχέδιο για την αντιμετώπιση της πανδημίας. «Δυστυχώς διαπιστώνουμε καθημερινά ότι η κυβέρνηση αρνείται τη συνεννόηση και τελικά δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες της κοινωνίας, η οποία και αγωνιά και ανησυχεί» τόνισε.

Διχαστικά διλήμματα

Η ίδια άσκησε κριτική για τον χρόνο που επέλεξε η κυβέρνηση να καταθέσει το νομοσχέδιο, επισημαίνοντας πως «η κυβέρνηση επιλέγει να ανοίγει μέτωπα που είναι αχρείαστα για τη χώρα, είναι χρήσιμα μόνο για αυτούς, προωθεί πολιτικές που διχάζουν, διαμορφώνει ψεύτικα δίπολα, όπως κάνει τώρα με το σχέδιο νόμου για την Παιδεία, και με την απαραίτητη και αναγκαία στήριξη της προπαγάνδας. Μακριά από τις ανάγκες για καλύτερη και δημόσια εκπαίδευση».

«Το αστυνομικό σώμα μέσα σε κάθε Πανεπιστήμιο υπό τις εντολές του αρχηγού της αστυνομίας ή του αρμόδιου υπουργού, είναι αντισυνταγματικό και αναποτελεσματικό. Αποτελεί πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία η επιλογή αυτή και σκόπιμα διασπά το μέτωπο της πλειοψηφίας που θέλει φύλαξη των πανεπιστημίων, αλλά όχι αυτού του τύπου. Τι εξυπηρετεί το να κατατεθεί ένας νόμος συγκρουσιακός, χωρίς ουσιαστικό διάλογο και επιδείξει συναίνεσης την ώρα μάλιστα που τα πανεπιστήμια δεν λειτουργούν με δια ζώσης διδασκαλία λόγω της πανδημίας και οι φοιτητές δεν είναι εκεί;» αναρωτήθηκε η κ. Γεννηματά.

Οι θέσεις του ΚΙΝΑΛ

Οι θέσεις του Κινήματος Αλλαγής σε αυτά τα τέσσερα σημαντικά ζητήματα του σχεδίου νόμου όπως τέθηκαν από την πρόεδρο του κόμματος.

«Ναι στη φύλαξη, όχι στην αστυνομοκρατία. Ναι στην αναβάθμιση του δημόσιου Πανεπιστημίου. Όχι στο δόγμα: Νόμος και Τάξη. Όχι στα αστυνομικά τμήματα μέσα στα πανεπιστήμια. Όχι στους αστυνομικούς με γκλοπ και χειροπέδες μέσα στις σχολές. Όχι στις κάμερες μέσα στην τάξη και στην παρακολούθηση με drones. Στο ερώτημα αν υπάρχει λύση, η απάντηση είναι ναι και θα σας εξηγήσω. Εμείς προτείνουμε την καθιέρωση της κάρτας εργαζομένου για την είσοδο και κίνηση φοιτητών και διδακτικού και διοικητικού προσωπικού στο χώρο του πανεπιστημίου. Την ίδρυση της ειδικής υπηρεσίας φύλαξης με αυτοτελή οργανωτική δομή σε κάθε ΑΕΙ, που θα υπάγεται στον Πρύτανη και θα συνεργάζεται με τις δημόσιες αρχές. Όπως συμβαίνει στα περισσότερα πανεπιστήμια του κόσμου, όπως αρμόζει σε μια σύγχρονη δημοκρατική χώρα. Για τη βάση εισαγωγής: Λέμε όχι σε τιμωρητικές πρακτικές σε βάρος των μαθητών που τους οδηγούν τελικά στην ιδιωτική εκπαίδευση και δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα στη ρίζα του, αλλά το διαιωνίζουν.

Προτεραιότητα για εμάς έχουν: Πρώτον, η θέσπιση του εθνικού απολυτηρίου που απεικονίζει την παρουσία του μαθητή τις δυο τελευταίες τάξεις, και η εξέταση με βάση την τράπεζα θεμάτων. Δεύτερον, ένα ισχυρό πανεπιστήμιο με έναν νέο χωροταξικό συνδυασμό των σχολών, με εξωστρέφεια, με σύνδεση με την παραγωγή, καινοτομία και την έρευνα. Επαρκή χρηματοδότηση στη βάση σύγχρονης αξιολόγησης. Τρίτον, την αναβάθμιση της δημόσιας τεχνολογικής εκπαίδευσης, ώστε να υπάρχουν ευκαιρίες για τη νέα γενιά. Από εκεί και πέρα τα ίδια τα Πανεπιστήμια θα καθορίζουν τον αριθμό των εισακτέων που μπορούν να εκπαιδεύσουν σε κάθε σχολή, αλλά και στις ελάχιστες προϋποθέσεις που θέτουν με βάση το εθνικό απολυτήριο. Τέλος, στο θέμα του χρονικού ορίου στη φοίτηση, πιστεύουμε στην αντιμετώπιση του θέματος που αφορά τους νέους φοιτητές και θα πρέπει να ελέγχονται οι περιπτώσεις των φοιτητών που σχετίζονται με θέματα υγείας, σοβαρά οικογενειακά και οικονομικά προβλήματα και να διασφαλίσουν ότι οι φοιτητές αυτοί θα έχουν δεύτερη ευκαιρία. Είναι ξεκάθαρο ότι καταψηφίζουμε αυτό το νομοσχέδιο της κυβέρνησης, είμαστε απέναντι στην αυταρχική παραβίαση του αυτοδιοίκητου των πανεπιστημίων, δεν αναβαθμίζει τη δημόσια εκπαίδευση και είμαστε ανοιχτοί στο διάλογο».

Εθνικό απολυτήριο και αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων

Η Ευγενία Μπουρνόβα, καθηγήτρια ΕΚΠΑ, αναπληρώτρια γραμματέας του Τομέα Παιδείας του ΚΙΝΑΛ, παρουσίασε αναλυτικά τις θέσεις του κόμματος, κάνοντας λόγο για τη σημασία του Εθνικού Απολυτηρίου και την ανάγκη τα Πανεπιστήμια να ρυθμίζουν μόνα τους θέματα που αφορούν τους εσωτερικούς κανονισμούς τους. Η ίδια παρουσίασε τις θέσεις του ΚΙΝΑΛ για τα τέσσερα ζητήματα του νομοσχεδίου.

  1. Ελάχιστη βάση εισαγωγής. Λέγεται ότι θα είναι 20% πάνω και 20% κάτω από το μέσο όρο και θα αποφασίζεται κάθε χρόνο από το υπουργείο Παιδείας. Το ΚΙΝΑΛ προτείνει Εθνικό Απολυτήριο, υπολογισμός σε αυτό των επιδόσεων των τριών τάξεων του Λυκείου με βάση την τράπεζα θεμάτων. Η εισαγωγή στα ΑΕΙ δεν θα είναι προϊόν τυχαίας εξέτασης, αλλά της συνολικής πορείας του μαθητή.
  2. Θέμα της φύλαξης. Τα φαινόμενα βίας είναι απαράδεκτα και πρέπει να μπει τέλος σε αυτά. Ναι, χρειάζεται ένα Σώμα Φύλαξης, αλλά πουθενά στην Ευρώπη δεν υπάρχει συνεχής η παρουσία της αστυνομίας μέσα στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα. Είναι αυτοδιοικούμενα. Άρα, ως τέτοια έχουν την αποκλειστική ευθύνη για τη φύλαξή τους. Η πρόταση μας είναι το Σώμα της Πανεπιστημιακής Φύλαξης, το οποίο εποπτεύεται από τον πρύτανη, ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό και η μισθοδοσία του βαραίνει τη γενική κυβέρνηση και όχι την Επιτροπή Ερευνών που προτείνει η κυβέρνηση κατά παράβαση των κανόνων λειτουργίας των Επιτροπών Ερευνών. Δηλαδή, δεν αυξάνει τα κονδύλια για την έρευνα, αλλά θέλει να κατευθύνει τα κονδύλια που οι πανεπιστημιακοί φέρνουν στα ιδρύματα από προγράμματα στη φύλαξη.
  3. Πειθαρχικό δίκαιο. Το θέμα αυτό αφορά τους εσωτερικούς κανονισμούς των ιδρυμάτων και εκεί πρέπει να ενσωματωθεί. Αν θέλει το υπουργείο ας στείλει ένα πρότυπο σχέδιο και τίποτα άλλο. Με ποιο κριτήριο είναι πειθαρχικό αδίκημα η ηχορύπανση και όχι η σεξουαλική παρενόχληση;
  4. Η διάρκεια φοίτησης. Είναι θέση του ΚΙΝΑΛ να μπει ένα όριο το οποίο επιτρέπει την καλύτερη οργάνωση των σπουδών σε μικρότερα τμήματα καθώς και σε άλλε πτυχές. Αυτό το όριο πρέπει να είναι τουλάχιστον διπλάσιο, όταν υπάρχουν σοβαροί λόγοι υγείας και οικογενειακοί λόγοι. Τα ελληνικά ΑΕΙ εκπαιδεύουν τον διπλάσιο αριθμό φοιτητών από ότι τα Ευρωπαϊκά πανεπιστήμια.

Αστυνομία στα Πανεπιστήμια

Ο Χρήστος Μπούρας, πρύτανης του πανεπιστημίου Πατρών, αναφερόμενος στην ίδρυση του αστυνομικού σώματος στα Πανεπιστήμια, τόνισε από την πλευρά του πως «η κυβέρνηση εκμεταλλεύεται ένα υπαρκτό γεγονός το οποίο δεν είναι στα μέτρα που το αναδεικνύει και θέλει να επιβάλλει την αστυνομία στα πανεπιστήμια. Προσωπικά πιστεύω ότι η ύπαρξη της αστυνομίας εντός του πανεπιστημίου θα δημιουργήσει εντάσεις και απεύχομαι να δημιουργήσει και ατυχήματα». «Θερμή παράκληση η Παιδεία να μην ξαναγίνει πεδίο αντιπαραθέσεις. Είναι το πεδίο που προσφέρεται για έναν έντιμο συμβιβασμό από όλες τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου», δήλωσε ο ίδιος στο κλείσιμο της δικής του τοποθέτησης.

Ο Νίκος Ρήγας, μέλος ΠΟΑΣΥ χαρακτήρισε «παγκόσμια πρωτοτυπία» και «πατέντα» την ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας μέσα στα ιδρύματα. «Πουθενά στον κόσμο δεν υπάρχει αστυνομική παρουσία μέσα στα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Απορώ αυτή πατέντα, η παγκόσμια πρωτοτυπία, πως μπόρεσε το υπουργείο και την καταθέτει. Βέβαια, βλέπουμε ότι υπάρχουν αρκετές πατέντες από το υπουργείο, καθώς δημιουργούν συνεχώς υπό ομάδες αστυνομικών μέσα στον οργανισμό της αστυνομίας. Δημιουργούν ανομοιογένεια στην ελληνική αστυνομία και θέματα λειτουργίας που σχετίζονται με το μέλλον των αστυνομικών στο συγκεκριμένο πόστο, αλλά και στις διαφορετικές προσλήψεις που θα γίνονται» αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που θέτουμε μεταξύ μας δήλωσε στη δική του ομιλία ο κ. Ρήγας.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν επίσης η Χαρά Κεφαλίδου Βουλευτής ΚΙΝΑΛ, ο Γιώργος Λιτσαρδάκης, καθηγητής ΑΠΘ και Γραμματέας ΠΟΣΔΕΠ, ο Παναγιώτης Βαλλιανάτος, νομικός, μεταπτυχιακός φοιτητής Science Po στο Παρίσι και ο Κώστας Ματάκος, Associate professor στο King’s College του Λονδίνου.

Παρακολουθήστε ολόκληρη την εκδήλωση του ΚΙΝΑΛ:


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία