Φώφη Γεννηματά: Να βάλουμε μπροστά την ανάπτυξη
26/02/2019 14:18
26/02/2019 14:18
Τα προβλήματα των εργαζομένων σε μεγάλες εταιρείες της Θεσσαλονίκης- ΟΑΣΘ, ΕΛΒΟ, Εγνατία Οδό, Hellenic Steel, εργαζόμενων στο μετρό, αλλά και της επιχειρηματικής κοινότητας της πόλης άκουσε η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ Φώφη Γεννήματα, κατά τη διάρκεια δύο διαδοχικών συσκέψεων που είχε σήμερα το πρωί στο Εργατικό Κέντρο (ΕΚΘ) και το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο (ΒΕΘ).
Ο πρόεδρος του ΕΚΘ Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης αναφέρθηκε στα οξυμένα προβλήματα ανεργίας στη Βόρεια Ελλάδα αλλά και στις υποσχέσεις της σημερινής κυβέρνησης για τον κατώτατο μισθό, που επανέφερε με καθυστέρηση ετών και μόνο εν μέρει. Στη συνέχεια το λόγο πήραν οι πρόεδροι των σωματείων. Ο γ.γ. του ΕΚΘ Δημήτρης Μπρούσας επισημαίνει ότι το μεγάλο πρόβλημα της ανεργίας θα αντιμετωπιστεί αν ως χώρα προσελκύσουμε επενδύσεις, λύνοντας γραφειοκρατικά προβλήματα και δημιουργώντας κατάλληλο οικονομικό περιβάλλον. Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου μέλος διοίκησης ΕΚΘ υποστήριξε ότι «μόνο οι αγώνες μας μπορούν να κατοχυρώσουν δικαιώματα και κατακτήσεις» και κάλεσε την κ. Γεννηματά να δώσει απαντήσεις για τα προβλήματα που γέννησαν τα μνημόνια.
ΟΑΣΘ: Ο Δ. Τσερμενίδης αναφέρθηκε στην κακή κατάσταση στην οποία περιήλθε ο οργανισμός με 385 από τα 545 λεωφορεία να είναι σε κυκλοφορία, με αποτέλεσμα να υπάρχει δυσφορία εκ μέρους του επιβατικού κοινού. Υποστήριξε ότι χρειάζεται εθνικό στρατηγικό σχέδιο για τις συγκοινωνίες σε όλη τη χώρα. «Η κυβέρνησή μας το 2001 έκανε τους πιο δυνατούς νόμους για τις συγκοινωνίες, αλλά στη συνέχεια η ίδια η διοίκηση του ΟΑΣΘ άρχισε να ξεπουλά κομμάτια στους ιδιώτες των ΚΤΕΛ» είπε απευθυνόμενος στην κ. Γεννηματά.
Μετρό: «Εδώ και δέκα χρόνια χτυπήσαμε καμπανάκι. Βλέπουμε το χρονοδιάγραμμα συνεχώς να μετατίθεται» είπε ο Χάρης Κυπριανίδης εκ μέρους των εργαζομένων στην Αττικό Μετρό, τονίζοντας ότι το πρόβλημα είναι οι επιμέρους χρηματοδοτήσεις για τις επεκτάσεις, που θα εξασφαλίσουν και τις θέσεις εργασίας. «Οι τελευταίοι σχεδιασμοί για τις επεκτάσεις έγιναν το 2012 από τον τότε υφυπουργό Γ. Μαγκριωτη» είπε.
Εγνατία Οδός ΑΕ: Ο πρόεδρος των εργαζομένων Πασχάλης Τσουκαλάς υποστήριξε ότι γίνεται προσπάθεια αποδόμησης μιας εταιρείας με αναγνωρισμένη τεχνοκρατική ικανότητα. Χαρακτήρισε τραγέλαφο τις υποσχέσεις της παρούσας κυβέρνησης που υποσχέθηκε ότι η εταιρεία θα αναλάβει την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου και πρόσθετα έργα. Αντ’ αυτού «μας πήραν όλα τα έργα, ο ρόλος της οδού απομειώνεται με την παραχώρηση και οι εργαζόμενοι βρισκόμαστε σε συμπληγάδες μεταξύ υπουργείου και ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο θέλει να τα κάνει δώρο στον παραχωρησιούχο τα 190 εκατ. του αποθεματικού. Βλέπουμε ότι η σημερινή διοίκηση δεν μπορεί να κουμαντάρει την εταιρεία».
ΕΛΒΟ: Ο πρόεδρος του σωματείου Θ. Αλιόγκας υπενθύμισε ότι η εταιρεία μπήκε σε ειδική εκκαθάριση επί συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ-ΝΔ. Επανέλαβε το αίτημα να παραμείνει η εταιρεία στο υπουργείο Άμυνας. Ακόμη, προέβλεψε ότι από τη Δευτέρα που είναι η καταληκτική ημερομηνία για κατάθεση προσφορών στο πλαίσιο του τρίτου διαγωνισμού για την πώληση της εταιρείας θα αρχίσουν τα προβλήματα, για αυτό επισήμανε την ανάγκη να συμμετέχει το υπουργείο Άμυνας στο μετοχικό κεφάλαιο και η εταιρεία που θα αγοράσει την ΕΛΒΟ να είναι ισχυρή, γιατί «αν πάμε σε λύσεις που κρατικοποιούσαμε τους ιδιώτες θα είναι καταστροφή για όλους».
Hellenic Steel: To χαλυβουργείο που κάποτε απασχολούσε 1.300 άτομα παραμένει κλειστό από το 2015 υπενθύμισε ο τελευταίος πρόεδρος του σωματείου Παναγιώτης Χατζάκος. Εξέφρασε τον προβληματισμό για το αν ο φερόμενος ως επενδυτής έχει τα εχέγγυα να ανοίξει ξανά το εργοστάσιο και ανέφερε ότι πριν να κλείσει η εταιρεία, είχε υπογραφεί μνημόνιο για την επαναπρόσληψη του 70% των εργαζομένων.
ΕΛΠΕ: Ο εκπρόσωπος των εργαζομένων χαρακτήρισε τη διαδικασία ιδιωτικοποίηση «ξεπούλημα με τα κέρδη μισής χρονιάς» και γνωστοποίησε ότι έπειτα από προσφυγή στην επιτροπή αναφορών της Ε.Ε. το Ευρωκοινοβούλιο ζητά διευκρινίσεις για τη διαδικασία.
«Είναι καλοί στο να κάνουν εγκαίνια με μουσαμάδες, αλλά όχι να εξασφαλίσουν θέσεις εργαζομένων»
Από την πλευρά της, η κ. Γεννηματά είπε ότι στο αναπτυξιακό σχέδιο του ΚΙΝΑΛ έχει σημαντική θέση η περιφερειακή ανάπτυξη και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Τόνισε ότι τα θηριώδη πρωτογενή πλεονάσματα είναι θηλιά στο λαιμό της οικονομίας κι ότι χρειάζεται ένα πειστικό αναπτυξιακό σχέδιο προοδευτικών αλλαγών, ώστε να πείσουμε τους εταίρους να μειωθούν από 3,5% στο 2%, για να υπάρξει περιθώριο να δοθούν φορολογικά και ασφαλιστικά κίνητρα. Για παράδειγμα μια πρόταση του ΚΙΝΑΛ είναι για κάθε 100 ευρώ που πληρώνει μια επιχείρηση για έναν νεοπροσλαμβανόμενο να απαλλάσσεται φορολογικά για 150 ευρώ, ώστε να έχει όφελος και ο άνεργος και η επιχείρηση. "Να βάλουμε μπροστά την ανάπτυξη» είπε χαρακτηριστικά.
Χαρακτήρισε την αύξηση κατώτερου μισθού «άλλη μια κοροϊδία», γιατί ήρθε με δύο χρόνια καθυστέρηση και γιατί «ξέρουν ότι η αύξηση θα ξαναγυρίσει τα ταμεία του κράτους μέσα από τη μείωση του αφορολόγητου», ενώ σημείωσε ότι ο νόμος δεν διευκρινίζει τι γίνεται με το ξεπάγωμα των τριετιών. Τάχθηκε υπέρ της ενίσχυσης και της υποχρεωτικότητας των κλαδικών συμβάσεων και της κατάργησης του νόμου Κατρούγκαλου, γιατί «δεν λύνει τα προβλήματα του ασφαλιστικού ούτε οδηγεί σε αξιοπρεπείς συντάξεις» ενώ κατέθεσε πρόταση για κατώτατη σύνταξη 500 ευρώ.
Αναφερόμενη στις ευρωεκλογές, είπε ότι στην Ευρώπη άνοιξε ο διάλογος στους κόλπους ευρωσοσιαλιστών, οι οποίοι συνειδητοποίησαν ότι για να μπει τέλος στη λιτότητα χρειάζεται η ενίσχυση του κοινωνικού κράτους και συζητούνται προτάσεις για επιδότηση του επιδόματος ανεργίας από κοινοτικούς πόρους.
Ως προς την ΕΛΒΟ ξεκαθάρισε ότι ως υφυπουργός Άμυνας είχε αρμοδιότητα μόνο για τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, αλλά ότι πέτυχε να μην επέλθει ξαφνικός θάνατος της εταιρείας. Ανέφερε ότι επί υπουργίας της ανέτρεψε την απόφαση για κλείσιμο των ΕΑΣ και αναδιάρθρωση της εταιρείας χωρίς απολύσεις, σχέδιο που η τωρινή κυβέρνηση δεν υλοποίησε και βρισκόμαστε ξανά στον ίδιο παρονομαστή έξι χρόνια μετά . «Οι ευθύνες είναι τεράστιες. Είχαμε εξασφαλίσει προοπτικές να συνεχίσουν να δουλεύουν και να διατηρηθούν θέσεις εργασίας και πλέον είναι σε κίνδυνο εκατοντάδες θέσεις εργαζομένων» είπε και συνέχισε με μια αιχμή για την κυβέρνηση: «Είναι καλοί στο να κάνουν εγκαίνια με μουσαμάδες αλλά όχι να εξασφαλίσουν θέσεις εργαζομένων».
Ξεπούλημα μέσω δημοσίου
Για τον ΟΑΣΘ είπε ότι «δώσαμε αγώνες για τις θέσεις των εργαζομένων για δημόσιες συγκοινωνίες σε συνεργασία με αυτοδιοίκηση. Βλέπω ότι μέσω της λογικής να τα κάνουμε δημόσια παν στο μεγαλύτερο ξεπούλημα, μέσα από την απαξίωση. Αν πρώτα από όλα απαξιωθεί (σ.σ. ο ΟΑΣΘ) στη συνείδηση του χρήστη δεν γυρνάει πίσω το πράγμα. Δημιουργείται το κλίμα και μετά σαν ώριμο φρούτο φτάνει εκεί που θέλουν και ο ΣΥΡΙΖΑ και η ΝΔ». Η κ. Γεννηματά υποστήριξε ότι αυτή η ιδεοληψία «να το κρατήσουν δημόσιο, αλλά μέσα από την απαξίωση να έρθει από την πίσω πόρτα το ξεπούλημα» ισχύει και σε άλλες περιπτώσεις, όπως π.χ. στην Εγνατία Οδό.
26/02/2019 11:24
Τα προβλήματα των εργαζομένων σε μεγάλες εταιρείες της Θεσσαλονίκης- ΟΑΣΘ, ΕΛΒΟ, Εγνατία Οδό, Hellenic Steel, εργαζόμενων στο μετρό, αλλά και της επιχειρηματικής κοινότητας της πόλης άκουσε η πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ Φώφη Γεννήματα, κατά τη διάρκεια δύο διαδοχικών συσκέψεων που είχε σήμερα το πρωί στο Εργατικό Κέντρο (ΕΚΘ) και το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο (ΒΕΘ).
Ο πρόεδρος του ΕΚΘ Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης αναφέρθηκε στα οξυμένα προβλήματα ανεργίας στη Βόρεια Ελλάδα αλλά και στις υποσχέσεις της σημερινής κυβέρνησης για τον κατώτατο μισθό, που επανέφερε με καθυστέρηση ετών και μόνο εν μέρει. Στη συνέχεια το λόγο πήραν οι πρόεδροι των σωματείων. Ο γ.γ. του ΕΚΘ Δημήτρης Μπρούσας επισημαίνει ότι το μεγάλο πρόβλημα της ανεργίας θα αντιμετωπιστεί αν ως χώρα προσελκύσουμε επενδύσεις, λύνοντας γραφειοκρατικά προβλήματα και δημιουργώντας κατάλληλο οικονομικό περιβάλλον. Ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου μέλος διοίκησης ΕΚΘ υποστήριξε ότι «μόνο οι αγώνες μας μπορούν να κατοχυρώσουν δικαιώματα και κατακτήσεις» και κάλεσε την κ. Γεννηματά να δώσει απαντήσεις για τα προβλήματα που γέννησαν τα μνημόνια.
ΟΑΣΘ: Ο Δ. Τσερμενίδης αναφέρθηκε στην κακή κατάσταση στην οποία περιήλθε ο οργανισμός με 385 από τα 545 λεωφορεία να είναι σε κυκλοφορία, με αποτέλεσμα να υπάρχει δυσφορία εκ μέρους του επιβατικού κοινού. Υποστήριξε ότι χρειάζεται εθνικό στρατηγικό σχέδιο για τις συγκοινωνίες σε όλη τη χώρα. «Η κυβέρνησή μας το 2001 έκανε τους πιο δυνατούς νόμους για τις συγκοινωνίες, αλλά στη συνέχεια η ίδια η διοίκηση του ΟΑΣΘ άρχισε να ξεπουλά κομμάτια στους ιδιώτες των ΚΤΕΛ» είπε απευθυνόμενος στην κ. Γεννηματά.
Μετρό: «Εδώ και δέκα χρόνια χτυπήσαμε καμπανάκι. Βλέπουμε το χρονοδιάγραμμα συνεχώς να μετατίθεται» είπε ο Χάρης Κυπριανίδης εκ μέρους των εργαζομένων στην Αττικό Μετρό, τονίζοντας ότι το πρόβλημα είναι οι επιμέρους χρηματοδοτήσεις για τις επεκτάσεις, που θα εξασφαλίσουν και τις θέσεις εργασίας. «Οι τελευταίοι σχεδιασμοί για τις επεκτάσεις έγιναν το 2012 από τον τότε υφυπουργό Γ. Μαγκριωτη» είπε.
Εγνατία Οδός ΑΕ: Ο πρόεδρος των εργαζομένων Πασχάλης Τσουκαλάς υποστήριξε ότι γίνεται προσπάθεια αποδόμησης μιας εταιρείας με αναγνωρισμένη τεχνοκρατική ικανότητα. Χαρακτήρισε τραγέλαφο τις υποσχέσεις της παρούσας κυβέρνησης που υποσχέθηκε ότι η εταιρεία θα αναλάβει την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου και πρόσθετα έργα. Αντ’ αυτού «μας πήραν όλα τα έργα, ο ρόλος της οδού απομειώνεται με την παραχώρηση και οι εργαζόμενοι βρισκόμαστε σε συμπληγάδες μεταξύ υπουργείου και ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο θέλει να τα κάνει δώρο στον παραχωρησιούχο τα 190 εκατ. του αποθεματικού. Βλέπουμε ότι η σημερινή διοίκηση δεν μπορεί να κουμαντάρει την εταιρεία».
ΕΛΒΟ: Ο πρόεδρος του σωματείου Θ. Αλιόγκας υπενθύμισε ότι η εταιρεία μπήκε σε ειδική εκκαθάριση επί συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ-ΝΔ. Επανέλαβε το αίτημα να παραμείνει η εταιρεία στο υπουργείο Άμυνας. Ακόμη, προέβλεψε ότι από τη Δευτέρα που είναι η καταληκτική ημερομηνία για κατάθεση προσφορών στο πλαίσιο του τρίτου διαγωνισμού για την πώληση της εταιρείας θα αρχίσουν τα προβλήματα, για αυτό επισήμανε την ανάγκη να συμμετέχει το υπουργείο Άμυνας στο μετοχικό κεφάλαιο και η εταιρεία που θα αγοράσει την ΕΛΒΟ να είναι ισχυρή, γιατί «αν πάμε σε λύσεις που κρατικοποιούσαμε τους ιδιώτες θα είναι καταστροφή για όλους».
Hellenic Steel: To χαλυβουργείο που κάποτε απασχολούσε 1.300 άτομα παραμένει κλειστό από το 2015 υπενθύμισε ο τελευταίος πρόεδρος του σωματείου Παναγιώτης Χατζάκος. Εξέφρασε τον προβληματισμό για το αν ο φερόμενος ως επενδυτής έχει τα εχέγγυα να ανοίξει ξανά το εργοστάσιο και ανέφερε ότι πριν να κλείσει η εταιρεία, είχε υπογραφεί μνημόνιο για την επαναπρόσληψη του 70% των εργαζομένων.
ΕΛΠΕ: Ο εκπρόσωπος των εργαζομένων χαρακτήρισε τη διαδικασία ιδιωτικοποίηση «ξεπούλημα με τα κέρδη μισής χρονιάς» και γνωστοποίησε ότι έπειτα από προσφυγή στην επιτροπή αναφορών της Ε.Ε. το Ευρωκοινοβούλιο ζητά διευκρινίσεις για τη διαδικασία.
«Είναι καλοί στο να κάνουν εγκαίνια με μουσαμάδες, αλλά όχι να εξασφαλίσουν θέσεις εργαζομένων»
Από την πλευρά της, η κ. Γεννηματά είπε ότι στο αναπτυξιακό σχέδιο του ΚΙΝΑΛ έχει σημαντική θέση η περιφερειακή ανάπτυξη και οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Τόνισε ότι τα θηριώδη πρωτογενή πλεονάσματα είναι θηλιά στο λαιμό της οικονομίας κι ότι χρειάζεται ένα πειστικό αναπτυξιακό σχέδιο προοδευτικών αλλαγών, ώστε να πείσουμε τους εταίρους να μειωθούν από 3,5% στο 2%, για να υπάρξει περιθώριο να δοθούν φορολογικά και ασφαλιστικά κίνητρα. Για παράδειγμα μια πρόταση του ΚΙΝΑΛ είναι για κάθε 100 ευρώ που πληρώνει μια επιχείρηση για έναν νεοπροσλαμβανόμενο να απαλλάσσεται φορολογικά για 150 ευρώ, ώστε να έχει όφελος και ο άνεργος και η επιχείρηση. "Να βάλουμε μπροστά την ανάπτυξη» είπε χαρακτηριστικά.
Χαρακτήρισε την αύξηση κατώτερου μισθού «άλλη μια κοροϊδία», γιατί ήρθε με δύο χρόνια καθυστέρηση και γιατί «ξέρουν ότι η αύξηση θα ξαναγυρίσει τα ταμεία του κράτους μέσα από τη μείωση του αφορολόγητου», ενώ σημείωσε ότι ο νόμος δεν διευκρινίζει τι γίνεται με το ξεπάγωμα των τριετιών. Τάχθηκε υπέρ της ενίσχυσης και της υποχρεωτικότητας των κλαδικών συμβάσεων και της κατάργησης του νόμου Κατρούγκαλου, γιατί «δεν λύνει τα προβλήματα του ασφαλιστικού ούτε οδηγεί σε αξιοπρεπείς συντάξεις» ενώ κατέθεσε πρόταση για κατώτατη σύνταξη 500 ευρώ.
Αναφερόμενη στις ευρωεκλογές, είπε ότι στην Ευρώπη άνοιξε ο διάλογος στους κόλπους ευρωσοσιαλιστών, οι οποίοι συνειδητοποίησαν ότι για να μπει τέλος στη λιτότητα χρειάζεται η ενίσχυση του κοινωνικού κράτους και συζητούνται προτάσεις για επιδότηση του επιδόματος ανεργίας από κοινοτικούς πόρους.
Ως προς την ΕΛΒΟ ξεκαθάρισε ότι ως υφυπουργός Άμυνας είχε αρμοδιότητα μόνο για τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, αλλά ότι πέτυχε να μην επέλθει ξαφνικός θάνατος της εταιρείας. Ανέφερε ότι επί υπουργίας της ανέτρεψε την απόφαση για κλείσιμο των ΕΑΣ και αναδιάρθρωση της εταιρείας χωρίς απολύσεις, σχέδιο που η τωρινή κυβέρνηση δεν υλοποίησε και βρισκόμαστε ξανά στον ίδιο παρονομαστή έξι χρόνια μετά . «Οι ευθύνες είναι τεράστιες. Είχαμε εξασφαλίσει προοπτικές να συνεχίσουν να δουλεύουν και να διατηρηθούν θέσεις εργασίας και πλέον είναι σε κίνδυνο εκατοντάδες θέσεις εργαζομένων» είπε και συνέχισε με μια αιχμή για την κυβέρνηση: «Είναι καλοί στο να κάνουν εγκαίνια με μουσαμάδες αλλά όχι να εξασφαλίσουν θέσεις εργαζομένων».
Ξεπούλημα μέσω δημοσίου
Για τον ΟΑΣΘ είπε ότι «δώσαμε αγώνες για τις θέσεις των εργαζομένων για δημόσιες συγκοινωνίες σε συνεργασία με αυτοδιοίκηση. Βλέπω ότι μέσω της λογικής να τα κάνουμε δημόσια παν στο μεγαλύτερο ξεπούλημα, μέσα από την απαξίωση. Αν πρώτα από όλα απαξιωθεί (σ.σ. ο ΟΑΣΘ) στη συνείδηση του χρήστη δεν γυρνάει πίσω το πράγμα. Δημιουργείται το κλίμα και μετά σαν ώριμο φρούτο φτάνει εκεί που θέλουν και ο ΣΥΡΙΖΑ και η ΝΔ». Η κ. Γεννηματά υποστήριξε ότι αυτή η ιδεοληψία «να το κρατήσουν δημόσιο, αλλά μέσα από την απαξίωση να έρθει από την πίσω πόρτα το ξεπούλημα» ισχύει και σε άλλες περιπτώσεις, όπως π.χ. στην Εγνατία Οδό.
ΣΧΟΛΙΑ