Φίλιππος Σαχινίδης: Συμβιβαστική κίνηση της ΕΕ σε Τουρκία η απόφαση της Συνόδου
12/10/2020 09:00
12/10/2020 09:00
Στο ΚΙΝΑΛ «θέτουμε ως προτεραιότητα την πλήρη απασχόληση» τονίζει ο πρώην υπουργός Οικονομικών της χώρας και μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του Κινήματος Αλλαγής, Φίλιππος Σαχινίδης αναφερόμενος στο οικονομικό πρόγραμμα «Νέα Αλλαγή» που παρουσίασε πρόσφατα η Φώφη Γεννήματα. Ο πρώην υπουργός αναφέρεται στις ευκαιρίες που δημιουργεί για την Ελλάδα το Ταμείο Ανάκαμψης και υποστηρίζει ότι ένα δεύτερο lockdown αναμένεται να οδηγήσει την οικονομία σε βαθύτερη ύφεση.
Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες του προγράμματος «Νέα Αλλαγή» που παρουσίασε πρόσφατα η Φώφη Γεννηματά στο Thessaloniki Helexpo Forum και αποτελεί την πρόταση του ΚΙΝΑΛ για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοϊού;
Το Κίνημα Αλλαγής με την πρόταση του αντιμετωπίζει τις συνέπειες της πανδημίας στους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις και προετοιμάζει τη χώρα για το μέλλον. Προτείνει μερική κατανομή των πόρων προς βιώσιμες και ανταγωνιστικές επιχειρήσεις και προγράμματα στήριξης εργαζομένων σε τομείς της οικονομίας που χτυπήθηκαν από την κρίση. Ο κύριος όγκος των πόρων πρέπει να κατευθυνθεί σε υποδομές. Επενδύσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και πλήρη ψηφιοποίηση του κράτους, υποδομές ευρυζωνικότητας, προετοιμασία για τις αλλαγές που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη.
Χρηματοδότηση δράσεων σε τομείς αιχμής για την μεταποίηση με υψηλή προστιθέμενη αξία. Ενίσχυση ΑΠΕ, στήριξη περιοχών που θα επηρεαστούν από την απολιγνιτοποίηση, ενεργειακή θωράκιση. Αύξηση της χρηματοδότησης του ΕΣΥ. Επενδύσεις στην παιδεία με ιδιαίτερη έμφαση στο ψηφιακό σχολείο, τις ψηφιακές υποδομές των ΑΕΙ την συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση και την παροχή πλήρους προσχολικής εκπαίδευσης. Εκσυγχρονισμός αεροδρομίων και λιμένων και ολοκλήρωση οδικών αξόνων.
Ποια η διαφορά της «Νέας Αλλαγής» και της πρότασης της «επιτροπής Πισσαρίδη»;
Η πρόταση που κατέθεσε το Κίνημα Αλλαγής δεν αντιπαρατίθεται σε ένα Σχέδιο μίας επιτροπής τεχνοκρατών. Αντιπαράθεση γίνεται μεταξύ των θέσεων των κομμάτων. Το ενδιάμεσο κείμενο της Επιτροπής έχει σαφές ιδεολογικό πρόσημο γεγονός που αντανακλάται στις προτεραιότητες που θέτει και στις προτάσεις για την επόμενη ημέρα της χώρας. Αποτελεί όμως μία βάση για έναρξη του διαλόγου κυβέρνησης και αντιπολίτευσης πριν η χώρα καταθέσει τις προτάσεις της στην ΕΕ.
Το Κίνημα Αλλαγής θεωρεί ότι οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης παρέχουν μία μοναδική ευκαιρία στη χώρα να προχωρήσει σε διαρθρωτικές αλλαγές ώστε να κινητροδοτηθούν οικονομικές δραστηριότητες που θα κάνουν την οικονομία πιο πράσινη, ψηφιακή, ανθεκτική και δυναμική. Αν κάτι διαχωρίζει τις θέσεις μας από τις προτάσεις της ΝΔ είναι ότι εμείς θέτουμε ως προτεραιότητα την πλήρη απασχόληση. Μία δεύτερη σημαντική διαφορά είναι ότι για τη διάχυση του νέου πλούτου που παράγεται σε κάθε πολίτη σε κάθε γωνιά της χώρας εμείς λέμε χρειάζονται πολιτικές πρωτοβουλίες. Η ΝΔ πιστεύει στη λογική των οικονομικών της διάχυσης. Ότι δηλαδή αρκεί να έρθει η ανάπτυξη και με κάποιο μαγικό τρόπο θα ωφεληθούν όλοι.
Τελικά το… μαξιλάρι που άφησε ο Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ, έσωσαν τον Μητσοτάκη;
Το μαξιλάρι δημιουργήθηκε από το ΣΥΡΙΖΑ για να αποκτήσει η Ελλάδα πρόσβαση στις αγορές και να δανείζεται με χαμηλό επιτόκιο. Τώρα έχουμε εντελώς διαφορετικά δεδομένα απ’ αυτά του 2018. Η ΕΚΤ αγοράζει ελληνικά ομόλογα ενώ δεν έχουν την επενδυτική βαθμίδα. Έτσι, η χώρα μπορεί τώρα να δανείζεται με ιστορικά χαμηλό επιτόκιο παρά το γεγονός ότι το δημόσιο χρέος θα φτάσει το 200% του ΑΕΠ.
Μεγάλη συζήτηση γίνεται για το ενδεχόμενο επιβολής ενός νέου lockdown και κατά πόσο μπορεί να το υποστηρίξει η οικονομία. Το ΚΙΝΑΛ μάλιστα από την αρχή αντέδρασε. Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις σε περίπτωση νέου πιθανού κλεισίματος;
Τόσο η διεθνής εμπειρία όσο και η ελληνική δείχνουν ότι ένα δεύτερο γενικό lockdown θα οδηγήσει σε ακόμη βαθύτερη ύφεση. Η Ελλάδα δεν έχει τον δημοσιονομικό χώρο για να στηρίξει ένα δεύτερο lockdown. Ούτε μπορεί να αντέξει μία υγειονομική κατάρρευση. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να είμαστε πολύ αυστηροί -χωρίς ιδεοληπτικές εξαιρέσεις ή παραβλέψεις- στο ζήτημα της εφαρμογής των υγειονομικών κανόνων. Η κυβέρνηση οφείλει να στηρίξει το ΕΣΥ για να διασφαλίσουμε ότι θα ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές.
Υπήρξατε «τσάρος» της οικονομίας σε μία περίοδο βαθιάς οικονομικής κρίσης και με τις αγορές να μην έχουν καμία απολύτως εμπιστοσύνη στη χώρα μας. Πώς είναι να βρίσκεσαι σε ένα τέτοιο πόστο υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες, και αντίστοιχα σήμερα υπό τον κορονοϊό;
Υπάρχει μία μεγάλη διαφορά ανάμεσα σε εκείνη την κρίση και την τωρινή και έχει να κάνει με τη στάση των ευρωπαίων αλλά και της κοινωνίας. Τότε για τους ευρωπαίους έφταιγε η Ελλάδα και δεν ήθελαν να μας στηρίξουν. Το Μάιο του 2010 δεν μπορούσαμε να δανειστούμε με αποδεκτά επιτόκια. Αγωνιούσαμε αν θα εκταμιευτούν έγκαιρα τα χρήματα για να μη χρεοκοπήσει η χώρα και να μπορούμε να συνεχίσουμε να καταβάλουμε μισθούς και συντάξεις. Οι Ευρωπαίοι αναθεώρησαν τη στάση τους με καθυστέρηση όταν είδαν ότι η κρίση διαχύθηκε και σε άλλα κράτη.
Τώρα η Ευρώπη είναι αλληλέγγυα γιατί η κρίση χτύπησε όλες τις χώρες ομοιόμορφα. Τότε δεν υπήρχαν πολιτικές και κοινωνικές συναινέσεις. Η ΝΔ ύψωσε πρώτη την αντιμνημονιακή σημαία και στην πλατεία Συντάγματος συνυπήρχαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΧΑ. Τώρα μπορεί να μην υπάρχουν οι αναγκαίες συναινέσεις στον επιθυμητό βαθμό αλλά υπήρξαν συγκλίσεις για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης. Επομένως παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο υπουργός των Οικονομικών σήμερα έχει βαθμούς ελευθερίας που δεν είχαμε εμείς. Με αυτή την έννοια είναι πιο ευνοϊκές οι συνθήκες σήμερα.
Η Ελλάδα πρέπει να καθίσει στο τραπέζι της έναρξης των διερευνητικών επαφών με την Τουρκία; Θεωρείτε πως το κείμενο της Συνόδου Κορυφής θα βάλει φρένο στις τουρκικές προκλήσεις;
Το ζήτημα δεν είναι αν πρέπει να καθίσει η Ελλάδα στο τραπέζι των διερευνητικών επαφών ή όχι. Πρέπει να συζητάς για να υπερασπιστείς τα συμφέροντα της χώρας. Πρέπει όμως να καταστήσουμε σαφές και προς όλες τις κατευθύνσεις για τα ποια θέματα πρέπει να συζητήσουμε. Εδώ λοιπόν η κυβέρνηση δεν έχει στείλει σαφές μήνυμα, επιλέγει πολλές φορές τη μυστική διπλωματία και αυτό είναι ανησυχητικό. Η απόφαση της Συνόδου Κορυφής είναι μία ακόμη συμβιβαστική κίνηση της ΕΕ προς την Τουρκία με την ελπίδα ότι θα συμμορφωθεί αν και οι εξελίξεις στην Κύπρο δείχνουν ότι δεν έχει τέτοια πρόθεση. Δεν έδειξε όμως στο ζήτημα της προκλητικής στάσης της Τουρκίας την ίδια αποφασιστικότητα για επιβολή κυρώσεων που έδειξε στο ζήτημα της Λευκορωσίας.
Η κ. Γεννηματά σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου είπε ότι το 8% δεν την ικανοποιεί. Ωστόσο, δημοσκοπικά το ΚΙΝΑΛ κινείται κάτω του 8% και παρά τις προτάσεις του κόμματος τα ποσοστά δεν αυξάνονται. Σας προβληματίζει;
Κανείς δεν θα έπρεπε να είναι ικανοποιημένος με ένα ποσοστό της τάξης του 8% για την προοδευτική παράταξη που έφερε μεγάλες πολιτικές οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές στη χώρα. Το Κίνημα Αλλαγής ως συνεχιστής του ΠΑΣΟΚ πληρώνει, όπως και τα περισσότερα από τα Εργατικά, Σοσιαλιστικά και Σοσιαλδημοκρατικά κόμματα της Ευρώπης, ένα μεγάλο τίμημα για επιλογές του με την εκδήλωση της παγκοσμιοποίησης. Δεν μπόρεσε τότε να παρακολουθήσει και να προετοιμαστεί για τις μεγάλες οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές που έφερνε αυτή. Όταν ξέσπασε η κρίση του 2008, παρά τη μεγάλη νίκη του Οκτωβρίου του 2009, δεν είχε την αναγκαία κοινωνική στήριξη, ούτε πολιτικές συναινέσεις, ούτε και την εσωτερική πολιτική συνοχή για να αντιμετωπίσει μια κρίση αυτού του μεγέθους.
Το Κίνημα Αλλαγής διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στην πολιτική ζωή της χώρας. Από εμάς εξαρτάται αν θα καταφέρουμε να διαβάσουμε σωστά τις ανάγκες ευρύτερων κοινωνικών στρωμάτων και να τους συστρατεύσουμε στο όραμα μας για μία Ελλάδα στο επίκεντρο της Ευρώπης. Για μία Ελλάδα ισχυρή που σέβεται τις αγωνίες των πολιτών, δίνει προτεραιότητα στη παραγωγή νέου πλούτου που αφορά όλους τους πολίτες, μειώνει τις ανισότητες και προστατεύει το περιβάλλον. Που διασφαλίζει τη Δημοκρατία και τα πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα. Αυτή είναι η μεγάλη πρόκληση για το Κίνημα Αλλαγής και η δυνατότητα του να ανταποκριθεί θα καθορίσει αν οι πολίτες θα το φέρουν πρωταγωνιστή της πολιτικής ζωής της χώρας.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 11 Οκτωβρίου 2020
Στο ΚΙΝΑΛ «θέτουμε ως προτεραιότητα την πλήρη απασχόληση» τονίζει ο πρώην υπουργός Οικονομικών της χώρας και μέλος του Πολιτικού Συμβουλίου του Κινήματος Αλλαγής, Φίλιππος Σαχινίδης αναφερόμενος στο οικονομικό πρόγραμμα «Νέα Αλλαγή» που παρουσίασε πρόσφατα η Φώφη Γεννήματα. Ο πρώην υπουργός αναφέρεται στις ευκαιρίες που δημιουργεί για την Ελλάδα το Ταμείο Ανάκαμψης και υποστηρίζει ότι ένα δεύτερο lockdown αναμένεται να οδηγήσει την οικονομία σε βαθύτερη ύφεση.
Ποιοι είναι οι βασικοί άξονες του προγράμματος «Νέα Αλλαγή» που παρουσίασε πρόσφατα η Φώφη Γεννηματά στο Thessaloniki Helexpo Forum και αποτελεί την πρόταση του ΚΙΝΑΛ για την αντιμετώπιση των οικονομικών επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοϊού;
Το Κίνημα Αλλαγής με την πρόταση του αντιμετωπίζει τις συνέπειες της πανδημίας στους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις και προετοιμάζει τη χώρα για το μέλλον. Προτείνει μερική κατανομή των πόρων προς βιώσιμες και ανταγωνιστικές επιχειρήσεις και προγράμματα στήριξης εργαζομένων σε τομείς της οικονομίας που χτυπήθηκαν από την κρίση. Ο κύριος όγκος των πόρων πρέπει να κατευθυνθεί σε υποδομές. Επενδύσεις για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και πλήρη ψηφιοποίηση του κράτους, υποδομές ευρυζωνικότητας, προετοιμασία για τις αλλαγές που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη.
Χρηματοδότηση δράσεων σε τομείς αιχμής για την μεταποίηση με υψηλή προστιθέμενη αξία. Ενίσχυση ΑΠΕ, στήριξη περιοχών που θα επηρεαστούν από την απολιγνιτοποίηση, ενεργειακή θωράκιση. Αύξηση της χρηματοδότησης του ΕΣΥ. Επενδύσεις στην παιδεία με ιδιαίτερη έμφαση στο ψηφιακό σχολείο, τις ψηφιακές υποδομές των ΑΕΙ την συνεχιζόμενη επαγγελματική κατάρτιση και την παροχή πλήρους προσχολικής εκπαίδευσης. Εκσυγχρονισμός αεροδρομίων και λιμένων και ολοκλήρωση οδικών αξόνων.
Ποια η διαφορά της «Νέας Αλλαγής» και της πρότασης της «επιτροπής Πισσαρίδη»;
Η πρόταση που κατέθεσε το Κίνημα Αλλαγής δεν αντιπαρατίθεται σε ένα Σχέδιο μίας επιτροπής τεχνοκρατών. Αντιπαράθεση γίνεται μεταξύ των θέσεων των κομμάτων. Το ενδιάμεσο κείμενο της Επιτροπής έχει σαφές ιδεολογικό πρόσημο γεγονός που αντανακλάται στις προτεραιότητες που θέτει και στις προτάσεις για την επόμενη ημέρα της χώρας. Αποτελεί όμως μία βάση για έναρξη του διαλόγου κυβέρνησης και αντιπολίτευσης πριν η χώρα καταθέσει τις προτάσεις της στην ΕΕ.
Το Κίνημα Αλλαγής θεωρεί ότι οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης παρέχουν μία μοναδική ευκαιρία στη χώρα να προχωρήσει σε διαρθρωτικές αλλαγές ώστε να κινητροδοτηθούν οικονομικές δραστηριότητες που θα κάνουν την οικονομία πιο πράσινη, ψηφιακή, ανθεκτική και δυναμική. Αν κάτι διαχωρίζει τις θέσεις μας από τις προτάσεις της ΝΔ είναι ότι εμείς θέτουμε ως προτεραιότητα την πλήρη απασχόληση. Μία δεύτερη σημαντική διαφορά είναι ότι για τη διάχυση του νέου πλούτου που παράγεται σε κάθε πολίτη σε κάθε γωνιά της χώρας εμείς λέμε χρειάζονται πολιτικές πρωτοβουλίες. Η ΝΔ πιστεύει στη λογική των οικονομικών της διάχυσης. Ότι δηλαδή αρκεί να έρθει η ανάπτυξη και με κάποιο μαγικό τρόπο θα ωφεληθούν όλοι.
Τελικά το… μαξιλάρι που άφησε ο Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ, έσωσαν τον Μητσοτάκη;
Το μαξιλάρι δημιουργήθηκε από το ΣΥΡΙΖΑ για να αποκτήσει η Ελλάδα πρόσβαση στις αγορές και να δανείζεται με χαμηλό επιτόκιο. Τώρα έχουμε εντελώς διαφορετικά δεδομένα απ’ αυτά του 2018. Η ΕΚΤ αγοράζει ελληνικά ομόλογα ενώ δεν έχουν την επενδυτική βαθμίδα. Έτσι, η χώρα μπορεί τώρα να δανείζεται με ιστορικά χαμηλό επιτόκιο παρά το γεγονός ότι το δημόσιο χρέος θα φτάσει το 200% του ΑΕΠ.
Μεγάλη συζήτηση γίνεται για το ενδεχόμενο επιβολής ενός νέου lockdown και κατά πόσο μπορεί να το υποστηρίξει η οικονομία. Το ΚΙΝΑΛ μάλιστα από την αρχή αντέδρασε. Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις σε περίπτωση νέου πιθανού κλεισίματος;
Τόσο η διεθνής εμπειρία όσο και η ελληνική δείχνουν ότι ένα δεύτερο γενικό lockdown θα οδηγήσει σε ακόμη βαθύτερη ύφεση. Η Ελλάδα δεν έχει τον δημοσιονομικό χώρο για να στηρίξει ένα δεύτερο lockdown. Ούτε μπορεί να αντέξει μία υγειονομική κατάρρευση. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο να είμαστε πολύ αυστηροί -χωρίς ιδεοληπτικές εξαιρέσεις ή παραβλέψεις- στο ζήτημα της εφαρμογής των υγειονομικών κανόνων. Η κυβέρνηση οφείλει να στηρίξει το ΕΣΥ για να διασφαλίσουμε ότι θα ελαχιστοποιηθούν οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές.
Υπήρξατε «τσάρος» της οικονομίας σε μία περίοδο βαθιάς οικονομικής κρίσης και με τις αγορές να μην έχουν καμία απολύτως εμπιστοσύνη στη χώρα μας. Πώς είναι να βρίσκεσαι σε ένα τέτοιο πόστο υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες, και αντίστοιχα σήμερα υπό τον κορονοϊό;
Υπάρχει μία μεγάλη διαφορά ανάμεσα σε εκείνη την κρίση και την τωρινή και έχει να κάνει με τη στάση των ευρωπαίων αλλά και της κοινωνίας. Τότε για τους ευρωπαίους έφταιγε η Ελλάδα και δεν ήθελαν να μας στηρίξουν. Το Μάιο του 2010 δεν μπορούσαμε να δανειστούμε με αποδεκτά επιτόκια. Αγωνιούσαμε αν θα εκταμιευτούν έγκαιρα τα χρήματα για να μη χρεοκοπήσει η χώρα και να μπορούμε να συνεχίσουμε να καταβάλουμε μισθούς και συντάξεις. Οι Ευρωπαίοι αναθεώρησαν τη στάση τους με καθυστέρηση όταν είδαν ότι η κρίση διαχύθηκε και σε άλλα κράτη.
Τώρα η Ευρώπη είναι αλληλέγγυα γιατί η κρίση χτύπησε όλες τις χώρες ομοιόμορφα. Τότε δεν υπήρχαν πολιτικές και κοινωνικές συναινέσεις. Η ΝΔ ύψωσε πρώτη την αντιμνημονιακή σημαία και στην πλατεία Συντάγματος συνυπήρχαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΧΑ. Τώρα μπορεί να μην υπάρχουν οι αναγκαίες συναινέσεις στον επιθυμητό βαθμό αλλά υπήρξαν συγκλίσεις για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης. Επομένως παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο υπουργός των Οικονομικών σήμερα έχει βαθμούς ελευθερίας που δεν είχαμε εμείς. Με αυτή την έννοια είναι πιο ευνοϊκές οι συνθήκες σήμερα.
Η Ελλάδα πρέπει να καθίσει στο τραπέζι της έναρξης των διερευνητικών επαφών με την Τουρκία; Θεωρείτε πως το κείμενο της Συνόδου Κορυφής θα βάλει φρένο στις τουρκικές προκλήσεις;
Το ζήτημα δεν είναι αν πρέπει να καθίσει η Ελλάδα στο τραπέζι των διερευνητικών επαφών ή όχι. Πρέπει να συζητάς για να υπερασπιστείς τα συμφέροντα της χώρας. Πρέπει όμως να καταστήσουμε σαφές και προς όλες τις κατευθύνσεις για τα ποια θέματα πρέπει να συζητήσουμε. Εδώ λοιπόν η κυβέρνηση δεν έχει στείλει σαφές μήνυμα, επιλέγει πολλές φορές τη μυστική διπλωματία και αυτό είναι ανησυχητικό. Η απόφαση της Συνόδου Κορυφής είναι μία ακόμη συμβιβαστική κίνηση της ΕΕ προς την Τουρκία με την ελπίδα ότι θα συμμορφωθεί αν και οι εξελίξεις στην Κύπρο δείχνουν ότι δεν έχει τέτοια πρόθεση. Δεν έδειξε όμως στο ζήτημα της προκλητικής στάσης της Τουρκίας την ίδια αποφασιστικότητα για επιβολή κυρώσεων που έδειξε στο ζήτημα της Λευκορωσίας.
Η κ. Γεννηματά σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου είπε ότι το 8% δεν την ικανοποιεί. Ωστόσο, δημοσκοπικά το ΚΙΝΑΛ κινείται κάτω του 8% και παρά τις προτάσεις του κόμματος τα ποσοστά δεν αυξάνονται. Σας προβληματίζει;
Κανείς δεν θα έπρεπε να είναι ικανοποιημένος με ένα ποσοστό της τάξης του 8% για την προοδευτική παράταξη που έφερε μεγάλες πολιτικές οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές στη χώρα. Το Κίνημα Αλλαγής ως συνεχιστής του ΠΑΣΟΚ πληρώνει, όπως και τα περισσότερα από τα Εργατικά, Σοσιαλιστικά και Σοσιαλδημοκρατικά κόμματα της Ευρώπης, ένα μεγάλο τίμημα για επιλογές του με την εκδήλωση της παγκοσμιοποίησης. Δεν μπόρεσε τότε να παρακολουθήσει και να προετοιμαστεί για τις μεγάλες οικονομικές, κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές που έφερνε αυτή. Όταν ξέσπασε η κρίση του 2008, παρά τη μεγάλη νίκη του Οκτωβρίου του 2009, δεν είχε την αναγκαία κοινωνική στήριξη, ούτε πολιτικές συναινέσεις, ούτε και την εσωτερική πολιτική συνοχή για να αντιμετωπίσει μια κρίση αυτού του μεγέθους.
Το Κίνημα Αλλαγής διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο στην πολιτική ζωή της χώρας. Από εμάς εξαρτάται αν θα καταφέρουμε να διαβάσουμε σωστά τις ανάγκες ευρύτερων κοινωνικών στρωμάτων και να τους συστρατεύσουμε στο όραμα μας για μία Ελλάδα στο επίκεντρο της Ευρώπης. Για μία Ελλάδα ισχυρή που σέβεται τις αγωνίες των πολιτών, δίνει προτεραιότητα στη παραγωγή νέου πλούτου που αφορά όλους τους πολίτες, μειώνει τις ανισότητες και προστατεύει το περιβάλλον. Που διασφαλίζει τη Δημοκρατία και τα πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα. Αυτή είναι η μεγάλη πρόκληση για το Κίνημα Αλλαγής και η δυνατότητα του να ανταποκριθεί θα καθορίσει αν οι πολίτες θα το φέρουν πρωταγωνιστή της πολιτικής ζωής της χώρας.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 11 Οκτωβρίου 2020
ΣΧΟΛΙΑ