Flyover: Από εβδομάδα τα εργοτάξια - Mε ταχύτητες 60 χιλιομέτρων στον περιφερειακό
06/11/2023 20:46
06/11/2023 20:46
Με ταχύτητες 60 χιλιομέτρων την ώρα θα κινούνται τα οχήματα στις δύο λωρίδες του περιφερειακού της Θεσσαλονίκης που θα απομείνουν σε κυκλοφορία, και θα στρέψουν κατά τι, κατά τη διάρκεια κατασκευής του Flyover, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος κατά τη διάρκεια παρουσίασης του έργου.
Το πρώτο εργοτάξιο θα φανεί στους διερχόμενους οδηγούς στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.
Ο κ. Ταχιάος εκτίμησε ότι είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει ταλαιπωρία, καταρχάς αναστάτωση, και ότι όλοι θα πρέπει να προσαρμοστούμε σε μια ένα πραγματικότητα. Διέβλεψε ότι υπάρχει μια προσπάθεια δαιμονοποίησης, όπως συμβαίνει με όλα τα μεγάλα έργα, κι ότι στο συγκεκριμένο υπάρχει και ένα θέμα ψυχολογίας που δεν θα υπήρχε αν οι πολίτες έβλεπαν το μέτρο έτοιμο.
Σε ερώτηση γιατί δεν αρχίζει το έργο όταν ολοκληρωθεί το μετρό, ο κ. Ταχιάος είπε ότι είναι ανεξάρτητα τα δύο έργα, κι ότι το Flyover έχει αρχίσει ήδη από το 2022.
Είπε ότι ο περιφερειακός είναι στα όριά του από τις αρχές του 2000 και ότι το έργο ενίσχυσης της περιφερειακής προετοιμάστηκε από διαδοχικές κυβερνήσεις από το 2010. «Σε 3 χρόνια αν δεν το κάνουμε θα παρακαλάμε γιατί θα έχουμε τις χειρότερες κυκλοφοριακές συνθήκες που μπορούμε να φανταστούμε» είπε.
Σημείωσε ότι ο ανάδοχος προέκυψε από διεθνή διαγωνισμό και θα κατασκευαστεί με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, με ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Μυτιληναίος, και προϋπολογισμό 378 εκατ. ευρώ, με αποπληρωμή σε 30 χρόνια (θα πληρωθεί σε τρέχουσες τιμές εποχής) ανάλογα με την επίτευξη στόχων.
Ο ανάδοχος τα πρώτα 4 χρόνια οφείλει να κατασκευάσει το έργο και τα υπόλοιπα 26 οφείλει να το συντηρεί και να το λειτουργεί. «Έχουμε συνέταιρο ο τρίτος είναι οι τράπεζες που παρακολουθούν πού πηγαίνουν τα λεφτά και δεν υπάρχει περίπτωση καθυστέρησης, δεν μας το επιτρέπουν οι τράπεζες. Όσοι επιδιώκουν καθυστερήσεις ή το έργο να οδηγηθεί σε ναυάγιο ζημιώνουν το δημόσιο. Δεν υπάρχει περίπτωση να βγούμε από μια τέτοια σύμβαση χωρίς περιπέτεια» είπε και τόνισε τη σημασία της συνεργασίας όλων των φορέων.
Τόνισε ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση να τοποθετηθούν διόδια, αλλά και ούτε τεχνικά είναι εφικτό. «Τα επόμενα 26 χρόνια θα έχουμε ένα έργο που δεν θα έχει διόδια».
Αναφορικά με την επίδραση του έργου στο περιβάλλον τόνισε ότι επειδή ο flyover θα ανεβαίνει επί των πρανών του περιφερειακού «επηρεάζεται το 0,25% της συνολικής επιφάνειας του δάσους» και ότι θα υλοτομηθούν 82 στρέμματα. Ξεκαθάρισε ότι στον κόμβο Κ10 αρχίζει να κατηφορίζει ο flyover φτάνοντας στην σήραγγα των Κωνσταντινουπολίτικων και ότι δεν πλησιάζει τον οικισμό. «Δεν επηρεάζονται οι παρακείμενες ιδιοκτησίες» ξεκαθάρισε, ενώ τόνισε ότι υπάρχουν τρεις ιδιοκτησίες του δημοσίου (έχουν απαλλοτριωθεί και προβλέφθηκαν 12 εκατ. για την αποζημίωσή τους) και πρέπει να γίνει διοικητική αποβολή των κατόχων σήμερα για να συνεχιστεί το έργο, σχολιάζοντας ότι αυτό το στοιχείο σχετίζεται με... τη δαιμονοποίηση του έργου.
«Οι μετακινήσεις που θα χαθούν από περιφερειακό θα μεταφερθούν στην πόλη και θα πρέπει να ελεγχθεί η παράνομη στάθμευση στις βασικές εγκάρσιες αρτηρίες. Ως κάτοικοι πρέπει να προσαρμόσουμε την συμπεριφορά μας. Αυτοκίνητα με έναν επιβάτη ή αυτοκίνητα που κινούνται στον περιφερειακό άσκοπα καλό είναι να μην κυκλοφορούν» είπε, ενώ υπονόησε ότι θα μπορούσε να εξεταστεί και το μέτρο της απαγόρευσης.
«Δεν μπορεί σε κάθε πολίτη να αναλογεί ένας αστυνομικός. Θα ζήσουμε μια αναστάτωση είμαι σίγουρος ότι θα προσαρμοστούμε» είπε λέγοντας ότι δεν είναι βέβαιος ότι θα είναι τόσο δραματικά τα πράγματα. «Το έργο θα φάει μια καλύτερη μέρα» τόνισε, εκτιμώντας ότι το 35%-40% της κίνησης από τον περιφερειακό θα εκτραπεί στο flyover. Όπως είπε, το έργο διπλασιάζει τη χωρητικότητα του περιφερειακού, ενώ μειώνει την ηχορύπανση γιατί θα τοποθετηθούν παντού ηχοπετάσματα, ενώ θα μειωθούν και οι εκπομπές του CO2.
Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας τόνισε ότι σε τέσσερα χρόνια η Θεσσαλονίκη θα έχει ένα εμβληματικό συγκοινωνιακό έργο που θα εξασφαλίσει την ταχύτερη και ασφαλέστερη κίνηση των οχημάτων, χωρίς να επιβληθούν διόδια.
«Τα οφέλη είναι πολλαπλά: δωρεάν ταχεία αστική παράκαμψη, αύξηση οδικής ασφαλείας, μείωση ατυχημάτων, περιβαλλοντική αναβάθμιση με μείωση όγκου κυκλοφορούντων οχημάτων και αύξηση μέσης ταχήτητας οχημάτων εκτός κέντρου, βελτίωση προσβασιμότητας στο αεροδρόμιο και τη Χαλκιδική».
Αναφορικά με την ταλαιπωρία των οδηγών, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι «η καθημερινότητα είναι ήδη δύσκολη, το γνωρίζετε καλύτερα, επιδίωξη μας να ελαχιστοποιηθεί ταλαιπωρία, δεν είχαμε μια ειδυλλιακή κατάσταση που ξαφνικά θα επιβαρυνθεί. Όλα έχουν μια δυναμική, αξιολογούνται και πάντα έχεις plan B, plan C για να αντιμετωπίσεις προβλήματα» σχολίασε ο υπουργός.
Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας «Κεδρινός Λόφος» Παναγιώτης Γαρδελίνος χαρακτήρισε το έργο ως εμβληματικό καθώς θα κατασκευαστεί η μεγαλύτερη υπερυψωμενη γέφυρα στην Ελλάδα. Η κοινοπραξία θα απασχολεί 1000 εργαζόμενους στην φάση της κατασκευής και όπως είπε η τεχνογνωσία των ΑΒΑΞ και Μυτιληναίος αποτελούν εχέγγυο επιτυχίας.
Από την πλευρά της η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξόπουλου αναφέρθηκε στις 3 λεωφορειακές γραμμές εξπρές, που αθροιστικά προσέθεσαν 122 δρομολόγια, και υπολογίζοντας τις 100 θέσεις κάθε λεωφορείου υποκατέστησαν 11.000 καθημερινές μετακινήσεις ΙΧ ή 5.500 οχήματα. Είπε ακόμη ότι θα δρομολογηθούν άλλες δυο γραμμές εξπρές που θα εξυπηρετούν τις δυτικές συνοικίες και την Τούμπα. Αναφέρθηκε στις εσωτερικές μετακινήσεις εντός ΟΑΣΘ και τις προσλήψεις 150 οδηγών με 8μηνες συμβάσεις, που θα βελτιώσουν το συγκοινωνιακό έργο.
Επίσης αναφέρθηκε στην αντικατάσταση παλαιών λεωφορείων, στους διαγωνισμούς για το λογισμικό, την τηλεματική και τις έξυπνες στάσεις, αλλά και για τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που κατασκευάζονται στην Κίνα και θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη τον Απρίλιο.
Παρεμβάσεις έκαναν οι δήμαρχοι Νέαπολης Συκεών Σίμονς Δανιηλίδης, Πυλαίας Χορτιάτη Ιγνάτιο Καϊτετζίδης, ο εκλεγμένος δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης Γιώργος Δημαρέλος κ.α.
Παρακολουθήστε ζωντανά την παρουσίαση:
06/11/2023 15:42
Με ταχύτητες 60 χιλιομέτρων την ώρα θα κινούνται τα οχήματα στις δύο λωρίδες του περιφερειακού της Θεσσαλονίκης που θα απομείνουν σε κυκλοφορία, και θα στρέψουν κατά τι, κατά τη διάρκεια κατασκευής του Flyover, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος κατά τη διάρκεια παρουσίασης του έργου.
Το πρώτο εργοτάξιο θα φανεί στους διερχόμενους οδηγούς στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.
Ο κ. Ταχιάος εκτίμησε ότι είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει ταλαιπωρία, καταρχάς αναστάτωση, και ότι όλοι θα πρέπει να προσαρμοστούμε σε μια ένα πραγματικότητα. Διέβλεψε ότι υπάρχει μια προσπάθεια δαιμονοποίησης, όπως συμβαίνει με όλα τα μεγάλα έργα, κι ότι στο συγκεκριμένο υπάρχει και ένα θέμα ψυχολογίας που δεν θα υπήρχε αν οι πολίτες έβλεπαν το μέτρο έτοιμο.
Σε ερώτηση γιατί δεν αρχίζει το έργο όταν ολοκληρωθεί το μετρό, ο κ. Ταχιάος είπε ότι είναι ανεξάρτητα τα δύο έργα, κι ότι το Flyover έχει αρχίσει ήδη από το 2022.
Είπε ότι ο περιφερειακός είναι στα όριά του από τις αρχές του 2000 και ότι το έργο ενίσχυσης της περιφερειακής προετοιμάστηκε από διαδοχικές κυβερνήσεις από το 2010. «Σε 3 χρόνια αν δεν το κάνουμε θα παρακαλάμε γιατί θα έχουμε τις χειρότερες κυκλοφοριακές συνθήκες που μπορούμε να φανταστούμε» είπε.
Σημείωσε ότι ο ανάδοχος προέκυψε από διεθνή διαγωνισμό και θα κατασκευαστεί με σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, με ανάδοχο την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Μυτιληναίος, και προϋπολογισμό 378 εκατ. ευρώ, με αποπληρωμή σε 30 χρόνια (θα πληρωθεί σε τρέχουσες τιμές εποχής) ανάλογα με την επίτευξη στόχων.
Ο ανάδοχος τα πρώτα 4 χρόνια οφείλει να κατασκευάσει το έργο και τα υπόλοιπα 26 οφείλει να το συντηρεί και να το λειτουργεί. «Έχουμε συνέταιρο ο τρίτος είναι οι τράπεζες που παρακολουθούν πού πηγαίνουν τα λεφτά και δεν υπάρχει περίπτωση καθυστέρησης, δεν μας το επιτρέπουν οι τράπεζες. Όσοι επιδιώκουν καθυστερήσεις ή το έργο να οδηγηθεί σε ναυάγιο ζημιώνουν το δημόσιο. Δεν υπάρχει περίπτωση να βγούμε από μια τέτοια σύμβαση χωρίς περιπέτεια» είπε και τόνισε τη σημασία της συνεργασίας όλων των φορέων.
Τόνισε ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση να τοποθετηθούν διόδια, αλλά και ούτε τεχνικά είναι εφικτό. «Τα επόμενα 26 χρόνια θα έχουμε ένα έργο που δεν θα έχει διόδια».
Αναφορικά με την επίδραση του έργου στο περιβάλλον τόνισε ότι επειδή ο flyover θα ανεβαίνει επί των πρανών του περιφερειακού «επηρεάζεται το 0,25% της συνολικής επιφάνειας του δάσους» και ότι θα υλοτομηθούν 82 στρέμματα. Ξεκαθάρισε ότι στον κόμβο Κ10 αρχίζει να κατηφορίζει ο flyover φτάνοντας στην σήραγγα των Κωνσταντινουπολίτικων και ότι δεν πλησιάζει τον οικισμό. «Δεν επηρεάζονται οι παρακείμενες ιδιοκτησίες» ξεκαθάρισε, ενώ τόνισε ότι υπάρχουν τρεις ιδιοκτησίες του δημοσίου (έχουν απαλλοτριωθεί και προβλέφθηκαν 12 εκατ. για την αποζημίωσή τους) και πρέπει να γίνει διοικητική αποβολή των κατόχων σήμερα για να συνεχιστεί το έργο, σχολιάζοντας ότι αυτό το στοιχείο σχετίζεται με... τη δαιμονοποίηση του έργου.
«Οι μετακινήσεις που θα χαθούν από περιφερειακό θα μεταφερθούν στην πόλη και θα πρέπει να ελεγχθεί η παράνομη στάθμευση στις βασικές εγκάρσιες αρτηρίες. Ως κάτοικοι πρέπει να προσαρμόσουμε την συμπεριφορά μας. Αυτοκίνητα με έναν επιβάτη ή αυτοκίνητα που κινούνται στον περιφερειακό άσκοπα καλό είναι να μην κυκλοφορούν» είπε, ενώ υπονόησε ότι θα μπορούσε να εξεταστεί και το μέτρο της απαγόρευσης.
«Δεν μπορεί σε κάθε πολίτη να αναλογεί ένας αστυνομικός. Θα ζήσουμε μια αναστάτωση είμαι σίγουρος ότι θα προσαρμοστούμε» είπε λέγοντας ότι δεν είναι βέβαιος ότι θα είναι τόσο δραματικά τα πράγματα. «Το έργο θα φάει μια καλύτερη μέρα» τόνισε, εκτιμώντας ότι το 35%-40% της κίνησης από τον περιφερειακό θα εκτραπεί στο flyover. Όπως είπε, το έργο διπλασιάζει τη χωρητικότητα του περιφερειακού, ενώ μειώνει την ηχορύπανση γιατί θα τοποθετηθούν παντού ηχοπετάσματα, ενώ θα μειωθούν και οι εκπομπές του CO2.
Από την πλευρά του ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας τόνισε ότι σε τέσσερα χρόνια η Θεσσαλονίκη θα έχει ένα εμβληματικό συγκοινωνιακό έργο που θα εξασφαλίσει την ταχύτερη και ασφαλέστερη κίνηση των οχημάτων, χωρίς να επιβληθούν διόδια.
«Τα οφέλη είναι πολλαπλά: δωρεάν ταχεία αστική παράκαμψη, αύξηση οδικής ασφαλείας, μείωση ατυχημάτων, περιβαλλοντική αναβάθμιση με μείωση όγκου κυκλοφορούντων οχημάτων και αύξηση μέσης ταχήτητας οχημάτων εκτός κέντρου, βελτίωση προσβασιμότητας στο αεροδρόμιο και τη Χαλκιδική».
Αναφορικά με την ταλαιπωρία των οδηγών, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι «η καθημερινότητα είναι ήδη δύσκολη, το γνωρίζετε καλύτερα, επιδίωξη μας να ελαχιστοποιηθεί ταλαιπωρία, δεν είχαμε μια ειδυλλιακή κατάσταση που ξαφνικά θα επιβαρυνθεί. Όλα έχουν μια δυναμική, αξιολογούνται και πάντα έχεις plan B, plan C για να αντιμετωπίσεις προβλήματα» σχολίασε ο υπουργός.
Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας «Κεδρινός Λόφος» Παναγιώτης Γαρδελίνος χαρακτήρισε το έργο ως εμβληματικό καθώς θα κατασκευαστεί η μεγαλύτερη υπερυψωμενη γέφυρα στην Ελλάδα. Η κοινοπραξία θα απασχολεί 1000 εργαζόμενους στην φάση της κατασκευής και όπως είπε η τεχνογνωσία των ΑΒΑΞ και Μυτιληναίος αποτελούν εχέγγυο επιτυχίας.
Από την πλευρά της η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξόπουλου αναφέρθηκε στις 3 λεωφορειακές γραμμές εξπρές, που αθροιστικά προσέθεσαν 122 δρομολόγια, και υπολογίζοντας τις 100 θέσεις κάθε λεωφορείου υποκατέστησαν 11.000 καθημερινές μετακινήσεις ΙΧ ή 5.500 οχήματα. Είπε ακόμη ότι θα δρομολογηθούν άλλες δυο γραμμές εξπρές που θα εξυπηρετούν τις δυτικές συνοικίες και την Τούμπα. Αναφέρθηκε στις εσωτερικές μετακινήσεις εντός ΟΑΣΘ και τις προσλήψεις 150 οδηγών με 8μηνες συμβάσεις, που θα βελτιώσουν το συγκοινωνιακό έργο.
Επίσης αναφέρθηκε στην αντικατάσταση παλαιών λεωφορείων, στους διαγωνισμούς για το λογισμικό, την τηλεματική και τις έξυπνες στάσεις, αλλά και για τα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία που κατασκευάζονται στην Κίνα και θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη τον Απρίλιο.
Παρεμβάσεις έκαναν οι δήμαρχοι Νέαπολης Συκεών Σίμονς Δανιηλίδης, Πυλαίας Χορτιάτη Ιγνάτιο Καϊτετζίδης, ο εκλεγμένος δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης Γιώργος Δημαρέλος κ.α.
Παρακολουθήστε ζωντανά την παρουσίαση:
ΣΧΟΛΙΑ