ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

FlyOver: Η αστυνόμευση μείωσε το κυκλοφοριακό - Παραδίδεται νέος δρόμος που θα εξυπηρετεί το Παπαγεωργίου

Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΜΕΤ που παρουσίασε ο αντιπεριφερειάρχης Π. Μπίλλιας στη σημερινή ειδική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, οι χρόνοι μετακίνησης σε συγκεκριμένους δρόμους διατηρούνται στα επίπεδα προ flyover

 19/04/2024 16:36

FlyOver: Η αστυνόμευση μείωσε το κυκλοφοριακό - Παραδίδεται νέος δρόμος που θα εξυπηρετεί το Παπαγεωργίου

Φανή Σοβιτσλή

Μείωση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων που προκλήθηκαν από την έναρξη των εργασιών της κατασκευής του flyover, απέφερε το μέτρο της αστυνόμευσης που εφαρμόζεται από την Τροχαία, σε κύριους οδικούς άξονες της πόλης όπως Τσιμισκή, Όλγας, Καραμανλή και Εγνατία.

Και αυτό, καθώς η απαγόρευση στάσης και στάθμευσης των συγκεκριμένων οδών, μέσω της αστυνόμευσης υποστηρίζει ταυτόχρονα και την πιο αποτελεσματική λειτουργία του ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης της κυκλοφορίας της Περιφέρειας που λειτουργεί ήδη από το 2023 με νέα τεχνολογικά μέσα και συστήματα ευφυών μεταφορών, τροποποιώντας τη σηματοδότηση σε επιλεγμένους κόμβους ανάλογα με τη σύνθεση της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο.

Τα στοιχεία αυτά γνωστοποίησε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, στη σημερινή ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας του Περιφερειακού Συμβουλίου, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Αλλαγή» Γιάννη Μυλόπουλου.

Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη, έχει διαπιστωθεί από τις αναλύσεις των κυκλοφοριακών δεδομένων που έχει πραγματοποιήσει το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) ότι οι χρόνοι μετακίνησης στους προαναφερθέντες οδικούς άξονες όχι μόνο έχουν διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα με την περίοδο πριν την έναρξη κατασκευής του flyover από τη στιγμή εφαρμογής του μέτρου της αστυνόμευσης και μετά αλλά παρουσιάζουν επίσης μικρότερη διακύμανση, γεγονός που τους καθιστά πιο αξιόπιστους.

Στην κυκλοφορία δρόμος για την εξυπηρέτηση του «Παπαγεωργίου»

Μιλώντας για το μέτρο της αστυνόμευσης κεντρικών οδικών αξόνων ο κ. Μπίλλιας είπε ότι εφόσον το μεμονωμένο μέτρο αστυνόμευσης των κυρίων οδικών αξόνων έχει αποδεδειγμένα θετικά αποτελέσματα στον περιορισμό των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, βάσει στοιχείων, η συνδυαστική εφαρμογή των 15 μέτρων που προτείνει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μπορεί να συμβάλλει στον περαιτέρω μετριασμό των κυκλοφοριακών επιπτώσεων άμεσα αλλά και κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου όπου αναμένεται η κίνηση να είναι ακόμη πιο αυξημένη.

Ανακοίνωσε μάλιστα ότι πλην του μέτρου της αστυνόμευσης, έχει κατασκευαστεί και θα παραδοθεί σε κυκλοφορία ένας δρόμος που θα εξυπηρετεί το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» μέσα από το στρατόπεδο Καρατάσιου και θα το χρησιμοποιούν τα οχήματα έκτακτης ανάγκης όπως αυτά του ΕΚΑΒ και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

«Έχει τοποθετηθεί σταθμός του ΕΚΑΒ στο Επταπύργιο προκειμένου να μπορεί να παρεμβαίνει πιο γρήγορα, έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την τοποθέτηση επτά γερανοφόρων οχημάτων κατά μήκος της περιφερειακής οδού ώστε σε περίπτωση ατυχήματος να παρεμβαίνουν γρήγορα για την απομάκρυνση των οχημάτων για να μην δημιουργείται πρόβλημα» ανέφερε ο ίδιος.

Επίσης, είπε ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης πρόκειται τις επόμενες μέρες να ξεκινήσει την βραδινή αποκομιδή που θα περιορίσει σημαντικά τους κυκλοφοριακούς φόρτους τις ώρες ιδιαίτερα αιχμής μετά από τη χρηματοδότηση από την κυβέρνηση.

«Έχει ξεκινήσει και ένας διάλογος που σύμφωνα με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη σε 20 μέρες από σήμερα θα δοθεί σε διαβούλευση σε σχέση με τις φορτοεκφορτώσεις ώστε τέλος του καλοκαιριού να μπορούν να εφαρμοστούν αυτά που θα συμφωνηθούν με τους κοινωνικούς εταίρους» υπογράμμισε ο κ. Μπίλλιας.

Ο αντιπεριφερειάρχης παραδέχθηκε ότι με αυτά τα μέτρα που πρότεινε η ΠΚΜ έχει αμβλυνθεί η κατάσταση, αλλά, όπως είπε, δεν έχει επιλυθεί το πρόβλημα σε καμία περίπτωση.

«Αν δείτε τις ώρες αιχμής υπάρχει μια επιβάρυνση ποσοστιαία στην περιφερειακή οδό από 70 έως 80% σε σχέση με την προ flyover περίοδο, αλλά σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Μεταφορών η μεγαλύτερη ταλαιπωρία είναι στην κατεύθυνση προς ανατολικά, από Παπαγεωργίου προς Καλαμαριά, η οποία είναι της τάξης των 15 λεπτών καθυστέρησης κατά το διάστημα 4 έως 6» επισήμανε ο κ. Μπίλλιας.

Μυλόπουλος: 58% των πολιτών διαφωνεί με το έργο

Κατά την παρουσίαση της ερώτησής του ο επικεφαλής της «Αλλαγή» κ. Μυλόπουλος επικαλέστηκε στοιχεία πρόσφατων δημοσκοπήσεων, λέγοντας ότι είναι κόλαφος για το έργο. «Το 58% των ερωτηθέντων δεν συμφωνεί με την κατασκευή του, ενώ παράλληλα το 54% εκτιμά ότι αυτό δεν θα βοηθήσει στην επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης» ανέφερε.

Πρόσθεσε ακόμη πως το γεγονός ότι το οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα στην περιφερειακή οδό έχει μεταφερθεί και στους δρόμους της πόλης, στους οποίους τις ώρες αιχμής γίνεται κυριολεκτικά κόλαση, είναι η καλύτερη απόδειξη αυτού που η τεκμηρίωση για τον flyover απέφυγε τεχνηέντως να λάβει σοβαρά υπόψη:

Ότι δηλαδή η κυκλοφορία στους δρόμους της πόλης και στην περιφερειακή οδό είναι ένα δυναμικό σύστημα που λειτουργεί με την αρχή των συγκοινωνούντων δοχείων.

«Που σημαίνει ότι η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Περιφερειακής δεν θα έρθει χωρίς την άμεση και κατά προτεραιότητα αποκατάσταση δικτύου μέσων μαζικής μεταφοράς στην πόλη» υπογράμμισε ο κ. Μυλόπουλος. 

Μείωση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων που προκλήθηκαν από την έναρξη των εργασιών της κατασκευής του flyover, απέφερε το μέτρο της αστυνόμευσης που εφαρμόζεται από την Τροχαία, σε κύριους οδικούς άξονες της πόλης όπως Τσιμισκή, Όλγας, Καραμανλή και Εγνατία.

Και αυτό, καθώς η απαγόρευση στάσης και στάθμευσης των συγκεκριμένων οδών, μέσω της αστυνόμευσης υποστηρίζει ταυτόχρονα και την πιο αποτελεσματική λειτουργία του ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης της κυκλοφορίας της Περιφέρειας που λειτουργεί ήδη από το 2023 με νέα τεχνολογικά μέσα και συστήματα ευφυών μεταφορών, τροποποιώντας τη σηματοδότηση σε επιλεγμένους κόμβους ανάλογα με τη σύνθεση της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο.

Τα στοιχεία αυτά γνωστοποίησε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων Πάρις Μπίλλιας, στη σημερινή ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας του Περιφερειακού Συμβουλίου, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Αλλαγή» Γιάννη Μυλόπουλου.

Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη, έχει διαπιστωθεί από τις αναλύσεις των κυκλοφοριακών δεδομένων που έχει πραγματοποιήσει το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) ότι οι χρόνοι μετακίνησης στους προαναφερθέντες οδικούς άξονες όχι μόνο έχουν διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα με την περίοδο πριν την έναρξη κατασκευής του flyover από τη στιγμή εφαρμογής του μέτρου της αστυνόμευσης και μετά αλλά παρουσιάζουν επίσης μικρότερη διακύμανση, γεγονός που τους καθιστά πιο αξιόπιστους.

Στην κυκλοφορία δρόμος για την εξυπηρέτηση του «Παπαγεωργίου»

Μιλώντας για το μέτρο της αστυνόμευσης κεντρικών οδικών αξόνων ο κ. Μπίλλιας είπε ότι εφόσον το μεμονωμένο μέτρο αστυνόμευσης των κυρίων οδικών αξόνων έχει αποδεδειγμένα θετικά αποτελέσματα στον περιορισμό των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, βάσει στοιχείων, η συνδυαστική εφαρμογή των 15 μέτρων που προτείνει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μπορεί να συμβάλλει στον περαιτέρω μετριασμό των κυκλοφοριακών επιπτώσεων άμεσα αλλά και κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου όπου αναμένεται η κίνηση να είναι ακόμη πιο αυξημένη.

Ανακοίνωσε μάλιστα ότι πλην του μέτρου της αστυνόμευσης, έχει κατασκευαστεί και θα παραδοθεί σε κυκλοφορία ένας δρόμος που θα εξυπηρετεί το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» μέσα από το στρατόπεδο Καρατάσιου και θα το χρησιμοποιούν τα οχήματα έκτακτης ανάγκης όπως αυτά του ΕΚΑΒ και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας.

«Έχει τοποθετηθεί σταθμός του ΕΚΑΒ στο Επταπύργιο προκειμένου να μπορεί να παρεμβαίνει πιο γρήγορα, έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την τοποθέτηση επτά γερανοφόρων οχημάτων κατά μήκος της περιφερειακής οδού ώστε σε περίπτωση ατυχήματος να παρεμβαίνουν γρήγορα για την απομάκρυνση των οχημάτων για να μην δημιουργείται πρόβλημα» ανέφερε ο ίδιος.

Επίσης, είπε ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης πρόκειται τις επόμενες μέρες να ξεκινήσει την βραδινή αποκομιδή που θα περιορίσει σημαντικά τους κυκλοφοριακούς φόρτους τις ώρες ιδιαίτερα αιχμής μετά από τη χρηματοδότηση από την κυβέρνηση.

«Έχει ξεκινήσει και ένας διάλογος που σύμφωνα με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης Στέλιο Αγγελούδη σε 20 μέρες από σήμερα θα δοθεί σε διαβούλευση σε σχέση με τις φορτοεκφορτώσεις ώστε τέλος του καλοκαιριού να μπορούν να εφαρμοστούν αυτά που θα συμφωνηθούν με τους κοινωνικούς εταίρους» υπογράμμισε ο κ. Μπίλλιας.

Ο αντιπεριφερειάρχης παραδέχθηκε ότι με αυτά τα μέτρα που πρότεινε η ΠΚΜ έχει αμβλυνθεί η κατάσταση, αλλά, όπως είπε, δεν έχει επιλυθεί το πρόβλημα σε καμία περίπτωση.

«Αν δείτε τις ώρες αιχμής υπάρχει μια επιβάρυνση ποσοστιαία στην περιφερειακή οδό από 70 έως 80% σε σχέση με την προ flyover περίοδο, αλλά σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Μεταφορών η μεγαλύτερη ταλαιπωρία είναι στην κατεύθυνση προς ανατολικά, από Παπαγεωργίου προς Καλαμαριά, η οποία είναι της τάξης των 15 λεπτών καθυστέρησης κατά το διάστημα 4 έως 6» επισήμανε ο κ. Μπίλλιας.

Μυλόπουλος: 58% των πολιτών διαφωνεί με το έργο

Κατά την παρουσίαση της ερώτησής του ο επικεφαλής της «Αλλαγή» κ. Μυλόπουλος επικαλέστηκε στοιχεία πρόσφατων δημοσκοπήσεων, λέγοντας ότι είναι κόλαφος για το έργο. «Το 58% των ερωτηθέντων δεν συμφωνεί με την κατασκευή του, ενώ παράλληλα το 54% εκτιμά ότι αυτό δεν θα βοηθήσει στην επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Θεσσαλονίκης» ανέφερε.

Πρόσθεσε ακόμη πως το γεγονός ότι το οξύ κυκλοφοριακό πρόβλημα στην περιφερειακή οδό έχει μεταφερθεί και στους δρόμους της πόλης, στους οποίους τις ώρες αιχμής γίνεται κυριολεκτικά κόλαση, είναι η καλύτερη απόδειξη αυτού που η τεκμηρίωση για τον flyover απέφυγε τεχνηέντως να λάβει σοβαρά υπόψη:

Ότι δηλαδή η κυκλοφορία στους δρόμους της πόλης και στην περιφερειακή οδό είναι ένα δυναμικό σύστημα που λειτουργεί με την αρχή των συγκοινωνούντων δοχείων.

«Που σημαίνει ότι η επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της Περιφερειακής δεν θα έρθει χωρίς την άμεση και κατά προτεραιότητα αποκατάσταση δικτύου μέσων μαζικής μεταφοράς στην πόλη» υπογράμμισε ο κ. Μυλόπουλος. 

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία