ΑΠΟΨΕΙΣ

FlyOver: Οι ανησυχίες των πολιτών δεν απαντώνται με αστειάκια ούτε κουνώντας το δάχτυλο. Του Νίκου Ηλιάδη

Χρειάζονται διαρκής ενημέρωση και εξαντλητική συζήτηση και όχι αστειάκια και έμμεσοι εκβιασμοί

 10/11/2023 06:35

FlyOver: Οι ανησυχίες των πολιτών δεν απαντώνται με αστειάκια ούτε κουνώντας το δάχτυλο. Του Νίκου Ηλιάδη

Νίκος Ηλιάδης

nikos-hliadis-Q3Ac6.jpg

Αρχίζουν από σήμερα οι εργασίες στο πλαίσιο της κατασκευής του έργου της ανάπλασης της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής και του υπερυψωμένου αυτοκινητόδρομου (FlyOver). Μαζί, αρχίζει και ο κυκλοφοριακός Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων ο οποίος προβλέπεται να διαρκέσει τουλάχιστον τέσσερα χρόνια. 

Η αρχή γίνεται με τον αποκλεισμό της δεξιάς λωρίδας στον κλάδο της περιφερειακής που βρίσκεται προς την πλευρά της πόλης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ)5 στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου έως τον Α/Κ10 στα Κωνσταντινουπολίτικα. 

Έτσι, οι πρώτοι που θα βιώσουν τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις από την έναρξη των εργασιών θα είναι όσοι θα κινούνται σήμερα από τη δυτική προς την ανατολική Θεσσαλονίκη μέσω της περιφερειακής. Επιπτώσεις οι οποίες από Δευτέρα αναμένεται να πλήξουν και την πόλη καθώς θεωρείται βέβαιο ότι μέρος της κυκλοφορίας που έως σήμερα εξυπηρετείται μέσω της περιφερειακής, θα εκτραπεί εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Τα προβλήματα στην κυκλοφορία και στη στάθμευση τα οποία αναμένεται να ενταθούν, απασχολούν τις τελευταίες ημέρες τους Θεσσαλονικείς οι οποίοι ανησυχούν καθώς, πλην της αστυνόμευσης σε Βασ. Όλγας, Τσιμισκή, Κ. Καραμανλή και Εγνατία, και των τριών νέων αστικών δρομολογίων expreess που εκτελούν τα ΚΤΕΛ, δεν βλέπουν άλλα μέτρα για την ανάσχεση των επιπτώσεων. 

Απεναντίας βλέπουν και ακούν κυβερνητικά στελέχη και βουλευτές να τους κουνούν το δάχτυλο και να κάνουν αστειάκια, για ένα θέμα που αναμένεται να επιφέρει μεγάλες ανατροπές στην καθημερινότητά τους.

Είδα χθες το βιντεάκι το οποίο κυκλοφόρησε στα social media ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Στράτος Σιμόπουλος στο οποίο απαντά σε υποτιθέμενη ερώτηση πολίτη που του λέει «κύριε Σιμόπουλε, θα περάσουμε δύσκολα. Τι λέτε;». 

Και εκείνος, αντί συγκεκριμένης απάντησης του εξιστορεί μία επίσκεψή του πριν από 25 χρόνια στο Μιλάνο, όταν ήταν σε εξέλιξη τα έργα επέκτασης του μετρό στην ιταλική πόλη και ακούγεται να του λέει πως «οι Ιταλοί, οι οποίοι έχουν και πλάκα, έγραψαν στα ιταλικά στις περιφράξεις του μετρό "συγγνώμη που σας τα σπάμε, αλλά θα μας ευγνωμονείτε"».

Είμαι περίεργος να δω ποια θα ήταν η αντίδραση ενός μαγαζάτορα στην Εγνατία ή στη Δελφών, που είχε μπροστά στα μούτρα του τις λαμαρίνες του μετρό για μια δεκαετία και πλέον, εάν άκουγε αυτό το χαριτωμένο ευφυολόγημα του Σιμόπουλου. 

Θυμίζω δε, ότι όταν προέκυψε το πρόβλημα με τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου, στις αρχές του 2013, η πρώτη κυβερνητική αντίδραση ήταν τότε εκ μέρους του γενικού γραμματέα Συγκοινωνιών ο οποίος είχε κάνει εκείνη την άστοχη δήλωση “ή μετρό ή αρχαία”. Ο γενικός γραμματέας ήταν ο Σιμόπουλος. Αλλά φαίνεται πως δεν διδάχθηκε τίποτε από την περιπέτεια του μετρό.

Αλλά δεν είναι ο μόνος. Στην εκδήλωση παρουσίασης του FlyOver την περασμένη Δευτέρα άκουσα τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο να λέει, αναφερόμενος στις επιπτώσεις που θα υπάρξουν στην πόλη από την κατασκευή του έργου, ότι δεν είμαστε υποχρεωμένοι να βρίσκουμε πάρκινγκ για τα δύο και τρία αυτοκίνητα που διαθέτει μια οικογένεια. 

Σε άλλο δε σημείο της παρουσίασης, αναφερόμενος στις αντιδράσεις που υπάρχουν για το έργο και στις προσφυγές που έχουν γίνει και πρόκειται να εκδικαστούν στο ΣτΕ, είπε πως “όσοι επιδιώκουν να οδηγηθεί το έργο σε ναυάγιο θα πρέπει να ξέρουν ότι θα χρεώσουν το ελληνικό δημόσιο με εκατοντάδες εκατομμύρια”, υπονοώντας πως εάν το FlyOver ματαιωθεί ο εργολάβος θα εισπράξει κάμποσα εκατομμύρια, όπως είχε γίνει και με την υποθαλάσσια.

Οι εύλογες ανησυχίες των Θεσσαλονικέων για τις επιπτώσεις του έργου, ακόμη και οι ενστάσεις και οι προσφυγές, δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται με τέτοιο τρόπο. Θα αναφέρω ξανά το παράδειγμα του υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα ο οποίος βγαίνοντας από την εκδήλωση πήγε και συνομίλησε με μια ομάδα πολιτών από τα Κωνσταντινουπολίτικα που αντιδρούν στο έργο και αντάλλαξε μαζί τους αριθμούς κινητών τηλεφώνων προκειμένου να συζητήσουν, ασχέτως εάν τους πείσει ή όχι. 

Χρειάζονται λοιπόν, διαρκής ενημέρωση και εξαντλητική συζήτηση και όχι αστειάκια και έμμεσοι εκβιασμοί.

nikos-hliadis-Q3Ac6.jpg

Αρχίζουν από σήμερα οι εργασίες στο πλαίσιο της κατασκευής του έργου της ανάπλασης της ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής και του υπερυψωμένου αυτοκινητόδρομου (FlyOver). Μαζί, αρχίζει και ο κυκλοφοριακός Γολγοθάς των Θεσσαλονικέων ο οποίος προβλέπεται να διαρκέσει τουλάχιστον τέσσερα χρόνια. 

Η αρχή γίνεται με τον αποκλεισμό της δεξιάς λωρίδας στον κλάδο της περιφερειακής που βρίσκεται προς την πλευρά της πόλης, από τον Ανισόπεδο Κόμβο (Α/Κ)5 στο νοσοκομείο Παπαγεωργίου έως τον Α/Κ10 στα Κωνσταντινουπολίτικα. 

Έτσι, οι πρώτοι που θα βιώσουν τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις από την έναρξη των εργασιών θα είναι όσοι θα κινούνται σήμερα από τη δυτική προς την ανατολική Θεσσαλονίκη μέσω της περιφερειακής. Επιπτώσεις οι οποίες από Δευτέρα αναμένεται να πλήξουν και την πόλη καθώς θεωρείται βέβαιο ότι μέρος της κυκλοφορίας που έως σήμερα εξυπηρετείται μέσω της περιφερειακής, θα εκτραπεί εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Τα προβλήματα στην κυκλοφορία και στη στάθμευση τα οποία αναμένεται να ενταθούν, απασχολούν τις τελευταίες ημέρες τους Θεσσαλονικείς οι οποίοι ανησυχούν καθώς, πλην της αστυνόμευσης σε Βασ. Όλγας, Τσιμισκή, Κ. Καραμανλή και Εγνατία, και των τριών νέων αστικών δρομολογίων expreess που εκτελούν τα ΚΤΕΛ, δεν βλέπουν άλλα μέτρα για την ανάσχεση των επιπτώσεων. 

Απεναντίας βλέπουν και ακούν κυβερνητικά στελέχη και βουλευτές να τους κουνούν το δάχτυλο και να κάνουν αστειάκια, για ένα θέμα που αναμένεται να επιφέρει μεγάλες ανατροπές στην καθημερινότητά τους.

Είδα χθες το βιντεάκι το οποίο κυκλοφόρησε στα social media ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Στράτος Σιμόπουλος στο οποίο απαντά σε υποτιθέμενη ερώτηση πολίτη που του λέει «κύριε Σιμόπουλε, θα περάσουμε δύσκολα. Τι λέτε;». 

Και εκείνος, αντί συγκεκριμένης απάντησης του εξιστορεί μία επίσκεψή του πριν από 25 χρόνια στο Μιλάνο, όταν ήταν σε εξέλιξη τα έργα επέκτασης του μετρό στην ιταλική πόλη και ακούγεται να του λέει πως «οι Ιταλοί, οι οποίοι έχουν και πλάκα, έγραψαν στα ιταλικά στις περιφράξεις του μετρό "συγγνώμη που σας τα σπάμε, αλλά θα μας ευγνωμονείτε"».

Είμαι περίεργος να δω ποια θα ήταν η αντίδραση ενός μαγαζάτορα στην Εγνατία ή στη Δελφών, που είχε μπροστά στα μούτρα του τις λαμαρίνες του μετρό για μια δεκαετία και πλέον, εάν άκουγε αυτό το χαριτωμένο ευφυολόγημα του Σιμόπουλου. 

Θυμίζω δε, ότι όταν προέκυψε το πρόβλημα με τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου, στις αρχές του 2013, η πρώτη κυβερνητική αντίδραση ήταν τότε εκ μέρους του γενικού γραμματέα Συγκοινωνιών ο οποίος είχε κάνει εκείνη την άστοχη δήλωση “ή μετρό ή αρχαία”. Ο γενικός γραμματέας ήταν ο Σιμόπουλος. Αλλά φαίνεται πως δεν διδάχθηκε τίποτε από την περιπέτεια του μετρό.

Αλλά δεν είναι ο μόνος. Στην εκδήλωση παρουσίασης του FlyOver την περασμένη Δευτέρα άκουσα τον υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο να λέει, αναφερόμενος στις επιπτώσεις που θα υπάρξουν στην πόλη από την κατασκευή του έργου, ότι δεν είμαστε υποχρεωμένοι να βρίσκουμε πάρκινγκ για τα δύο και τρία αυτοκίνητα που διαθέτει μια οικογένεια. 

Σε άλλο δε σημείο της παρουσίασης, αναφερόμενος στις αντιδράσεις που υπάρχουν για το έργο και στις προσφυγές που έχουν γίνει και πρόκειται να εκδικαστούν στο ΣτΕ, είπε πως “όσοι επιδιώκουν να οδηγηθεί το έργο σε ναυάγιο θα πρέπει να ξέρουν ότι θα χρεώσουν το ελληνικό δημόσιο με εκατοντάδες εκατομμύρια”, υπονοώντας πως εάν το FlyOver ματαιωθεί ο εργολάβος θα εισπράξει κάμποσα εκατομμύρια, όπως είχε γίνει και με την υποθαλάσσια.

Οι εύλογες ανησυχίες των Θεσσαλονικέων για τις επιπτώσεις του έργου, ακόμη και οι ενστάσεις και οι προσφυγές, δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται με τέτοιο τρόπο. Θα αναφέρω ξανά το παράδειγμα του υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα ο οποίος βγαίνοντας από την εκδήλωση πήγε και συνομίλησε με μια ομάδα πολιτών από τα Κωνσταντινουπολίτικα που αντιδρούν στο έργο και αντάλλαξε μαζί τους αριθμούς κινητών τηλεφώνων προκειμένου να συζητήσουν, ασχέτως εάν τους πείσει ή όχι. 

Χρειάζονται λοιπόν, διαρκής ενημέρωση και εξαντλητική συζήτηση και όχι αστειάκια και έμμεσοι εκβιασμοί.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία