Φοιτητική στέγη: Αυξήσεις που υπερβαίνουν το 30% λόγω Μετρό
05/12/2024 07:00
05/12/2024 07:00
Στα ύψη έχουν φτάσει οι τιμές ακινήτων που βρίσκονται κοντά σε σταθμούς του Μετρό, με το κριτήριο αυτό να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις επιλογής φοιτητών και νέων οικογενειών, προτού υπογράψουν τα σχετικά συμβόλαια αγοράς ή ενοικίασης. Η έλλειψη θέσεων στάθμευσης που αποτελεί μείζον πρόβλημα, κυρίως στον κεντρικό δήμο και η ευκολία στις μετακινήσεις των πολιτών που αναμένεται να προσδώσει η λειτουργία των συρμών έχει επιφέρει μία αύξηση των μισθωμάτων, η οποία ξεπερνά το 30%.
Μεσίτες που μιλούν στην ειδική έκδοση της «ΜτΚ» περιγράφουν πως ήδη εδώ και τρία χρόνια η αγορά της Θεσσαλονίκης κινείται σαν να λειτουργεί το Μετρό, με τον «χάρτη ζήτησης» να μεταβάλλεται και πλέον, οι άλλοτε ξεχασμένες περιοχής όπως η Παπάφη, η Βούλγαρη, η Φλέμινγκ να αποτελούν τις πλέον περιζήτητες. Όσοι προνόησαν και προχώρησαν σε επενδύσεις σε αυτές τις περιοχές, όταν ακόμη τα μισθώματα ήταν χαμηλά αποτελούν σαφώς τους κερδισμένους της ιστορίας αφού πλέον οι ζητούμενες τιμές είναι μεν στα ύψη, δεν υπάρχει δε η αντίστοιχη ζήτηση.
Ο Θάνος Τσουλκανάκης, αντιπρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Θεσσαλονίκης λέει πως η αυξημένη ζήτηση ξεκίνησε πριν από δύο με τρία χρόνια. «Μην ξεχνάτε πως το Μετρό ήταν να είναι έτοιμο ήδη από πέρσι. Οπότε έχοντας αυτήν την προσδοκία η ζήτηση σε περιοχές όπου υπάρχουν στάσεις είχε ήδη αρχίσει να παίρνει την ανιούσα. Σε περιπτώσεις τώρα όπου το τίμημα είναι πάρα πολύ υψηλό, επειδή είναι κοντά σε στάση του Μετρό, η ανταπόκριση δεν είναι η προσδοκώμενη και έτσι έχουμε περιπτώσεις όπου είδαμε μείωση του μισθώματος. Την τελευταία χρονιά είδαμε αυξήσεις που υπερβαίνουν ακόμη και το 30% βέβαια, εκτίμησή μου είναι πως αυτό θα εξομαλυνθεί το επόμενο χρονικό διάστημα».
Επενδύσεις και ανακαινίσεις
Την τελευταία τριετία, σύμφωνα με τον κ. Τσουλκανάκη παρατηρήθηκε μία «έκρηξη» επενδύσεων και ανακαινίσεων στην περιοχή της Βούλγαρη, της Δελφών, του Ιπποκρατείου, της Μπότσαρη όπου έγιναν ανακατασκευές παλαιών κτιρίων, κατάτμηση διαμερισμάτων και νέες κατασκευές. «Αυτό παλιότερα δεν το βλέπαμε διότι δεν υπήρχε ενδιαφέρον. Οι κατασκευάστριες εταιρείες και οι εταιρείες ανακαινίσεων, προετοίμασαν το έδαφος για τη λειτουργία του Μέτρο και έτσι αγόρασαν τη γη σε χαμηλότερες τιμές. Η πιάτσα πλέον έτσι και αλλιώς έχει μεταβληθεί γιατί σε αυτές τις περιοχές έχουμε ποιοτικότερα ακίνητα. Συγκριτικά με του κέντρου, για παράδειγμα, έχουμε πιο νέα ακίνητα, με χώρους στάθμευσης, καλύτερους δρόμους, με ενεργειακές προδιαγραφές. Επίσης, επειδή το κέντρο της πόλης ως επί το πλείστον λειτουργεί ως airbnb, τα μισθώματα ανταγωνίζονται αυτά επαγγελματικών ακινήτων». Όσον αφορά στην αγοροπωλησία ακινήτων σε περιοχές όπου εκτείνεται το Μετρό, οι τιμές ξεκινούν από 2.800 ευρώ το μεικτό τ.μ., σε χαμηλούς ορόφους και φτάνουν μέχρι και τα 3.500-4.000 τ.μ., σε ρετιρέ, με θέα και χώρο στάθμευσης. Μιλώντας για τις τιμές ενοικίασης ακινήτων, σύμφωνα με τον κ. Τσουλκανάκη, αυτές κυμαίνονται από 400-600 ευρώ, ανάλογα με τις παροχές και την παλαιότητα.
Προϋπόθεση να υπάρχει στάση
Η Έλενα Παντελιάδου, μεσίτρια μεταφέρει στη «ΜτΚ» πως ήδη από το καλοκαίρι, περίοδο κατά την οποία κυρίως οι φοιτητές ξεκινούν το «κυνήγι» εξεύρεσης στέγης υπήρχε αυξημένη ζήτηση για ακίνητα που βρίσκονται πλησίον του Μετρό, προκειμένου να περιορίσουν τις μετακινήσεις που πρέπει να κάνουν με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. «Υπάρχουν γραμμές μεγάλου συνωστισμού και έτσι πολλοί φοιτητές και νέοι αναζητούν σπίτια τα οποία να είναι κοντά το Μετρό. Πολλοί επίσης θέλουν να αποφύγουν τη χρήση ΙΧ καθώς υπάρχει ζήτημα και με τις θέσεις στάθμευσης, ιδίως στο κέντρο της πόλης. Αντίστοιχα, ζητούμενο και για την αγορά ακινήτου είναι να βρίσκεται κοντά σε στάση του Μετρό. Αυτό όπως ήταν αναμενόμενο, προκάλεσε μία σημαντική αύξηση τιμών στα περιζήτητα πλέον ακίνητα. Για παράδειγμα, γκαρσονιέρα στα όρια από τη Βούλγαρη μέχρι το Φάληρο, που ενοικιαζόταν έναντι 350 ευρώ πλέον το ζητούμενο μίσθωμα είναι κατ’ ελάχιστο 450 ευρώ. Αντίστοιχα για μία οικογένεια, σπίτι με δύο δωμάτια το ενοίκιο φτάνει πλέον τα 650 ευρώ», περιγράφει. Η ίδια εκτιμά πως η περιοχή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού όπου είναι ο τερματικός σταθμός, για την ώρα δεν έχει ζήτηση για λόγους ασφαλείας. «Βέβαια, εννοείται πως περιμένουμε να λειτουργήσει το Μετρό και να δούμε εάν θα υπάρξει κάποια μεταβολή στα ενδιαφέροντα των πολιτών».
Εν αναμονή
Για σημαντική αύξηση στις τιμές ενοικίασης και πώλησης των κατοικιών που βρίσκονται κοντά σε στάσεις του Μετρό κάνει λόγω ο μεσίτης Τίμος Ουζουνίδης ο οποίος βέβαια υπογραμμίζει πως αυτό δεν συνοδεύεται πλέον από αντίστοιχη αύξηση της ζήτησης. Ο ίδιος τονίζει πως η πλειοψηφία του κόσμους περιμένει να μπει το Μετρό στην καθημερινότητά του, προτού επενδύσει σε αλλαγές. «Για την ώρα δεν υπάρχει ανταπόκριση των αγοραστών ή ενοικιαστών. Εκτιμώ βέβαια ότι αυτό δεν θα αποτελέσει και λόγο για να αλλάξουν οι περιοχές ενδιαφέροντος. Όσοι μένουν στο κέντρο δεν θα χρησιμοποιούν ιδιαίτερα το Μετρό για να κινηθούν για παράδειγμα στην Καλαμαριά ή στη Νέα Ελβετία και αυτό γιατί πρακτικά ο κόσμος από αυτές τις περιοχές κινείται προς το κέντρο.
Οι πολίτες λειτουργούν για την ώρα σαν να μην συμβαίνει κάποια αλλαγή στη ζωή του. Ίσως υπάρξουν μεταβολές, μελλοντικά και μετακινηθεί η ζήτησε στα δυτικά και στα ανατολικά όταν κι εφόσον θα εξυπηρετούνται αυτές οι περιοχές από το Μετρό», καταλήγει.
*Δημοσιεύθηκε στην ειδική έκδοση της "ΜτΚ" για το Μετρό στις 30.11-01.12.2024
Στα ύψη έχουν φτάσει οι τιμές ακινήτων που βρίσκονται κοντά σε σταθμούς του Μετρό, με το κριτήριο αυτό να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις επιλογής φοιτητών και νέων οικογενειών, προτού υπογράψουν τα σχετικά συμβόλαια αγοράς ή ενοικίασης. Η έλλειψη θέσεων στάθμευσης που αποτελεί μείζον πρόβλημα, κυρίως στον κεντρικό δήμο και η ευκολία στις μετακινήσεις των πολιτών που αναμένεται να προσδώσει η λειτουργία των συρμών έχει επιφέρει μία αύξηση των μισθωμάτων, η οποία ξεπερνά το 30%.
Μεσίτες που μιλούν στην ειδική έκδοση της «ΜτΚ» περιγράφουν πως ήδη εδώ και τρία χρόνια η αγορά της Θεσσαλονίκης κινείται σαν να λειτουργεί το Μετρό, με τον «χάρτη ζήτησης» να μεταβάλλεται και πλέον, οι άλλοτε ξεχασμένες περιοχής όπως η Παπάφη, η Βούλγαρη, η Φλέμινγκ να αποτελούν τις πλέον περιζήτητες. Όσοι προνόησαν και προχώρησαν σε επενδύσεις σε αυτές τις περιοχές, όταν ακόμη τα μισθώματα ήταν χαμηλά αποτελούν σαφώς τους κερδισμένους της ιστορίας αφού πλέον οι ζητούμενες τιμές είναι μεν στα ύψη, δεν υπάρχει δε η αντίστοιχη ζήτηση.
Ο Θάνος Τσουλκανάκης, αντιπρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Θεσσαλονίκης λέει πως η αυξημένη ζήτηση ξεκίνησε πριν από δύο με τρία χρόνια. «Μην ξεχνάτε πως το Μετρό ήταν να είναι έτοιμο ήδη από πέρσι. Οπότε έχοντας αυτήν την προσδοκία η ζήτηση σε περιοχές όπου υπάρχουν στάσεις είχε ήδη αρχίσει να παίρνει την ανιούσα. Σε περιπτώσεις τώρα όπου το τίμημα είναι πάρα πολύ υψηλό, επειδή είναι κοντά σε στάση του Μετρό, η ανταπόκριση δεν είναι η προσδοκώμενη και έτσι έχουμε περιπτώσεις όπου είδαμε μείωση του μισθώματος. Την τελευταία χρονιά είδαμε αυξήσεις που υπερβαίνουν ακόμη και το 30% βέβαια, εκτίμησή μου είναι πως αυτό θα εξομαλυνθεί το επόμενο χρονικό διάστημα».
Επενδύσεις και ανακαινίσεις
Την τελευταία τριετία, σύμφωνα με τον κ. Τσουλκανάκη παρατηρήθηκε μία «έκρηξη» επενδύσεων και ανακαινίσεων στην περιοχή της Βούλγαρη, της Δελφών, του Ιπποκρατείου, της Μπότσαρη όπου έγιναν ανακατασκευές παλαιών κτιρίων, κατάτμηση διαμερισμάτων και νέες κατασκευές. «Αυτό παλιότερα δεν το βλέπαμε διότι δεν υπήρχε ενδιαφέρον. Οι κατασκευάστριες εταιρείες και οι εταιρείες ανακαινίσεων, προετοίμασαν το έδαφος για τη λειτουργία του Μέτρο και έτσι αγόρασαν τη γη σε χαμηλότερες τιμές. Η πιάτσα πλέον έτσι και αλλιώς έχει μεταβληθεί γιατί σε αυτές τις περιοχές έχουμε ποιοτικότερα ακίνητα. Συγκριτικά με του κέντρου, για παράδειγμα, έχουμε πιο νέα ακίνητα, με χώρους στάθμευσης, καλύτερους δρόμους, με ενεργειακές προδιαγραφές. Επίσης, επειδή το κέντρο της πόλης ως επί το πλείστον λειτουργεί ως airbnb, τα μισθώματα ανταγωνίζονται αυτά επαγγελματικών ακινήτων». Όσον αφορά στην αγοροπωλησία ακινήτων σε περιοχές όπου εκτείνεται το Μετρό, οι τιμές ξεκινούν από 2.800 ευρώ το μεικτό τ.μ., σε χαμηλούς ορόφους και φτάνουν μέχρι και τα 3.500-4.000 τ.μ., σε ρετιρέ, με θέα και χώρο στάθμευσης. Μιλώντας για τις τιμές ενοικίασης ακινήτων, σύμφωνα με τον κ. Τσουλκανάκη, αυτές κυμαίνονται από 400-600 ευρώ, ανάλογα με τις παροχές και την παλαιότητα.
Προϋπόθεση να υπάρχει στάση
Η Έλενα Παντελιάδου, μεσίτρια μεταφέρει στη «ΜτΚ» πως ήδη από το καλοκαίρι, περίοδο κατά την οποία κυρίως οι φοιτητές ξεκινούν το «κυνήγι» εξεύρεσης στέγης υπήρχε αυξημένη ζήτηση για ακίνητα που βρίσκονται πλησίον του Μετρό, προκειμένου να περιορίσουν τις μετακινήσεις που πρέπει να κάνουν με τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ. «Υπάρχουν γραμμές μεγάλου συνωστισμού και έτσι πολλοί φοιτητές και νέοι αναζητούν σπίτια τα οποία να είναι κοντά το Μετρό. Πολλοί επίσης θέλουν να αποφύγουν τη χρήση ΙΧ καθώς υπάρχει ζήτημα και με τις θέσεις στάθμευσης, ιδίως στο κέντρο της πόλης. Αντίστοιχα, ζητούμενο και για την αγορά ακινήτου είναι να βρίσκεται κοντά σε στάση του Μετρό. Αυτό όπως ήταν αναμενόμενο, προκάλεσε μία σημαντική αύξηση τιμών στα περιζήτητα πλέον ακίνητα. Για παράδειγμα, γκαρσονιέρα στα όρια από τη Βούλγαρη μέχρι το Φάληρο, που ενοικιαζόταν έναντι 350 ευρώ πλέον το ζητούμενο μίσθωμα είναι κατ’ ελάχιστο 450 ευρώ. Αντίστοιχα για μία οικογένεια, σπίτι με δύο δωμάτια το ενοίκιο φτάνει πλέον τα 650 ευρώ», περιγράφει. Η ίδια εκτιμά πως η περιοχή του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού όπου είναι ο τερματικός σταθμός, για την ώρα δεν έχει ζήτηση για λόγους ασφαλείας. «Βέβαια, εννοείται πως περιμένουμε να λειτουργήσει το Μετρό και να δούμε εάν θα υπάρξει κάποια μεταβολή στα ενδιαφέροντα των πολιτών».
Εν αναμονή
Για σημαντική αύξηση στις τιμές ενοικίασης και πώλησης των κατοικιών που βρίσκονται κοντά σε στάσεις του Μετρό κάνει λόγω ο μεσίτης Τίμος Ουζουνίδης ο οποίος βέβαια υπογραμμίζει πως αυτό δεν συνοδεύεται πλέον από αντίστοιχη αύξηση της ζήτησης. Ο ίδιος τονίζει πως η πλειοψηφία του κόσμους περιμένει να μπει το Μετρό στην καθημερινότητά του, προτού επενδύσει σε αλλαγές. «Για την ώρα δεν υπάρχει ανταπόκριση των αγοραστών ή ενοικιαστών. Εκτιμώ βέβαια ότι αυτό δεν θα αποτελέσει και λόγο για να αλλάξουν οι περιοχές ενδιαφέροντος. Όσοι μένουν στο κέντρο δεν θα χρησιμοποιούν ιδιαίτερα το Μετρό για να κινηθούν για παράδειγμα στην Καλαμαριά ή στη Νέα Ελβετία και αυτό γιατί πρακτικά ο κόσμος από αυτές τις περιοχές κινείται προς το κέντρο.
Οι πολίτες λειτουργούν για την ώρα σαν να μην συμβαίνει κάποια αλλαγή στη ζωή του. Ίσως υπάρξουν μεταβολές, μελλοντικά και μετακινηθεί η ζήτησε στα δυτικά και στα ανατολικά όταν κι εφόσον θα εξυπηρετούνται αυτές οι περιοχές από το Μετρό», καταλήγει.
*Δημοσιεύθηκε στην ειδική έκδοση της "ΜτΚ" για το Μετρό στις 30.11-01.12.2024
ΣΧΟΛΙΑ