ΠΑΙΔΕΙΑ

Φρένο στους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς - Όλες οι αλλαγές που έρχονται στο «νέο σχολείο» μετά τη ψήφιση του νομοσχεδίου

Σε κλίμα έντονης αντιπαράθεσης ψηφίστηκε το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, για την «αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών» - Τροπολογία του υπουργείου Παιδείας, «πιέζει» τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς

 03/08/2021 09:00

Φρένο στους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς - Όλες οι αλλαγές που έρχονται στο «νέο σχολείο» μετά τη ψήφιση του νομοσχεδίου
(Φ) Σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης έφερε το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το «νέο σχολείο», με βασικό πεδίο αντιπαράθεσης την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής

Έλενα Αποστολίδου

Αξιολόγηση, δεξιότητες και δίχρονη προσχολική αγωγή

Το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στη Βουλή με 158 υπέρ και 133 κατά, μετά από ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής που είχαν ζητήσει ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ, περιλαμβάνει αλλαγές που αφορούν την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης και δομών εκπαίδευσης, την αυτονομία των σχολικών μονάδων, ενώ περιλαμβάνει και ρυθμίσεις για την εκκλησιαστική εκπαίδευση. Για πρώτη φορά ορίζονται μέντορες (παιδαγωγοί σύμβουλοι) σε όλες τις σχολικές μονάδες, μετά από εισήγηση του διευθυντή. Από τη νέα σχολική χρονιά, εισάγονται τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, οι δεξιότητες στα σχολεία, με νέες θεματικές ενότητες, όπως Ρομποτική, Επιχειρηματικότητα και Σεβασμός στο Περιβάλλον, ενώ ορίζεται υποχρεωτική η δίχρονη προσχολική αγωγή και το νηπιαγωγείο από τα 4 έτη.

Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, γίνεται μέσα από «την αποκέντρωση του συστήματος, καθώς μεταφέρουμε αρμοδιότητες στα σχολεία, στους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές». Για την αξιολόγηση «λέμε ‘ναι’ στην αξιολόγηση, στις δυνατότητες ανέλιξης, στη ποικιλομορφία. ‘Ναι’ στο να επιβραβεύεται η προσπάθεια και ο καλύτερος και ο αξιότερος να πάει πιο μπροστά». Ως προς τις δομές υποστήριξης δήλωσε πως «αυξάνουμε τους συμβούλους και τους φέρνουμε πιο κοντά στα σχολεία μας. Παράλληλα, εξορθολογίζουμε το μηχανισμό επιλογής των στελεχών τόσο ως προς τα κριτήρια όσο και ως προς τη διαδικασία, ενώ προβλέπουμε και τη μη συμμετοχή αιρετών στα συμβούλια επιλογής για πρώτη φορά».

Υψηλοί τόνοι και προσωπικές επιθέσεις

Σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης έφερε το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το «νέο σχολείο», με βασικό πεδίο αντιπαράθεσης την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ). Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, απαντώντας στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης μίλησε για τις «λίγες περιπτώσεις παιδιών που έγραψαν καλά και δεν έπιασαν την ΕΒΕ. Όπως είπε, «υπήρχαν λίγες τέτοιες περιπτώσεις παιδιών και είχαμε αντίστοιχα ζητήματα και στην Αρχιτεκτονική, όπου παιδιά έγραψαν καλά, αλλά δεν έπιασαν την ΕΒΕ στο ειδικό μάθημα το οποίο είχε θέσει το Πανεπιστήμιο ως μάθημα προτεραιότητας. Υπήρχαν πράγματι περιπτώσεις παιδιών όπου για παράδειγμα, στο σχέδιο δεν έπιασαν το 14, έγραψαν λίγο πιο κάτω, παρότι είχαν γράψει καλά στα υπόλοιπα μαθήματα».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ Αλέξης Τσίπρας, έκανε λόγο για βίαιες αλλαγές του υπουργείου Παιδείας και τις σοβαρές επιπτώσεις στους φετινούς υποψηφίους. «Αποκλείετε αυτά τα παιδιά από την ανώτατη εκπαίδευση και μάλιστα, αλλάζοντας το σύστημα εισαγωγής σε μια χρονιά που, κατά γενική ομολογία, ήταν η πιο δύσκολη για κάθε μαθητή και μαθήτρια που έχει δώσει πανελλαδικές εξετάσεις. Για πρώτη φορά αλλάζετε τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τόσο πρόχειρα και τόσο γρήγορα και εφαρμόζετε αμέσως αυτή την αλλαγή λες και κάτι θέλετε. Ή να εκδικηθείτε κάποιον ή να εξυπηρετήσετε κάποια συμφέροντα», ανέφερε απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό. .

«Λαμβάνετε μέτρα διοικητικά μέσα στην πανδημία, έρχεστε και βάζετε έναν κόφτη με μία διοικητική ματιά, αλλά δεν κάνετε τίποτα για να ανέβει το επίπεδο της εκπαίδευσης και να σταματήσουν να γράφουν τέτοιους βαθμούς», ανέφερε από την πλευρά της, η Πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ Φώφη Γεννηματά.

Τροπολογία για την είσοδο των εκπαιδευτικών

Με τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας, η κυβέρνηση δεν ορίζει ως υποχρεωτικό τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών, αλλά δείχνει αποφασισμένη να εξάντληση την πίεση απέναντί τους, προκειμένου να πειστούν οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί να προχωρήσουν στον εμβολιασμό τους, το επόμενο διάστημα και πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Η τροπολογία, ορίζει την απαγόρευση της εισόδου στους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς στα σχολεία, εάν δεν προσκομίσουν το πιστοποιητικό εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικού τεστ κορονοϊού. Διαφορετικά, όπως ορίζεται στο άρθρο της τροπολογίας, θα επιβάλλεται με απόφαση του διευθυντή, «διοικητικό μέτρο της αναστολή καθηκόντων για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Κατά το χρόνο αναστολής καθηκόντων, ο οποίος δε λογίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, δεν θα καταβάλλονται οι αποδοχές».

Το στοίχημα της νέας εκπαιδευτικής χρονιάς είναι δύσκολο για την κυβέρνηση, που γνωρίζει ότι η εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να υλοποιηθεί δια ζώσης, με γονείς και εκπαιδευτικούς να πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση. Το σενάριο για υποχρεωτικό εμβολιασμό στους εκπαιδευτικούς μπορεί να μην επιβεβαιώνεται επί του παρόντος, αλλά παραμένει ισχυρά πιθανό να υλοποιηθεί το επόμενο διάστημα. Όλα θα κριθούν από τα δεδομένα που θα προκύψουν στα στοιχεία των εκπαιδευτικών που έχουν εμβολιαστεί, που στην παρούσα φάση είναι άνω του 70%, όπως δήλωσε και από το βήμα της Βουλής ο πρωθυπουργός, αλλά θα πρέπει να αυξηθεί σημαντικά το επόμενο διάστημα. Όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, «πρέπει να πείσουμε τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς μας να σπεύσουν να κάνουν το βήμα να εμβολιαστούν. Μας απασχόλησε το ενδεχόμενο του υποχρεωτικού εμβολιασμού των εκπαιδευτικών. Αποφάσισα όμως ότι αυτή δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση. 'Άνω του 70% έχει εμβολιαστεί. Σημαντικός αριθμός δεν έχει κάνει αυτή την κίνηση. Γνωρίζουμε ότι η πανδημία, το 4ο κύμα αφορά πρώτα και πάνω από όλα τους ανεμβολίαστους συμπολίτες μας».

*Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" 1.08.2021

Αξιολόγηση, δεξιότητες και δίχρονη προσχολική αγωγή

Το νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στη Βουλή με 158 υπέρ και 133 κατά, μετά από ονομαστική ψηφοφορία επί της αρχής που είχαν ζητήσει ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ, περιλαμβάνει αλλαγές που αφορούν την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, την αξιολόγηση στελεχών εκπαίδευσης και δομών εκπαίδευσης, την αυτονομία των σχολικών μονάδων, ενώ περιλαμβάνει και ρυθμίσεις για την εκκλησιαστική εκπαίδευση. Για πρώτη φορά ορίζονται μέντορες (παιδαγωγοί σύμβουλοι) σε όλες τις σχολικές μονάδες, μετά από εισήγηση του διευθυντή. Από τη νέα σχολική χρονιά, εισάγονται τα αγγλικά στο νηπιαγωγείο, οι δεξιότητες στα σχολεία, με νέες θεματικές ενότητες, όπως Ρομποτική, Επιχειρηματικότητα και Σεβασμός στο Περιβάλλον, ενώ ορίζεται υποχρεωτική η δίχρονη προσχολική αγωγή και το νηπιαγωγείο από τα 4 έτη.

Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η ενίσχυση της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, γίνεται μέσα από «την αποκέντρωση του συστήματος, καθώς μεταφέρουμε αρμοδιότητες στα σχολεία, στους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές». Για την αξιολόγηση «λέμε ‘ναι’ στην αξιολόγηση, στις δυνατότητες ανέλιξης, στη ποικιλομορφία. ‘Ναι’ στο να επιβραβεύεται η προσπάθεια και ο καλύτερος και ο αξιότερος να πάει πιο μπροστά». Ως προς τις δομές υποστήριξης δήλωσε πως «αυξάνουμε τους συμβούλους και τους φέρνουμε πιο κοντά στα σχολεία μας. Παράλληλα, εξορθολογίζουμε το μηχανισμό επιλογής των στελεχών τόσο ως προς τα κριτήρια όσο και ως προς τη διαδικασία, ενώ προβλέπουμε και τη μη συμμετοχή αιρετών στα συμβούλια επιλογής για πρώτη φορά».

Υψηλοί τόνοι και προσωπικές επιθέσεις

Σφοδρή αντιπαράθεση μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης έφερε το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για το «νέο σχολείο», με βασικό πεδίο αντιπαράθεσης την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ). Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, απαντώντας στον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης μίλησε για τις «λίγες περιπτώσεις παιδιών που έγραψαν καλά και δεν έπιασαν την ΕΒΕ. Όπως είπε, «υπήρχαν λίγες τέτοιες περιπτώσεις παιδιών και είχαμε αντίστοιχα ζητήματα και στην Αρχιτεκτονική, όπου παιδιά έγραψαν καλά, αλλά δεν έπιασαν την ΕΒΕ στο ειδικό μάθημα το οποίο είχε θέσει το Πανεπιστήμιο ως μάθημα προτεραιότητας. Υπήρχαν πράγματι περιπτώσεις παιδιών όπου για παράδειγμα, στο σχέδιο δεν έπιασαν το 14, έγραψαν λίγο πιο κάτω, παρότι είχαν γράψει καλά στα υπόλοιπα μαθήματα».

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ Αλέξης Τσίπρας, έκανε λόγο για βίαιες αλλαγές του υπουργείου Παιδείας και τις σοβαρές επιπτώσεις στους φετινούς υποψηφίους. «Αποκλείετε αυτά τα παιδιά από την ανώτατη εκπαίδευση και μάλιστα, αλλάζοντας το σύστημα εισαγωγής σε μια χρονιά που, κατά γενική ομολογία, ήταν η πιο δύσκολη για κάθε μαθητή και μαθήτρια που έχει δώσει πανελλαδικές εξετάσεις. Για πρώτη φορά αλλάζετε τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση τόσο πρόχειρα και τόσο γρήγορα και εφαρμόζετε αμέσως αυτή την αλλαγή λες και κάτι θέλετε. Ή να εκδικηθείτε κάποιον ή να εξυπηρετήσετε κάποια συμφέροντα», ανέφερε απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό. .

«Λαμβάνετε μέτρα διοικητικά μέσα στην πανδημία, έρχεστε και βάζετε έναν κόφτη με μία διοικητική ματιά, αλλά δεν κάνετε τίποτα για να ανέβει το επίπεδο της εκπαίδευσης και να σταματήσουν να γράφουν τέτοιους βαθμούς», ανέφερε από την πλευρά της, η Πρόεδρος του ΚΙΝΑΛ Φώφη Γεννηματά.

Τροπολογία για την είσοδο των εκπαιδευτικών

Με τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο Παιδείας, η κυβέρνηση δεν ορίζει ως υποχρεωτικό τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών, αλλά δείχνει αποφασισμένη να εξάντληση την πίεση απέναντί τους, προκειμένου να πειστούν οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί να προχωρήσουν στον εμβολιασμό τους, το επόμενο διάστημα και πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Η τροπολογία, ορίζει την απαγόρευση της εισόδου στους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς στα σχολεία, εάν δεν προσκομίσουν το πιστοποιητικό εμβολιασμού, νόσησης ή αρνητικού τεστ κορονοϊού. Διαφορετικά, όπως ορίζεται στο άρθρο της τροπολογίας, θα επιβάλλεται με απόφαση του διευθυντή, «διοικητικό μέτρο της αναστολή καθηκόντων για επιτακτικούς λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας. Κατά το χρόνο αναστολής καθηκόντων, ο οποίος δε λογίζεται ως χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, δεν θα καταβάλλονται οι αποδοχές».

Το στοίχημα της νέας εκπαιδευτικής χρονιάς είναι δύσκολο για την κυβέρνηση, που γνωρίζει ότι η εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να υλοποιηθεί δια ζώσης, με γονείς και εκπαιδευτικούς να πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση. Το σενάριο για υποχρεωτικό εμβολιασμό στους εκπαιδευτικούς μπορεί να μην επιβεβαιώνεται επί του παρόντος, αλλά παραμένει ισχυρά πιθανό να υλοποιηθεί το επόμενο διάστημα. Όλα θα κριθούν από τα δεδομένα που θα προκύψουν στα στοιχεία των εκπαιδευτικών που έχουν εμβολιαστεί, που στην παρούσα φάση είναι άνω του 70%, όπως δήλωσε και από το βήμα της Βουλής ο πρωθυπουργός, αλλά θα πρέπει να αυξηθεί σημαντικά το επόμενο διάστημα. Όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, «πρέπει να πείσουμε τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς μας να σπεύσουν να κάνουν το βήμα να εμβολιαστούν. Μας απασχόλησε το ενδεχόμενο του υποχρεωτικού εμβολιασμού των εκπαιδευτικών. Αποφάσισα όμως ότι αυτή δεν θα ήταν η ενδεδειγμένη λύση. 'Άνω του 70% έχει εμβολιαστεί. Σημαντικός αριθμός δεν έχει κάνει αυτή την κίνηση. Γνωρίζουμε ότι η πανδημία, το 4ο κύμα αφορά πρώτα και πάνω από όλα τους ανεμβολίαστους συμπολίτες μας».

*Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" 1.08.2021

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία