ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

«Φτωχοί συγγενείς» της Αθήνας τα «φτηνά» 5άστερα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης

Τα ξενοδοχεία της Αθήνας «πουλάνε» ως και 120% ακριβότερα τη διανυκτέρευση - Πληρότητες και προσδοκίες

 19/06/2024 07:00

«Φτωχοί συγγενείς» της Αθήνας τα «φτηνά» 5άστερα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης

Άννη Καρολίδου

Η φτήνια τρώει τις «επενδύσεις», στην περίπτωση των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης καθώς ακόμη και τα ξενοδοχεία πολυτελείας, της κατηγορίας των 5 αστέρων, ενοικιάζουν τη διανυκτέρευση, στο δίκλινο, κάτω από τη μισή τιμή, απ’ ότι τα ξενοδοχεία της αντίστοιχης κατηγορίας στην Αθήνα. Οι τιμές στα 5άστερα των Αθηνών είναι ως και κατά 120% υψηλότερες, απ’ ότι στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, που θέλει να θεωρείται τουριστικός προορισμός με υψηλά στάνταρτς.

Είναι γνωστό ότι υπάρχει μεγάλη απόσταση στις τιμές των ξενοδοχείων, μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης ή, σωστότερα, μεταξύ Αθήνας και των top τουριστικών προορισμών και, της υπόλοιπης Ελλάδας, δηλαδή της Θεσσαλονίκης και της Περιφέρειας. Όμως, όπως πληροφορείται το makthes.gr αυτό το άνοιγμα της ψαλίδας, αντί να μικραίνει, μεγαλώνει, σύμφωνα και με τα εσωτερικά στατιστικά στοιχεία του κλάδου για το Α’ πεντάμηνο του 2024.

Η φθήνια "τρώει" τις επενδύσεις

Η διαφορά στις τιμές δε, δεν αφορά μόνο τα ξενοδοχεία 5 αστέρων, αλλά περίπου αναλογικά καταγράφεται στα ξενοδοχεία και των υπολοίπων κατηγοριών, με την Αθήνα να «πουλάει» σε υπερδιπλάσεις τιμές το δωμάτιο, απ΄ότι η Θεσσαλονίκη. Και φυσικά, επόμενο είναι η «φθήνια να τρώει τις επενδύσεις», αφού το κόστος κατασκευής και λειτουργίας ενός ξενοδοχείου πολυτελείας στη Θεσσαλονίκη, πλησιάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό, ενός 5άστερου Αθηναϊκού ξενοδοχείου.

Εν’ τούτοις, υπάρχουν σημαντικές, μεγάλες εταιρείες, που συνεχίζουν να επενδύουν στον κλάδο Φιλοξενίας, στη Θεσσαλονίκη, προσδοκώντας μάλλον ότι κάποια στιγμή θα ανοίξει και αυτή η αγορά, στα «φουσκωμένα» πορτοφόλια των Αμερικανών, των Κινέζων και των άλλων Ασιατών, των πλουσιότερων Δυτικοευρωπαίων αλλά και των Αράβων. Γιατί, είναι καλοί πελάτες οι Βαλκάνιοι και οι Τούρκοι όπως και κάποιοι Ανατολικοευρωπαίοι, αλλά δεν πληρώνουν όσα οι Αμερικανοί, οι Σαουδάραβες και οι πλούσιοι Ανατολικο-Ασιάτες, που επιλέγουν την Αθήνα και τα πιο τουριστικά από τα ελληνικά νησιά.

"Παλεύουν" για τις περυσινές πληρότητες

Τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, παλεύουν μήνα με το μήνα, να πιάσουν τις πληρότητες της περυσινής χρονιάς, κάτι που στο πεντάμηνο του 2024 το έχουν καταφέρει. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της EΞΘ, Ανδρέα Μανδρίνο, οι πληρότητες στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, από 1/1/2024 έως 31/5/2024, διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στο 63% , δηλαδή στα περυσινά επίπεδα, με τις κρατήσεις μέσα στη διάρκεια του καλοκαιριού να «υπόσχονται» αύξηση στο 70%. ΄

Όπως κάθε χρόνο, το Σεπτέμβριο, λόγω Διεθνούς Έκθεσης και μετατόπισης του βάρους της πολιτικής ατζέντας στη Θεσσαλονίκη, οι μέσες μηνιαίες πληρότητες αναμένεται να ξεπεράσουν το 80%, ποσοστό που θα είναι πολύ υψηλότερο για τα Σαββατοκύριακα. Φέτος μάλιστα, μετά τη δυσαρέσκεια που εισέπραξαν τα μεγαλύτερα κόμματα στις Ευρωεκλογές, η Θεσσαλονίκη, πριν και κατά τη διάρκεια της ΔΕΘ, αναμένεται να γεμίσει από το πολιτικό προσωπικό των κομμάτων, όπως και από πολλούς Γερμανούς επισκέπτες, αφού τιμώμενη χώρα της 88ης ΔΕΘ είναι η Γερμανία.

thessaloniki-touristes.jpg


Και ως σήμερα ( στο 5μηνο του 2024) τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης καταφέρνουν να έχουν τις περυσινές πληρότητες, με αυτό το 63%, έχοντας και μία μικρή αύξηση στις εισπράξεις τους, που κατά μέσο όρο, διαμορφώνεται στο 7%. Μία τέτοια αύξηση, δεν μπορείς να την πεις και επιτυχία, ειδικά με τα κόστη που έχουν να διαχειριστούν τα ξενοδοχεία στις κατηγορίες 4 και 5.

Τι χρειάζεται η τουριστική Θεσσαλονίκη

Η Θεσσαλονίκη, πρέπει να γίνει προορισμός και προς αυτή την κατεύθυνση απαιτείται συντονισμένη ενεργοποίηση πολλών φορέων και στρατηγική δράση από τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης. Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται διεθνείς , δημοφιλείς, διοργανώσεις. Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται πολύ περισσότερες διεθνείς αεροπορικές συνδέσεις καθώς το ‘Μακεδονία’ διαθέτει πλέον τις απαιτούμενες υποδομές. Η Θεσσαλονίκη, χρειάζεται δίκτυο Μετρό που θα συνδέει το Αεροδρόμιο με το κέντρο της πόλης.

Τώρα, η πόλη. περιμένει πως και πως, Αμερικανούς που θα αποφασίσουν να έρθουν για 2-3 μέρες, από Κωνσταντινούπολη ή από Αθήνα, ελπίζοντας ότι θα τραβήξει περισσότερους Δυτικοευρωπαίους και πολίτες άλλων κρατών, με μεγαλύτερη οικονομική επιφάνεια. Υπάρχουν βεβαίως αρκετοί Τούρκοι και Βαλκάνιοι, διατεθειμένοι να ξοδέψουν αρκετά κατά την παραμονή τους στην πόλη, αλλά αυτοί δεν αποτελούν τον κανόνα. Όσο για τους Ισραηλινούς, που αγαπάνε Θεσσαλονίκη, ο πόλεμος με τη Χαμάς, επιδρά αρνητικά στα ταξίδια για τουρισμό. Εν κατακλείδι….σε ό,τι αφορά στις τιμές, «πες μου ποιος είναι ο πελάτης σου, για να σου πω τι θα χρεώσεις».

Όσο η πόλη συνεχίζει τουριστικά να κάνει χαμηλές πτήσεις, τόσο και τα έσοδα των ξενοδοχείων θα υπολείπονται δραματικά από τα έσοδα των αντίστοιχης κατηγορίας, ξενοδοχείων της Αθήνας. Γεγονός είναι, ότι η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή, σε αποστάσεις έως 2 ωρών από την πόλη, έχουν σημαντική δυναμική τουριστικής ανάπτυξης, η οποία ελπίζεται ότι θα απελευθερωθεί στα επόμενα 5-10 χρόνια. Ως τότε, οι ξενοδόχοι θα συνεχίσουν «να το παλεύουν», με αυξήσεις που θα μπορεί να σηκώσει η αγορά στην οποία απευθύνεται η Θεσσαλονίκη.

Η φτήνια τρώει τις «επενδύσεις», στην περίπτωση των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης καθώς ακόμη και τα ξενοδοχεία πολυτελείας, της κατηγορίας των 5 αστέρων, ενοικιάζουν τη διανυκτέρευση, στο δίκλινο, κάτω από τη μισή τιμή, απ’ ότι τα ξενοδοχεία της αντίστοιχης κατηγορίας στην Αθήνα. Οι τιμές στα 5άστερα των Αθηνών είναι ως και κατά 120% υψηλότερες, απ’ ότι στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, που θέλει να θεωρείται τουριστικός προορισμός με υψηλά στάνταρτς.

Είναι γνωστό ότι υπάρχει μεγάλη απόσταση στις τιμές των ξενοδοχείων, μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης ή, σωστότερα, μεταξύ Αθήνας και των top τουριστικών προορισμών και, της υπόλοιπης Ελλάδας, δηλαδή της Θεσσαλονίκης και της Περιφέρειας. Όμως, όπως πληροφορείται το makthes.gr αυτό το άνοιγμα της ψαλίδας, αντί να μικραίνει, μεγαλώνει, σύμφωνα και με τα εσωτερικά στατιστικά στοιχεία του κλάδου για το Α’ πεντάμηνο του 2024.

Η φθήνια "τρώει" τις επενδύσεις

Η διαφορά στις τιμές δε, δεν αφορά μόνο τα ξενοδοχεία 5 αστέρων, αλλά περίπου αναλογικά καταγράφεται στα ξενοδοχεία και των υπολοίπων κατηγοριών, με την Αθήνα να «πουλάει» σε υπερδιπλάσεις τιμές το δωμάτιο, απ΄ότι η Θεσσαλονίκη. Και φυσικά, επόμενο είναι η «φθήνια να τρώει τις επενδύσεις», αφού το κόστος κατασκευής και λειτουργίας ενός ξενοδοχείου πολυτελείας στη Θεσσαλονίκη, πλησιάζει σε πολύ μεγάλο βαθμό, ενός 5άστερου Αθηναϊκού ξενοδοχείου.

Εν’ τούτοις, υπάρχουν σημαντικές, μεγάλες εταιρείες, που συνεχίζουν να επενδύουν στον κλάδο Φιλοξενίας, στη Θεσσαλονίκη, προσδοκώντας μάλλον ότι κάποια στιγμή θα ανοίξει και αυτή η αγορά, στα «φουσκωμένα» πορτοφόλια των Αμερικανών, των Κινέζων και των άλλων Ασιατών, των πλουσιότερων Δυτικοευρωπαίων αλλά και των Αράβων. Γιατί, είναι καλοί πελάτες οι Βαλκάνιοι και οι Τούρκοι όπως και κάποιοι Ανατολικοευρωπαίοι, αλλά δεν πληρώνουν όσα οι Αμερικανοί, οι Σαουδάραβες και οι πλούσιοι Ανατολικο-Ασιάτες, που επιλέγουν την Αθήνα και τα πιο τουριστικά από τα ελληνικά νησιά.

"Παλεύουν" για τις περυσινές πληρότητες

Τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, παλεύουν μήνα με το μήνα, να πιάσουν τις πληρότητες της περυσινής χρονιάς, κάτι που στο πεντάμηνο του 2024 το έχουν καταφέρει. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της EΞΘ, Ανδρέα Μανδρίνο, οι πληρότητες στα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, από 1/1/2024 έως 31/5/2024, διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στο 63% , δηλαδή στα περυσινά επίπεδα, με τις κρατήσεις μέσα στη διάρκεια του καλοκαιριού να «υπόσχονται» αύξηση στο 70%. ΄

Όπως κάθε χρόνο, το Σεπτέμβριο, λόγω Διεθνούς Έκθεσης και μετατόπισης του βάρους της πολιτικής ατζέντας στη Θεσσαλονίκη, οι μέσες μηνιαίες πληρότητες αναμένεται να ξεπεράσουν το 80%, ποσοστό που θα είναι πολύ υψηλότερο για τα Σαββατοκύριακα. Φέτος μάλιστα, μετά τη δυσαρέσκεια που εισέπραξαν τα μεγαλύτερα κόμματα στις Ευρωεκλογές, η Θεσσαλονίκη, πριν και κατά τη διάρκεια της ΔΕΘ, αναμένεται να γεμίσει από το πολιτικό προσωπικό των κομμάτων, όπως και από πολλούς Γερμανούς επισκέπτες, αφού τιμώμενη χώρα της 88ης ΔΕΘ είναι η Γερμανία.

thessaloniki-touristes.jpg


Και ως σήμερα ( στο 5μηνο του 2024) τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης καταφέρνουν να έχουν τις περυσινές πληρότητες, με αυτό το 63%, έχοντας και μία μικρή αύξηση στις εισπράξεις τους, που κατά μέσο όρο, διαμορφώνεται στο 7%. Μία τέτοια αύξηση, δεν μπορείς να την πεις και επιτυχία, ειδικά με τα κόστη που έχουν να διαχειριστούν τα ξενοδοχεία στις κατηγορίες 4 και 5.

Τι χρειάζεται η τουριστική Θεσσαλονίκη

Η Θεσσαλονίκη, πρέπει να γίνει προορισμός και προς αυτή την κατεύθυνση απαιτείται συντονισμένη ενεργοποίηση πολλών φορέων και στρατηγική δράση από τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης. Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται διεθνείς , δημοφιλείς, διοργανώσεις. Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται πολύ περισσότερες διεθνείς αεροπορικές συνδέσεις καθώς το ‘Μακεδονία’ διαθέτει πλέον τις απαιτούμενες υποδομές. Η Θεσσαλονίκη, χρειάζεται δίκτυο Μετρό που θα συνδέει το Αεροδρόμιο με το κέντρο της πόλης.

Τώρα, η πόλη. περιμένει πως και πως, Αμερικανούς που θα αποφασίσουν να έρθουν για 2-3 μέρες, από Κωνσταντινούπολη ή από Αθήνα, ελπίζοντας ότι θα τραβήξει περισσότερους Δυτικοευρωπαίους και πολίτες άλλων κρατών, με μεγαλύτερη οικονομική επιφάνεια. Υπάρχουν βεβαίως αρκετοί Τούρκοι και Βαλκάνιοι, διατεθειμένοι να ξοδέψουν αρκετά κατά την παραμονή τους στην πόλη, αλλά αυτοί δεν αποτελούν τον κανόνα. Όσο για τους Ισραηλινούς, που αγαπάνε Θεσσαλονίκη, ο πόλεμος με τη Χαμάς, επιδρά αρνητικά στα ταξίδια για τουρισμό. Εν κατακλείδι….σε ό,τι αφορά στις τιμές, «πες μου ποιος είναι ο πελάτης σου, για να σου πω τι θα χρεώσεις».

Όσο η πόλη συνεχίζει τουριστικά να κάνει χαμηλές πτήσεις, τόσο και τα έσοδα των ξενοδοχείων θα υπολείπονται δραματικά από τα έσοδα των αντίστοιχης κατηγορίας, ξενοδοχείων της Αθήνας. Γεγονός είναι, ότι η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή, σε αποστάσεις έως 2 ωρών από την πόλη, έχουν σημαντική δυναμική τουριστικής ανάπτυξης, η οποία ελπίζεται ότι θα απελευθερωθεί στα επόμενα 5-10 χρόνια. Ως τότε, οι ξενοδόχοι θα συνεχίσουν «να το παλεύουν», με αυξήσεις που θα μπορεί να σηκώσει η αγορά στην οποία απευθύνεται η Θεσσαλονίκη.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία