ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γ.Γ. Τουρισμού: Η μοναδική Θεσσαλονίκη, οι ασιατικές αγορές και τα 511 εκατ. για τον τουρισμό

Ο Μύρων Φλουρής για τον βιώσιμο τουρισμό υψηλής αξίας

 09/02/2024 12:02

Γ.Γ. Τουρισμού: Η μοναδική Θεσσαλονίκη, οι ασιατικές αγορές και τα 511 εκατ. για τον τουρισμό

Άννη Καρολίδου

“Η Θεσσαλονίκη είναι ξεχωριστή, είναι ένα μοναδικό ιστορικό κέντρο στη Μεσόγειο και τουριστικό προϊόν υψηλού επιπέδου. Στον υπουργείο Τουρισμού λέμε ‘Ναι’ στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας αλλά με όρους και κυρίως, με διάχυση των ωφελημάτων, μέσα από τον εναλλακτικό τουρισμο, στην Περιφέρεια. Η Θεσσαλονίκη έχει όλα τα assets για να γίνει Κέντρο Τουριστικής Ανάπτυξης, όχι μόνο για τη Βόρειο Ελλάδα, αλλά για τα Βαλκάνια”

Τα παραπάνω τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Μύρων Φλουρής σε συνάντηση με δημοσιογράφους τονίζοντας ότι η έμφαση από την ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού, δίνεται στην τουριστική ανάπτυξη σε όλη τη χώρα, μέσω των στενών συνεργασιών με την αυτοδιοίκηση και τις τοπικές ομάδες ενεργών πολιτών.

“Προσπαθούμε να ανοίξουμε νέες τουριστικές αγορές για τη χώρα μας, κοιτάμε και την Ασία. Θέλουμε τουρίστες υψηλότερου εισοδήματος, έναν τουρισμό “απλωμένο” χωρικά και χρονικά και , βιώσιμο, που δεν θα επιβαρύνει αλλά θα ωφελεί τις τοπικές κοινωνίες”, είπε ο κ. Φλουρής, δίνοντας το στίγμα της πολιτικής του Υπουργείου Τουρισμού.

“Το 2024 δείχνει πως θα είναι μία ακόμη πολύ χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, και ποσοτικά και ποιοτικά, Όσο για την κρουαζιέρα έχω να πω ότι είναι σαν το νερό, που μπορεί να σε ποτίσει αλλά και να σε πνίξει, αν δεν γίνει προσεκτική διαχείριση. Κρουαζιέρα με όρια, με διάχυση των τουριστών κρουαζιέρας μέσω της ανάπτυξης των εναλλακτικών μορφών τουρισμού”, πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο κ. Φλουρής.

Βιώσιμος και υψηλής αξίας τουρισμός

Η πολιτική του Υπουργείου Τουρισμού βασίζεται σε τρεις πυλώνες, που θεσμικά “πατάνε” στον πρόσφατο νόμο 5061/2023 και οι οποίοι αφορούν: Διακυβέρνηση- Governance, Βιωσιμότητα και Επιμήκυνση της Τουριστικής Περιόδου.

  • Διακυβέρνηση: Ανάπτυξη σε όλη τη χώρα, μέσω συνεργασιών με Περιφέρειες και Δήμους. Συνεργασία των Περιφερειών μέσω του νέου Συμβουλίου Περιφερειών.
  • Βιωσιμότητα: Πέραν της περιβαλλοντικής προστασίας και ανθεκτικότητα των τουριστικών περιοχών, της κοινωνίας των ντόπιων πληθυσμών. Η οικονομική και κοινωνική βιωσιμότητα είναι πολύ σημαντικά για την Ελλάδα, όπου το 20% του ΑΕΠ βασίζεται στον τουρισμό.

“Θέλουμε τουρισμό με σημαντική προστιθέμενη αξία για τη χώρα μας”, τόνισε ο κ. Φλουρής

  • Εργαλεία Χρηματοδότησης- RRF: Για τον Τουρισμό εξασφαλίστηκαν 511 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης και ήδη τρέχουν πολλά προγράμματα.

Χρηματοδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης

Πιο συγκεκριμένα: Πόροι 139 εκατ. διατίθενται για τον εκσυγχρονισμό μαρινών. Ήδη έχουν κατατεθεί 41 φάκελο. Άλλο πρόγραμμα, 20 εκατ. ευρώ, θα προκηρυχθεί για υπο κατασκευή μαρίνες.

Υπάρχει ανοικτή πρόσκληση, που κυρίως αφορά Δήμους, για την τοποθέτηση sea tracks στις παραλίες, για την πρόσβαση ΑμεΑ. Προϋπολογισμός προγράμματος 17 εκατ ευρω

Επίσης, δημοπρατήθηκε η μελέτη για μία Πλατφόρμα που θα αναρτηθεί στο διαδίκτυο, με όλες τις επιχειρήσεις Αγροδιατροφής, ενώ θα γίνουν και δύο Παρατηρητήρια, ένα για τον Βιώσιμο Τουρισμό και ένα ακόμη, για τον Βιώσιμο Θαλάσσιο Τουρισμό.

Το Υπουργείο Τουρισμού θέλει να δώσει εργαλεία στις κατά τόπους κοινωνίες, μέσα από Περιφέρειες και Δήμους, να οργανωθούν τουριστικά. Έτσι, έγινε διαγωνισμός για την επιλογή των Εταιρειών που θα παρέχουν Υπηρεσίες στους Φορείς Προώθησης και Μάρκετινγκ Τουριστικών Προορισμών ( DMΜO’s ή Destination Marketing Organization), ώστε να αναδιοργανωθούν.

Οι “μικροί ΕΟΤ” της Περιφέρειας

Προς το Πάσχα θα δημοσιευτεί πρόσκληση , που θα απευθύνεται σε Περιφέρειες και Δήμους, με σκοπό να δημιουργήσουν Αναπτυξιακές Εταιρείες ( όσοι δεν έχουν), με την ελπίδα ότι θα προχωρήσουν και σε συνέργιες. Αυτές τις Αναπτυξιακές, που δεν θα ασχολούνται αποκλειστικά με τον Τουρισμό, ο κ. Φλουρής ονόμασε “μικρούς ΕΟΤ”.

Τέλος, έγινε αναφορά και στον ανοικτή πρόσκληση για το έργο των 53 εκατ. ευρώ (καταληκτική ημερομηνία 31/3/204) για τον εκσυγχρονισμό των εξοπλισμών χιονοδρομικών κέντρων.

Ο κ. Φλουρής τόνισε ότι η Ελλάδα, τουριστικά, αναπτύσσεται και σε λιγότερο προβεβλημένους προορισμούς, όπως μικρότερα νησιά και περιοχές ορεινές, ενώ πλέον οι ξένοι, βλέπουν την χώρα μας και επενδυτικά.


“Η Θεσσαλονίκη είναι ξεχωριστή, είναι ένα μοναδικό ιστορικό κέντρο στη Μεσόγειο και τουριστικό προϊόν υψηλού επιπέδου. Στον υπουργείο Τουρισμού λέμε ‘Ναι’ στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας αλλά με όρους και κυρίως, με διάχυση των ωφελημάτων, μέσα από τον εναλλακτικό τουρισμο, στην Περιφέρεια. Η Θεσσαλονίκη έχει όλα τα assets για να γίνει Κέντρο Τουριστικής Ανάπτυξης, όχι μόνο για τη Βόρειο Ελλάδα, αλλά για τα Βαλκάνια”

Τα παραπάνω τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης, Μύρων Φλουρής σε συνάντηση με δημοσιογράφους τονίζοντας ότι η έμφαση από την ηγεσία του Υπουργείου Τουρισμού, δίνεται στην τουριστική ανάπτυξη σε όλη τη χώρα, μέσω των στενών συνεργασιών με την αυτοδιοίκηση και τις τοπικές ομάδες ενεργών πολιτών.

“Προσπαθούμε να ανοίξουμε νέες τουριστικές αγορές για τη χώρα μας, κοιτάμε και την Ασία. Θέλουμε τουρίστες υψηλότερου εισοδήματος, έναν τουρισμό “απλωμένο” χωρικά και χρονικά και , βιώσιμο, που δεν θα επιβαρύνει αλλά θα ωφελεί τις τοπικές κοινωνίες”, είπε ο κ. Φλουρής, δίνοντας το στίγμα της πολιτικής του Υπουργείου Τουρισμού.

“Το 2024 δείχνει πως θα είναι μία ακόμη πολύ χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, και ποσοτικά και ποιοτικά, Όσο για την κρουαζιέρα έχω να πω ότι είναι σαν το νερό, που μπορεί να σε ποτίσει αλλά και να σε πνίξει, αν δεν γίνει προσεκτική διαχείριση. Κρουαζιέρα με όρια, με διάχυση των τουριστών κρουαζιέρας μέσω της ανάπτυξης των εναλλακτικών μορφών τουρισμού”, πρόσθεσε χαρακτηριστικά ο κ. Φλουρής.

Βιώσιμος και υψηλής αξίας τουρισμός

Η πολιτική του Υπουργείου Τουρισμού βασίζεται σε τρεις πυλώνες, που θεσμικά “πατάνε” στον πρόσφατο νόμο 5061/2023 και οι οποίοι αφορούν: Διακυβέρνηση- Governance, Βιωσιμότητα και Επιμήκυνση της Τουριστικής Περιόδου.

  • Διακυβέρνηση: Ανάπτυξη σε όλη τη χώρα, μέσω συνεργασιών με Περιφέρειες και Δήμους. Συνεργασία των Περιφερειών μέσω του νέου Συμβουλίου Περιφερειών.
  • Βιωσιμότητα: Πέραν της περιβαλλοντικής προστασίας και ανθεκτικότητα των τουριστικών περιοχών, της κοινωνίας των ντόπιων πληθυσμών. Η οικονομική και κοινωνική βιωσιμότητα είναι πολύ σημαντικά για την Ελλάδα, όπου το 20% του ΑΕΠ βασίζεται στον τουρισμό.

“Θέλουμε τουρισμό με σημαντική προστιθέμενη αξία για τη χώρα μας”, τόνισε ο κ. Φλουρής

  • Εργαλεία Χρηματοδότησης- RRF: Για τον Τουρισμό εξασφαλίστηκαν 511 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης και ήδη τρέχουν πολλά προγράμματα.

Χρηματοδοτήσεις από το Ταμείο Ανάκαμψης

Πιο συγκεκριμένα: Πόροι 139 εκατ. διατίθενται για τον εκσυγχρονισμό μαρινών. Ήδη έχουν κατατεθεί 41 φάκελο. Άλλο πρόγραμμα, 20 εκατ. ευρώ, θα προκηρυχθεί για υπο κατασκευή μαρίνες.

Υπάρχει ανοικτή πρόσκληση, που κυρίως αφορά Δήμους, για την τοποθέτηση sea tracks στις παραλίες, για την πρόσβαση ΑμεΑ. Προϋπολογισμός προγράμματος 17 εκατ ευρω

Επίσης, δημοπρατήθηκε η μελέτη για μία Πλατφόρμα που θα αναρτηθεί στο διαδίκτυο, με όλες τις επιχειρήσεις Αγροδιατροφής, ενώ θα γίνουν και δύο Παρατηρητήρια, ένα για τον Βιώσιμο Τουρισμό και ένα ακόμη, για τον Βιώσιμο Θαλάσσιο Τουρισμό.

Το Υπουργείο Τουρισμού θέλει να δώσει εργαλεία στις κατά τόπους κοινωνίες, μέσα από Περιφέρειες και Δήμους, να οργανωθούν τουριστικά. Έτσι, έγινε διαγωνισμός για την επιλογή των Εταιρειών που θα παρέχουν Υπηρεσίες στους Φορείς Προώθησης και Μάρκετινγκ Τουριστικών Προορισμών ( DMΜO’s ή Destination Marketing Organization), ώστε να αναδιοργανωθούν.

Οι “μικροί ΕΟΤ” της Περιφέρειας

Προς το Πάσχα θα δημοσιευτεί πρόσκληση , που θα απευθύνεται σε Περιφέρειες και Δήμους, με σκοπό να δημιουργήσουν Αναπτυξιακές Εταιρείες ( όσοι δεν έχουν), με την ελπίδα ότι θα προχωρήσουν και σε συνέργιες. Αυτές τις Αναπτυξιακές, που δεν θα ασχολούνται αποκλειστικά με τον Τουρισμό, ο κ. Φλουρής ονόμασε “μικρούς ΕΟΤ”.

Τέλος, έγινε αναφορά και στον ανοικτή πρόσκληση για το έργο των 53 εκατ. ευρώ (καταληκτική ημερομηνία 31/3/204) για τον εκσυγχρονισμό των εξοπλισμών χιονοδρομικών κέντρων.

Ο κ. Φλουρής τόνισε ότι η Ελλάδα, τουριστικά, αναπτύσσεται και σε λιγότερο προβεβλημένους προορισμούς, όπως μικρότερα νησιά και περιοχές ορεινές, ενώ πλέον οι ξένοι, βλέπουν την χώρα μας και επενδυτικά.


ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία