Γ. Καραγιάννης: Στη Θεσσαλονίκη είχαν χτιστεί καριέρες πάνω στη στασιμότητα των έργων
17/09/2021 16:58
17/09/2021 16:58
Εκτίμησε ότι μέχρι τα τέλη του έτους θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος για την υπέργεια επέκταση της περιφερειακής οδού (fly over) και το 2022 θα δούμε τα πρώτα εργοτάξια.
Ως προς το μετρό, είπε ότι «το 2023 θα έχουμε και μετρό και αρχαία» και υποστήριξε ότι η πόλη δεν πρέπει να διχάζεται. Απαντώντας στον αρμόδιο αναπληρωτή τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστο Γιαννούλη, που υποστήριξε ότι το μετρό θα μπορούσε να λειτουργεί εν μέσω πανδημίας με 12 από τους 13 σταθμούς και να κατασκευαζόταν αργότερα ο σταθμός Βενιζέλου, ο κ. Καραγιάννης απάντησε ότι «μετρό χωρίς ράγες, συρμούς και δοκιμαστική λειτουργία δεν υπάρχει».
Ο υφυπουργός έκανε γνωστό ότι στο τμήμα Θέρμη -Γαλάτιστα τα πρώτα χιλιόμετρα θα παραδοθούν τον Οκτώβριο και το σύνολο του έργου το 2022, χρονιά που θα ολοκληρωθεί και το λεγόμενο «ορφανό χιλιόμετρο» μεταξύ Μουδανιών και Καλλιθέας.
Όπως είπε ο κ. Καραγιάννης, τις επόμενες μέρες θα προκηρυχτεί η διαδικασία για σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι, ενώ σε 2,5 χρόνια θα ολοκληρωθεί και η οδική σύνδεσή του με την ΠΑΘΕ. Επίσης είπε ότι προχωρά η διαδικασία για το οδικό έργο Θεσσαλονίκη - Έδεσσα, ενώ ο προαστιακός στη δυτική Θεσσαλονίκη μαζί με επέκταση μετρό θα καλύψει την παραθαλάσσια πλευρά της δυτικής πόλης.
Αναφέρθηκε στο μεγάλο «πακέτο» αντιπλημμυρικών έργων που προχωρούν, στη Λαχαναγορά και την Καλαμαριά, αλλά και στις 16 σχολικές μονάδες που θα κατασκευαστούν στην πόλη καθώς και την ανακατασκευή του δικαστικού μεγάρου Θεσσαλονίκης.
Αναφορικά με τον ΟΑΣΘ είπε ότι ενώ το 2019 η πόλη είχε 235 λεωφορεία αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν πάνω από 500 λεωφορεία. «Έχουμε πλάνο για τις υποδομές και τις μεταφορές. Κλείνουμε μια ατζέντα δεκαετιών και βλέπουμε τα έργα να υλοποιούνται και να τελειώνουν» είπε, τονίζοντας ότι χρειάζεται σύμπνοια, γιατί τα έργα σχεδιάζονται με ορίζοντα δεκαετιών και εν τέλει ανήκουν στην κοινωνία, ενώ για την απόφαση του πρωθυπουργού που ακύρωσε την προηγούμενη λύση που είχε δρομολογηθεί επί ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι ανακοίνωσε μια απόφαση που δεν μοιράστηκε ούτε με τη συνείδηση του, χωρίς καμιά προπαρασκευή.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ Αθ. Λιάγκος, επεσήμανε ότι με την ολοκλήρωση της επέκτασης του 6ου προβλήτα, το 2025 τα οφέλη θα διαχυθούν στο σύνολο του οικοσυστήματος της οικονομίας που αναπτύσσεται πέριξ του λιμανιού.
Η προστιθέμενη αξία κατά την φάση της κατασκευής θα είναι 90 εκατ. ευρώ το έτος, καθώς θα δημιουργηθούν 3.000 θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με μελέτη της Delloite θα προκύψουν 3.500 θέσεις εργασίας, άμεσες ή έμμεσες, τα έσοδα που θα προκύψουν την πρώτη τριετία θα είναι άνω των 230 εκατ, ευρώ ετησίως, ενώ σε ορίζοντα δεκαετίας η προστιθέμενη αξία θα φτάσει τα 177 εκατ. ευρώ ετησίως.
Τόνισε ότι η επέκταση του 6ου προβλήτα και ο εκσυγχρονισμός του μηχανολογικού εξοπλισμού θα οδηγήσει σε τριπλασιασμό της δυναμικότητας του λιμανιού και θα το καταστήσει λιμάνι διεθνών προδιαγραφών. Όπως είπε σε δύσκολες συνθήκες, το α’ εξάμηνο του έτους καταγράφηκε αύξηση 8% στα κοντένινερ και 13% στο συμβατικό φορτίο- «φανταστείτε τι θα γίνει όταν έχουμε τις υποδομές και προσελκύουμε εταιρείες». Αναφέρθηκε ακόμη στην κρουζιέρα και την ακτοπλοΐα, καθώς από φέτος η Θεσσαλονίκη είναι λιμάνι αφετηρίας και πύλη εισόδου για το επιβατικό κοινό, το 50% του οποίου ήταν φέτος από τις βαλκανικές χώρες.
Εκτίμησε ότι μέχρι τα τέλη του έτους θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος για την υπέργεια επέκταση της περιφερειακής οδού (fly over) και το 2022 θα δούμε τα πρώτα εργοτάξια.
Ως προς το μετρό, είπε ότι «το 2023 θα έχουμε και μετρό και αρχαία» και υποστήριξε ότι η πόλη δεν πρέπει να διχάζεται. Απαντώντας στον αρμόδιο αναπληρωτή τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστο Γιαννούλη, που υποστήριξε ότι το μετρό θα μπορούσε να λειτουργεί εν μέσω πανδημίας με 12 από τους 13 σταθμούς και να κατασκευαζόταν αργότερα ο σταθμός Βενιζέλου, ο κ. Καραγιάννης απάντησε ότι «μετρό χωρίς ράγες, συρμούς και δοκιμαστική λειτουργία δεν υπάρχει».
Ο υφυπουργός έκανε γνωστό ότι στο τμήμα Θέρμη -Γαλάτιστα τα πρώτα χιλιόμετρα θα παραδοθούν τον Οκτώβριο και το σύνολο του έργου το 2022, χρονιά που θα ολοκληρωθεί και το λεγόμενο «ορφανό χιλιόμετρο» μεταξύ Μουδανιών και Καλλιθέας.
Όπως είπε ο κ. Καραγιάννης, τις επόμενες μέρες θα προκηρυχτεί η διαδικασία για σιδηροδρομική σύνδεση με το λιμάνι, ενώ σε 2,5 χρόνια θα ολοκληρωθεί και η οδική σύνδεσή του με την ΠΑΘΕ. Επίσης είπε ότι προχωρά η διαδικασία για το οδικό έργο Θεσσαλονίκη - Έδεσσα, ενώ ο προαστιακός στη δυτική Θεσσαλονίκη μαζί με επέκταση μετρό θα καλύψει την παραθαλάσσια πλευρά της δυτικής πόλης.
Αναφέρθηκε στο μεγάλο «πακέτο» αντιπλημμυρικών έργων που προχωρούν, στη Λαχαναγορά και την Καλαμαριά, αλλά και στις 16 σχολικές μονάδες που θα κατασκευαστούν στην πόλη καθώς και την ανακατασκευή του δικαστικού μεγάρου Θεσσαλονίκης.
Αναφορικά με τον ΟΑΣΘ είπε ότι ενώ το 2019 η πόλη είχε 235 λεωφορεία αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν πάνω από 500 λεωφορεία. «Έχουμε πλάνο για τις υποδομές και τις μεταφορές. Κλείνουμε μια ατζέντα δεκαετιών και βλέπουμε τα έργα να υλοποιούνται και να τελειώνουν» είπε, τονίζοντας ότι χρειάζεται σύμπνοια, γιατί τα έργα σχεδιάζονται με ορίζοντα δεκαετιών και εν τέλει ανήκουν στην κοινωνία, ενώ για την απόφαση του πρωθυπουργού που ακύρωσε την προηγούμενη λύση που είχε δρομολογηθεί επί ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι ανακοίνωσε μια απόφαση που δεν μοιράστηκε ούτε με τη συνείδηση του, χωρίς καμιά προπαρασκευή.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ Αθ. Λιάγκος, επεσήμανε ότι με την ολοκλήρωση της επέκτασης του 6ου προβλήτα, το 2025 τα οφέλη θα διαχυθούν στο σύνολο του οικοσυστήματος της οικονομίας που αναπτύσσεται πέριξ του λιμανιού.
Η προστιθέμενη αξία κατά την φάση της κατασκευής θα είναι 90 εκατ. ευρώ το έτος, καθώς θα δημιουργηθούν 3.000 θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με μελέτη της Delloite θα προκύψουν 3.500 θέσεις εργασίας, άμεσες ή έμμεσες, τα έσοδα που θα προκύψουν την πρώτη τριετία θα είναι άνω των 230 εκατ, ευρώ ετησίως, ενώ σε ορίζοντα δεκαετίας η προστιθέμενη αξία θα φτάσει τα 177 εκατ. ευρώ ετησίως.
Τόνισε ότι η επέκταση του 6ου προβλήτα και ο εκσυγχρονισμός του μηχανολογικού εξοπλισμού θα οδηγήσει σε τριπλασιασμό της δυναμικότητας του λιμανιού και θα το καταστήσει λιμάνι διεθνών προδιαγραφών. Όπως είπε σε δύσκολες συνθήκες, το α’ εξάμηνο του έτους καταγράφηκε αύξηση 8% στα κοντένινερ και 13% στο συμβατικό φορτίο- «φανταστείτε τι θα γίνει όταν έχουμε τις υποδομές και προσελκύουμε εταιρείες». Αναφέρθηκε ακόμη στην κρουζιέρα και την ακτοπλοΐα, καθώς από φέτος η Θεσσαλονίκη είναι λιμάνι αφετηρίας και πύλη εισόδου για το επιβατικό κοινό, το 50% του οποίου ήταν φέτος από τις βαλκανικές χώρες.
ΣΧΟΛΙΑ