Export Summit -Γ. Κωνσταντόπουλος: Δίαυλος επιχειρηματικότητας Δύσης και Ανατολής η Θεσσαλονίκη
13/06/2019 11:17
13/06/2019 11:17
«Η Θεσσαλονίκη αναζητά τον νέο ρόλο της στη νοτιανατολική Ευρώπη», ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ Γιώργος Κωνσταντόπουλος, στην έναρξη του 7ου Export Summit στη Θεσσαλονίκη, που είναι αφιερωμένο στην ναυτιλία.
Ο κ. Κωνσταντόπουλος ανέπτυξε το σημαντικό ρόλο της ναυτικής επιχειρηματικότητας για την ελληνική οικονομία, την ανάγκη για συνεργασία με τους εξαγωγείς και για τον νέο ρόλο που μπορεί να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη με την αναβάθμιση του λιμανιού της.
«Η ναυτιλία πρέπει να αποτελέσει τον «καπετάνιο» της ελληνικής οικονομίας και να συμπαρασύρει θετικά και άλλους κλάδους, με τη συμμετοχή περισσότερων εξαγωγικών επιχειρήσεων στον κλάδο της ναυτιλίας να κρίνεται επιτακτική. Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε στο πλαίσιο κατάρτισης του 6ου Δείκτη Εξαγωγικών Προσδοκιών «TCI ΣΕΒΕ DHL» και του θέματος επικαιρότητας το οποίο αφορούσε στη ναυτιλία. Σύμφωνα λοιπόν με τα αποτελέσματα του δείκτη, 3 στους 4 εξαγωγείς εκτιμούν ότι η Ελλάδα δεν έχει εκμεταλλευτεί την πρωτοκαθεδρία που διατηρεί στην παγκόσμια ναυτιλία, ενώ παράλληλα το 57% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες του θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στον κλάδο της ναυτιλίας και της θαλάσσιας οικονομίας γενικότερα, από ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις» ανέφερε ο κ. Κωνσταντόπουλος.
Για τη Θεσσαλονίκη σημείωσε πως μπορεί να γίνει δίαυλος επιχειρηματικότητας Ανατολής και Δύσης. «Η ένταξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στα διεθνή δίκτυα είναι μία ευκαιρία να δημιουργηθούν απευθείας γραμμές μεταφορών μεταξύ της παραγωγής στην Ανατολή και της κατανάλωσης στη Δύση. Παράλληλα, γίνεται εφικτό για παραγωγικές και μεταποιητικές επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας, μέσω επεξεργασίας α’ υλών, συναρμολόγησης και τελικής επεξεργασίας, να αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των υπό μεταφορά προϊόντων, προς δικό τους όφελος, προς όφελος της τοπικής και εθνικής οικονομίας και της απασχόλησης.
Με τη δημιουργία ενός διεθνούς διαμετακομιστικού hub κατά τα διεθνή πρότυπα, αναμένεται να αναπτυχθεί γύρω από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ένας ολόκληρος μηχανισμός υποστήριξης της επιχειρηματικότητας από εταιρίες σχετικές με μεταφορές και logistics, ασφάλειες, τραπεζικές συναλλαγές, εκτελωνιστικές εργασίες, νομικές υπηρεσίες κ.α.» σημείωσε, διευκρινίζοντας πως δεν μπορεί ο ΟΛΘ να φτάσει την κινητικότητα του Πειραιά. «Είναι γεγονός ότι το λιμάνι του Πειραιά συγκεντρώνει το μεγαλύτερο κομμάτι της ναυτιλιακής δραστηριότητας της χώρας, ωστόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναπτύσσεται σταδιακά και με τις κατάλληλες ενέργειες θεωρούμε ότι θα αποτελέσει το σημαντικότερο αναπτυξιακό εργαλείο για τη Θεσσαλονίκη, τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και ολόκληρη τη χώρα». Σύμφωνα με παλαιότερη μελέτη του ΣΕΒΕ, η παραχώρηση του ΟΛΘ και η συνακόλουθη αύξηση της διαμετακόμισης φορτίου containers σε 800.000 ΤΕUs, εκτιμάται ότι μπορεί να επιφέρει αύξηση του ΑΕΠ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κοντά στο 6-10%, χωρίς να συνυπολογισθεί η επιπλέον αύξηση που μπορεί να επέλθει στο ΑΕΠ από την ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος τελικής επεξεργασίας και μεταποίησης και υπηρεσιών γύρω από το λιμάνι.
«Φέτος, επιλέξαμε να θίξουμε το θέμα της θαλάσσιας οικονομίας και, φυσικά, η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος από τον ΣΕΒΕ μόνο τυχαία δεν είναι. Από τη μία γιατί η Ελλάδα αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα και πιο σημαντικά ναυτικά κράτη σε όλο τον κόσμο, ενώ η ενασχόληση με εμπορικούς και τουριστικούς τομείς της θαλάσσιας οικονομίας αποτελεί αναμφισβήτητα την παλαιότερη μορφή απασχόλησης των Ελλήνων και ναυαρχίδα της εθνικής οικονομίας» είπε για την φετινή διοργάνωση, τονίζοντας πως το Export Summit έχει καταστεί ως το σημαντικότερο συνεδριακό γεγονός για το εξαγωγικό επιχειρείν και για το λόγο αυτό «προσπαθούμε συνεχώς να διοργανώνουμε εκδηλώσεις υψηλού επιπέδου, ανεβάζοντας τον πήχη των συνεδρίων με θέματα που θα λειτουργήσουν ως αφύπνιση για τους Έλληνες εξαγωγείς».
Όπως ανέφερε ο κ. Κωνσταντόπουλος, οι εισροές στο ισοζύγιο πληρωμών από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών ανήλθαν σε 9,1 δισ. ευρώ το 2017 ενώ σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η «Μπλε Οικονομία» (Blue Economy) παράγει 6 δισ. προστιθέμενη αξία στη χώρα μας με το 9,4% του συνολικού εργατικού δυναμικού να απασχολείται σε σχετικούς κλάδους. «Η επίδραση του ελληνόκτητου στόλου δε περιορίζεται όμως στα στενά όρια της Ελλάδας. Παρά το μικρό μέγεθος της χώρας μας σε σύγκριση με διεθνείς ανταγωνιστές όπως είναι η Κίνα και η Ιαπωνία, έχουμε καταφέρει να αποτελούμε την παγκόσμια ηγέτιδα δύναμη με σημαντική επιρροή στα ναυτιλιακά κέντρα όλου του κόσμου. Σύμφωνα με μελέτη της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD), ο ελληνόκτητος στόλος ανήλθε το 2018 σε 4.371 πλοία, χωρητικότητας 330,17 εκατ. τόνων αποτελώντας την ηγέτιδα δύναμη στην εξυπηρέτηση των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών, με μερίδιο 17,3% έναντι 11,7% μεριδίου που κατέχει η Ιαπωνία, 9,6% η Κίνα και 5,6% η Γερμανία. Παράλληλα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η VesselValue, η αξία του ελληνικού στόλου κατέχει τα πρωτεία στη σχετική λίστα καθώς ανέρχεται στα 99,82 δις. δολάρια, έναντι 91,7 δις. δολαρίων του στόλου της Κίνας και 89,27 δις. δολαρίων του στόλου της Ιαπωνίας» είναι τα στοιχεία που έδωσε για την ελληνική ναυτιλία.
Βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο για την ελληνική οικονομία που θα καθορίσει εν πολλοίς την πορεία των επερχόμενων ετών. Οι εξαγωγικές μας επιδόσεις βελτιώνονται συνεχώς καθώς το 2018 ανήλθαν σε 33,4 δις. ευρώ αποτελώντας επίδοση ρεκόρ, ενώ στο α’ τετράμηνο 2019 η ανοδική πορεία συνεχίζεται καταγράφοντας αύξηση κατά 4,4% συγκριτικά με το 2018. Παράλληλα, ο όγκος του διεθνούς εμπορίου αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,9% το 2019, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.
«Τώρα είναι η στιγμή να αξιοποιήσουμε τα πλεονεκτήματά μας» σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ «να δημιουργήσουμε νέες συνέργειες και να πρωταγωνιστήσουμε διεθνώς. Ευελπιστούμε ότι το Export Summit VII θα αναδείξει τις σημαντικές προοπτικές που υπάρχουν για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις στον κλάδο της ναυτιλίας και ελπίζουμε ότι - μετά τις έξι ιδιαίτερα επιτυχημένες διοργανώσεις, πέντε στη Θεσσαλονίκη και μια στην Αθήνα – θα επιβεβαιώσει για άλλη μία φορά τις υψηλές προσδοκίες όλων μας».
Στόχος του 7ου Export Summit είναι να ενημερώσει και να εκπαιδεύσει τους συμμετέχοντες σε όλα τα θέματα που αφορούν στη θαλάσσια οικονομία και στην ανάπτυξη της διασύνδεσης της ναυτιλίας και των συναφών κλάδων με την ελληνική βιομηχανία, το εμπόριο και τις υπηρεσίες. Η θεματολογία του συνεδρίου θα καλύψει πολλές πτυχές της θαλάσσιας οικονομίας (ναυτιλία, ναυτιλιακό εξοπλισμό, τεχνολογία, παροχή υπηρεσιών, κλπ.) έτσι ώστε να παρουσιαστεί η υφιστάμενη κατάσταση και να γίνει αντιληπτή η τεράστια δυναμική και προοπτική ανάπτυξης παραγωγής προϊόντων και παροχής υπηρεσιών με προορισμό την παγκόσμια ναυτιλία και τη θάλασσα ευρύτερα. Επιδίωξη του ΣΕΒΕ είναι η προσπάθεια αυτή να συνεχιστεί και με άλλες υποστηρικτικές δράσεις στο μέλλον ώστε οι Έλληνες εξαγωγείς προϊόντων και υπηρεσιών να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους μέσω της θαλάσσιας οικονομίας, ακολουθώντας το επιτυχημένο παράδειγμα κάποιων που ήδη επιχειρούν με ιδιαίτερα μάλιστα επιτυχία στον τομέα αυτό.
Θ. Βενιάμης: Οι εφοπλιστές πρωτοπόροι στην πορεία ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης
Όπως σε κάθε προσπάθεια ανάπτυξης στην χώρα, οι εφοπλιστές θα είναι πρωτοπόροι και στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης ώστε η πόλη να μπει σε νέα τροχιά ανάπτυξης, ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ελλάδας, Θεόδωρος Βενιάμης. «Η ναυτιλία που εμείς εκπροσωπούμε θα είναι πάντα παρούσα σε οποιαδήοτε προσπάθεια γίνει ή γίνεται για να βοηθήσουμε την ανάπτυξη. Θα είμαστε πάντα πρωτοπόροι για να μπει και η Θεσσαλονίκη στην τροχιά ανάπτυξης» σημείωσε από το βήμα του Export Summit.
«Εύχομαι η Θεσσαλονίκη να γίνει ναυτιλιακή πύλη. Να δούμε το λιμάνι της να γιγαντώνεται και να επεκτείνει τη δραστηριότητά του στη νοτιοανατολική Ευρώπη και όχι μόνο» τόνισε ο κ. Βενιάμης, υποστηρίζοντας πως ήρθε η στιγμή να μελετηθεί και η ενδοποτάμια μεταφορά. «Η Ελλάδα τώρα έχει καλύτερο κλίμα, ώστε να μπορέσει να γίνει 'καγκελόπορτα' των Βαλκανίων αξιοποιώντας τα ποτάμια» επισήμανε.
Το ελληνικό ναυτιλιακό θαύμα, ήταν ο χαρακτηρισμός που ανέφερε για την ελληνική εμπορική δραστηριότητα στη θάλασσα ο κ. Βενιάμης. Το success story της ελληνικής ναυτιλίας επιβεβαιώνουν οι αριθμοί που επικαλέστηκε ο πρόεδρος εφοπλιστών Ελλάδας. Σύμφωνα με τον ίδιο ο ναυτικός στόλος της χώρας αριθμεί 5.000 πλοία με χωρητικότητα εμπορευμάτων 390 τόνους. Αποτελεί το 21% του παγκόσμιου ναυτικού στόλου και συγκεκριμένα το 23% των πλοίων φορτηγών.
Η επιτυχία της Ελλάδας στη ναυτιλία βασίζεται «στη συσσωρευμένη τεχνογνωσία, στην αξιοπιστία, στην ποιότητα και στην βαθιά πίστη της ελληνικής πρωτοβουλίας» είπε ο κ. Βενιάμης διευκρινίζοντας πως «η ναυτιλία των Ελλήνων αποτελεί εθνικό κεφάλαιο υπερκομματικού χαρακτήρα». Περίπου 200.00 άτομα απασχολούνται στη Ναυτιλιακή Βιομηχανία, που συμβάλλει με ποσοστό 7% στο συνολικό ΑΕΠ της χώρας.
Τέλος, ο πρόεδρος της Ε.Ε.Ε. δήλωσε αισιόδοξος για την πορεία της ναυτιλίας μετά την απελευθέρωση της άδειας επισκευών. «Θα δούμε τα επόμενα χρόνια τεράστια ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά και τα άλλα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας», σημείωσε.
«Η Θεσσαλονίκη αναζητά τον νέο ρόλο της στη νοτιανατολική Ευρώπη», ανέφερε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ Γιώργος Κωνσταντόπουλος, στην έναρξη του 7ου Export Summit στη Θεσσαλονίκη, που είναι αφιερωμένο στην ναυτιλία.
Ο κ. Κωνσταντόπουλος ανέπτυξε το σημαντικό ρόλο της ναυτικής επιχειρηματικότητας για την ελληνική οικονομία, την ανάγκη για συνεργασία με τους εξαγωγείς και για τον νέο ρόλο που μπορεί να αποκτήσει η Θεσσαλονίκη με την αναβάθμιση του λιμανιού της.
«Η ναυτιλία πρέπει να αποτελέσει τον «καπετάνιο» της ελληνικής οικονομίας και να συμπαρασύρει θετικά και άλλους κλάδους, με τη συμμετοχή περισσότερων εξαγωγικών επιχειρήσεων στον κλάδο της ναυτιλίας να κρίνεται επιτακτική. Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε στο πλαίσιο κατάρτισης του 6ου Δείκτη Εξαγωγικών Προσδοκιών «TCI ΣΕΒΕ DHL» και του θέματος επικαιρότητας το οποίο αφορούσε στη ναυτιλία. Σύμφωνα λοιπόν με τα αποτελέσματα του δείκτη, 3 στους 4 εξαγωγείς εκτιμούν ότι η Ελλάδα δεν έχει εκμεταλλευτεί την πρωτοκαθεδρία που διατηρεί στην παγκόσμια ναυτιλία, ενώ παράλληλα το 57% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες του θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στον κλάδο της ναυτιλίας και της θαλάσσιας οικονομίας γενικότερα, από ελληνικές και ξένες επιχειρήσεις» ανέφερε ο κ. Κωνσταντόπουλος.
Για τη Θεσσαλονίκη σημείωσε πως μπορεί να γίνει δίαυλος επιχειρηματικότητας Ανατολής και Δύσης. «Η ένταξη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στα διεθνή δίκτυα είναι μία ευκαιρία να δημιουργηθούν απευθείας γραμμές μεταφορών μεταξύ της παραγωγής στην Ανατολή και της κατανάλωσης στη Δύση. Παράλληλα, γίνεται εφικτό για παραγωγικές και μεταποιητικές επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Ελλάδας, μέσω επεξεργασίας α’ υλών, συναρμολόγησης και τελικής επεξεργασίας, να αυξήσουν την προστιθέμενη αξία των υπό μεταφορά προϊόντων, προς δικό τους όφελος, προς όφελος της τοπικής και εθνικής οικονομίας και της απασχόλησης.
Με τη δημιουργία ενός διεθνούς διαμετακομιστικού hub κατά τα διεθνή πρότυπα, αναμένεται να αναπτυχθεί γύρω από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ένας ολόκληρος μηχανισμός υποστήριξης της επιχειρηματικότητας από εταιρίες σχετικές με μεταφορές και logistics, ασφάλειες, τραπεζικές συναλλαγές, εκτελωνιστικές εργασίες, νομικές υπηρεσίες κ.α.» σημείωσε, διευκρινίζοντας πως δεν μπορεί ο ΟΛΘ να φτάσει την κινητικότητα του Πειραιά. «Είναι γεγονός ότι το λιμάνι του Πειραιά συγκεντρώνει το μεγαλύτερο κομμάτι της ναυτιλιακής δραστηριότητας της χώρας, ωστόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναπτύσσεται σταδιακά και με τις κατάλληλες ενέργειες θεωρούμε ότι θα αποτελέσει το σημαντικότερο αναπτυξιακό εργαλείο για τη Θεσσαλονίκη, τη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και ολόκληρη τη χώρα». Σύμφωνα με παλαιότερη μελέτη του ΣΕΒΕ, η παραχώρηση του ΟΛΘ και η συνακόλουθη αύξηση της διαμετακόμισης φορτίου containers σε 800.000 ΤΕUs, εκτιμάται ότι μπορεί να επιφέρει αύξηση του ΑΕΠ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας κοντά στο 6-10%, χωρίς να συνυπολογισθεί η επιπλέον αύξηση που μπορεί να επέλθει στο ΑΕΠ από την ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος τελικής επεξεργασίας και μεταποίησης και υπηρεσιών γύρω από το λιμάνι.
«Φέτος, επιλέξαμε να θίξουμε το θέμα της θαλάσσιας οικονομίας και, φυσικά, η επιλογή του συγκεκριμένου θέματος από τον ΣΕΒΕ μόνο τυχαία δεν είναι. Από τη μία γιατί η Ελλάδα αποτελεί ένα από τα ισχυρότερα και πιο σημαντικά ναυτικά κράτη σε όλο τον κόσμο, ενώ η ενασχόληση με εμπορικούς και τουριστικούς τομείς της θαλάσσιας οικονομίας αποτελεί αναμφισβήτητα την παλαιότερη μορφή απασχόλησης των Ελλήνων και ναυαρχίδα της εθνικής οικονομίας» είπε για την φετινή διοργάνωση, τονίζοντας πως το Export Summit έχει καταστεί ως το σημαντικότερο συνεδριακό γεγονός για το εξαγωγικό επιχειρείν και για το λόγο αυτό «προσπαθούμε συνεχώς να διοργανώνουμε εκδηλώσεις υψηλού επιπέδου, ανεβάζοντας τον πήχη των συνεδρίων με θέματα που θα λειτουργήσουν ως αφύπνιση για τους Έλληνες εξαγωγείς».
Όπως ανέφερε ο κ. Κωνσταντόπουλος, οι εισροές στο ισοζύγιο πληρωμών από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών ανήλθαν σε 9,1 δισ. ευρώ το 2017 ενώ σύμφωνα με μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η «Μπλε Οικονομία» (Blue Economy) παράγει 6 δισ. προστιθέμενη αξία στη χώρα μας με το 9,4% του συνολικού εργατικού δυναμικού να απασχολείται σε σχετικούς κλάδους. «Η επίδραση του ελληνόκτητου στόλου δε περιορίζεται όμως στα στενά όρια της Ελλάδας. Παρά το μικρό μέγεθος της χώρας μας σε σύγκριση με διεθνείς ανταγωνιστές όπως είναι η Κίνα και η Ιαπωνία, έχουμε καταφέρει να αποτελούμε την παγκόσμια ηγέτιδα δύναμη με σημαντική επιρροή στα ναυτιλιακά κέντρα όλου του κόσμου. Σύμφωνα με μελέτη της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD), ο ελληνόκτητος στόλος ανήλθε το 2018 σε 4.371 πλοία, χωρητικότητας 330,17 εκατ. τόνων αποτελώντας την ηγέτιδα δύναμη στην εξυπηρέτηση των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών, με μερίδιο 17,3% έναντι 11,7% μεριδίου που κατέχει η Ιαπωνία, 9,6% η Κίνα και 5,6% η Γερμανία. Παράλληλα, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η VesselValue, η αξία του ελληνικού στόλου κατέχει τα πρωτεία στη σχετική λίστα καθώς ανέρχεται στα 99,82 δις. δολάρια, έναντι 91,7 δις. δολαρίων του στόλου της Κίνας και 89,27 δις. δολαρίων του στόλου της Ιαπωνίας» είναι τα στοιχεία που έδωσε για την ελληνική ναυτιλία.
Βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο για την ελληνική οικονομία που θα καθορίσει εν πολλοίς την πορεία των επερχόμενων ετών. Οι εξαγωγικές μας επιδόσεις βελτιώνονται συνεχώς καθώς το 2018 ανήλθαν σε 33,4 δις. ευρώ αποτελώντας επίδοση ρεκόρ, ενώ στο α’ τετράμηνο 2019 η ανοδική πορεία συνεχίζεται καταγράφοντας αύξηση κατά 4,4% συγκριτικά με το 2018. Παράλληλα, ο όγκος του διεθνούς εμπορίου αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,9% το 2019, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.
«Τώρα είναι η στιγμή να αξιοποιήσουμε τα πλεονεκτήματά μας» σημείωσε ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ «να δημιουργήσουμε νέες συνέργειες και να πρωταγωνιστήσουμε διεθνώς. Ευελπιστούμε ότι το Export Summit VII θα αναδείξει τις σημαντικές προοπτικές που υπάρχουν για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις στον κλάδο της ναυτιλίας και ελπίζουμε ότι - μετά τις έξι ιδιαίτερα επιτυχημένες διοργανώσεις, πέντε στη Θεσσαλονίκη και μια στην Αθήνα – θα επιβεβαιώσει για άλλη μία φορά τις υψηλές προσδοκίες όλων μας».
Στόχος του 7ου Export Summit είναι να ενημερώσει και να εκπαιδεύσει τους συμμετέχοντες σε όλα τα θέματα που αφορούν στη θαλάσσια οικονομία και στην ανάπτυξη της διασύνδεσης της ναυτιλίας και των συναφών κλάδων με την ελληνική βιομηχανία, το εμπόριο και τις υπηρεσίες. Η θεματολογία του συνεδρίου θα καλύψει πολλές πτυχές της θαλάσσιας οικονομίας (ναυτιλία, ναυτιλιακό εξοπλισμό, τεχνολογία, παροχή υπηρεσιών, κλπ.) έτσι ώστε να παρουσιαστεί η υφιστάμενη κατάσταση και να γίνει αντιληπτή η τεράστια δυναμική και προοπτική ανάπτυξης παραγωγής προϊόντων και παροχής υπηρεσιών με προορισμό την παγκόσμια ναυτιλία και τη θάλασσα ευρύτερα. Επιδίωξη του ΣΕΒΕ είναι η προσπάθεια αυτή να συνεχιστεί και με άλλες υποστηρικτικές δράσεις στο μέλλον ώστε οι Έλληνες εξαγωγείς προϊόντων και υπηρεσιών να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους μέσω της θαλάσσιας οικονομίας, ακολουθώντας το επιτυχημένο παράδειγμα κάποιων που ήδη επιχειρούν με ιδιαίτερα μάλιστα επιτυχία στον τομέα αυτό.
Θ. Βενιάμης: Οι εφοπλιστές πρωτοπόροι στην πορεία ανάπτυξης της Θεσσαλονίκης
Όπως σε κάθε προσπάθεια ανάπτυξης στην χώρα, οι εφοπλιστές θα είναι πρωτοπόροι και στην περίπτωση της Θεσσαλονίκης ώστε η πόλη να μπει σε νέα τροχιά ανάπτυξης, ανέφερε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ελλάδας, Θεόδωρος Βενιάμης. «Η ναυτιλία που εμείς εκπροσωπούμε θα είναι πάντα παρούσα σε οποιαδήοτε προσπάθεια γίνει ή γίνεται για να βοηθήσουμε την ανάπτυξη. Θα είμαστε πάντα πρωτοπόροι για να μπει και η Θεσσαλονίκη στην τροχιά ανάπτυξης» σημείωσε από το βήμα του Export Summit.
«Εύχομαι η Θεσσαλονίκη να γίνει ναυτιλιακή πύλη. Να δούμε το λιμάνι της να γιγαντώνεται και να επεκτείνει τη δραστηριότητά του στη νοτιοανατολική Ευρώπη και όχι μόνο» τόνισε ο κ. Βενιάμης, υποστηρίζοντας πως ήρθε η στιγμή να μελετηθεί και η ενδοποτάμια μεταφορά. «Η Ελλάδα τώρα έχει καλύτερο κλίμα, ώστε να μπορέσει να γίνει 'καγκελόπορτα' των Βαλκανίων αξιοποιώντας τα ποτάμια» επισήμανε.
Το ελληνικό ναυτιλιακό θαύμα, ήταν ο χαρακτηρισμός που ανέφερε για την ελληνική εμπορική δραστηριότητα στη θάλασσα ο κ. Βενιάμης. Το success story της ελληνικής ναυτιλίας επιβεβαιώνουν οι αριθμοί που επικαλέστηκε ο πρόεδρος εφοπλιστών Ελλάδας. Σύμφωνα με τον ίδιο ο ναυτικός στόλος της χώρας αριθμεί 5.000 πλοία με χωρητικότητα εμπορευμάτων 390 τόνους. Αποτελεί το 21% του παγκόσμιου ναυτικού στόλου και συγκεκριμένα το 23% των πλοίων φορτηγών.
Η επιτυχία της Ελλάδας στη ναυτιλία βασίζεται «στη συσσωρευμένη τεχνογνωσία, στην αξιοπιστία, στην ποιότητα και στην βαθιά πίστη της ελληνικής πρωτοβουλίας» είπε ο κ. Βενιάμης διευκρινίζοντας πως «η ναυτιλία των Ελλήνων αποτελεί εθνικό κεφάλαιο υπερκομματικού χαρακτήρα». Περίπου 200.00 άτομα απασχολούνται στη Ναυτιλιακή Βιομηχανία, που συμβάλλει με ποσοστό 7% στο συνολικό ΑΕΠ της χώρας.
Τέλος, ο πρόεδρος της Ε.Ε.Ε. δήλωσε αισιόδοξος για την πορεία της ναυτιλίας μετά την απελευθέρωση της άδειας επισκευών. «Θα δούμε τα επόμενα χρόνια τεράστια ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά και τα άλλα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας», σημείωσε.
ΣΧΟΛΙΑ