ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γ. Μυλόπουλος: Οι πραγματικές αιτίες για την καθυστέρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης

«Αδιαμόρφωτος και χωρίς προσβάσεις παραμένει ακόμη και σήμερα, λίγους μήνες πριν την υποτιθέμενη ολοκλήρωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο τερματικός σταθμός Ν. Ελβετίας» αναφέρει σε δήλωσή του ο επικεφαλής της παράταξης Αλλαγή στην ΠΚΜ

 13/03/2024 15:01

Γ. Μυλόπουλος: Οι πραγματικές αιτίες για την καθυστέρηση του Μετρό Θεσσαλονίκης

«Αδιαμόρφωτος και χωρίς προσβάσεις παραμένει ακόμη και σήμερα, λίγους μήνες πριν την υποτιθέμενη ολοκλήρωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο τερματικός σταθμός Ν. Ελβετίας» αναφέρει σε δήλωσή του ο Γιάννης Μυλόπουλος, επικεφαλής της παράταξης Αλλαγή στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

«Το έργο θα έπρεπε να είναι ήδη έτοιμο από καιρό.

Η υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή αναδεικνύει τις πραγματικές αιτίες της καθυστέρησης του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Μιας καθυστέρησης που επιδείνωσε το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, ζημίωσε το δημόσιο συμφέρον και κόστισε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ δημόσιου χρήματος σε αποζημιώσεις στους εργολάβους.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι πρότινος, πρωθυπουργός και κυβερνητικά στελέχη, υπόσχονταν την ολοκλήρωση του έργου τον Απρίλιο του 2023.

Τώρα δίνουν νέες υποσχέσεις ότι το Μετρό θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει το Νοέμβριο του 2024.

Κατά τα άλλα, σύμφωνα με την κυβέρνηση, για την καθυστέρηση φταίνε τα Αρχαία της Βενιζέλου και οι… πολίτες που προσέφυγαν στο ΣτΕ κατά της καταστροφής ενός μοναδικού μνημείου πολιτισμού, όπως υποστήριξε ο υφυπουργός Υποδομών, μέχρι χτες πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό και Θεσσαλονικιός ο ίδιος, Νίκος Ταχιάος»

Με έκπληξη διαπιστώσαμε χτες, Τρίτη 12/3/2024, ότι ήρθε για έγκριση στην Περιφερειακή Επιτροπή της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας η Προγραμματική Σύμβαση για τα συνοδά υποστηρικτικά έργα που εξασφαλίζουν προσβασιμότητα και μετεπιβίβαση των επιβατών στον σταθμό Ν. Ελβετίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Και μόνο το ύψος του προϋπολογισμού της Σύμβασης, που ανέρχεται στα 10.550.000 ευρώ, αναδεικνύει το μέγεθος του έργου και τη διάρκεια που θα απαιτηθεί για την ολοκλήρωσή του.

Η κατασκευή του έργου θα επιδεινώσει κατά πολύ την κυκλοφορία στην ευρύτερη περιοχή, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν η αυξημένη κίνηση προς Χαλκιδική θα είναι πολύ επιβαρυμένη, λόγω τουρισμού, αλλά και λόγω της κατασκευής του Fly Over.

Υπενθυμίζεται ότι η εκκρεμότητα αυτή του συγκεκριμένου σταθμού ήταν γνωστή εδώ και χρόνια. Γι’ αυτό και γεννά ερωτηματικά η τόσο καθυστερημένη υπογραφή της Σύμβασης για την εκτέλεσή του. Ιδίως μετά από τις διαβεβαιώσεις των υπευθύνων της Περιφέρειας ότι η έγκριση της Σύμβασης ήρθε στην Περιφέρεια μόλις δυο εβδομάδες πριν.

Ο σταθμός Ν. Ελβετίας είναι κομβικός για την ομαλή λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης καθώς είναι τερματικός και σταθμός μετεπιβίβασης επιβατών που θα φτάνουν σε αυτόν είτε με λεωφορειακές συγκοινωνίες, είτε με τα ΙΧ αυτοκίνητά τους. Η διαμόρφωση προσβάσεων σε αυτόν, καθώς και χώρων στάθμευσης στη γύρω περιοχή, θεωρούνται απαραίτητες προϋποθέσεις για την έναρξη της λειτουργίας του Μετρό.

Το γεγονός ότι όλα αυτά ήταν γνωστά εδώ και χρόνια και παρά ταύτα η υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης εγκρίθηκε μόλις χτες από την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας, αναδεικνύει τις πραγματικές αιτίες για τις οποίες καθυστερεί το Μετρό τόσα χρόνια. Που δεν έχουν καμία σχέση ούτε με τον σταθμό Βενιζέλου, ούτε βέβαια με τις προσφυγές των πολιτών στο ΣτΕ κατά της καταστροφής των αρχαίων. Που χρησιμοποιήθηκαν προσχηματικά από την κυβέρνηση για να κρύψουν τις αβελτηρίες που κρύβονται πίσω από τις καθυστερήσεις ενός έργου που ξεκίνησε το 2006 και ακόμη να ολοκληρωθεί.

Η καθυστερημένη έναρξη της κατασκευής του συγκεκριμένου κρίσιμου για τη λειτουργία του Μετρό έργου, ενισχύει τις ανησυχίες ότι η καθυστέρηση στην ολοκλήρωσή του θα συνεχιστεί και πέραν της υπεσχημένης από την κυβέρνηση ημερομηνίας παράδοσής του, στο τέλος του 2024.»

«Αδιαμόρφωτος και χωρίς προσβάσεις παραμένει ακόμη και σήμερα, λίγους μήνες πριν την υποτιθέμενη ολοκλήρωση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, ο τερματικός σταθμός Ν. Ελβετίας» αναφέρει σε δήλωσή του ο Γιάννης Μυλόπουλος, επικεφαλής της παράταξης Αλλαγή στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

«Το έργο θα έπρεπε να είναι ήδη έτοιμο από καιρό.

Η υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή αναδεικνύει τις πραγματικές αιτίες της καθυστέρησης του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Μιας καθυστέρησης που επιδείνωσε το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, ζημίωσε το δημόσιο συμφέρον και κόστισε δεκάδες εκατομμύρια ευρώ δημόσιου χρήματος σε αποζημιώσεις στους εργολάβους.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι πρότινος, πρωθυπουργός και κυβερνητικά στελέχη, υπόσχονταν την ολοκλήρωση του έργου τον Απρίλιο του 2023.

Τώρα δίνουν νέες υποσχέσεις ότι το Μετρό θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει το Νοέμβριο του 2024.

Κατά τα άλλα, σύμφωνα με την κυβέρνηση, για την καθυστέρηση φταίνε τα Αρχαία της Βενιζέλου και οι… πολίτες που προσέφυγαν στο ΣτΕ κατά της καταστροφής ενός μοναδικού μνημείου πολιτισμού, όπως υποστήριξε ο υφυπουργός Υποδομών, μέχρι χτες πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό και Θεσσαλονικιός ο ίδιος, Νίκος Ταχιάος»

Με έκπληξη διαπιστώσαμε χτες, Τρίτη 12/3/2024, ότι ήρθε για έγκριση στην Περιφερειακή Επιτροπή της Περιφέρειας Κ. Μακεδονίας η Προγραμματική Σύμβαση για τα συνοδά υποστηρικτικά έργα που εξασφαλίζουν προσβασιμότητα και μετεπιβίβαση των επιβατών στον σταθμό Ν. Ελβετίας του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Και μόνο το ύψος του προϋπολογισμού της Σύμβασης, που ανέρχεται στα 10.550.000 ευρώ, αναδεικνύει το μέγεθος του έργου και τη διάρκεια που θα απαιτηθεί για την ολοκλήρωσή του.

Η κατασκευή του έργου θα επιδεινώσει κατά πολύ την κυκλοφορία στην ευρύτερη περιοχή, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν η αυξημένη κίνηση προς Χαλκιδική θα είναι πολύ επιβαρυμένη, λόγω τουρισμού, αλλά και λόγω της κατασκευής του Fly Over.

Υπενθυμίζεται ότι η εκκρεμότητα αυτή του συγκεκριμένου σταθμού ήταν γνωστή εδώ και χρόνια. Γι’ αυτό και γεννά ερωτηματικά η τόσο καθυστερημένη υπογραφή της Σύμβασης για την εκτέλεσή του. Ιδίως μετά από τις διαβεβαιώσεις των υπευθύνων της Περιφέρειας ότι η έγκριση της Σύμβασης ήρθε στην Περιφέρεια μόλις δυο εβδομάδες πριν.

Ο σταθμός Ν. Ελβετίας είναι κομβικός για την ομαλή λειτουργία του Μετρό της Θεσσαλονίκης καθώς είναι τερματικός και σταθμός μετεπιβίβασης επιβατών που θα φτάνουν σε αυτόν είτε με λεωφορειακές συγκοινωνίες, είτε με τα ΙΧ αυτοκίνητά τους. Η διαμόρφωση προσβάσεων σε αυτόν, καθώς και χώρων στάθμευσης στη γύρω περιοχή, θεωρούνται απαραίτητες προϋποθέσεις για την έναρξη της λειτουργίας του Μετρό.

Το γεγονός ότι όλα αυτά ήταν γνωστά εδώ και χρόνια και παρά ταύτα η υπογραφή της Προγραμματικής Σύμβασης εγκρίθηκε μόλις χτες από την Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας, αναδεικνύει τις πραγματικές αιτίες για τις οποίες καθυστερεί το Μετρό τόσα χρόνια. Που δεν έχουν καμία σχέση ούτε με τον σταθμό Βενιζέλου, ούτε βέβαια με τις προσφυγές των πολιτών στο ΣτΕ κατά της καταστροφής των αρχαίων. Που χρησιμοποιήθηκαν προσχηματικά από την κυβέρνηση για να κρύψουν τις αβελτηρίες που κρύβονται πίσω από τις καθυστερήσεις ενός έργου που ξεκίνησε το 2006 και ακόμη να ολοκληρωθεί.

Η καθυστερημένη έναρξη της κατασκευής του συγκεκριμένου κρίσιμου για τη λειτουργία του Μετρό έργου, ενισχύει τις ανησυχίες ότι η καθυστέρηση στην ολοκλήρωσή του θα συνεχιστεί και πέραν της υπεσχημένης από την κυβέρνηση ημερομηνίας παράδοσής του, στο τέλος του 2024.»

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία