Γιάννης Δελής: Η επιλογή της κυβέρνησης να κρατάει κλειστά τα ΑΕΙ είναι συνειδητή
26/05/2021 09:00
26/05/2021 09:00
Ο τομεάρχης Παιδείας του ΚΚΕ, μιλάει για τους χειρισμούς του υπουργείου Παιδείας στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προβλημάτων που δημιούργησε η πανδημία, λέγοντας πως αρνείται να αναλάβει την ευθύνη των προβλημάτων, χαρακτηρίζοντας "επικίνδυνη" την απόφαση μείωσης των self tests στη σχολική κοινότητα. Στη συνέντευξή του στη "ΜτΚ" αναφέρεται στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, τονίζοντας πως θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των πτυχίων και των αποφοίτων, ενώ δηλώνει πως είναι "αναγκαίο και ρεαλιστικό" το άνοιγμα των πανεπιστημίων.
Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για ένα self test την εβδομάδα στα σχολεία σας βρήκε αντίθετο, όπως και οι συνολικοί χειρισμοί στην επιστροφή των μαθητών στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία. Τι πιστεύετε ότι θα έπρεπε να είχε γίνει για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία;
Είναι απαράδεκτη και επικίνδυνη η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για ένα τελικά και όχι δυο self tests για την είσοδο στα σχολεία, όπως είχε αρχικά ανακοινώσει, λογαριάζοντας και εδώ το κόστος. Ήδη, στις πρώτες αυτές μέρες λειτουργίας των σχολείων έχουν κλείσει εκατοντάδες σχολεία και τμήματα σε όλη την Ελλάδα. Δυστυχώς, όλο αυτό το διάστημα της υποχρεωτικής αναστολής λειτουργίας των σχολείων δεν υπήρξε κανένα σχέδιο από την πλευρά της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, δεν πάρθηκε κανένα μέτρο ώστε το άνοιγμα των σχολείων να συνοδευτεί με ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Επιπλέον, δεν υπάρχει καμία πρόνοια ούτε καν για την αντιμετώπιση των οξυμμένων μορφωτικών, ψυχοκοινωνικών κ.ά. προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα στους μαθητές. Τίποτα από τα παραπάνω δε φαίνεται να απασχολεί την κυβέρνηση. Για μια ακόμα φορά η συνταγή της κυβέρνησης αρχίζει και τελειώνει στην ατομική ευθύνη. Πετάει το μπαλάκι της ευθύνης στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, την ίδια στιγμή που αρνείται να αναλάβει τη δική της. Για την ασφαλή και ομαλή λειτουργία των σχολείων απαιτούνται μαζικά τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ, για εκπαιδευτικούς, μαθητές και όλους τους εργαζόμενους και επιτάχυνση του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών με όλα τα διαθέσιμα εμβόλια. Είναι επιβεβλημένη η αραίωση των μαθητών ανά τάξη και βέβαια απαιτούνται άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.
"Για πρώτη φορά, δίνεται η δυνατότητα στα ίδια τα Πανεπιστημιακά Τμήματα
και Σχολές να διαμορφώνουν αυτές τις ΕΒΕ. Μπορεί αυτό να δόθηκε
ως δέλεαρ στα Πανεπιστήμια για να δεχτούν την καταστολή στους χώρους τους
για τους φοιτητές τους, αυτό, όμως, οδηγεί ακόμα πιο γρήγορα και στο μεγαλύτερο
άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ των ίδιων των Σχολών, στο βάθεμα, δηλαδή,
της κατηγοριοποίησής τους, των πτυχίων τους, συνεπώς και των αποφοίτων τους".
Το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), είναι οι αλλαγές που έρχονται στους υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων, για τις οποίες έχετε δηλώσει πως "ρίχνουν κι άλλο νερό στο μύλο της κατηγοριοποίησης των σχολών" και πως θα αφήσουν εκτός ΑΕΙ χιλιάδες μαθητές...
Μεγαλώνουν τα εμπόδια που πρέπει να ξεπερνάνε τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών για να μπουν στο πανεπιστήμιο. Από τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις του Ιούνη ισχύει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής –στη θέση της παλιότερης βάσης του 10. Και από φέτος ακόμα, με την πρώτη εφαρμογή, αναμένεται να είναι λιγότεροι οι εισακτέοι στα Πανεπιστήμια από 20.000 έως 30.000. Και αυτές οι χιλιάδες λιγότεροι φοιτητές θα λείψουν από τις περιφερειακές Σχολές με ορατό το ενδεχόμενο αρκετές από αυτές, όπως και ορισμένες κεντρικές, να κλείσουν. Ο μεγάλος, όμως, κόφτης που λέγεται Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής έχει κι άλλες αρνητικές συνέπειες για τα εκπαιδευτικά και εργασιακά δικαιώματα των νέων. Καθώς, για πρώτη φορά, δίνεται η δυνατότητα στα ίδια τα Πανεπιστημιακά Τμήματα και Σχολές να διαμορφώνουν αυτές τις ΕΒΕ. Μπορεί αυτό να δόθηκε ως δέλεαρ στα Πανεπιστήμια για να δεχτούν την καταστολή στους χώρους τους για τους φοιτητές τους, αυτό, όμως, οδηγεί ακόμα πιο γρήγορα και στο μεγαλύτερο άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ των ίδιων των Σχολών, στο βάθεμα, δηλαδή, της κατηγοριοποίησής τους, των πτυχίων τους, συνεπώς και των αποφοίτων τους. Κι έτσι ανοίγεται ένας δρόμος, στο τέλος του οποίου, δεν θα είναι οι υποψήφιοι, αλλά οι Σχολές εκείνες, οι οποίες τελικά, θα επιλέγουν τους φοιτητές τους.
Όλο αυτό το διάστημα έχετε διατυπώσει την αντίθεσή σας στο νέο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, την πανεπιστημιακή αστυνομία και το νέο πειθαρχικό δίκαιο στα Πανεπιστήμια. Η εφαρμογή όλων αυτών είναι ζήτημα χρόνου, τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει και τι απαντάτε σε εκείνους που κάνουν λόγο για "ταλαιπωρία" των ΑΕΙ από τις παρατεταμένες καταλήψεις;
Όσο το πανεπιστήμιο μετατρέπεται σε επιχείρηση, όσο εμπορευματοποιείται, όσο εν τέλει απομακρύνεται από τις πραγματικές ανάγκες των φοιτητών, αλλά και της κοινωνικής πλειοψηφίας τόσο θα καταφεύγει στην καταστολή και την πυγμή. Αυτός είναι και ο λόγος της εγκατάστασης της αστυνομίας μέσα στα πανεπιστήμια κι αυτό δεν αλλάζει είτε θα υπάγεται αυτή στο αρχηγείο της αστυνομίας, είτε θα υπάγεται στις πρυτανείες των ιδρυμάτων -όπως ήθελε ο ΣΥΡΙΖΑ. Με την ίδια αντιδραστική κατασταλτική λογική θεσπίστηκε και το λεγόμενο πειθαρχικό δίκαιο των φοιτητών. Οι ποινές που προβλέπονται για τις "παραβάσεις" του, φωτογραφίζουν και στοχοποιούν όχι, βέβαια, κάποιους εγκληματίες, αλλά τη δράση των φοιτητικών συλλόγων και τους ίδιους τους αγωνιζόμενους φοιτητές μέσα στα πανεπιστήμια. Αξιοποιώντας, λοιπόν, την ολοφάνερη πια προβοκατόρικη δράση μηχανισμών των "γνωστών-αγνώστων" που καμιά σχέση δεν έχουν με τους φοιτητές και το κίνημά τους, όλα αυτά τα αστυνομικά μέτρα προορίζονται πριν από όλα να περιφρουρήσουν την επιχειρηματική λειτουργία των ιδρυμάτων, αλλά και να αντιμετωπίσουν με βία και καταστολή κάθε οργανωμένη συλλογική αμφισβήτηση του πανεπιστημίου Ανώνυμη Εταιρεία και κάθε αγωνιστική διεκδίκηση των φοιτητών για ολοκληρωμένες σπουδές και πτυχία με αντίκρισμα.
"Σήμερα είναι απολύτως αναγκαίο και ρεαλιστικό να ανοίξουν
µε ασφάλεια τα Πανεπιστήμια. Υπάρχουν δημόσιες υποδομές
που παραμένουν αναξιοποίητες και άλλες που περιμένουν
να πωληθούν στο μεγάλο κεφάλαιο. Υπάρχει επιστημονική τεχνογνωσία
που επιτρέπει τον σχεδιασμό της επαναφοράς στη διά ζώσης φοίτηση"
Ζητάτε άνοιγμα των Πανεπιστημίων, κατηγορώντας την κυβέρνηση για άνοιγμα της αγοράς και του τουρισμού, αλλά όχι της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Με ποιους όρους πιστεύετε ότι θα μπορούσε να γίνει η επιστροφή χιλιάδων φοιτητών στα πανεπιστήμια με ασφάλεια;
Σήμερα είναι απολύτως αναγκαίο και ρεαλιστικό να ανοίξουν µε ασφάλεια τα Πανεπιστήμια. Υπάρχουν δημόσιες υποδομές που παραμένουν αναξιοποίητες και άλλες που περιμένουν να πωληθούν στο μεγάλο κεφάλαιο. Υπάρχει επιστημονική τεχνογνωσία που επιτρέπει τον σχεδιασμό της επαναφοράς στη διά ζώσης φοίτηση. Κυρίως υπάρχει επιστημονικό διδακτικό δυναμικό που είτε "λιμνάζει", είτε ακολουθεί τη φυγή στο εξωτερικό, αποδεικνύοντας στην πράξη πόσο νοιάζονται οι κυβερνήσεις για το "brain drain". Αυτό που δεν υπάρχει είναι πολιτική βούληση ικανοποίησης αυτής της ανάγκης, γιατί η κυβερνητική πολιτική της ΝΔ θέτει τα αιτήματα των Φοιτητικών Συλλόγων στην ταξική ζυγαριά του κόστους και γι’ αυτό δεν τα ικανοποιεί. Η επιλογή της κυβέρνησης να κρατάει κλειστά τα ΑΕΙ είναι συνειδητή. Δείχνει στην πράξη ποιες είναι οι προτεραιότητες και οι ιεραρχήσεις της. Μάλιστα, την ίδια ώρα, ό,τι έχει να κάνει µε την επιχειρηματική δραστηριότητα στα Ιδρύματα συνεχίζει να λειτουργεί απρόσκοπτα, ενώ πληθαίνουν οι φωνές ότι τα διαδικτυακά μαθήματα ήρθαν για να μείνουν.
Γιατί πιστεύετε ότι στο ζήτημα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η υλοποίηση του ψηφισθέντος νομοσχεδίου θα ανοίξει, όπως ισχυρίζεστε, το δρόμο για την υποτίμηση της κατάρτισης των σπουδαστών;
Ο νόμος για την Επαγγελματική Εκπαίδευση που ψηφίστηκε πρόσφατα, ανάμεσα στα άλλα αρνητικά του, υποβάθμισε και το πτυχίο των Επαγγελματικών Σχολών του ΟΑΕΔ από το επίπεδο 4 στο 3, ενώ πρόσθεσε κι ένα ακόμα εμπόδιο στις σπουδές των μαθητών τους, καθώς για να λάβουν – πλέον –και αυτό το πτυχίο επιπέδου 3 είναι υποχρεωμένοι πια να δώσουν και εξετάσεις πιστοποίησης. Κι όλα αυτά, ορίστηκαν να εφαρμοστούν από φέτος δηλαδή, στη μέση της χρονιάς άλλαξαν οι όροι σπουδών για αυτούς που ήδη φοιτούν και είναι περίπου 8.000. Εν τω μεταξύ για όσους μαθητές δεν πρόλαβαν να βρουν επιχείρηση για την μαθητεία δεν εξασφαλίζεται κανένα εισόδημα, ενώ και ορισμένοι από αυτούς που είχαν ξεκινήσει παραμένουν απλήρωτοι για μήνες αν και οι συμβάσεις τους βρίσκονται σε αναστολή. Δίκαια λοιπόν αγωνίζονται και η κυβέρνηση οφείλει να ικανοποιήσει τα αιτήματά τους.
*Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 23 Μαΐου 2021
Ο τομεάρχης Παιδείας του ΚΚΕ, μιλάει για τους χειρισμούς του υπουργείου Παιδείας στην αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προβλημάτων που δημιούργησε η πανδημία, λέγοντας πως αρνείται να αναλάβει την ευθύνη των προβλημάτων, χαρακτηρίζοντας "επικίνδυνη" την απόφαση μείωσης των self tests στη σχολική κοινότητα. Στη συνέντευξή του στη "ΜτΚ" αναφέρεται στην Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, τονίζοντας πως θα οδηγήσει στην κατηγοριοποίηση των πτυχίων και των αποφοίτων, ενώ δηλώνει πως είναι "αναγκαίο και ρεαλιστικό" το άνοιγμα των πανεπιστημίων.
Η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για ένα self test την εβδομάδα στα σχολεία σας βρήκε αντίθετο, όπως και οι συνολικοί χειρισμοί στην επιστροφή των μαθητών στη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία. Τι πιστεύετε ότι θα έπρεπε να είχε γίνει για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία;
Είναι απαράδεκτη και επικίνδυνη η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για ένα τελικά και όχι δυο self tests για την είσοδο στα σχολεία, όπως είχε αρχικά ανακοινώσει, λογαριάζοντας και εδώ το κόστος. Ήδη, στις πρώτες αυτές μέρες λειτουργίας των σχολείων έχουν κλείσει εκατοντάδες σχολεία και τμήματα σε όλη την Ελλάδα. Δυστυχώς, όλο αυτό το διάστημα της υποχρεωτικής αναστολής λειτουργίας των σχολείων δεν υπήρξε κανένα σχέδιο από την πλευρά της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, δεν πάρθηκε κανένα μέτρο ώστε το άνοιγμα των σχολείων να συνοδευτεί με ουσιαστικά μέτρα υγιεινής και ασφάλειας. Επιπλέον, δεν υπάρχει καμία πρόνοια ούτε καν για την αντιμετώπιση των οξυμμένων μορφωτικών, ψυχοκοινωνικών κ.ά. προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί όλο αυτό το διάστημα στους μαθητές. Τίποτα από τα παραπάνω δε φαίνεται να απασχολεί την κυβέρνηση. Για μια ακόμα φορά η συνταγή της κυβέρνησης αρχίζει και τελειώνει στην ατομική ευθύνη. Πετάει το μπαλάκι της ευθύνης στους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, την ίδια στιγμή που αρνείται να αναλάβει τη δική της. Για την ασφαλή και ομαλή λειτουργία των σχολείων απαιτούνται μαζικά τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ, για εκπαιδευτικούς, μαθητές και όλους τους εργαζόμενους και επιτάχυνση του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών με όλα τα διαθέσιμα εμβόλια. Είναι επιβεβλημένη η αραίωση των μαθητών ανά τάξη και βέβαια απαιτούνται άμεσα μέτρα ενίσχυσης και στήριξης των μαθητών για τις τεράστιες ελλείψεις και τα συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί.
"Για πρώτη φορά, δίνεται η δυνατότητα στα ίδια τα Πανεπιστημιακά Τμήματα
και Σχολές να διαμορφώνουν αυτές τις ΕΒΕ. Μπορεί αυτό να δόθηκε
ως δέλεαρ στα Πανεπιστήμια για να δεχτούν την καταστολή στους χώρους τους
για τους φοιτητές τους, αυτό, όμως, οδηγεί ακόμα πιο γρήγορα και στο μεγαλύτερο
άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ των ίδιων των Σχολών, στο βάθεμα, δηλαδή,
της κατηγοριοποίησής τους, των πτυχίων τους, συνεπώς και των αποφοίτων τους".
Το νέο σύστημα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση και η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), είναι οι αλλαγές που έρχονται στους υποψηφίους των Πανελλαδικών εξετάσεων, για τις οποίες έχετε δηλώσει πως "ρίχνουν κι άλλο νερό στο μύλο της κατηγοριοποίησης των σχολών" και πως θα αφήσουν εκτός ΑΕΙ χιλιάδες μαθητές...
Μεγαλώνουν τα εμπόδια που πρέπει να ξεπερνάνε τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών για να μπουν στο πανεπιστήμιο. Από τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις του Ιούνη ισχύει η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής –στη θέση της παλιότερης βάσης του 10. Και από φέτος ακόμα, με την πρώτη εφαρμογή, αναμένεται να είναι λιγότεροι οι εισακτέοι στα Πανεπιστήμια από 20.000 έως 30.000. Και αυτές οι χιλιάδες λιγότεροι φοιτητές θα λείψουν από τις περιφερειακές Σχολές με ορατό το ενδεχόμενο αρκετές από αυτές, όπως και ορισμένες κεντρικές, να κλείσουν. Ο μεγάλος, όμως, κόφτης που λέγεται Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής έχει κι άλλες αρνητικές συνέπειες για τα εκπαιδευτικά και εργασιακά δικαιώματα των νέων. Καθώς, για πρώτη φορά, δίνεται η δυνατότητα στα ίδια τα Πανεπιστημιακά Τμήματα και Σχολές να διαμορφώνουν αυτές τις ΕΒΕ. Μπορεί αυτό να δόθηκε ως δέλεαρ στα Πανεπιστήμια για να δεχτούν την καταστολή στους χώρους τους για τους φοιτητές τους, αυτό, όμως, οδηγεί ακόμα πιο γρήγορα και στο μεγαλύτερο άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ των ίδιων των Σχολών, στο βάθεμα, δηλαδή, της κατηγοριοποίησής τους, των πτυχίων τους, συνεπώς και των αποφοίτων τους. Κι έτσι ανοίγεται ένας δρόμος, στο τέλος του οποίου, δεν θα είναι οι υποψήφιοι, αλλά οι Σχολές εκείνες, οι οποίες τελικά, θα επιλέγουν τους φοιτητές τους.
Όλο αυτό το διάστημα έχετε διατυπώσει την αντίθεσή σας στο νέο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, την πανεπιστημιακή αστυνομία και το νέο πειθαρχικό δίκαιο στα Πανεπιστήμια. Η εφαρμογή όλων αυτών είναι ζήτημα χρόνου, τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει και τι απαντάτε σε εκείνους που κάνουν λόγο για "ταλαιπωρία" των ΑΕΙ από τις παρατεταμένες καταλήψεις;
Όσο το πανεπιστήμιο μετατρέπεται σε επιχείρηση, όσο εμπορευματοποιείται, όσο εν τέλει απομακρύνεται από τις πραγματικές ανάγκες των φοιτητών, αλλά και της κοινωνικής πλειοψηφίας τόσο θα καταφεύγει στην καταστολή και την πυγμή. Αυτός είναι και ο λόγος της εγκατάστασης της αστυνομίας μέσα στα πανεπιστήμια κι αυτό δεν αλλάζει είτε θα υπάγεται αυτή στο αρχηγείο της αστυνομίας, είτε θα υπάγεται στις πρυτανείες των ιδρυμάτων -όπως ήθελε ο ΣΥΡΙΖΑ. Με την ίδια αντιδραστική κατασταλτική λογική θεσπίστηκε και το λεγόμενο πειθαρχικό δίκαιο των φοιτητών. Οι ποινές που προβλέπονται για τις "παραβάσεις" του, φωτογραφίζουν και στοχοποιούν όχι, βέβαια, κάποιους εγκληματίες, αλλά τη δράση των φοιτητικών συλλόγων και τους ίδιους τους αγωνιζόμενους φοιτητές μέσα στα πανεπιστήμια. Αξιοποιώντας, λοιπόν, την ολοφάνερη πια προβοκατόρικη δράση μηχανισμών των "γνωστών-αγνώστων" που καμιά σχέση δεν έχουν με τους φοιτητές και το κίνημά τους, όλα αυτά τα αστυνομικά μέτρα προορίζονται πριν από όλα να περιφρουρήσουν την επιχειρηματική λειτουργία των ιδρυμάτων, αλλά και να αντιμετωπίσουν με βία και καταστολή κάθε οργανωμένη συλλογική αμφισβήτηση του πανεπιστημίου Ανώνυμη Εταιρεία και κάθε αγωνιστική διεκδίκηση των φοιτητών για ολοκληρωμένες σπουδές και πτυχία με αντίκρισμα.
"Σήμερα είναι απολύτως αναγκαίο και ρεαλιστικό να ανοίξουν
µε ασφάλεια τα Πανεπιστήμια. Υπάρχουν δημόσιες υποδομές
που παραμένουν αναξιοποίητες και άλλες που περιμένουν
να πωληθούν στο μεγάλο κεφάλαιο. Υπάρχει επιστημονική τεχνογνωσία
που επιτρέπει τον σχεδιασμό της επαναφοράς στη διά ζώσης φοίτηση"
Ζητάτε άνοιγμα των Πανεπιστημίων, κατηγορώντας την κυβέρνηση για άνοιγμα της αγοράς και του τουρισμού, αλλά όχι της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Με ποιους όρους πιστεύετε ότι θα μπορούσε να γίνει η επιστροφή χιλιάδων φοιτητών στα πανεπιστήμια με ασφάλεια;
Σήμερα είναι απολύτως αναγκαίο και ρεαλιστικό να ανοίξουν µε ασφάλεια τα Πανεπιστήμια. Υπάρχουν δημόσιες υποδομές που παραμένουν αναξιοποίητες και άλλες που περιμένουν να πωληθούν στο μεγάλο κεφάλαιο. Υπάρχει επιστημονική τεχνογνωσία που επιτρέπει τον σχεδιασμό της επαναφοράς στη διά ζώσης φοίτηση. Κυρίως υπάρχει επιστημονικό διδακτικό δυναμικό που είτε "λιμνάζει", είτε ακολουθεί τη φυγή στο εξωτερικό, αποδεικνύοντας στην πράξη πόσο νοιάζονται οι κυβερνήσεις για το "brain drain". Αυτό που δεν υπάρχει είναι πολιτική βούληση ικανοποίησης αυτής της ανάγκης, γιατί η κυβερνητική πολιτική της ΝΔ θέτει τα αιτήματα των Φοιτητικών Συλλόγων στην ταξική ζυγαριά του κόστους και γι’ αυτό δεν τα ικανοποιεί. Η επιλογή της κυβέρνησης να κρατάει κλειστά τα ΑΕΙ είναι συνειδητή. Δείχνει στην πράξη ποιες είναι οι προτεραιότητες και οι ιεραρχήσεις της. Μάλιστα, την ίδια ώρα, ό,τι έχει να κάνει µε την επιχειρηματική δραστηριότητα στα Ιδρύματα συνεχίζει να λειτουργεί απρόσκοπτα, ενώ πληθαίνουν οι φωνές ότι τα διαδικτυακά μαθήματα ήρθαν για να μείνουν.
Γιατί πιστεύετε ότι στο ζήτημα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, η υλοποίηση του ψηφισθέντος νομοσχεδίου θα ανοίξει, όπως ισχυρίζεστε, το δρόμο για την υποτίμηση της κατάρτισης των σπουδαστών;
Ο νόμος για την Επαγγελματική Εκπαίδευση που ψηφίστηκε πρόσφατα, ανάμεσα στα άλλα αρνητικά του, υποβάθμισε και το πτυχίο των Επαγγελματικών Σχολών του ΟΑΕΔ από το επίπεδο 4 στο 3, ενώ πρόσθεσε κι ένα ακόμα εμπόδιο στις σπουδές των μαθητών τους, καθώς για να λάβουν – πλέον –και αυτό το πτυχίο επιπέδου 3 είναι υποχρεωμένοι πια να δώσουν και εξετάσεις πιστοποίησης. Κι όλα αυτά, ορίστηκαν να εφαρμοστούν από φέτος δηλαδή, στη μέση της χρονιάς άλλαξαν οι όροι σπουδών για αυτούς που ήδη φοιτούν και είναι περίπου 8.000. Εν τω μεταξύ για όσους μαθητές δεν πρόλαβαν να βρουν επιχείρηση για την μαθητεία δεν εξασφαλίζεται κανένα εισόδημα, ενώ και ορισμένοι από αυτούς που είχαν ξεκινήσει παραμένουν απλήρωτοι για μήνες αν και οι συμβάσεις τους βρίσκονται σε αναστολή. Δίκαια λοιπόν αγωνίζονται και η κυβέρνηση οφείλει να ικανοποιήσει τα αιτήματά τους.
*Δημοσιεύτηκε στη "ΜτΚ" στις 23 Μαΐου 2021
ΣΧΟΛΙΑ