ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γιάννης Μαγκριώτης: Το ΚΙΝΑΛ θα δράσει καταλυτικά για μία κυβέρνηση με καθαρούς μεταρρυθμιστικούς στόχους

Ο υποψήφιος βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης με το ΚΙΝΑΛ μιλάει στη «ΜτΚ» για το ρόλο που αναζητεί το κόμμα του, τους προσωπικούς του στοχασμούς και τις «πληγές» της Θεσσαλονίκης

 24/06/2019 10:00

Γιάννης Μαγκριώτης: Το ΚΙΝΑΛ θα δράσει καταλυτικά για μία κυβέρνηση με καθαρούς μεταρρυθμιστικούς στόχους

Θεολόγος Ηλιού

Κύριε Μαγκριώτη, γιατί αποφασίσατε να είστε υποψήφιος βουλευτής στις επερχόμενες εκλογές;

Έπειτα από ένα διάστημα αναστοχασμού, χωρίς θεσμικές εκπροσωπήσεις και δεσμεύσεις, αλλά με πολλές δράσεις και πρωτοβουλίες για τα μεγάλα θέματα της χώρας, της πολιτικής και της πόλης μας, νιώθοντας το χρέος και την ευθύνη απέναντι στους πολίτες, που αναγνωρίζουν τα θετικά μου αποτυπώματα, πιστεύουν στο δοκιμασμένο ήθος μου, στην εργατικότητά μου, την ουσιαστική γνώση των προβλημάτων της χώρας, της πόλης και των ανθρώπων της, αποφάσισα να συμμετέχω στις κρίσιμες εθνικές εκλογές για τη χώρα, την πόλη μας και τον πολιτικό χώρο μας.

Στόχος μου είναι να βοηθήσω το Κίνημα Αλλαγής - ΠΑΣΟΚ να κερδίσει την εμπιστοσύνη περισσότερων συμπολιτών μας από εκείνους που το υποστήριξαν στις πρόσφατες εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Νιώθω άσχημα βλέποντας να είμαστε κατά δύο μονάδες πίσω από το πανελλαδικό, κάτι που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, και στις κατ’ εξοχήν λαϊκές δυτικές συνοικίες να υπολειπόμαστε της Χρυσής Αυγής και του κόμματος του κ. Βελόπουλου.

Ποιο είναι το διακύβευα των εκλογών της 7ης Ιουλίου;

Το μεγάλο διακύβευμα είναι ποια πολιτική θα ακολουθήσει η νέα κυβέρνηση την επόμενη ημέρα. Δυστυχώς, ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ έχουν αντικαταστήσει το κρίσιμο αυτό ερώτημα που αφορά τη χώρα, την οικονομία και την κοινωνία με το διχαστικό δίλημμα «ή αυτοί ή εμείς», επιδιώκοντας να παγιδέψουν και πάλι τους πολίτες στο κομματικό παιχνίδι τους. 

Και τα δύο κόμματα, όπως και όλα τα δημοκρατικά κόμματα, έχουν δεχθεί το ίδιο πλαίσιο πολιτικής, αυτό που υιοθέτησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2010, γιατί εκείνη τη στιγμή δεν υπήρχε άλλη επιλογή, για να αποφύγει η χώρα μας την ολική καταστροφή, το εφάρμοσαν, όταν καταγγέλλοντας κατέκτησαν την εξουσία και στην ουσία έχουν δεσμευτεί να συνεχίσουν να το εφαρμόζουν την επομένη των εκλογών.

Τελικά ποια είναι η θέση που διεκδικεί το ΚΙΝΑΛ στον πολιτικό χώρο;

Το Κίνημα Αλλαγής έχει μία και μόνο επιλογή, να δράσει καταλυτικά, για να συγκροτηθεί μια κυβέρνηση με καθαρούς μεταρρυθμιστικούς στόχους, που θα:

- Απελευθερώσει την οικονομία και θα προσφέρει μακρά πολιτική σταθερότητα, ώστε να γίνει η χώρα ελκυστική σε ξένους και έλληνες επενδυτές.

- Μειώσει τη φορολογία στις επιχειρήσεις, στους επαγγελματίες και στα νοικοκυριά, για να αφήσει πόρους το κράτος για την επανεπένδυση κεφαλαίων και την ενίσχυση της ζήτησης, τους δύο μας βασικούς μοχλούς της οικονομικής ανάπτυξης.

- Αξιοποιεί τους δημόσιους και τους ευρωπαϊκούς πόρους για την ανάπτυξη και την απασχόληση και όχι για την απορρόφησή τους από τους διαχρονικά επιτήδειους.

- Απελευθερώσει το εκπαιδευτικό σύστημα από τις ιδεοληψίες, θα επενδύσει στην παιδεία, την έρευνα και την καινοτομία και θα δημιουργήσει μεγάλες συνέργειες με την οικονομία και την κοινωνία. Έχει ως πρώτη επιλογή την κοινωνική συνοχή, την απασχόληση και το κοινωνικό κράτος, με έμφαση στο νέο ΕΣΥ και τη νέα σχέση δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που υπηρετούν τον πολίτη.

- Υποστηρίξει τη βιώσιμη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, με σχέδιο, ρεαλισμό, συνεργασία των αρμοδίων, με εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων, δημόσιων και ιδιωτικών.

- Υπερασπιστεί τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, τα δικαιώματα της Κύπρου, του Ελληνισμού, την ειρήνη στον κόσμο και την ασφάλεια της πατρίδας μας, απαντώντας στην αναθεωρητική επιθετική πολιτική της Άγκυρας.

Εάν δεν το πετύχει, τότε θα ασκεί δημιουργική κριτική στη νέα κυβέρνηση, πάντα με θετικές προτάσεις.

Ποιοι θέλουν το ΠΑΣΟΚ ως «βολικό βάρβαρο», όπως λέτε, και γιατί;

Η ΝΔ,  ο ΣΥΡΙΖΑ και κάθε αντιμνημονιακό προσωρινό κόμμα θέλουν να χρεώνουν στο ΠΑΣΟΚ όλα τα δεινά της κρίσης και ταυτόχρονα να απαξιώνουν τη Μεταπολίτευση –μακράν την καλύτερη περίοδο της χώρας από ιδρύσεως ελληνικού κράτους– επειδή πολλές από τις μεγάλες επιτυχίες της είναι συνδεδεμένες με το ΠΑΣΟΚ.

Τώρα όλοι γνωρίζουν την αλήθεια για το ποιος και πότε προκάλεσε την κρίση, πώς οι αντιμνημονιακές δυνάμεις της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ, των ΑΝΕΛ και το νεοναζιστικό μόρφωμα της Χρυσής Αυγής εκμεταλλεύτηκαν την απογοήτευση και τον θυμό των πολιτών, κέρδισαν την εξουσία βαθαίνοντας την οικονομική και κοινωνική κρίση και πρόσθεσαν μνημόνια.

Τώρα και εμείς μπορούμε να κατανοήσουμε τα μικρά και μεγάλα συλλογικά και ατομικά λάθη μας και –χωρίς αμφιβολίες και κάθε μορφής εξαρτήσεις– να κοιτάξουμε μπροστά.

Τώρα μπορούν να αξιολογηθούν οι πολιτικοί και τα κόμματα που έδειξαν υπευθυνότητα, ήταν χρήσιμοι, με όραμα και συγκεκριμένο έργο για τη χώρα και τη Θεσσαλονίκη.

Πώς μπορούν να βελτιωθούν οι αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη;

Απαράδεκτο ήταν το καθεστώς του ΟΑΣΘ και η κυβέρνηση επέλεξε, από ιδεοληψία και κομματική σκοπιμότητα, μια χειρότερη λύση και η κατάρρευση των αστικών είναι ορατή. Η λύση ήταν και είναι μία, αυτή που πρότεινα από την αρχή της κρίσης: η εφαρμογή του Κοινοτικού Κανονισμού 1370, που ισχύει από το 2007 και θα γίνει υποχρεωτική από τις 3 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους για όλες τις χώρες της Ε.Ε. 

Ο δημόσιος διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση των αστικών συγκοινωνιών σε πάροχο, ο οποίος μπορεί να είναι και εταιρεία του δημοσίου, αρκεί να προσέλθει στο διαγωνισμό με τους ίδιους όρους με τους ιδιώτες και φυσικά η πολιτεία να επιδοτεί το εισιτήριο, σύμφωνα με τις δημοσιονομικές δυνατότητες κάθε φορά. Αν αυτό είχε εφαρμοστεί στις αστικές και υπεραστικές υπηρεσίες όλης της χώρας, θα είχαμε πάνω από 1,5 δισ. επενδύσεις, νέες θέσεις απασχόλησης και ποιοτικές συγκοινωνίες.

Η «ΜτΚ» φέρνει στο φως της δημοσιότητας επιστολή της «ΑΚΤΩΡ» προς την «Αττικό Μετρό Α.Ε», όπου η ανάδοχος εταιρεία επιρρίπτει ευθύνες για καθυστερήσεις στο έργο και πιθανές οικονομικές συνέπειες. Πώς το σχολιάζετε;

Η γραμμή της Καλαμαριάς μελετήθηκε, εξασφαλίστηκαν περίπου 500 εκατ. για την κατασκευή της και δημοπρατήθηκε την περίοδο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ 2010 - 2012 και έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2018 το αργότερο και παρά τα επανειλημμένα ερωτήματά μου με δημόσιες παρεμβάσεις δεν έχουν απαντήσει, γιατί δίνουν ημερομηνία ολοκλήρωσης το 2021, όταν μάλιστα ξέρουμε ότι δεν έχει κανένα από τα προβλήματα της βασικής γραμμής. 

Οι συρμοί, τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα και τα συστήματα ασφαλείας έπρεπε να δημοπρατηθούν σύμφωνα με το δικό μας προγραμματισμό το 2014, για να λειτουργεί η γραμμή το 2018. Δυστυχώς, δεν εξασφάλισαν τα περίπου 170 εκατ. ευρώ που απαιτούνταν, γι’ αυτό προχώρησαν πρόσφατα σε μικρούς διαγωνισμούς. Αυτό σημαίνει ότι, με τα σημερινά δεδομένα, δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει το μετρό στην Καλαμαριά το 2021. Για την κεντρική γραμμή, ένα είναι βέβαιο, δεν θα είναι έτοιμο το 2020 και χωρίς το σταθμό της Βενιζέλου.

Ποια έργα ήταν σχεδιασμένα να γίνουν στη Θεσσαλονίκη και ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει; Ποιες οι «πληγές» της περιφερειακής οδού και σε τι κατάσταση έπρεπε να είναι σήμερα;

Ο χρόνος πάγωσε στο 2012, τότε είχε προγραμματιστεί να δημοπρατηθούν οι μελέτες του μετρό για τις επεκτάσεις στη δυτική Θεσσαλονίκη, για να ενταχθούν το 2014 στο τρέχον ΕΣΠΑ και να ολοκληρωθούν το 2022, δυστυχώς -εκτός από φωτογραφίες και εξαγγελίες- τίποτα πρακτικό δεν έχει γίνει.

Οι κόμβοι της δυτικής περιφερειακής στη μεν Λαχαναγορά δημοπρατήθηκαν το 2011 από την κρατική περιφέρεια και έπρεπε να ολοκληρωθούν το 2015. Από το καλοκαίρι του 2011 πέρασαν στην ευθύνη της αιρετής περιφέρειας και δυστυχώς παραμένει άγνωστο πότε θα τελειώσουν -οι δε υπόλοιποι δημοπρατήθηκαν επίσης το 2011 από την τότε κυβέρνηση μέσα από την Εγνατία ΑΕ, έπρεπε να τελειώσουν το 2015 και δυστυχώς ακόμη δεν έχουν τελειώσει.

Επίσης είχε μελετηθεί η κατασκευή του fly over, του υπέργειου άξονα από το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» μέχρι την Πυλαία, για να πάρει τη διαμπερή κίνηση και στη συνέχεια η μετατροπή του σε αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων από τον κόμβο της Πυλαίας μέχρι τον κόμβο Θέρμης στη Θεσσαλονίκης - Μουδανίων και τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση μέχρι τον κόμβο Καρδίας. Τα έργα θα είχαν ολοκληρωθεί μαζί με το μετρό και θα είχαν λύσει οριστικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, προσφέροντας γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις. 

Ημιτελή έμειναν και τα έργα προς τον Πολύγυρο, αλλά και τα πέντε χιλιόμετρα Μουδανιά - Ποτίδαια, που επίσης δημοπρατήθηκαν το 2011. 

Είναι απαράδεκτο που δεν ολοκληρώθηκε ο δεύτερος κλάδος του κεντρικού αποχετευτικού αγωγού, που θα λύσει σε μεγάλο βαθμό τις υπερχειλίσεις στην πρώτη έντονη βροχόπτωση, που στέλνει τα αστικά λύματα στον Θερμαϊκό με τα γνωστά φαινόμενα της κόκκινης παλίρροιας και όχι μόνο. 

Ακόμη πιο απαράδεκτο είναι που ακύρωσαν το διαγωνισμό για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του διυλιστηρίου νερού της ΕΥΑΘ στη Σίνδο με τα γνωστά περσινά αποτελέσματα και τώρα τρέχουν από την αρχή. Ούτε φυσικά κατασκευάστηκαν τα αντιπλημμυρικά έργα που ήταν προγραμματισμένα για τη Θεσσαλονίκη, εδώ τουλάχιστον ολοκληρώθηκαν αυτά που άρχισαν την περίοδο 2011 - 2012.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 23 Ιουνίου 2019

Κύριε Μαγκριώτη, γιατί αποφασίσατε να είστε υποψήφιος βουλευτής στις επερχόμενες εκλογές;

Έπειτα από ένα διάστημα αναστοχασμού, χωρίς θεσμικές εκπροσωπήσεις και δεσμεύσεις, αλλά με πολλές δράσεις και πρωτοβουλίες για τα μεγάλα θέματα της χώρας, της πολιτικής και της πόλης μας, νιώθοντας το χρέος και την ευθύνη απέναντι στους πολίτες, που αναγνωρίζουν τα θετικά μου αποτυπώματα, πιστεύουν στο δοκιμασμένο ήθος μου, στην εργατικότητά μου, την ουσιαστική γνώση των προβλημάτων της χώρας, της πόλης και των ανθρώπων της, αποφάσισα να συμμετέχω στις κρίσιμες εθνικές εκλογές για τη χώρα, την πόλη μας και τον πολιτικό χώρο μας.

Στόχος μου είναι να βοηθήσω το Κίνημα Αλλαγής - ΠΑΣΟΚ να κερδίσει την εμπιστοσύνη περισσότερων συμπολιτών μας από εκείνους που το υποστήριξαν στις πρόσφατες εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Νιώθω άσχημα βλέποντας να είμαστε κατά δύο μονάδες πίσω από το πανελλαδικό, κάτι που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, και στις κατ’ εξοχήν λαϊκές δυτικές συνοικίες να υπολειπόμαστε της Χρυσής Αυγής και του κόμματος του κ. Βελόπουλου.

Ποιο είναι το διακύβευα των εκλογών της 7ης Ιουλίου;

Το μεγάλο διακύβευμα είναι ποια πολιτική θα ακολουθήσει η νέα κυβέρνηση την επόμενη ημέρα. Δυστυχώς, ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ έχουν αντικαταστήσει το κρίσιμο αυτό ερώτημα που αφορά τη χώρα, την οικονομία και την κοινωνία με το διχαστικό δίλημμα «ή αυτοί ή εμείς», επιδιώκοντας να παγιδέψουν και πάλι τους πολίτες στο κομματικό παιχνίδι τους. 

Και τα δύο κόμματα, όπως και όλα τα δημοκρατικά κόμματα, έχουν δεχθεί το ίδιο πλαίσιο πολιτικής, αυτό που υιοθέτησε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 2010, γιατί εκείνη τη στιγμή δεν υπήρχε άλλη επιλογή, για να αποφύγει η χώρα μας την ολική καταστροφή, το εφάρμοσαν, όταν καταγγέλλοντας κατέκτησαν την εξουσία και στην ουσία έχουν δεσμευτεί να συνεχίσουν να το εφαρμόζουν την επομένη των εκλογών.

Τελικά ποια είναι η θέση που διεκδικεί το ΚΙΝΑΛ στον πολιτικό χώρο;

Το Κίνημα Αλλαγής έχει μία και μόνο επιλογή, να δράσει καταλυτικά, για να συγκροτηθεί μια κυβέρνηση με καθαρούς μεταρρυθμιστικούς στόχους, που θα:

- Απελευθερώσει την οικονομία και θα προσφέρει μακρά πολιτική σταθερότητα, ώστε να γίνει η χώρα ελκυστική σε ξένους και έλληνες επενδυτές.

- Μειώσει τη φορολογία στις επιχειρήσεις, στους επαγγελματίες και στα νοικοκυριά, για να αφήσει πόρους το κράτος για την επανεπένδυση κεφαλαίων και την ενίσχυση της ζήτησης, τους δύο μας βασικούς μοχλούς της οικονομικής ανάπτυξης.

- Αξιοποιεί τους δημόσιους και τους ευρωπαϊκούς πόρους για την ανάπτυξη και την απασχόληση και όχι για την απορρόφησή τους από τους διαχρονικά επιτήδειους.

- Απελευθερώσει το εκπαιδευτικό σύστημα από τις ιδεοληψίες, θα επενδύσει στην παιδεία, την έρευνα και την καινοτομία και θα δημιουργήσει μεγάλες συνέργειες με την οικονομία και την κοινωνία. Έχει ως πρώτη επιλογή την κοινωνική συνοχή, την απασχόληση και το κοινωνικό κράτος, με έμφαση στο νέο ΕΣΥ και τη νέα σχέση δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που υπηρετούν τον πολίτη.

- Υποστηρίξει τη βιώσιμη ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, με σχέδιο, ρεαλισμό, συνεργασία των αρμοδίων, με εξασφάλιση των αναγκαίων πόρων, δημόσιων και ιδιωτικών.

- Υπερασπιστεί τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, τα δικαιώματα της Κύπρου, του Ελληνισμού, την ειρήνη στον κόσμο και την ασφάλεια της πατρίδας μας, απαντώντας στην αναθεωρητική επιθετική πολιτική της Άγκυρας.

Εάν δεν το πετύχει, τότε θα ασκεί δημιουργική κριτική στη νέα κυβέρνηση, πάντα με θετικές προτάσεις.

Ποιοι θέλουν το ΠΑΣΟΚ ως «βολικό βάρβαρο», όπως λέτε, και γιατί;

Η ΝΔ,  ο ΣΥΡΙΖΑ και κάθε αντιμνημονιακό προσωρινό κόμμα θέλουν να χρεώνουν στο ΠΑΣΟΚ όλα τα δεινά της κρίσης και ταυτόχρονα να απαξιώνουν τη Μεταπολίτευση –μακράν την καλύτερη περίοδο της χώρας από ιδρύσεως ελληνικού κράτους– επειδή πολλές από τις μεγάλες επιτυχίες της είναι συνδεδεμένες με το ΠΑΣΟΚ.

Τώρα όλοι γνωρίζουν την αλήθεια για το ποιος και πότε προκάλεσε την κρίση, πώς οι αντιμνημονιακές δυνάμεις της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ, των ΑΝΕΛ και το νεοναζιστικό μόρφωμα της Χρυσής Αυγής εκμεταλλεύτηκαν την απογοήτευση και τον θυμό των πολιτών, κέρδισαν την εξουσία βαθαίνοντας την οικονομική και κοινωνική κρίση και πρόσθεσαν μνημόνια.

Τώρα και εμείς μπορούμε να κατανοήσουμε τα μικρά και μεγάλα συλλογικά και ατομικά λάθη μας και –χωρίς αμφιβολίες και κάθε μορφής εξαρτήσεις– να κοιτάξουμε μπροστά.

Τώρα μπορούν να αξιολογηθούν οι πολιτικοί και τα κόμματα που έδειξαν υπευθυνότητα, ήταν χρήσιμοι, με όραμα και συγκεκριμένο έργο για τη χώρα και τη Θεσσαλονίκη.

Πώς μπορούν να βελτιωθούν οι αστικές συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη;

Απαράδεκτο ήταν το καθεστώς του ΟΑΣΘ και η κυβέρνηση επέλεξε, από ιδεοληψία και κομματική σκοπιμότητα, μια χειρότερη λύση και η κατάρρευση των αστικών είναι ορατή. Η λύση ήταν και είναι μία, αυτή που πρότεινα από την αρχή της κρίσης: η εφαρμογή του Κοινοτικού Κανονισμού 1370, που ισχύει από το 2007 και θα γίνει υποχρεωτική από τις 3 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους για όλες τις χώρες της Ε.Ε. 

Ο δημόσιος διεθνής διαγωνισμός για την παραχώρηση των αστικών συγκοινωνιών σε πάροχο, ο οποίος μπορεί να είναι και εταιρεία του δημοσίου, αρκεί να προσέλθει στο διαγωνισμό με τους ίδιους όρους με τους ιδιώτες και φυσικά η πολιτεία να επιδοτεί το εισιτήριο, σύμφωνα με τις δημοσιονομικές δυνατότητες κάθε φορά. Αν αυτό είχε εφαρμοστεί στις αστικές και υπεραστικές υπηρεσίες όλης της χώρας, θα είχαμε πάνω από 1,5 δισ. επενδύσεις, νέες θέσεις απασχόλησης και ποιοτικές συγκοινωνίες.

Η «ΜτΚ» φέρνει στο φως της δημοσιότητας επιστολή της «ΑΚΤΩΡ» προς την «Αττικό Μετρό Α.Ε», όπου η ανάδοχος εταιρεία επιρρίπτει ευθύνες για καθυστερήσεις στο έργο και πιθανές οικονομικές συνέπειες. Πώς το σχολιάζετε;

Η γραμμή της Καλαμαριάς μελετήθηκε, εξασφαλίστηκαν περίπου 500 εκατ. για την κατασκευή της και δημοπρατήθηκε την περίοδο της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ 2010 - 2012 και έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί το 2018 το αργότερο και παρά τα επανειλημμένα ερωτήματά μου με δημόσιες παρεμβάσεις δεν έχουν απαντήσει, γιατί δίνουν ημερομηνία ολοκλήρωσης το 2021, όταν μάλιστα ξέρουμε ότι δεν έχει κανένα από τα προβλήματα της βασικής γραμμής. 

Οι συρμοί, τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα και τα συστήματα ασφαλείας έπρεπε να δημοπρατηθούν σύμφωνα με το δικό μας προγραμματισμό το 2014, για να λειτουργεί η γραμμή το 2018. Δυστυχώς, δεν εξασφάλισαν τα περίπου 170 εκατ. ευρώ που απαιτούνταν, γι’ αυτό προχώρησαν πρόσφατα σε μικρούς διαγωνισμούς. Αυτό σημαίνει ότι, με τα σημερινά δεδομένα, δεν πρόκειται να κυκλοφορήσει το μετρό στην Καλαμαριά το 2021. Για την κεντρική γραμμή, ένα είναι βέβαιο, δεν θα είναι έτοιμο το 2020 και χωρίς το σταθμό της Βενιζέλου.

Ποια έργα ήταν σχεδιασμένα να γίνουν στη Θεσσαλονίκη και ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει; Ποιες οι «πληγές» της περιφερειακής οδού και σε τι κατάσταση έπρεπε να είναι σήμερα;

Ο χρόνος πάγωσε στο 2012, τότε είχε προγραμματιστεί να δημοπρατηθούν οι μελέτες του μετρό για τις επεκτάσεις στη δυτική Θεσσαλονίκη, για να ενταχθούν το 2014 στο τρέχον ΕΣΠΑ και να ολοκληρωθούν το 2022, δυστυχώς -εκτός από φωτογραφίες και εξαγγελίες- τίποτα πρακτικό δεν έχει γίνει.

Οι κόμβοι της δυτικής περιφερειακής στη μεν Λαχαναγορά δημοπρατήθηκαν το 2011 από την κρατική περιφέρεια και έπρεπε να ολοκληρωθούν το 2015. Από το καλοκαίρι του 2011 πέρασαν στην ευθύνη της αιρετής περιφέρειας και δυστυχώς παραμένει άγνωστο πότε θα τελειώσουν -οι δε υπόλοιποι δημοπρατήθηκαν επίσης το 2011 από την τότε κυβέρνηση μέσα από την Εγνατία ΑΕ, έπρεπε να τελειώσουν το 2015 και δυστυχώς ακόμη δεν έχουν τελειώσει.

Επίσης είχε μελετηθεί η κατασκευή του fly over, του υπέργειου άξονα από το νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» μέχρι την Πυλαία, για να πάρει τη διαμπερή κίνηση και στη συνέχεια η μετατροπή του σε αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων από τον κόμβο της Πυλαίας μέχρι τον κόμβο Θέρμης στη Θεσσαλονίκης - Μουδανίων και τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση μέχρι τον κόμβο Καρδίας. Τα έργα θα είχαν ολοκληρωθεί μαζί με το μετρό και θα είχαν λύσει οριστικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης, προσφέροντας γρήγορες και ασφαλείς μετακινήσεις. 

Ημιτελή έμειναν και τα έργα προς τον Πολύγυρο, αλλά και τα πέντε χιλιόμετρα Μουδανιά - Ποτίδαια, που επίσης δημοπρατήθηκαν το 2011. 

Είναι απαράδεκτο που δεν ολοκληρώθηκε ο δεύτερος κλάδος του κεντρικού αποχετευτικού αγωγού, που θα λύσει σε μεγάλο βαθμό τις υπερχειλίσεις στην πρώτη έντονη βροχόπτωση, που στέλνει τα αστικά λύματα στον Θερμαϊκό με τα γνωστά φαινόμενα της κόκκινης παλίρροιας και όχι μόνο. 

Ακόμη πιο απαράδεκτο είναι που ακύρωσαν το διαγωνισμό για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του διυλιστηρίου νερού της ΕΥΑΘ στη Σίνδο με τα γνωστά περσινά αποτελέσματα και τώρα τρέχουν από την αρχή. Ούτε φυσικά κατασκευάστηκαν τα αντιπλημμυρικά έργα που ήταν προγραμματισμένα για τη Θεσσαλονίκη, εδώ τουλάχιστον ολοκληρώθηκαν αυτά που άρχισαν την περίοδο 2011 - 2012.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 23 Ιουνίου 2019

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία