Γιάννης Μυλόπουλος: Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει αφεθεί στην τύχη της
09/09/2023 21:00
09/09/2023 21:00
«Η διοίκηση Τζιτζικώστα δεν έχει διεκδικήσει τίποτα από την κυβέρνηση, παρά μόνο τη χειροκροτεί» αναφέρει στη «ΜτΚ» ο υποψήφιος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, επικεφαλής της παράταξης «Αλλαγή στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας» Γιάννης Μυλόπουλος. Ο κ. Μυλόπουλος αναφέρεται μεταξύ άλλων στην απόφασή του να διεκδικήσει τον περιφερειακό θώκο, στη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, στο ψηφοδέλτιό του για το οποίο λέει ότι δεν αποτελείται από... celebrities και καταθέτει τις προτάσεις του.
Η υποψηφιότητά σας προέκυψε ξαφνικά. Πώς πήρατε αυτή την απόφαση ειδικά σε μία περιοχή όπου ο εν ενεργεία Περιφερειάρχης εκλέγεται από την πρώτη Κυριακή;
Η παντοδυναμία της ΝΔ στις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές δημιουργεί ένα σοβαρό κίνδυνο για τη δημοκρατία την επόμενη τετραετία. Αν η περιφερειακή αυτοδιοίκηση λειτουργήσει σαν εκτελεστικό όργανο της κυβέρνησης, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο κίνδυνος μίας ολοκληρωτικής διακυβέρνησης της Δεξιάς γίνεται ακόμη μεγαλύτερος. Η Περιφέρεια πρέπει να λειτουργήσει στα δύσκολα χρόνια που έρχονται σαν ανάχωμα στις πολιτικές της φτώχειας για τους πολλούς και των υπερκερδών για τους λίγους. Η ύπαρξη θεσμικών αντίβαρων στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση θα ισορροπήσει το πολιτικό πεδίο και θα λειτουργήσει ευεργετικά για τη δημοκρατία, αλλά και για την ανάπτυξη, για το περιβάλλον και για την κοινωνία που πλήττονται από τις σκληρές νεοφιλελεύθερες πολιτικές. Η χαμηλών προσδοκιών και ετερόφωτη περιφερειακή «αυτοδιοίκηση» στην Κεντρική Μακεδονία, που μόνο αυτοδιοίκηση δεν είναι, αφού εξαρτάται απολύτως από, όταν δεν χειροκροτεί κιόλας την κυβέρνηση στην πολιτική της εξυπηρέτησης οικονομικών συμφερόντων, οδήγησε την Περιφέρεια στην παρακμή. Αυτή ήταν η αιτία που αποφασίσαμε να κατέβουμε στις εκλογές.
Παρουσιάσατε πρόσφατα τους υποψηφίους και τα στελέχη του συνδυασμού σας. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους;
Το ψηφοδέλτιο της παράταξής μας δεν έχει celebrities. Οι 96+1 υποψήφιοί μας είναι όλοι άνθρωποι της καθημερινότητας, της εργασίας και της γνώσης. Είναι αυτοί που θα υλοποιήσουν τον μεγάλο στόχο της αλλαγής της πολιτικής που βύθισε την Περιφέρεια στην παρακμή, επειδή την ήθελε παρακολούθημα της κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Τι σηματοδοτεί η στήριξη της υποψηφιότητάς σας από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ; Απευθύνεστε αποκλειστικά στα στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης;
Η στήριξη στο πρόσωπό μου από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης που όλα αυτά τα χρόνια δίνει μάχες για το καλό της κοινωνίας, είναι ιδιαιτέρως τιμητική. Η παράταξη μας όμως δεν απευθύνεται μόνο στους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Απευθυνόμαστε στους προοδευτικούς και δημοκρατικούς πολίτες της Κεντρικής Μακεδονίας. Σε όλους εκείνους δηλαδή που δυσφορούν κάτω από τις νεοφιλελεύθερες, αυταρχικές και υπερσυντηρητικές πολιτικές της κυβέρνησης της ΝΔ και της διοίκησης Τζιτζικώστα. Τους καλούμε να στηρίξουν το ψηφοδέλτιό μας για να υπάρξει πολιτική αλλαγή στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Γιατί να σας εμπιστευτούν οι πολίτες;
Η παράταξή μας δεν έχει μόνο σχέδιο με προτάσεις για πολιτικές και για έργα, αλλά έχει και την τεχνοκρατική επάρκεια και την επιστημονική γνώση για να το υλοποιήσει. Ο θεσμός της Περιφέρειας είναι ο βασικός πυλώνας για τη βιώσιμη και δίκαιη ανάπτυξη για το περιβάλλον, όπως και για την προσαρμογή στην κλιματική κρίση και τον μετριασμό των καταστροφικών της συνεπειών. Εμείς τονίζουμε την ανάγκη για μία γενναία παραγωγική ανασυγκρότηση που θα στηρίζεται στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Περιφέρειας και για ένα βιώσιμο και ποιοτικό τουρισμό, που θα τον αντέχει το περιβάλλον και τα υπάρχοντα δίκτυα. Με σκοπό όχι το υπερκέρδος των λίγων, αλλά το δημόσιο συμφέρον και το όφελος των πολλών. Θέτουμε ψηλά στην ατζέντα μας τη διατήρηση, προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της Κεντρικής Μακεδονίας, που είναι ένα από τα μεγάλα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, ενώ πιστεύουμε πως η Περιφέρεια πρέπει να διεκδικήσει κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης για την κοινωνική φροντίδα των θυμάτων της ανεργίας και της φτώχειας.
Δηλώσατε ότι θα είστε παρόντες εκεί που η διοίκηση Τζιτζικώστα είναι απούσα. Που είναι απούσα;
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει αφεθεί στην τύχη της. Η διοίκηση Τζιτζικώστα δεν έχει διεκδικήσει τίποτα από την κυβέρνηση, παρά μόνο τη χειροκροτεί. Δεν έχει πει τίποτα για τις ιδιωτικοποιήσεις των δημόσιων αγαθών και των οικοσυστημάτων, με σκοπό την κερδοσκοπική εκμετάλλευσή τους, που έχουν ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση και εντέλει την καταστροφή του περιβάλλοντος. Δεν έχει κάνει τίποτε για την εκτόξευση της ανεργίας στην Περιφέρεια σε διπλάσιο ποσοστό (19,8%) σε σχέση με τη μέση ανεργία στη χώρα (10,8%). Ούτε έχει κάνει ποτέ κάτι που η Περιφέρεια έχει ΑΕΠ στο 80% του μέσου ΑΕΠ της χώρας και στο 50% του μέσου ΑΕΠ των περιφερειών της ΕΕ. Δεν έχει πει κουβέντα για την ανυπαρξία πολιτικών αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης, με τα δισεκατομμύρια του Ταμείου Ανάκαμψης να καταλήγουν σε μεγάλες επιχειρήσεις. Κι ακόμη ο κ. Τζιτζικώστας δεν έχει διαμαρτυρηθεί ούτε μία φορά για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση του Μετρό, για τη διασπάθιση δημόσιου χρήματος σε εργολάβους εξ αιτίας των καθυστερήσεων που το δημόσιο προκαλεί και για την καταστροφή των αρχαίων της Βενιζέλου. Η διοίκηση Τζιτζικώστα είναι βουβή, αόρατη και απούσα από τα μεγάλα προβλήματα της Περιφέρειας και έχει έρθει η ώρα αυτό να σταματήσει.
Επιμένετε πως το έργο του FlyOver ακυρώνει τον σχεδιασμό του Μετρό. Γιατί; Έχοντας διατελέσει πρόεδρος στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ πότε θεωρείτε ότι οι Θεσσαλονικείς θα έχουν Μετρό; Τι προτείνετε για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού;
Το Μετρό καθυστερεί ανεπίτρεπτα, αφού κατασκευάζεται εδώ και 17 χρόνια. Μέχρι σήμερα έχουμε μία υπέρβαση του αρχικού προϋπολογισμού του έργου σχεδόν κατά το ένα τρίτο του, λόγω των αποζημιώσεων που καταβάλλει τακτικά το δημόσιο ως αποτέλεσμα των καθυστερήσεων που το ίδιο προκαλεί. Ακόμη και σήμερα το έργο δεν τελειώνει, καθώς εξακολουθούν να δίνουν διαρκώς νέες αναβολές και καινούριες παρατάσεις. Εμείς προτείνουμε ένα δίκτυο Μέσων Σταθερής Τροχιάς (τραμ, Μετρό, προαστιακός σιδηρόδρομος). Τα δημόσια δίκτυα σταθερής τροχιάς αποτελούν εδώ και δεκαετίες στην Ευρώπη όχι μόνο τον ποιοτικότερο τρόπο μεταφοράς για όλους, με ευεργετικές συνέπειες για το περιβάλλον και την κλιματική κρίση, αλλά και μοχλό ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών. Στην Ελλάδα, αντίθετα, έχουμε ένα διαλυμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, κάτι το οποίο αποδείχθηκε με τον πιο οδυνηρό τρόπο στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Όσο για τον πολυσυζητημένο περιφερειακό FlyOver, είναι το πλέον ακατάλληλο έργο στην πλέον ακατάλληλη στιγμή. Γιατί ακυρώνει τη λειτουργία του Μετρό και των επεκτάσεών του, αφού δίνει κίνητρο για κυκλοφορία περισσότερων αυτοκινήτων, την ώρα που το μετρό και τα υπόλοιπα Μέσα Σταθερής Τροχιάς που εμείς προτείνουμε, λειτουργούν στην αντίθετη κατεύθυνση, της μείωσης της δραστικής κυκλοφορίας. Αντί να πιέζει η Περιφέρεια για την επίσπευση της λειτουργίας του Μετρό και για την υλοποίηση των επεκτάσεών του δυτικά και προς αεροδρόμιο που παραμένουν παγωμένες, εγκρίνει την υλοποίηση έργων στην αντίθετη κατεύθυνση, που ακυρώνουν τα μεγάλα οφέλη του Μετρό.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 09-10.09.202307/09/2023 14:27
«Η διοίκηση Τζιτζικώστα δεν έχει διεκδικήσει τίποτα από την κυβέρνηση, παρά μόνο τη χειροκροτεί» αναφέρει στη «ΜτΚ» ο υποψήφιος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, επικεφαλής της παράταξης «Αλλαγή στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας» Γιάννης Μυλόπουλος. Ο κ. Μυλόπουλος αναφέρεται μεταξύ άλλων στην απόφασή του να διεκδικήσει τον περιφερειακό θώκο, στη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, στο ψηφοδέλτιό του για το οποίο λέει ότι δεν αποτελείται από... celebrities και καταθέτει τις προτάσεις του.
Η υποψηφιότητά σας προέκυψε ξαφνικά. Πώς πήρατε αυτή την απόφαση ειδικά σε μία περιοχή όπου ο εν ενεργεία Περιφερειάρχης εκλέγεται από την πρώτη Κυριακή;
Η παντοδυναμία της ΝΔ στις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές δημιουργεί ένα σοβαρό κίνδυνο για τη δημοκρατία την επόμενη τετραετία. Αν η περιφερειακή αυτοδιοίκηση λειτουργήσει σαν εκτελεστικό όργανο της κυβέρνησης, όπως συμβαίνει μέχρι σήμερα στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο κίνδυνος μίας ολοκληρωτικής διακυβέρνησης της Δεξιάς γίνεται ακόμη μεγαλύτερος. Η Περιφέρεια πρέπει να λειτουργήσει στα δύσκολα χρόνια που έρχονται σαν ανάχωμα στις πολιτικές της φτώχειας για τους πολλούς και των υπερκερδών για τους λίγους. Η ύπαρξη θεσμικών αντίβαρων στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση θα ισορροπήσει το πολιτικό πεδίο και θα λειτουργήσει ευεργετικά για τη δημοκρατία, αλλά και για την ανάπτυξη, για το περιβάλλον και για την κοινωνία που πλήττονται από τις σκληρές νεοφιλελεύθερες πολιτικές. Η χαμηλών προσδοκιών και ετερόφωτη περιφερειακή «αυτοδιοίκηση» στην Κεντρική Μακεδονία, που μόνο αυτοδιοίκηση δεν είναι, αφού εξαρτάται απολύτως από, όταν δεν χειροκροτεί κιόλας την κυβέρνηση στην πολιτική της εξυπηρέτησης οικονομικών συμφερόντων, οδήγησε την Περιφέρεια στην παρακμή. Αυτή ήταν η αιτία που αποφασίσαμε να κατέβουμε στις εκλογές.
Παρουσιάσατε πρόσφατα τους υποψηφίους και τα στελέχη του συνδυασμού σας. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους;
Το ψηφοδέλτιο της παράταξής μας δεν έχει celebrities. Οι 96+1 υποψήφιοί μας είναι όλοι άνθρωποι της καθημερινότητας, της εργασίας και της γνώσης. Είναι αυτοί που θα υλοποιήσουν τον μεγάλο στόχο της αλλαγής της πολιτικής που βύθισε την Περιφέρεια στην παρακμή, επειδή την ήθελε παρακολούθημα της κυβέρνησης Μητσοτάκη.
Τι σηματοδοτεί η στήριξη της υποψηφιότητάς σας από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ; Απευθύνεστε αποκλειστικά στα στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης;
Η στήριξη στο πρόσωπό μου από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης που όλα αυτά τα χρόνια δίνει μάχες για το καλό της κοινωνίας, είναι ιδιαιτέρως τιμητική. Η παράταξη μας όμως δεν απευθύνεται μόνο στους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ. Απευθυνόμαστε στους προοδευτικούς και δημοκρατικούς πολίτες της Κεντρικής Μακεδονίας. Σε όλους εκείνους δηλαδή που δυσφορούν κάτω από τις νεοφιλελεύθερες, αυταρχικές και υπερσυντηρητικές πολιτικές της κυβέρνησης της ΝΔ και της διοίκησης Τζιτζικώστα. Τους καλούμε να στηρίξουν το ψηφοδέλτιό μας για να υπάρξει πολιτική αλλαγή στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Γιατί να σας εμπιστευτούν οι πολίτες;
Η παράταξή μας δεν έχει μόνο σχέδιο με προτάσεις για πολιτικές και για έργα, αλλά έχει και την τεχνοκρατική επάρκεια και την επιστημονική γνώση για να το υλοποιήσει. Ο θεσμός της Περιφέρειας είναι ο βασικός πυλώνας για τη βιώσιμη και δίκαιη ανάπτυξη για το περιβάλλον, όπως και για την προσαρμογή στην κλιματική κρίση και τον μετριασμό των καταστροφικών της συνεπειών. Εμείς τονίζουμε την ανάγκη για μία γενναία παραγωγική ανασυγκρότηση που θα στηρίζεται στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Περιφέρειας και για ένα βιώσιμο και ποιοτικό τουρισμό, που θα τον αντέχει το περιβάλλον και τα υπάρχοντα δίκτυα. Με σκοπό όχι το υπερκέρδος των λίγων, αλλά το δημόσιο συμφέρον και το όφελος των πολλών. Θέτουμε ψηλά στην ατζέντα μας τη διατήρηση, προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς της Κεντρικής Μακεδονίας, που είναι ένα από τα μεγάλα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα, ενώ πιστεύουμε πως η Περιφέρεια πρέπει να διεκδικήσει κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης για την κοινωνική φροντίδα των θυμάτων της ανεργίας και της φτώχειας.
Δηλώσατε ότι θα είστε παρόντες εκεί που η διοίκηση Τζιτζικώστα είναι απούσα. Που είναι απούσα;
Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας έχει αφεθεί στην τύχη της. Η διοίκηση Τζιτζικώστα δεν έχει διεκδικήσει τίποτα από την κυβέρνηση, παρά μόνο τη χειροκροτεί. Δεν έχει πει τίποτα για τις ιδιωτικοποιήσεις των δημόσιων αγαθών και των οικοσυστημάτων, με σκοπό την κερδοσκοπική εκμετάλλευσή τους, που έχουν ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση και εντέλει την καταστροφή του περιβάλλοντος. Δεν έχει κάνει τίποτε για την εκτόξευση της ανεργίας στην Περιφέρεια σε διπλάσιο ποσοστό (19,8%) σε σχέση με τη μέση ανεργία στη χώρα (10,8%). Ούτε έχει κάνει ποτέ κάτι που η Περιφέρεια έχει ΑΕΠ στο 80% του μέσου ΑΕΠ της χώρας και στο 50% του μέσου ΑΕΠ των περιφερειών της ΕΕ. Δεν έχει πει κουβέντα για την ανυπαρξία πολιτικών αντιμετώπισης της κλιματικής κρίσης, με τα δισεκατομμύρια του Ταμείου Ανάκαμψης να καταλήγουν σε μεγάλες επιχειρήσεις. Κι ακόμη ο κ. Τζιτζικώστας δεν έχει διαμαρτυρηθεί ούτε μία φορά για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση του Μετρό, για τη διασπάθιση δημόσιου χρήματος σε εργολάβους εξ αιτίας των καθυστερήσεων που το δημόσιο προκαλεί και για την καταστροφή των αρχαίων της Βενιζέλου. Η διοίκηση Τζιτζικώστα είναι βουβή, αόρατη και απούσα από τα μεγάλα προβλήματα της Περιφέρειας και έχει έρθει η ώρα αυτό να σταματήσει.
Επιμένετε πως το έργο του FlyOver ακυρώνει τον σχεδιασμό του Μετρό. Γιατί; Έχοντας διατελέσει πρόεδρος στην ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ πότε θεωρείτε ότι οι Θεσσαλονικείς θα έχουν Μετρό; Τι προτείνετε για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού;
Το Μετρό καθυστερεί ανεπίτρεπτα, αφού κατασκευάζεται εδώ και 17 χρόνια. Μέχρι σήμερα έχουμε μία υπέρβαση του αρχικού προϋπολογισμού του έργου σχεδόν κατά το ένα τρίτο του, λόγω των αποζημιώσεων που καταβάλλει τακτικά το δημόσιο ως αποτέλεσμα των καθυστερήσεων που το ίδιο προκαλεί. Ακόμη και σήμερα το έργο δεν τελειώνει, καθώς εξακολουθούν να δίνουν διαρκώς νέες αναβολές και καινούριες παρατάσεις. Εμείς προτείνουμε ένα δίκτυο Μέσων Σταθερής Τροχιάς (τραμ, Μετρό, προαστιακός σιδηρόδρομος). Τα δημόσια δίκτυα σταθερής τροχιάς αποτελούν εδώ και δεκαετίες στην Ευρώπη όχι μόνο τον ποιοτικότερο τρόπο μεταφοράς για όλους, με ευεργετικές συνέπειες για το περιβάλλον και την κλιματική κρίση, αλλά και μοχλό ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών. Στην Ελλάδα, αντίθετα, έχουμε ένα διαλυμένο σιδηροδρομικό δίκτυο, κάτι το οποίο αποδείχθηκε με τον πιο οδυνηρό τρόπο στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Όσο για τον πολυσυζητημένο περιφερειακό FlyOver, είναι το πλέον ακατάλληλο έργο στην πλέον ακατάλληλη στιγμή. Γιατί ακυρώνει τη λειτουργία του Μετρό και των επεκτάσεών του, αφού δίνει κίνητρο για κυκλοφορία περισσότερων αυτοκινήτων, την ώρα που το μετρό και τα υπόλοιπα Μέσα Σταθερής Τροχιάς που εμείς προτείνουμε, λειτουργούν στην αντίθετη κατεύθυνση, της μείωσης της δραστικής κυκλοφορίας. Αντί να πιέζει η Περιφέρεια για την επίσπευση της λειτουργίας του Μετρό και για την υλοποίηση των επεκτάσεών του δυτικά και προς αεροδρόμιο που παραμένουν παγωμένες, εγκρίνει την υλοποίηση έργων στην αντίθετη κατεύθυνση, που ακυρώνουν τα μεγάλα οφέλη του Μετρό.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 09-10.09.2023
ΣΧΟΛΙΑ