Γιατρομανωλάκης προς πολιτιστικούς φορείς Θεσσαλονίκης: «Θέλουμε να σας δούμε να πετυχαίνετε»
02/07/2021 17:43
02/07/2021 17:43
Συνολικά επτά πολιτιστικοί φορείς της πόλης, έξι άμεσα εποπτευόμενοι από το Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, αλλά και το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών που είναι κομμάτι του ΑΠΘ αλλά έχει ευρύτερη συνεργασία με το ΥΠΠΟΑ βρέθηκαν σε μια συνάντηση με τον υφυπουργό Πολιτισμού υπεύθυνο για θέματα σύγχρονου πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη σε μια πρώτη απόπειρα με πρωτοβουλία του ίδιου να συνεργαστούν με σκοπό την προαγωγή του πολιτιστικού έργου που παράγεται στη Θεσσαλονίκη. «Ήταν μια συνάντηση που θέλαμε να κάνουμε εδώ και πολύ καιρό, αλλά η πανδημία δεν το επέτρεψε. Να που τώρα ήρθε η ώρα…», τόνισε ο υφυπουργός.
Ο υφυπουργός και οι συνεργάτες του βρέθηκαν στην πόλη για 3-4 μέρες έχοντας επιμέρους συναντήσεις με όλους τους φορείς, αλλά επιθυμία του ήταν και μια συνάντηση με το σύνολό τους προκειμένου να τεθούν ζητήματα συνεργασίας και συνέργειας τόσο μεταξύ τους, όσο και με άλλους πολιτιστικούς οργανισμούς της Θεσσαλονίκης. «Αυτό που θέλουμε να συζητήσουμε μαζί σας στο πλαίσιο και του Ταμείου Ανάκαμψης είναι το πώς μπορούμε να σχεδιάσουμε ένα πολιτιστικό αναπτυξιακό σχέδιο για την πόλη της Θεσσαλονίκης και τον ρόλο που μπορεί κάθε φορέας ξεχωριστά αλλά και όλοι μαζί να διαδραματίσει σε αυτή τη διαδικασία», τόνισε.
Ο ίδιος σκιαγράφησε τους τρεις άξονες όλου αυτού του σχεδιασμού:
1.Το επίπεδο του κάθε φορέα χωριστά ως προς το θέμα της εξειδίκευσης και ανάλυσης του οράματος και της τοποθέτησής του για τα επόμενα χρόνια. «Οι φορείς έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά και ιδιαιτερότητες. Θέλουμε τη δική σας άποψη, το όραμά σας, τον στόχο σας για το πού θέλετε να βρίσκεστε σε σχέση με τη λειτουργία σας τα επόμενα πέντε χρόνια», είπε ο υφυπουργός τονίζοντας ότι δεν αναφέρεται σε κτηριακές υποδομές ή προσωπικό αλλά σε στρατηγικό σχεδιασμό, γιατί «αν δεν τεθούν τα ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια δεν θα λυθούν και τα επιμέρους προβλήματα».
2. Πώς κάθε φορέας ξεχωριστά βλέπει και σχεδιάζει τη σύμπραξή του, αφενός με τους άλλους φορείς, αφετέρου με όλες τις δημιουργικές δυνάμεις που είναι έξω στην πόλη. Τον τρόπο δηλαδή που ο κάθε φορέας θα γίνει πιο εξωστρεφής και θα δημιουργήσει το πλαίσιο να συνεργάζεται με τη δημιουργική κοινότητα της Θεσσαλονίκης και να επιτελεί και έναν τέτοιο ρόλο.
3. Η συνολική συνεργασία για τη σύνταξη και υλοποίηση ενός αναπτυξιακού σχεδίου για τη Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο αυτό ο υφυπουργός μίλησε για απλά βήματα όπως για παράδειγμα ένα κοινό ημερολόγιο δράσεων και εκδηλώσεων ώστε να μην συμπίπτουν οι δράσεις των φορέων. «Βάση αυτού θα μπορούσατε να σχεδιάζετε κοινά συνεργατικά πρότζεκτ των φορέων μεταξύ σας, κοινή αξιοποίηση πόρων (υλικοτεχνικός εξοπλισμός, υποδομές άλλου τύπου, προβολή του ενός φορέα για τους άλλους, κοινό εισιτήριο ή κοινό μοντέλο να επισκέπτονται και να χρησιμοποιούν τις πολιτιστικές υπηρεσίες υπόλοιπων φορέων).
Το masterplan αυτό προϋποθέτει, κατά τον κ. Γιατρομανωλάκη δύο επίπεδα. Το πρώτο είναι η ανάπτυξη και η δημιουργία ενός πολιτιστικού κοινού, αφού είναι γνωστό ότι ο σύγχρονος Έλληνας δεν ενδιαφέρεται για τον πολιτισμό (αναφέρθηκε χαρακτηριστικά σε σχετική παρελθοντική μέτρηση που έδειξε ότι ο ένας στους δύο Έλληνες είχε πάει σε πολιτιστική εκδήλωση -σινεμά, θέατρο κ.α. σε διάστημα δώδεκα μηνών). Το δεύτερο για το πώς μπορούν όλοι οι φορείς να συμπράξουν έτσι ώστε η Θεσσαλονίκη να αποτελέσει έναν πολιτιστικό πόλο και όλο αυτό να αποτελέσει τον μηχανισμό εξωστρέφειας της πόλης. «Πώς μπορεί οι άνθρωποι να νιώθουν το μέλλον και τη δυναμική της πολιτιστικής βιομηχανίας του κλάδου στη Θεσσαλονίκη και πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα, την πολύ έντονη πολιτιστική παραγωγή, τη γεωγραφική της θέση, το νεανικό κοινό, ακριβώς για να γίνει ένας πολιτιστικός παραγωγός και προορισμός πρωτίστως και δευτερευόντως δημιουργώντας μια ακμάζουσα πολιτιστική οικονομία που θα στηρίξει αναπτυξιακά την πόλη, θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της, θα εξυψώσει το επίπεδο και θα συμβάλλει στην κοινωνική συνοχή».
Ο υφυπουργός συνεχάρη τους φορείς για τα αντανακλαστικά τους ως προς την πανδημία και την πραγματοποίηση ψηφιακών δράσεων, ενώ αναφέρθηκε και στην ανάγκη συγκρότησης μιας συντονιστικής επιτροπής για όλο αυτό το πλάνο.
Στη συνάντηση, που έγινε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης παραβρέθηκαν εκπρόσωποι του ΟΜΜΘ, του ΚΘΒΕ, του MOMus, της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και Τελλόγλειου Ιδρύματος Τεχνών.
Υπόσχεση αλλά και δέσμευσή του ήταν το πλάνο αυτό να προχωρήσει άμεσα και με τη δική του συχνή παρουσία στην πόλη, αλλά και με την κάθε μορφής (οικονομική ή άλλη) στήριξη, τον συντονισμό και τη συμβουλευτική του ΥΠΠΟΑ.
«Θέλουμε να σας δούμε να πετυχαίνετε, θέλουμε να σας δούμε να πηγαίνετε παραπέρα και να φέρνετε μαζί παραπέρα και την πόλη. Θέλουμε να σας δούμε να ενώνετε τις δυνάμεις σας και νομίζω ότι αυτό θα σας επιστραφεί στο πολλαπλάσιο», κατέληξε ο υφυπουργός.
Συνολικά επτά πολιτιστικοί φορείς της πόλης, έξι άμεσα εποπτευόμενοι από το Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, αλλά και το Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών που είναι κομμάτι του ΑΠΘ αλλά έχει ευρύτερη συνεργασία με το ΥΠΠΟΑ βρέθηκαν σε μια συνάντηση με τον υφυπουργό Πολιτισμού υπεύθυνο για θέματα σύγχρονου πολιτισμού Νικόλα Γιατρομανωλάκη σε μια πρώτη απόπειρα με πρωτοβουλία του ίδιου να συνεργαστούν με σκοπό την προαγωγή του πολιτιστικού έργου που παράγεται στη Θεσσαλονίκη. «Ήταν μια συνάντηση που θέλαμε να κάνουμε εδώ και πολύ καιρό, αλλά η πανδημία δεν το επέτρεψε. Να που τώρα ήρθε η ώρα…», τόνισε ο υφυπουργός.
Ο υφυπουργός και οι συνεργάτες του βρέθηκαν στην πόλη για 3-4 μέρες έχοντας επιμέρους συναντήσεις με όλους τους φορείς, αλλά επιθυμία του ήταν και μια συνάντηση με το σύνολό τους προκειμένου να τεθούν ζητήματα συνεργασίας και συνέργειας τόσο μεταξύ τους, όσο και με άλλους πολιτιστικούς οργανισμούς της Θεσσαλονίκης. «Αυτό που θέλουμε να συζητήσουμε μαζί σας στο πλαίσιο και του Ταμείου Ανάκαμψης είναι το πώς μπορούμε να σχεδιάσουμε ένα πολιτιστικό αναπτυξιακό σχέδιο για την πόλη της Θεσσαλονίκης και τον ρόλο που μπορεί κάθε φορέας ξεχωριστά αλλά και όλοι μαζί να διαδραματίσει σε αυτή τη διαδικασία», τόνισε.
Ο ίδιος σκιαγράφησε τους τρεις άξονες όλου αυτού του σχεδιασμού:
1.Το επίπεδο του κάθε φορέα χωριστά ως προς το θέμα της εξειδίκευσης και ανάλυσης του οράματος και της τοποθέτησής του για τα επόμενα χρόνια. «Οι φορείς έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά και ιδιαιτερότητες. Θέλουμε τη δική σας άποψη, το όραμά σας, τον στόχο σας για το πού θέλετε να βρίσκεστε σε σχέση με τη λειτουργία σας τα επόμενα πέντε χρόνια», είπε ο υφυπουργός τονίζοντας ότι δεν αναφέρεται σε κτηριακές υποδομές ή προσωπικό αλλά σε στρατηγικό σχεδιασμό, γιατί «αν δεν τεθούν τα ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια δεν θα λυθούν και τα επιμέρους προβλήματα».
2. Πώς κάθε φορέας ξεχωριστά βλέπει και σχεδιάζει τη σύμπραξή του, αφενός με τους άλλους φορείς, αφετέρου με όλες τις δημιουργικές δυνάμεις που είναι έξω στην πόλη. Τον τρόπο δηλαδή που ο κάθε φορέας θα γίνει πιο εξωστρεφής και θα δημιουργήσει το πλαίσιο να συνεργάζεται με τη δημιουργική κοινότητα της Θεσσαλονίκης και να επιτελεί και έναν τέτοιο ρόλο.
3. Η συνολική συνεργασία για τη σύνταξη και υλοποίηση ενός αναπτυξιακού σχεδίου για τη Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο αυτό ο υφυπουργός μίλησε για απλά βήματα όπως για παράδειγμα ένα κοινό ημερολόγιο δράσεων και εκδηλώσεων ώστε να μην συμπίπτουν οι δράσεις των φορέων. «Βάση αυτού θα μπορούσατε να σχεδιάζετε κοινά συνεργατικά πρότζεκτ των φορέων μεταξύ σας, κοινή αξιοποίηση πόρων (υλικοτεχνικός εξοπλισμός, υποδομές άλλου τύπου, προβολή του ενός φορέα για τους άλλους, κοινό εισιτήριο ή κοινό μοντέλο να επισκέπτονται και να χρησιμοποιούν τις πολιτιστικές υπηρεσίες υπόλοιπων φορέων).
Το masterplan αυτό προϋποθέτει, κατά τον κ. Γιατρομανωλάκη δύο επίπεδα. Το πρώτο είναι η ανάπτυξη και η δημιουργία ενός πολιτιστικού κοινού, αφού είναι γνωστό ότι ο σύγχρονος Έλληνας δεν ενδιαφέρεται για τον πολιτισμό (αναφέρθηκε χαρακτηριστικά σε σχετική παρελθοντική μέτρηση που έδειξε ότι ο ένας στους δύο Έλληνες είχε πάει σε πολιτιστική εκδήλωση -σινεμά, θέατρο κ.α. σε διάστημα δώδεκα μηνών). Το δεύτερο για το πώς μπορούν όλοι οι φορείς να συμπράξουν έτσι ώστε η Θεσσαλονίκη να αποτελέσει έναν πολιτιστικό πόλο και όλο αυτό να αποτελέσει τον μηχανισμό εξωστρέφειας της πόλης. «Πώς μπορεί οι άνθρωποι να νιώθουν το μέλλον και τη δυναμική της πολιτιστικής βιομηχανίας του κλάδου στη Θεσσαλονίκη και πώς μπορούμε να αξιοποιήσουμε το πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα, την πολύ έντονη πολιτιστική παραγωγή, τη γεωγραφική της θέση, το νεανικό κοινό, ακριβώς για να γίνει ένας πολιτιστικός παραγωγός και προορισμός πρωτίστως και δευτερευόντως δημιουργώντας μια ακμάζουσα πολιτιστική οικονομία που θα στηρίξει αναπτυξιακά την πόλη, θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων της, θα εξυψώσει το επίπεδο και θα συμβάλλει στην κοινωνική συνοχή».
Ο υφυπουργός συνεχάρη τους φορείς για τα αντανακλαστικά τους ως προς την πανδημία και την πραγματοποίηση ψηφιακών δράσεων, ενώ αναφέρθηκε και στην ανάγκη συγκρότησης μιας συντονιστικής επιτροπής για όλο αυτό το πλάνο.
Στη συνάντηση, που έγινε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης παραβρέθηκαν εκπρόσωποι του ΟΜΜΘ, του ΚΘΒΕ, του MOMus, της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και Τελλόγλειου Ιδρύματος Τεχνών.
Υπόσχεση αλλά και δέσμευσή του ήταν το πλάνο αυτό να προχωρήσει άμεσα και με τη δική του συχνή παρουσία στην πόλη, αλλά και με την κάθε μορφής (οικονομική ή άλλη) στήριξη, τον συντονισμό και τη συμβουλευτική του ΥΠΠΟΑ.
«Θέλουμε να σας δούμε να πετυχαίνετε, θέλουμε να σας δούμε να πηγαίνετε παραπέρα και να φέρνετε μαζί παραπέρα και την πόλη. Θέλουμε να σας δούμε να ενώνετε τις δυνάμεις σας και νομίζω ότι αυτό θα σας επιστραφεί στο πολλαπλάσιο», κατέληξε ο υφυπουργός.
ΣΧΟΛΙΑ