ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γιώργος Αρβανιτίδης: Πέρα από πρωθυπουργικές υποσχέσεις να υπάρξει μία αυτοκριτική

«Κρατώ μικρό καλάθι» δηλώνει ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης και τομεάρχης Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής αναφερόμενος στις πρωθυπουργικές εξαγγελίες που θα γίνουν από το βήμα του συνεδριακού κέντρου «Ιωάννης Βελλίδης»

 13/09/2020 21:08

Γιώργος Αρβανιτίδης: Πέρα από πρωθυπουργικές υποσχέσεις να υπάρξει μία αυτοκριτική

Βαγγέλης Στολάκης

Σχολιάζοντας το «σχέδιο Πισσαρίδη» ο κ. Αρβανιτίδης τονίζει στη «ΜτΚ» πως «στην Ελλάδα δεν έχουμε πρόβλημα από ‘σοφούς’ και από πορίσματα επιτροπών, έχουμε πρόβλημα αποτελεσματικής εφαρμογής ολοκληρωμένων και συνεκτικών πολιτικών», ενώ μιλώντας για τις τουρκικές προκλήσεις επαναλαμβάνει την πρόταση του κόμματός του για σύγκληση του συμβουλίου πολιτικών αρχηγών και επιβολή κυρώσεων στην γειτονική χώρα από την ΕΕ.

Ο πρωθυπουργός βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη τις προηγούμενες ημέρες για να ενημερωθεί από τους εκπροσώπους των επιστημονικών και των παραγωγικών φορέων και αναμένεται σήμερα η ομιλία του στο συνεδριακό κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης». Τι περιμένετε να ακούσετε από τα χείλη του κ. Μητσοτάκη;

Με μία οικονομία που ήδη -προ κορονοϊού- εμφάνιζε αναταράξεις από τους χειρισμούς της κυβέρνησης και με τα αρνητικά στοιχεία που έρχονται διαρκώς στη δημοσιότητα για την ύφεση στην οποία ξαναμπαίνουμε, δεν μπορώ να είμαι αισιόδοξος από τις όποιες εξαγγελίες του πρωθυπουργού. Κρατώ πολύ μικρό καλάθι λοιπόν και αυτό που αναμένω να ακούσω από τον πρωθυπουργό είναι όχι τι θα τάξει δεξιά και αριστερά αλλά να μας πει το πως θα συνταχθεί ο προϋπολογισμός του 2021 και πως θα καλυφθούν τα ελλείμματα που οφείλονται πέρα από την κρίση του κορονοϊού και στις κυβερνητικές αστοχίες. Θα πρέπει να υπάρξει μία αυτοκριτική, πέρα από τις υποσχέσεις που θα θελήσει να μοιράσει. Η ΝΔ κυβερνά πλέον περισσότερο από ένα χρόνο.

«Η κυβέρνηση δεν άκουσε, δεν ήθελε, δεν μπόρεσε» ήταν το σχόλιο του ΚΙΝΑΛ μετά την ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ πως η ύφεση το β’ τρίμηνο του 2020 θα αγγίξει το 15,2%. Πιστεύετε πως οι επιπτώσεις του κορονοϊού στους Έλληνες και τα νοικοκυριά θα είναι μεγαλύτερες από εκείνες της δεκαετούς κρίσης; Τι περιλαμβάνει η «πράσινη» αντι-πρόταση Πισσαρίδη;

Είναι σαφές ότι με ελλείμματα όπως αυτό του πρώτου 6μηνου του 2020, φαίνεται, δυστυχώς, ότι οδεύουμε σε μία νέα βαθιά περίοδο οικονομικής κρίσης. Η ύφεση θα είναι πρωτοφανής και θα αργήσουμε να αποτιμήσουμε με ακρίβεια τη συνολική ζημία που θα έχει επιφέρει. Γι’ αυτούς του λόγους πρέπει να υπάρξει η μέγιστη δυνατή στήριξη στις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των πόρων που θα έλθουν στην χώρα. Στην Ελλάδα δεν έχουμε πρόβλημα από «σοφούς» και από πορίσματα επιτροπών, έχουμε πρόβλημα αποτελεσματικής εφαρμογής ολοκληρωμένων και συνεκτικών πολιτικών.

Είχαμε και στο παρελθόν τεχνοκρατικές εκθέσεις και επιτροπές που συνέταξαν προτάσεις αλλά από εκεί και πέρα υπήρχε έλλειψη πολιτικής βούλησης για να προχωρήσουν πράγματα αλλά και μια δημόσια διοίκηση με τους μηχανισμούς της που δεν ανταποκρίθηκαν, όταν υπήρχε η βούληση.

Στο Κίνημα Αλλαγής λέμε ότι η Ελλάδα χρειάζεται μία Πράσινη Συμφωνία και ζητάμε η Βουλή να αναλάβει θεσμικά αναβαθμισμένο ρόλο και ουσιαστικό λόγο στο συντονισμό των προτάσεων και των κατευθύνσεων της Πράσινης Συμφωνίας. Σε κάθε περίπτωση το κεντρικό ζητούμενο είναι να υπάρξει ένα εθνικό σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης όπου τα χρήματα να «πιάσουν τόπο», να αξιοποιηθούν σωστά οι άμεσες χρηματοδοτήσεις αλλά και τα δάνεια σε τομείς και επενδύσεις που θα φέρουν μια αειφόρο ανάπτυξη στην χώρα.

Είναι η τελευταία εθνική ευκαιρία για να κερδίσουμε το στοίχημα της βιωσιμότητας μας ως ευημερούσα κοινωνία.

Σε ό,τι αφορά τα μεγάλα έργα της πόλης και την πορεία τους, όπως είναι το Μετρό και το τεχνολογικό πάρκο ThessINTEC αλλά και τις αστικές συγκοινωνίες, είστε ικανοποιημένος;

Συνηθίζω να λέω ότι η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη των μεγάλων προσδοκιών αλλά και των μεγάλων διαψεύσεων. Θα πρέπει να φύγουμε από τη νοοτροπία της σύγκρισης με την Αθήνα και επιτέλους η πόλη να αναπτύξει μία δική της δυναμική για τις προτεραιότητές της. Κανένα έργο δεν θα πρέπει να το βλέπουμε ξεκομμένο, αλλά ενταγμένο σε ένα στρατηγικό σχέδιο για το πώς θέλουμε η Θεσσαλονίκη να παίξει ένα πρωταγωνιστικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. Αυτό δεν το βλέπω δυστυχώς να υπάρχει. Θετική η απόφαση για το τεχνολογικό πάρκο αρκεί να υλοποιηθεί σωστά και έγκαιρα. Σε σχέση με τις αστικές συγκοινωνίες τα αποτελέσματα είναι πολύ κατώτερα των προσδοκιών των πολιτών.

Ένα από τα μεγάλα έργα είναι εκείνο της ανάπλασης του χώρου της ΔΕΘ. Ως δήμαρχος Εχεδώρου στο παρελθόν είχατε χαμογελάσει για τη μετεγκατάσταση που είχε ανακοινώσει η τότε κυβέρνηση Παπανδρέου, ένα σχέδιο που δεν τελεσφόρησε.

Η πρόταση που είχα καταθέσει ήταν πρωτοποριακή, που αν είχε υλοποιηθεί θα είχαμε ένα διπλό όφελος, τόσο για την δυτική Θεσσαλονίκη όσο και για το κέντρο της που θα μπορούσε να αναγεννηθεί και να μιλάμε τώρα για μία άλλη πόλη. Έχω καταθέσει τις σκέψεις μου για μία άλλη ΔΕΘ, που δεν μπορεί να είναι αυτό που ξέραμε ως τώρα. Ήδη από πέρσι έχουμε προτείνει η ΔΕΘ να γίνει η πρώτη κλιματικά ουδέτερη, μηδενικών δηλαδή ρύπων, έκθεση στην Ελλάδα και να αποτελέσει ένα οικονομικό και πολιτικό φόρουμ με έμφαση στον πράσινο, ψηφιακό μετασχηματισμό της κοινωνίας και της οικονομίας.

Η κυβέρνηση αν και το ζητούν τα κόμματα της αντιπολίτευσης επιμένει να μην συγκαλεί συμβούλιο πολιτικών αρχηγών σε ό,τι αφορά τα Ελληνοτουρκικά. Είστε ικανοποιημένος από τον τρόπο αντιμετώπισης των τουρκικών προκλήσεων από το Μέγαρο Μαξίμου όπως και από τις διεθνείς αντιδράσεις; Σε ό,τι αφορά τις κυρώσεις που αναμένεται να επιβληθούν τι άποψη έχετε;

Είμαι πεπεισμένος ότι ο πρόεδρος της Τουρκίας έχει κάνει μία στρατηγική επιλογή για κλιμάκωση των προκλήσεων αυτή την περίοδο και βιώνουμε μία παρατεταμένη πολυεπίπεδη ένταση που μόνο ωφέλιμη δεν είναι για τους δύο λαούς μας.

Η ευθύνη αυτής της έντασης βαρύνει τον κ. Ερντογάν. Γι’ αυτό χρειάζεται χάραξη ενιαίας εθνικής γραμμής που να αντιμετωπίζει κάθε πρόκληση και να είναι γνωστή τόσο στους συμμάχους μας όσο και στην Τουρκία. Το Κίνημα Αλλαγής έχει ζητήσει πρώτο εδώ και μήνες τη σύγκληση του Συμβουλίου των πολιτικών αρχηγών υπό την πρόεδρο της Δημοκρατίας για να εκπέμψουμε ένα σαφές μήνυμα παντού. Το διεθνές δίκαιο και το δίκαιο της θάλασσας υποδεικνύει δικαιώματα, υποχρεώσεις και ειρηνικούς τρόπους επίλυσης των διαφορών. Η Ελλάδα διαχρονικά τόνιζε ότι είμαστε υπέρ της ειρηνικής επίλυσης μίας και μόνο διαφοράς που έχουμε με την Τουρκία, επί τη βάση των αρχών και των κανόνων του διεθνούς και θαλασσίου δικαίου. Και αυτή είναι η χάραξη ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας. Αυτή η ειρηνική επίλυση εννοείται ότι προϋποθέτει διαπραγματεύσεις και πιθανή κατάληξη σε κάποιο διεθνές δικαστήριο, αλλά δεν μπορεί να γίνει υπό την απειλή τουρκικών κανονιοφόρων στο Αιγαίο ή στο Καστελόριζο ή μέσω μυστικών διαπραγματεύσεων αμφιβόλου αποτελεσματικότητας, χρησιμότητας και σκοπιμότητας για το timing που αυτές λαμβάνουν χώρα. Η Ευρώπη πρέπει να κατανοήσει ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο αυτός ο αναθεωρητισμός της Τουρκίας του Ερντογάν και πρέπει να υπάρξουν οι κατάλληλες κυρώσεις.

Ο κ. Τσίπρας πρόσφατα προχώρησε σε εσωκομματικό «ανασχηματισμό» φέροντας μπροστά άλλα πρόσωπα και αφήνοντας πίσω εκείνους που έπληξαν το κόμμα. Είναι στο ΚΙΝΑΛ απαραίτητες αντίστοιχες αλλαγές και μάλιστα ενόψει συνεδρίου; Αλήθεια, ενδεχόμενο σύγκλησης με την Κουμουνδούρου υπάρχει και σε τι βαθμό;

Το ζητούμενο δεν είναι τα πρόσωπα αλλά η εθνικά υπεύθυνη στάση και ο ουσιαστικός προοδευτικός προγραμματικός λόγος και πράξη, στα οποία δίνουμε βάση ως δημοκρατική παράταξη. Το Κίνημα Αλλαγής έχει φέρει προ πολλού νέα πρόσωπα στην πολιτική ζωή του τόπου και πάντα χρειάζεται το καλό μείγμα παλαιών και νέων στελεχών.

Αυτή τη στιγμή, που οι μεγάλες προοδευτικές αλλαγές είναι ξανά αίτημα της κοινωνίας, καταθέτουμε το δικό μας αφήγημα μας για μία Νέα Αλλαγή. Με ανασυγκρότηση και διάλογο με την κοινωνία. Μιλάμε για την οικονομία που διασφαλίζει την εργασία με βιώσιμη ανάπτυξη. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις νέες ανισότητες που δημιουργούνται και να δώσουμε απαντήσεις στις προκλήσεις των πολλαπλών κρίσεων που βιώνουμε (οικονομική, υγειονομική, κλιματική). Γι’ αυτό μιλάμε και για ένα νέο ΕΣΥ που μόνο εμείς μπορούμε να αναγεννήσουμε, αλλά και για τα 70 δισ. που πρέπει να αξιοποιήσουμε για να μην πάνε στις τσέπες των λίγων που επιδιώκουν να πλουτίσουν περισσότερο. Μόνο μέσα από ένα τέτοιο προγραμματικό πλαίσιο εκτιμώ ότι μπορούν να υπάρξουν συγκλήσεις που θα δίνουν πειστικές απαντήσεις στα συντηρητικά αδιέξοδα που οδηγούμαστε από την παρούσα κυβέρνηση.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 12-13 Σεπτεμβρίου 2020

Σχολιάζοντας το «σχέδιο Πισσαρίδη» ο κ. Αρβανιτίδης τονίζει στη «ΜτΚ» πως «στην Ελλάδα δεν έχουμε πρόβλημα από ‘σοφούς’ και από πορίσματα επιτροπών, έχουμε πρόβλημα αποτελεσματικής εφαρμογής ολοκληρωμένων και συνεκτικών πολιτικών», ενώ μιλώντας για τις τουρκικές προκλήσεις επαναλαμβάνει την πρόταση του κόμματός του για σύγκληση του συμβουλίου πολιτικών αρχηγών και επιβολή κυρώσεων στην γειτονική χώρα από την ΕΕ.

Ο πρωθυπουργός βρέθηκε στη Θεσσαλονίκη τις προηγούμενες ημέρες για να ενημερωθεί από τους εκπροσώπους των επιστημονικών και των παραγωγικών φορέων και αναμένεται σήμερα η ομιλία του στο συνεδριακό κέντρο «Ιωάννης Βελλίδης». Τι περιμένετε να ακούσετε από τα χείλη του κ. Μητσοτάκη;

Με μία οικονομία που ήδη -προ κορονοϊού- εμφάνιζε αναταράξεις από τους χειρισμούς της κυβέρνησης και με τα αρνητικά στοιχεία που έρχονται διαρκώς στη δημοσιότητα για την ύφεση στην οποία ξαναμπαίνουμε, δεν μπορώ να είμαι αισιόδοξος από τις όποιες εξαγγελίες του πρωθυπουργού. Κρατώ πολύ μικρό καλάθι λοιπόν και αυτό που αναμένω να ακούσω από τον πρωθυπουργό είναι όχι τι θα τάξει δεξιά και αριστερά αλλά να μας πει το πως θα συνταχθεί ο προϋπολογισμός του 2021 και πως θα καλυφθούν τα ελλείμματα που οφείλονται πέρα από την κρίση του κορονοϊού και στις κυβερνητικές αστοχίες. Θα πρέπει να υπάρξει μία αυτοκριτική, πέρα από τις υποσχέσεις που θα θελήσει να μοιράσει. Η ΝΔ κυβερνά πλέον περισσότερο από ένα χρόνο.

«Η κυβέρνηση δεν άκουσε, δεν ήθελε, δεν μπόρεσε» ήταν το σχόλιο του ΚΙΝΑΛ μετά την ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ πως η ύφεση το β’ τρίμηνο του 2020 θα αγγίξει το 15,2%. Πιστεύετε πως οι επιπτώσεις του κορονοϊού στους Έλληνες και τα νοικοκυριά θα είναι μεγαλύτερες από εκείνες της δεκαετούς κρίσης; Τι περιλαμβάνει η «πράσινη» αντι-πρόταση Πισσαρίδη;

Είναι σαφές ότι με ελλείμματα όπως αυτό του πρώτου 6μηνου του 2020, φαίνεται, δυστυχώς, ότι οδεύουμε σε μία νέα βαθιά περίοδο οικονομικής κρίσης. Η ύφεση θα είναι πρωτοφανής και θα αργήσουμε να αποτιμήσουμε με ακρίβεια τη συνολική ζημία που θα έχει επιφέρει. Γι’ αυτούς του λόγους πρέπει να υπάρξει η μέγιστη δυνατή στήριξη στις πιο ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και η καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των πόρων που θα έλθουν στην χώρα. Στην Ελλάδα δεν έχουμε πρόβλημα από «σοφούς» και από πορίσματα επιτροπών, έχουμε πρόβλημα αποτελεσματικής εφαρμογής ολοκληρωμένων και συνεκτικών πολιτικών.

Είχαμε και στο παρελθόν τεχνοκρατικές εκθέσεις και επιτροπές που συνέταξαν προτάσεις αλλά από εκεί και πέρα υπήρχε έλλειψη πολιτικής βούλησης για να προχωρήσουν πράγματα αλλά και μια δημόσια διοίκηση με τους μηχανισμούς της που δεν ανταποκρίθηκαν, όταν υπήρχε η βούληση.

Στο Κίνημα Αλλαγής λέμε ότι η Ελλάδα χρειάζεται μία Πράσινη Συμφωνία και ζητάμε η Βουλή να αναλάβει θεσμικά αναβαθμισμένο ρόλο και ουσιαστικό λόγο στο συντονισμό των προτάσεων και των κατευθύνσεων της Πράσινης Συμφωνίας. Σε κάθε περίπτωση το κεντρικό ζητούμενο είναι να υπάρξει ένα εθνικό σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης όπου τα χρήματα να «πιάσουν τόπο», να αξιοποιηθούν σωστά οι άμεσες χρηματοδοτήσεις αλλά και τα δάνεια σε τομείς και επενδύσεις που θα φέρουν μια αειφόρο ανάπτυξη στην χώρα.

Είναι η τελευταία εθνική ευκαιρία για να κερδίσουμε το στοίχημα της βιωσιμότητας μας ως ευημερούσα κοινωνία.

Σε ό,τι αφορά τα μεγάλα έργα της πόλης και την πορεία τους, όπως είναι το Μετρό και το τεχνολογικό πάρκο ThessINTEC αλλά και τις αστικές συγκοινωνίες, είστε ικανοποιημένος;

Συνηθίζω να λέω ότι η Θεσσαλονίκη είναι η πόλη των μεγάλων προσδοκιών αλλά και των μεγάλων διαψεύσεων. Θα πρέπει να φύγουμε από τη νοοτροπία της σύγκρισης με την Αθήνα και επιτέλους η πόλη να αναπτύξει μία δική της δυναμική για τις προτεραιότητές της. Κανένα έργο δεν θα πρέπει να το βλέπουμε ξεκομμένο, αλλά ενταγμένο σε ένα στρατηγικό σχέδιο για το πώς θέλουμε η Θεσσαλονίκη να παίξει ένα πρωταγωνιστικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. Αυτό δεν το βλέπω δυστυχώς να υπάρχει. Θετική η απόφαση για το τεχνολογικό πάρκο αρκεί να υλοποιηθεί σωστά και έγκαιρα. Σε σχέση με τις αστικές συγκοινωνίες τα αποτελέσματα είναι πολύ κατώτερα των προσδοκιών των πολιτών.

Ένα από τα μεγάλα έργα είναι εκείνο της ανάπλασης του χώρου της ΔΕΘ. Ως δήμαρχος Εχεδώρου στο παρελθόν είχατε χαμογελάσει για τη μετεγκατάσταση που είχε ανακοινώσει η τότε κυβέρνηση Παπανδρέου, ένα σχέδιο που δεν τελεσφόρησε.

Η πρόταση που είχα καταθέσει ήταν πρωτοποριακή, που αν είχε υλοποιηθεί θα είχαμε ένα διπλό όφελος, τόσο για την δυτική Θεσσαλονίκη όσο και για το κέντρο της που θα μπορούσε να αναγεννηθεί και να μιλάμε τώρα για μία άλλη πόλη. Έχω καταθέσει τις σκέψεις μου για μία άλλη ΔΕΘ, που δεν μπορεί να είναι αυτό που ξέραμε ως τώρα. Ήδη από πέρσι έχουμε προτείνει η ΔΕΘ να γίνει η πρώτη κλιματικά ουδέτερη, μηδενικών δηλαδή ρύπων, έκθεση στην Ελλάδα και να αποτελέσει ένα οικονομικό και πολιτικό φόρουμ με έμφαση στον πράσινο, ψηφιακό μετασχηματισμό της κοινωνίας και της οικονομίας.

Η κυβέρνηση αν και το ζητούν τα κόμματα της αντιπολίτευσης επιμένει να μην συγκαλεί συμβούλιο πολιτικών αρχηγών σε ό,τι αφορά τα Ελληνοτουρκικά. Είστε ικανοποιημένος από τον τρόπο αντιμετώπισης των τουρκικών προκλήσεων από το Μέγαρο Μαξίμου όπως και από τις διεθνείς αντιδράσεις; Σε ό,τι αφορά τις κυρώσεις που αναμένεται να επιβληθούν τι άποψη έχετε;

Είμαι πεπεισμένος ότι ο πρόεδρος της Τουρκίας έχει κάνει μία στρατηγική επιλογή για κλιμάκωση των προκλήσεων αυτή την περίοδο και βιώνουμε μία παρατεταμένη πολυεπίπεδη ένταση που μόνο ωφέλιμη δεν είναι για τους δύο λαούς μας.

Η ευθύνη αυτής της έντασης βαρύνει τον κ. Ερντογάν. Γι’ αυτό χρειάζεται χάραξη ενιαίας εθνικής γραμμής που να αντιμετωπίζει κάθε πρόκληση και να είναι γνωστή τόσο στους συμμάχους μας όσο και στην Τουρκία. Το Κίνημα Αλλαγής έχει ζητήσει πρώτο εδώ και μήνες τη σύγκληση του Συμβουλίου των πολιτικών αρχηγών υπό την πρόεδρο της Δημοκρατίας για να εκπέμψουμε ένα σαφές μήνυμα παντού. Το διεθνές δίκαιο και το δίκαιο της θάλασσας υποδεικνύει δικαιώματα, υποχρεώσεις και ειρηνικούς τρόπους επίλυσης των διαφορών. Η Ελλάδα διαχρονικά τόνιζε ότι είμαστε υπέρ της ειρηνικής επίλυσης μίας και μόνο διαφοράς που έχουμε με την Τουρκία, επί τη βάση των αρχών και των κανόνων του διεθνούς και θαλασσίου δικαίου. Και αυτή είναι η χάραξη ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας. Αυτή η ειρηνική επίλυση εννοείται ότι προϋποθέτει διαπραγματεύσεις και πιθανή κατάληξη σε κάποιο διεθνές δικαστήριο, αλλά δεν μπορεί να γίνει υπό την απειλή τουρκικών κανονιοφόρων στο Αιγαίο ή στο Καστελόριζο ή μέσω μυστικών διαπραγματεύσεων αμφιβόλου αποτελεσματικότητας, χρησιμότητας και σκοπιμότητας για το timing που αυτές λαμβάνουν χώρα. Η Ευρώπη πρέπει να κατανοήσει ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο αυτός ο αναθεωρητισμός της Τουρκίας του Ερντογάν και πρέπει να υπάρξουν οι κατάλληλες κυρώσεις.

Ο κ. Τσίπρας πρόσφατα προχώρησε σε εσωκομματικό «ανασχηματισμό» φέροντας μπροστά άλλα πρόσωπα και αφήνοντας πίσω εκείνους που έπληξαν το κόμμα. Είναι στο ΚΙΝΑΛ απαραίτητες αντίστοιχες αλλαγές και μάλιστα ενόψει συνεδρίου; Αλήθεια, ενδεχόμενο σύγκλησης με την Κουμουνδούρου υπάρχει και σε τι βαθμό;

Το ζητούμενο δεν είναι τα πρόσωπα αλλά η εθνικά υπεύθυνη στάση και ο ουσιαστικός προοδευτικός προγραμματικός λόγος και πράξη, στα οποία δίνουμε βάση ως δημοκρατική παράταξη. Το Κίνημα Αλλαγής έχει φέρει προ πολλού νέα πρόσωπα στην πολιτική ζωή του τόπου και πάντα χρειάζεται το καλό μείγμα παλαιών και νέων στελεχών.

Αυτή τη στιγμή, που οι μεγάλες προοδευτικές αλλαγές είναι ξανά αίτημα της κοινωνίας, καταθέτουμε το δικό μας αφήγημα μας για μία Νέα Αλλαγή. Με ανασυγκρότηση και διάλογο με την κοινωνία. Μιλάμε για την οικονομία που διασφαλίζει την εργασία με βιώσιμη ανάπτυξη. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε τις νέες ανισότητες που δημιουργούνται και να δώσουμε απαντήσεις στις προκλήσεις των πολλαπλών κρίσεων που βιώνουμε (οικονομική, υγειονομική, κλιματική). Γι’ αυτό μιλάμε και για ένα νέο ΕΣΥ που μόνο εμείς μπορούμε να αναγεννήσουμε, αλλά και για τα 70 δισ. που πρέπει να αξιοποιήσουμε για να μην πάνε στις τσέπες των λίγων που επιδιώκουν να πλουτίσουν περισσότερο. Μόνο μέσα από ένα τέτοιο προγραμματικό πλαίσιο εκτιμώ ότι μπορούν να υπάρξουν συγκλήσεις που θα δίνουν πειστικές απαντήσεις στα συντηρητικά αδιέξοδα που οδηγούμαστε από την παρούσα κυβέρνηση.

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 12-13 Σεπτεμβρίου 2020

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία