ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Γιώργος Πινακίδης: Είμαστε το μόνο κόμμα που έχει σαφή θέση για τον μετεκλογικό «οδικό χάρτη»

Ο υποψήφιος βουλευτής του ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής στην Α' Θεσσαλονίκης μιλά στο makthes.gr λίγα εικοσιτετράωρα πριν τις εκλογές για το διακύβευμα αυτών και το δίλημμα του κόμματός του

 18/05/2023 17:17

Γιώργος Πινακίδης: Είμαστε το μόνο κόμμα που έχει σαφή θέση για τον μετεκλογικό «οδικό χάρτη»

Βαγγέλης Στολάκης

Λίγα εικοσιτετράωρα πριν «στηθούν» οι εθνικές κάλπες, ο δικηγόρος και υποψήφιος βουλευτής ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής Α’ Θεσσαλονίκης, Γιώργος Πινακίδης μιλά στο makthes.gr για το διακύβευμα των εκλογών. Αναφέρεται στην στάση του κόμματός του μετά τις εκλογές σημειώνοντας πως το ΠΑΣΟΚ έχει «σαφή και δεδηλωμένη θέση» και μιλά για τα προβλήματα της Θεσσαλονίκης.

Ποιο είναι το διακύβευμα των εκλογών της Κυριακής και ποιο είναι το επικαιροποιημένο δίλλημα που θέτει το ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής;

Η απερχόμενη κυβέρνηση βαρύνεται με μια αδιανόητη για προηγμένη δημοκρατική χώρα υπονόμευση των θεσμών. Η υπόθεση των υποκλοπών αφήνει μια μαύρη κηλίδα όχι μόνο στη θητεία της αλλά και στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι εγγυήσεις του Κράτους Δικαίου στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επιχείρησε να εμφανιστεί ως φιλελεύθερη και μετριοπαθής, αλλά κατέστησε τη χώρα έκθετη και ελεγχόμενη στο πεδίο της θεσμικής λειτουργίας. Από την άλλη πλευρά, η κυβερνητική πολιτική και ειδικότερα η διαχείριση της πανδημικής και της ενεργειακής κρίσης ενίσχυσε, σε τελευταία ανάλυση, τους ισχυρούς της οικονομίας (ηλεκτροπαραγωγούς, παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, τράπεζες), ενώ αποδυνάμωσε τη θέση των πολιτών. Οι τελευταίοι, παρά τη χορήγηση κάθε είδους επιδομάτων, είδαν την αγοραστική τους δύναμη να μειώνεται, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία του ΟΟΣΑ. Οι δε δανειολήπτες ήρθαν αντιμέτωποι με μεγάλες αυξήσεις στις δόσεις των δανείων και είναι πλέον απροστάτευτοι, μετά την κατάργηση της προστασίας της κύριας κατοικίας από την κυβέρνηση, έναντι της απειλής πλειστηριασμού της κατοικίας τους. Το διακύβευμα λοιπόν των εκλογών είναι αφενός η αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας των θεσμών και αφετέρου η ανακοπή και αντιστροφή μιας πολιτικής που συστηματικά αντλεί πόρους από τη μεσαία τάξη και τους ασθενέστερους και αυξάνει τα κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου. Απέναντι σε αυτή την πολιτική, το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής με τις προγραμματικές του θέσεις δείχνει έναν άλλο δρόμο. Προτείνει ένα μοντέλο που βασίζεται στις αρχές της κοινωνικής δικαιοσύνης και της δίκαιης αναδιανομής του πλούτου, με βασικό εργαλείο την προοδευτική φορολογία, ώστε να εξασφαλίζονται οι αναγκαίοι πόροι για τη λειτουργία του κοινωνικού κράτους. Αντί για ένα κράτος που λειτουργεί υπέρ των συμφερόντων λίγων και ισχυρών, επιδιώκει ένα κράτος που δημιουργεί προϋποθέσεις ανάπτυξης για όλους, διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον και προστατεύει τους πιο αδύναμους. Αυτό είναι το πραγματικό δίλημμα των επικείμενων εκλογών.

Διεκδικείτε ένα ισχυρό διψήφιο ποσοστό, κάτι που στις δημοσκοπήσεις δεν φαίνεται. Πως σχολιάζετε τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων και πως προσδιορίζετε αυτό το... ισχυρό;

Οι δημοσκοπήσεις είναι αποδεκτές ως επιστημονική μέθοδος καταγραφής των διαθέσεων της κοινής γνώμης. Απορροφούν και εκφράζουν τους κραδασμούς και τις διακυμάνσεις της συγκυρίας. Οι πολιτικές δυνάμεις κρίνονται όμως συνολικά στην πραγματική κάλπη των εκλογών. Σε κάθε περίπτωση, οι δημοσκοπήσεις των τελευταίων πολλών μηνών δείχνουν μόνιμα και σταθερά ανοδική τάση για το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής σε σχέση με τη εκλογική του επίδοση του 2019. Αντίθετα, η Νέα Δημοκρατία και ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. εμφανίζουν ποσοστά χαμηλότερα σε σύγκριση με το αποτέλεσμά τους των τελευταίων βουλευτικών εκλογών. Έχει λοιπόν μεγάλη σημασία να δούμε πώς θα διαμορφωθεί ο πραγματικός συσχετισμός των πολιτικών δυνάμεων στις εκλογές. Όπως επίσης και ποια θα είναι ποσοστιαία η αύξηση της δύναμης του δικού μας κόμματος σε σχέση με την καταγεγραμμένη επίδοσή του των προηγούμενων εκλογών. Έχουμε βάσιμες ελπίδες να πιστεύουμε ότι το ποσοστό του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής θα το καθιστά ρυθμιστικό παράγοντα στο μετεκλογικό πολιτικό τοπίο και θα το αποκαθιστά ως πρωταγωνιστική πολιτική δύναμη.

Η υπόθεση των παρακολουθήσεων σας φέρνει πιο κοντά στο ΣΥΡΙΖΑ;

Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής δεν ετεροκαθορίζεται ούτε διαμορφώνει τη θέση του ευκαιριακά. Πολύ περισσότερο, δεν μετέχει σε τακτικισμούς άλλων, που επιδιώκουν να μας προσεταιριστούν. Ούτως ή άλλως η σχέση μας με τα κόμματα του καχεκτικού δικομματισμού, Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., είναι σαφής και διακανονισμένη. Η πολιτική της αυτόνομης πορείας, την οποία είχε χαράξει η αείμνηστη Πρόεδρός μας Φώφη Γεννηματά, και επιβεβαιώθηκε πιο πρόσφατα από το Συνέδριό μας, τηρείται απαρέγκλιτα ως βασική κατευθυντήρια γραμμή της στάσης μας.

Φαντάζομαι σας το ρωτάνε πολλοί. Τι θα κάνετε την επόμενη ημέρα; Με ποιους συζητάτε και με ποιους όχι; Και πως λέτε ότι δεν τίθεται ζήτημα ακυβερνησίας, όταν η ηγεσία του κόμματός σας επιμένει στο «ούτε Μητσοτάκης, ούτε Τσίπρας»;

Είμαστε το μόνο κόμμα που έχει σαφή και δεδηλωμένη θέση για τον μετεκλογικό «οδικό χάρτη». Αν το ποσοστό μας είναι τέτοιο που περικλείει εντολή συμμετοχής στη διακυβέρνηση, ανταποκρινόμενοι στη θεσμική μας ευθύνη στο πλαίσιο της συνταγματικής διαδικασίας των διερευνητικών εντολών, θα αναζητήσουμε πεδίο συγκλίσεων. Μόνο όμως πάνω σε προγραμματική βάση και υπό τον όρο ότι γίνονται σεβαστά ορισμένα ελάχιστα που απορρέουν από τις ιδεολογικές και πολιτικές μας αρχές. Και βεβαίως, εφόσον συντρέχουν και οι αριθμητικές προϋποθέσεις συγκρότησης κυβέρνησης, με βάση την κοινοβουλευτική αποτύπωση των δυνάμεων. Το Σύνταγμα δεν επιβάλλει εξάλλου Πρωθυπουργός μιας κυβέρνησης συνεργασίας να είναι ο αρχηγός του μεγαλύτερου από τα συνεργαζόμενα κόμματα. Το πρόσωπο του Πρωθυπουργού αποτελεί μέρος μιας πιθανής μετεκλογικής συμφωνίας που οδηγεί σε σχηματισμό κυβέρνησης και εξαρτάται από το ποια κόμματα συμπράττουν, τι περιλαμβάνει η μεταξύ τους συμφωνία και ποιος μπορεί να την υπηρετήσει από τη θέση του Πρωθυπουργού. Το πρόσωπο αυτό δεν είναι γνωστό εκ των προτέρων, προεκλογικά, σε χρόνο δηλαδή που δεν είναι σαφές αν θα υπάρξει καν κυβέρνηση συνεργασίας μετεκλογικά.

Βρισκόμαστε στην εκπνοή της προεκλογικής περιόδου. Τι μηνύματα λαμβάνετε από τον κόσμο;

Η αίσθηση που έχω αποκομίσει κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου είναι ότι το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής ανακάμπτει δυναμικά και θα εξασφαλίσει ένα ισχυρό εκλογικό ποσοστό. Το διαπιστώνουμε καθημερινά στις επαφές μας με τον κόσμο, στις λαϊκές αγορές, στις επισκέψεις σε χώρους δουλειάς, στις συναντήσεις με θεσμικούς φορείς. Η Νέα Δημοκρατία και ο ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνησαν τα τελευταία οκτώ χρόνια και αξιολογούνται πλέον από τα πεπραγμένα τους. Και η αξιολόγηση αυτή είναι σαφώς αρνητική. Οι πολίτες στρέφονται προς εμάς, εμπιστεύονται ξανά την αυθεντική προοδευτική παράταξη, αναγνωρίζουν στο ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής τον πολιτικό φορέα που μπορεί να στεγάσει και να εκφράσει τις αγωνίες και να προστατέψει τα συμφέροντά τους.

Διεκδικείτε την ψήφο των Θεσσαλονικέων στην πρώτη περιφέρεια. Ποιες είναι οι τρεις προτεραιότητες για εσάς;

Οι κάτοικοι του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα στην καθημερινότητά τους. Πρώτα απ’ όλα το ζήτημα της έλλειψης επαρκών μέσων δημόσιας συγκοινωνίας, το οποίο συνδέεται και με τις παλινωδίες και καθυστερήσεις ως προς την αποπεράτωση του έργου του μετρό και την αμφίπλευρη επέκτασή του προς τις δύο πλευρές της πόλης. Ιδίως προς τα δυτικά, όπου θα μπορούσε να εξυπηρετήσει ένα μεγάλο τμήμα εργαζόμενου πληθυσμού. Παράλληλα με την επιτάχυνση των έργων του μετρό, πρέπει άμεσα να μπουν στην κυκλοφορία περισσότερα και πιο σύγχρονα αστικά λεωφορεία, ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια και οι ανταποκρίσεις και να ελαττωθεί ο χρόνος αναμονής και εξυπηρέτησης των επιβατών. Δεύτερον, η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη επιβαρυμένη από περιβαλλοντική άποψη. Έχει τη χειρότερη αναλογία πρασίνου ανά κάτοικο από όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις. Πριν από λίγες εβδομάδες, η Ελλάδα καταδικάστηκε από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης γιατί δεν κατόρθωσε να αποτρέψει την υπέρβαση των ορίων ρύπων στην ατμόσφαιρα της Θεσσαλονίκης. Πρέπει οι εκτάσεις των στρατοπέδων που δεν χρησιμοποιούνται στη δυτική πλευρά της πόλης να μετατραπούν σε χώρους πρασίνου, αναψυχής, πολιτισμού. Να επεκταθεί το περιαστικό δάσος προς την περιοχή των νοσοκομείων Παπαγεωργίου και 424 και ακόμη πιο δυτικά. Πρέπει επίσης να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα δυσοσμίας στη δυτική Θεσσαλονίκη. Τρίτον, η Θεσσαλονίκη, ως δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας και κέντρο της Βόρειας Ελλάδας, πρέπει να διεκδικήσει ένα μεγαλύτερο μερίδιο οικονομικής ανάπτυξης από αυτό που κατέχει σήμερα. Πρέπει να δημιουργηθούν προϋποθέσεις εγκατάστασης νέων επιχειρήσεων, να αποτραπεί η φυγή εργατικού δυναμικού και νέων επιστημόνων από την περιοχή. Η πόλη πρέπει να αξιοποιήσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, την ιστορία, τον πολιτισμό, τη γεωγραφική της θέση και το λιμάνι της, που την καθιστά πύλη εισόδου προς τη βαλκανική ενδοχώρα.

Λίγα εικοσιτετράωρα πριν «στηθούν» οι εθνικές κάλπες, ο δικηγόρος και υποψήφιος βουλευτής ΠΑΣΟΚ- Κινήματος Αλλαγής Α’ Θεσσαλονίκης, Γιώργος Πινακίδης μιλά στο makthes.gr για το διακύβευμα των εκλογών. Αναφέρεται στην στάση του κόμματός του μετά τις εκλογές σημειώνοντας πως το ΠΑΣΟΚ έχει «σαφή και δεδηλωμένη θέση» και μιλά για τα προβλήματα της Θεσσαλονίκης.

Ποιο είναι το διακύβευμα των εκλογών της Κυριακής και ποιο είναι το επικαιροποιημένο δίλλημα που θέτει το ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής;

Η απερχόμενη κυβέρνηση βαρύνεται με μια αδιανόητη για προηγμένη δημοκρατική χώρα υπονόμευση των θεσμών. Η υπόθεση των υποκλοπών αφήνει μια μαύρη κηλίδα όχι μόνο στη θητεία της αλλά και στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι εγγυήσεις του Κράτους Δικαίου στην Ελλάδα. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας επιχείρησε να εμφανιστεί ως φιλελεύθερη και μετριοπαθής, αλλά κατέστησε τη χώρα έκθετη και ελεγχόμενη στο πεδίο της θεσμικής λειτουργίας. Από την άλλη πλευρά, η κυβερνητική πολιτική και ειδικότερα η διαχείριση της πανδημικής και της ενεργειακής κρίσης ενίσχυσε, σε τελευταία ανάλυση, τους ισχυρούς της οικονομίας (ηλεκτροπαραγωγούς, παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας, τράπεζες), ενώ αποδυνάμωσε τη θέση των πολιτών. Οι τελευταίοι, παρά τη χορήγηση κάθε είδους επιδομάτων, είδαν την αγοραστική τους δύναμη να μειώνεται, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία του ΟΟΣΑ. Οι δε δανειολήπτες ήρθαν αντιμέτωποι με μεγάλες αυξήσεις στις δόσεις των δανείων και είναι πλέον απροστάτευτοι, μετά την κατάργηση της προστασίας της κύριας κατοικίας από την κυβέρνηση, έναντι της απειλής πλειστηριασμού της κατοικίας τους. Το διακύβευμα λοιπόν των εκλογών είναι αφενός η αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας των θεσμών και αφετέρου η ανακοπή και αντιστροφή μιας πολιτικής που συστηματικά αντλεί πόρους από τη μεσαία τάξη και τους ασθενέστερους και αυξάνει τα κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου. Απέναντι σε αυτή την πολιτική, το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής με τις προγραμματικές του θέσεις δείχνει έναν άλλο δρόμο. Προτείνει ένα μοντέλο που βασίζεται στις αρχές της κοινωνικής δικαιοσύνης και της δίκαιης αναδιανομής του πλούτου, με βασικό εργαλείο την προοδευτική φορολογία, ώστε να εξασφαλίζονται οι αναγκαίοι πόροι για τη λειτουργία του κοινωνικού κράτους. Αντί για ένα κράτος που λειτουργεί υπέρ των συμφερόντων λίγων και ισχυρών, επιδιώκει ένα κράτος που δημιουργεί προϋποθέσεις ανάπτυξης για όλους, διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον και προστατεύει τους πιο αδύναμους. Αυτό είναι το πραγματικό δίλημμα των επικείμενων εκλογών.

Διεκδικείτε ένα ισχυρό διψήφιο ποσοστό, κάτι που στις δημοσκοπήσεις δεν φαίνεται. Πως σχολιάζετε τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων και πως προσδιορίζετε αυτό το... ισχυρό;

Οι δημοσκοπήσεις είναι αποδεκτές ως επιστημονική μέθοδος καταγραφής των διαθέσεων της κοινής γνώμης. Απορροφούν και εκφράζουν τους κραδασμούς και τις διακυμάνσεις της συγκυρίας. Οι πολιτικές δυνάμεις κρίνονται όμως συνολικά στην πραγματική κάλπη των εκλογών. Σε κάθε περίπτωση, οι δημοσκοπήσεις των τελευταίων πολλών μηνών δείχνουν μόνιμα και σταθερά ανοδική τάση για το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής σε σχέση με τη εκλογική του επίδοση του 2019. Αντίθετα, η Νέα Δημοκρατία και ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. εμφανίζουν ποσοστά χαμηλότερα σε σύγκριση με το αποτέλεσμά τους των τελευταίων βουλευτικών εκλογών. Έχει λοιπόν μεγάλη σημασία να δούμε πώς θα διαμορφωθεί ο πραγματικός συσχετισμός των πολιτικών δυνάμεων στις εκλογές. Όπως επίσης και ποια θα είναι ποσοστιαία η αύξηση της δύναμης του δικού μας κόμματος σε σχέση με την καταγεγραμμένη επίδοσή του των προηγούμενων εκλογών. Έχουμε βάσιμες ελπίδες να πιστεύουμε ότι το ποσοστό του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής θα το καθιστά ρυθμιστικό παράγοντα στο μετεκλογικό πολιτικό τοπίο και θα το αποκαθιστά ως πρωταγωνιστική πολιτική δύναμη.

Η υπόθεση των παρακολουθήσεων σας φέρνει πιο κοντά στο ΣΥΡΙΖΑ;

Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής δεν ετεροκαθορίζεται ούτε διαμορφώνει τη θέση του ευκαιριακά. Πολύ περισσότερο, δεν μετέχει σε τακτικισμούς άλλων, που επιδιώκουν να μας προσεταιριστούν. Ούτως ή άλλως η σχέση μας με τα κόμματα του καχεκτικού δικομματισμού, Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., είναι σαφής και διακανονισμένη. Η πολιτική της αυτόνομης πορείας, την οποία είχε χαράξει η αείμνηστη Πρόεδρός μας Φώφη Γεννηματά, και επιβεβαιώθηκε πιο πρόσφατα από το Συνέδριό μας, τηρείται απαρέγκλιτα ως βασική κατευθυντήρια γραμμή της στάσης μας.

Φαντάζομαι σας το ρωτάνε πολλοί. Τι θα κάνετε την επόμενη ημέρα; Με ποιους συζητάτε και με ποιους όχι; Και πως λέτε ότι δεν τίθεται ζήτημα ακυβερνησίας, όταν η ηγεσία του κόμματός σας επιμένει στο «ούτε Μητσοτάκης, ούτε Τσίπρας»;

Είμαστε το μόνο κόμμα που έχει σαφή και δεδηλωμένη θέση για τον μετεκλογικό «οδικό χάρτη». Αν το ποσοστό μας είναι τέτοιο που περικλείει εντολή συμμετοχής στη διακυβέρνηση, ανταποκρινόμενοι στη θεσμική μας ευθύνη στο πλαίσιο της συνταγματικής διαδικασίας των διερευνητικών εντολών, θα αναζητήσουμε πεδίο συγκλίσεων. Μόνο όμως πάνω σε προγραμματική βάση και υπό τον όρο ότι γίνονται σεβαστά ορισμένα ελάχιστα που απορρέουν από τις ιδεολογικές και πολιτικές μας αρχές. Και βεβαίως, εφόσον συντρέχουν και οι αριθμητικές προϋποθέσεις συγκρότησης κυβέρνησης, με βάση την κοινοβουλευτική αποτύπωση των δυνάμεων. Το Σύνταγμα δεν επιβάλλει εξάλλου Πρωθυπουργός μιας κυβέρνησης συνεργασίας να είναι ο αρχηγός του μεγαλύτερου από τα συνεργαζόμενα κόμματα. Το πρόσωπο του Πρωθυπουργού αποτελεί μέρος μιας πιθανής μετεκλογικής συμφωνίας που οδηγεί σε σχηματισμό κυβέρνησης και εξαρτάται από το ποια κόμματα συμπράττουν, τι περιλαμβάνει η μεταξύ τους συμφωνία και ποιος μπορεί να την υπηρετήσει από τη θέση του Πρωθυπουργού. Το πρόσωπο αυτό δεν είναι γνωστό εκ των προτέρων, προεκλογικά, σε χρόνο δηλαδή που δεν είναι σαφές αν θα υπάρξει καν κυβέρνηση συνεργασίας μετεκλογικά.

Βρισκόμαστε στην εκπνοή της προεκλογικής περιόδου. Τι μηνύματα λαμβάνετε από τον κόσμο;

Η αίσθηση που έχω αποκομίσει κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου είναι ότι το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής ανακάμπτει δυναμικά και θα εξασφαλίσει ένα ισχυρό εκλογικό ποσοστό. Το διαπιστώνουμε καθημερινά στις επαφές μας με τον κόσμο, στις λαϊκές αγορές, στις επισκέψεις σε χώρους δουλειάς, στις συναντήσεις με θεσμικούς φορείς. Η Νέα Δημοκρατία και ο ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνησαν τα τελευταία οκτώ χρόνια και αξιολογούνται πλέον από τα πεπραγμένα τους. Και η αξιολόγηση αυτή είναι σαφώς αρνητική. Οι πολίτες στρέφονται προς εμάς, εμπιστεύονται ξανά την αυθεντική προοδευτική παράταξη, αναγνωρίζουν στο ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής τον πολιτικό φορέα που μπορεί να στεγάσει και να εκφράσει τις αγωνίες και να προστατέψει τα συμφέροντά τους.

Διεκδικείτε την ψήφο των Θεσσαλονικέων στην πρώτη περιφέρεια. Ποιες είναι οι τρεις προτεραιότητες για εσάς;

Οι κάτοικοι του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα στην καθημερινότητά τους. Πρώτα απ’ όλα το ζήτημα της έλλειψης επαρκών μέσων δημόσιας συγκοινωνίας, το οποίο συνδέεται και με τις παλινωδίες και καθυστερήσεις ως προς την αποπεράτωση του έργου του μετρό και την αμφίπλευρη επέκτασή του προς τις δύο πλευρές της πόλης. Ιδίως προς τα δυτικά, όπου θα μπορούσε να εξυπηρετήσει ένα μεγάλο τμήμα εργαζόμενου πληθυσμού. Παράλληλα με την επιτάχυνση των έργων του μετρό, πρέπει άμεσα να μπουν στην κυκλοφορία περισσότερα και πιο σύγχρονα αστικά λεωφορεία, ώστε να πυκνώσουν τα δρομολόγια και οι ανταποκρίσεις και να ελαττωθεί ο χρόνος αναμονής και εξυπηρέτησης των επιβατών. Δεύτερον, η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη επιβαρυμένη από περιβαλλοντική άποψη. Έχει τη χειρότερη αναλογία πρασίνου ανά κάτοικο από όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις. Πριν από λίγες εβδομάδες, η Ελλάδα καταδικάστηκε από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης γιατί δεν κατόρθωσε να αποτρέψει την υπέρβαση των ορίων ρύπων στην ατμόσφαιρα της Θεσσαλονίκης. Πρέπει οι εκτάσεις των στρατοπέδων που δεν χρησιμοποιούνται στη δυτική πλευρά της πόλης να μετατραπούν σε χώρους πρασίνου, αναψυχής, πολιτισμού. Να επεκταθεί το περιαστικό δάσος προς την περιοχή των νοσοκομείων Παπαγεωργίου και 424 και ακόμη πιο δυτικά. Πρέπει επίσης να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα δυσοσμίας στη δυτική Θεσσαλονίκη. Τρίτον, η Θεσσαλονίκη, ως δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας και κέντρο της Βόρειας Ελλάδας, πρέπει να διεκδικήσει ένα μεγαλύτερο μερίδιο οικονομικής ανάπτυξης από αυτό που κατέχει σήμερα. Πρέπει να δημιουργηθούν προϋποθέσεις εγκατάστασης νέων επιχειρήσεων, να αποτραπεί η φυγή εργατικού δυναμικού και νέων επιστημόνων από την περιοχή. Η πόλη πρέπει να αξιοποιήσει τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, την ιστορία, τον πολιτισμό, τη γεωγραφική της θέση και το λιμάνι της, που την καθιστά πύλη εισόδου προς τη βαλκανική ενδοχώρα.

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία