ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γ.Καραγιάννης: Μετρό στο τέλος του 2023, FlyOver και νέα λεωφορεία, στη Θεσσαλονίκη - 240 εκατ. ευρώ το κόστος της ανάπλασης της ΔΕΘ

H πορεία της κτηματαγοράς και των έργων υποδομής στη Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο του συνεδρίου της Prodexpo North – Κ.Ζέρβας: "Η πόλη να στρέψει ξανά το πρόσωπό της στη θάλασσα"- Στα σκαριά μελέτη ανάπλασης της Δυτικής εισόδου

 09/03/2022 12:12

Γ.Καραγιάννης: Μετρό στο τέλος του 2023, FlyOver και νέα λεωφορεία, στη Θεσσαλονίκη - 240 εκατ. ευρώ το κόστος της ανάπλασης της ΔΕΘ

Στέφανος Μαχτσίρας

Oι νέες ευκαιρίες και προοπτικές του Real Estate καθώς το επόμενο διάστημα αναμένεται να αποτελέσει σημείο αναφοράς σημαντικών αλλαγών για την αγορά ακινήτων, τίθενται στο επίκεντρο του 5ου συνεδρίου Prodexpo North που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη. Αστάθμητο παράγοντα που κλυδωνίζει την ομαλή πορεία της κτηματαγοράς αποτελεί η πολεμική σύρραξη στην Ουκρανία, με το Real Estate να τηρεί για την ώρα στάση αναμονής. Κοινή συνισταμένη των ομιλητών ήταν η αβεβαιότητα που φέρνει το Ουκρανικό πάνω από την οικονομία με τα πάντα να εξαρτώνται από τη διάρκεια της πολεμικής σύγκρουσης ενώ οι επενδυτές φαίνεται να βάζουν στο ψυγείο, μέχρι νεωτέρας, τα νέα και όχι τα υπάρχοντα, projects που δρομολογούσαν. 

«Εξελίσσεται αυτή τη στιγμή ένα εντυπωσιακό πακέτο έργων για τη Θεσσαλονίκη, την Κ.Μακεδονία και συνολικά για τη Βόρεια Ελλάδα, ορατός ορίζοντας ολοκλήρωσης για το μετρό της πόλης είναι το τέλος του 2023, το έργο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 82%, η επέκταση προς Καλαμαριά αγγίζει το 84%», υποστήριξε ο Γιώργος Καραγιάννης, υφυπουργός υποδομών.

Tο FlyOver που παρουσιάστηκε πριν περίπου δύο χρόνια είναι «ένα έργο που εμπνεύστηκε, σχεδιάστηκε, μελετήθηκε τεχνικά και χρηματοοικονομικά εξ’ ολοκλήρου επί της κυβέρνησής μας και πλέον έχει προσωρινό ανάδοχο».

Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο εναέριο αυτοκινητόδρομο, που όπως πρόσθεσε «με όλες τις πράσινες και κλιματικές προδιαγραφές και πέρα όμως από τη συγκοινωνιακή του αξία, αποτελεί και μια πρότυπη πρόταση ανάδειξης του δημοσίου χώρου μέσω των αναπλάσεών που θα υλοποιηθούν».

Ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «ο διαγωνισμός έτρεξε σε πρωτόγνωρους ρυθμούς για τα ελληνικά δεδομένα και στο τέλος του έτους θα εγκατασταθούν τα πρώτα εργοτάξια».

Όπως εξήγησε «πρόκειται για έναν περιφερειακό αυτοκινητόδρομο που θα λειτουργεί χωρίς διόδια. Ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα αμείβεται μέσω πληρωμών διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο».

Σχετικά με τα μεγάλα οδικά έργα υποδομών της Περιφέρειας, ο κ. Καραγιάννης στάθηκε ιδιαίτερα στους κάθετους άξονες της Εγνατίας οδού και στην ευρύτερη περιοχή επιρροής της πόλης, στο έργο βελτίωσης – διαπλάτυνσης της οδού Μουδανιά – Ποτίδαια και στο Θέρμη-Γαλάτιστα.

Και τα δύο αυτά έργα θα κάνουν ταχύτερες, ποιοτικότερες και ασφαλέστερες τις μετακινήσεις από και προς τη Χαλκιδική.

«Η δυστοκία επί σειρά ετών μίας εύρυθμης και αποτελεσματικής σύνδεσης της Χαλκιδικής με τη Θεσσαλονίκη αποκαθίσταται. Για εμάς οι στόχοι των έργων που υλοποιούμε είναι η λειτουργικότητα, τα υψηλά επίπεδα οδικής ασφάλειας, η άνεση του ταξιδιού και η μείωση των χρόνων διαδρομής, όλα δομικά κριτήρια της τουριστικής ανάπτυξης και της επιλογής των προορισμών» σχολίασε ο κ. Καραγιάννης.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο πολύ σημαντικό έργο που γίνεται στην γέφυρα του ποταμού Αλιάκμονα, στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί.

Το χαρακτήρισε «κομβικό για την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας και δεν είναι τυχαίο ότι πρόσφατα επισκέφθηκε το εργοτάξιο και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός».

Στο τέλος του 2022 το έργο θα παραδοθεί προς χρήση στους πολίτες.

«Με την ολοκλήρωσή του θα επιτευχθεί η αναβάθμιση του ΠΑΘΕ στο τμήμα της Κεντρικής Μακεδονίας, αφού τόσο η αγροτική οικονομία όσο και η ανάπτυξη του τουρισμού προϋποθέτουν τις σύγχρονες αυτές οδικές υποδομές» σημείωσε.

"Στην καρδιά της Κεντρικής Μακεδονίας από τον νομό Θεσσαλονίκης έως και τον νομό Πέλλας, βρίσκεται και το έργο ριζικής αναβάθμισης του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης - Έδεσσας μέσω ΣΔΙΤ, συνολικού μήκους περίπου 80χλμ. που περιλαμβάνει επίσης τη λειτουργία και τη συντήρηση", είπε.

Aναφορικά με τον ΟΑΣΘ προανήγγειλε την ένταξη 30 νέων λεωφορείων στον στόλο του Οργανισμού. «Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στους δρόμους 460 λεωφορεία», είπε. «Θέλουμε να καταστήσουμε την Θεσσαλονίκη πρωταγωνίστρια στη νέα εποχή», τόνισε.

Ολοκληρώνεται το Γ.Π.Σ. - Στα σκαριά μελέτη ανάπλασης για τη Δυτική είσοδο

«Η Θεσσαλονίκη έχει την ιδανική θέση, το ιδανικό μέγεθος και τους ιδανικούς ανθρώπους. Η πόλη πρέπει να ξαναγυρίσει το πρόσωπό της προς το λιμάνι, αξιοποιούμε το κτίριο των σφαγείων σε συνεργασία με τη Cisco, προχωράμε με το μουσείο Ολοκαυτώματος, ξεκινούν πολλές αναπλάσεις, ολοκληρώνεται το γενικό πολεοδομικό σχέδιο. Μέσα στο 2022 θέλω να πιστεύω πως θα αρχίσει η κατασκευή της έκτης προβλήτας, φέτος περιμένουμε 57 κρουαζιερόπλοια. Το κέντρο βάρους της Θεσσαλονίκης πρέπει να μετατοπιστεί στα δυτικά», σημείωσε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Ο Δημήτρης Ανδριόπουλος, πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της Dimand ανέφερε πως τόσο η Dimand, όσο και άλλες εταιρείες που επενδύουν σε αναπτύξεις στη Θεσσαλονίκη, μπορούν άμεσα να χρηματοδοτήσουν τη μελέτη ανάπλασης της Δυτικής Εισόδου της Θεσσαλονίκης. 

Ανάπλαση ΔΕΘ

Tα 240 εκατ. ευρώ θα αγγίξει το κόστος της ανάπλασης της ΔΕΘ, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κυριάκος Ποζρικίδης, με τις μπουλντόζες να μπαίνουν προς το τέλος του 2023 ενώ όσο διαρκούν τα έργα το Εκθεσιακό Κέντρο θα λειτουργεί. Στόχος της διοίκησης της ΔΕΘ- Helexpo είναι, η ολοκλήρωση του ConFExPark το 2026, όταν ο εθνικός εκθεσιακός φορέας θα...σβήνει 100 κεράκια.

Το καλοκαίρι του 2022, θα λειτουργήσει, πλήρως ανανεωμένη, η Αγορά Μοδιάνο, ανέφερε ο Τηλέμαχος Στυλιανός, Development Director του Oμίλου Φάις.

O Πάρης Μπίλλιας, αντιπεριφερειάρχης υποδομών και δικτύων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, εστίασε ιδιαίτερα στο project της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου. «Φιλοδοξούμε μέχρι το πολύ τις αρχές του 2023 να έχουμε το προεδρικό διάταγμα, μέχρι το 2024 στόχος μας είναι να έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνσιμοί και οι μελέτες ούτως ώστε από το 2025 και μετά να ξεκινήσουν τα έργα», επεσήμανε. Παράλληλα, διαβεβαίωσε πως τα κονδύλια, περίπου 500 εκατ. ευρώ, για το έργο είναι εξασφαλισμένα από ευρωπαϊκούς πόρους.

«Δεσμευθήκαμε προεκλογικά για μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% σε βάθος τετραετίας, έχουμε μέχρι τώρα υλοποιήσει συνολική μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 35% σε σχέση με το 2018, υπερκαλύπτοντας την προεκλογική μας δέσμευση. Μειώσαμε τον φόρο συνολικά κατά 900 εκατ. ευρώ περίπου για φυσικά και νομικά πρόσωπα, με τη νέα μείωση που προωθήσαμε οκτώ στους δέκα φορολογούμενους θα μείωση του φόρου για το 2022 παρά την αύξηση των αντικειμενικών αξιών, όσοι δουν αύξηση αυτή δε θα υπερβαίνει τα 50 ευρώ» επεσήμανε ο Απόστολος Βεσυρόπουλος, υφυπουργός φορολογίας και δημόσιας περιουσίας, ο οποίος αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την στήριξη της κτηματαγοράς (μεταξύ άλλων αναστολή ΦΠΑ 24% στα ακίνητα και φόρου υπεραξίας στις μεταβιβάσεις μέχρι τον Δεκέμβριο του 2022, αύξηση του αφορόλητου ορίου για γονικές παροχές και δωρεές).

«Συνεχίζουμε σταθερά στον δρόμο τωνμ μειώσεων των φορολογικών βαρών ενισχύοντας την αναπτυξιακή δυναμική της οικονομίας», σημείωσε.

«Παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου και αναθεωρητισμοί δεν χωρούν στον 21ο αιώνα, οι οικονομικές συνέπειες του πολέμου ταράζουν την παγκόσμια οικονομία και πλήττουν και τη χώρα μας, διαθέσαμε ήδη σημαντικά ποσά για την στήριξη των νοικοκυριών», ανέφερε ο Σταύρος Καλαφάτης, υφυπουργός εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης. «Η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή αλλάζουν, βρίσκονται σε εξέλιξη πάνω από 20 έργα για την πόλη (μετρό, μητροπολιτικό Παύλου Μελά, ανάπλαση ΔΕΘ, οδική σύνδεση έκτου προβλήτα με ΠΑΘΕ και Εγνατία, flyover, κατασκευή προαστιακού σιδηρόδρομου στη δυτική Θεσσαλονίκη, ThessIntec)», πρόσθεσε.

Μερικά από τα θέματα στα οποία επικεντρώνονται οι εργασίες του συνεδρίου είναι: τα μεγάλα έργα υποδομών που βρίσκονται υπό κατασκευή, πώς μπορεί η βιομηχανία ακινήτων να βοηθήσει τις πόλεις να χτίσουν την κλιματική τους ουδετερότητα, οι παγκόσμιες τάσεις στο real estate, η ανάπλαση της περιοχής της δυτικής εισόδου της Θεσσαλονίκης, η αναβάθμιση του κλάδου της φιλοξενίας, η ανάγκη για χώρους γραφείων υψηλής τεχνολογίας, οι επενδύσεις στη φοιτητική στέγαση, η δημιουργία Logistics Hub για τη Νότια Ευρώπη.

Στην ίδια ενότητα του Prodexpo North μίλησε και ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούκης, ο οποίος εξέφρασε την ελπίδα πως την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου θα ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ), «ώστε να αλλάξει και να εκσυγχρονιστεί η εικόνα του λιμανιού στην πόλη μας».

«Στόχος μας», τόνισε ο κ. Ζαμπούκης, είναι να μην χάσει τη γραφικότητά του το λιμάνι και τα έργα που θα γίνουν να συνδυαστούν με τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων του επιβατικού σταθμού, στον οποίο προσέρχονται τουρίστες για να μεταβούν στη Σαμοθράκη», τόνισε.

Μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης αναφέρθηκε στο έργο της σύνδεσης με τον ανατολικό περιφερειακό, μήκους 3,6 χλμ και ύψους 36 εκατ. ευρώ, αλλά και στην αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση του λιμένα με τον βορρά, τα Βαλκάνια και τα λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα, συνολικού προϋπολογισμού 1,08 δισ. ευρώ.

othonis-82.png


othonis-78.png
othonis-79.png
othonis-80.png






Oι νέες ευκαιρίες και προοπτικές του Real Estate καθώς το επόμενο διάστημα αναμένεται να αποτελέσει σημείο αναφοράς σημαντικών αλλαγών για την αγορά ακινήτων, τίθενται στο επίκεντρο του 5ου συνεδρίου Prodexpo North που διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη. Αστάθμητο παράγοντα που κλυδωνίζει την ομαλή πορεία της κτηματαγοράς αποτελεί η πολεμική σύρραξη στην Ουκρανία, με το Real Estate να τηρεί για την ώρα στάση αναμονής. Κοινή συνισταμένη των ομιλητών ήταν η αβεβαιότητα που φέρνει το Ουκρανικό πάνω από την οικονομία με τα πάντα να εξαρτώνται από τη διάρκεια της πολεμικής σύγκρουσης ενώ οι επενδυτές φαίνεται να βάζουν στο ψυγείο, μέχρι νεωτέρας, τα νέα και όχι τα υπάρχοντα, projects που δρομολογούσαν. 

«Εξελίσσεται αυτή τη στιγμή ένα εντυπωσιακό πακέτο έργων για τη Θεσσαλονίκη, την Κ.Μακεδονία και συνολικά για τη Βόρεια Ελλάδα, ορατός ορίζοντας ολοκλήρωσης για το μετρό της πόλης είναι το τέλος του 2023, το έργο έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 82%, η επέκταση προς Καλαμαριά αγγίζει το 84%», υποστήριξε ο Γιώργος Καραγιάννης, υφυπουργός υποδομών.

Tο FlyOver που παρουσιάστηκε πριν περίπου δύο χρόνια είναι «ένα έργο που εμπνεύστηκε, σχεδιάστηκε, μελετήθηκε τεχνικά και χρηματοοικονομικά εξ’ ολοκλήρου επί της κυβέρνησής μας και πλέον έχει προσωρινό ανάδοχο».

Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο εναέριο αυτοκινητόδρομο, που όπως πρόσθεσε «με όλες τις πράσινες και κλιματικές προδιαγραφές και πέρα όμως από τη συγκοινωνιακή του αξία, αποτελεί και μια πρότυπη πρόταση ανάδειξης του δημοσίου χώρου μέσω των αναπλάσεών που θα υλοποιηθούν».

Ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «ο διαγωνισμός έτρεξε σε πρωτόγνωρους ρυθμούς για τα ελληνικά δεδομένα και στο τέλος του έτους θα εγκατασταθούν τα πρώτα εργοτάξια».

Όπως εξήγησε «πρόκειται για έναν περιφερειακό αυτοκινητόδρομο που θα λειτουργεί χωρίς διόδια. Ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης θα αμείβεται μέσω πληρωμών διαθεσιμότητας από το Ελληνικό Δημόσιο».

Σχετικά με τα μεγάλα οδικά έργα υποδομών της Περιφέρειας, ο κ. Καραγιάννης στάθηκε ιδιαίτερα στους κάθετους άξονες της Εγνατίας οδού και στην ευρύτερη περιοχή επιρροής της πόλης, στο έργο βελτίωσης – διαπλάτυνσης της οδού Μουδανιά – Ποτίδαια και στο Θέρμη-Γαλάτιστα.

Και τα δύο αυτά έργα θα κάνουν ταχύτερες, ποιοτικότερες και ασφαλέστερες τις μετακινήσεις από και προς τη Χαλκιδική.

«Η δυστοκία επί σειρά ετών μίας εύρυθμης και αποτελεσματικής σύνδεσης της Χαλκιδικής με τη Θεσσαλονίκη αποκαθίσταται. Για εμάς οι στόχοι των έργων που υλοποιούμε είναι η λειτουργικότητα, τα υψηλά επίπεδα οδικής ασφάλειας, η άνεση του ταξιδιού και η μείωση των χρόνων διαδρομής, όλα δομικά κριτήρια της τουριστικής ανάπτυξης και της επιλογής των προορισμών» σχολίασε ο κ. Καραγιάννης.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο πολύ σημαντικό έργο που γίνεται στην γέφυρα του ποταμού Αλιάκμονα, στον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη, στο τμήμα Μαλιακός-Κλειδί.

Το χαρακτήρισε «κομβικό για την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας και δεν είναι τυχαίο ότι πρόσφατα επισκέφθηκε το εργοτάξιο και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός».

Στο τέλος του 2022 το έργο θα παραδοθεί προς χρήση στους πολίτες.

«Με την ολοκλήρωσή του θα επιτευχθεί η αναβάθμιση του ΠΑΘΕ στο τμήμα της Κεντρικής Μακεδονίας, αφού τόσο η αγροτική οικονομία όσο και η ανάπτυξη του τουρισμού προϋποθέτουν τις σύγχρονες αυτές οδικές υποδομές» σημείωσε.

"Στην καρδιά της Κεντρικής Μακεδονίας από τον νομό Θεσσαλονίκης έως και τον νομό Πέλλας, βρίσκεται και το έργο ριζικής αναβάθμισης του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης - Έδεσσας μέσω ΣΔΙΤ, συνολικού μήκους περίπου 80χλμ. που περιλαμβάνει επίσης τη λειτουργία και τη συντήρηση", είπε.

Aναφορικά με τον ΟΑΣΘ προανήγγειλε την ένταξη 30 νέων λεωφορείων στον στόλο του Οργανισμού. «Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν στους δρόμους 460 λεωφορεία», είπε. «Θέλουμε να καταστήσουμε την Θεσσαλονίκη πρωταγωνίστρια στη νέα εποχή», τόνισε.

Ολοκληρώνεται το Γ.Π.Σ. - Στα σκαριά μελέτη ανάπλασης για τη Δυτική είσοδο

«Η Θεσσαλονίκη έχει την ιδανική θέση, το ιδανικό μέγεθος και τους ιδανικούς ανθρώπους. Η πόλη πρέπει να ξαναγυρίσει το πρόσωπό της προς το λιμάνι, αξιοποιούμε το κτίριο των σφαγείων σε συνεργασία με τη Cisco, προχωράμε με το μουσείο Ολοκαυτώματος, ξεκινούν πολλές αναπλάσεις, ολοκληρώνεται το γενικό πολεοδομικό σχέδιο. Μέσα στο 2022 θέλω να πιστεύω πως θα αρχίσει η κατασκευή της έκτης προβλήτας, φέτος περιμένουμε 57 κρουαζιερόπλοια. Το κέντρο βάρους της Θεσσαλονίκης πρέπει να μετατοπιστεί στα δυτικά», σημείωσε ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, δήμαρχος Θεσσαλονίκης.

Ο Δημήτρης Ανδριόπουλος, πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της Dimand ανέφερε πως τόσο η Dimand, όσο και άλλες εταιρείες που επενδύουν σε αναπτύξεις στη Θεσσαλονίκη, μπορούν άμεσα να χρηματοδοτήσουν τη μελέτη ανάπλασης της Δυτικής Εισόδου της Θεσσαλονίκης. 

Ανάπλαση ΔΕΘ

Tα 240 εκατ. ευρώ θα αγγίξει το κόστος της ανάπλασης της ΔΕΘ, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Κυριάκος Ποζρικίδης, με τις μπουλντόζες να μπαίνουν προς το τέλος του 2023 ενώ όσο διαρκούν τα έργα το Εκθεσιακό Κέντρο θα λειτουργεί. Στόχος της διοίκησης της ΔΕΘ- Helexpo είναι, η ολοκλήρωση του ConFExPark το 2026, όταν ο εθνικός εκθεσιακός φορέας θα...σβήνει 100 κεράκια.

Το καλοκαίρι του 2022, θα λειτουργήσει, πλήρως ανανεωμένη, η Αγορά Μοδιάνο, ανέφερε ο Τηλέμαχος Στυλιανός, Development Director του Oμίλου Φάις.

O Πάρης Μπίλλιας, αντιπεριφερειάρχης υποδομών και δικτύων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, εστίασε ιδιαίτερα στο project της ανάπλασης του παραλιακού μετώπου. «Φιλοδοξούμε μέχρι το πολύ τις αρχές του 2023 να έχουμε το προεδρικό διάταγμα, μέχρι το 2024 στόχος μας είναι να έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνσιμοί και οι μελέτες ούτως ώστε από το 2025 και μετά να ξεκινήσουν τα έργα», επεσήμανε. Παράλληλα, διαβεβαίωσε πως τα κονδύλια, περίπου 500 εκατ. ευρώ, για το έργο είναι εξασφαλισμένα από ευρωπαϊκούς πόρους.

«Δεσμευθήκαμε προεκλογικά για μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% σε βάθος τετραετίας, έχουμε μέχρι τώρα υλοποιήσει συνολική μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 35% σε σχέση με το 2018, υπερκαλύπτοντας την προεκλογική μας δέσμευση. Μειώσαμε τον φόρο συνολικά κατά 900 εκατ. ευρώ περίπου για φυσικά και νομικά πρόσωπα, με τη νέα μείωση που προωθήσαμε οκτώ στους δέκα φορολογούμενους θα μείωση του φόρου για το 2022 παρά την αύξηση των αντικειμενικών αξιών, όσοι δουν αύξηση αυτή δε θα υπερβαίνει τα 50 ευρώ» επεσήμανε ο Απόστολος Βεσυρόπουλος, υφυπουργός φορολογίας και δημόσιας περιουσίας, ο οποίος αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την στήριξη της κτηματαγοράς (μεταξύ άλλων αναστολή ΦΠΑ 24% στα ακίνητα και φόρου υπεραξίας στις μεταβιβάσεις μέχρι τον Δεκέμβριο του 2022, αύξηση του αφορόλητου ορίου για γονικές παροχές και δωρεές).

«Συνεχίζουμε σταθερά στον δρόμο τωνμ μειώσεων των φορολογικών βαρών ενισχύοντας την αναπτυξιακή δυναμική της οικονομίας», σημείωσε.

«Παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου και αναθεωρητισμοί δεν χωρούν στον 21ο αιώνα, οι οικονομικές συνέπειες του πολέμου ταράζουν την παγκόσμια οικονομία και πλήττουν και τη χώρα μας, διαθέσαμε ήδη σημαντικά ποσά για την στήριξη των νοικοκυριών», ανέφερε ο Σταύρος Καλαφάτης, υφυπουργός εσωτερικών αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας-Θράκης. «Η Θεσσαλονίκη και η ευρύτερη περιοχή αλλάζουν, βρίσκονται σε εξέλιξη πάνω από 20 έργα για την πόλη (μετρό, μητροπολιτικό Παύλου Μελά, ανάπλαση ΔΕΘ, οδική σύνδεση έκτου προβλήτα με ΠΑΘΕ και Εγνατία, flyover, κατασκευή προαστιακού σιδηρόδρομου στη δυτική Θεσσαλονίκη, ThessIntec)», πρόσθεσε.

Μερικά από τα θέματα στα οποία επικεντρώνονται οι εργασίες του συνεδρίου είναι: τα μεγάλα έργα υποδομών που βρίσκονται υπό κατασκευή, πώς μπορεί η βιομηχανία ακινήτων να βοηθήσει τις πόλεις να χτίσουν την κλιματική τους ουδετερότητα, οι παγκόσμιες τάσεις στο real estate, η ανάπλαση της περιοχής της δυτικής εισόδου της Θεσσαλονίκης, η αναβάθμιση του κλάδου της φιλοξενίας, η ανάγκη για χώρους γραφείων υψηλής τεχνολογίας, οι επενδύσεις στη φοιτητική στέγαση, η δημιουργία Logistics Hub για τη Νότια Ευρώπη.

Στην ίδια ενότητα του Prodexpo North μίλησε και ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούκης, ο οποίος εξέφρασε την ελπίδα πως την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου θα ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ), «ώστε να αλλάξει και να εκσυγχρονιστεί η εικόνα του λιμανιού στην πόλη μας».

«Στόχος μας», τόνισε ο κ. Ζαμπούκης, είναι να μην χάσει τη γραφικότητά του το λιμάνι και τα έργα που θα γίνουν να συνδυαστούν με τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων του επιβατικού σταθμού, στον οποίο προσέρχονται τουρίστες για να μεταβούν στη Σαμοθράκη», τόνισε.

Μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης αναφέρθηκε στο έργο της σύνδεσης με τον ανατολικό περιφερειακό, μήκους 3,6 χλμ και ύψους 36 εκατ. ευρώ, αλλά και στην αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση του λιμένα με τον βορρά, τα Βαλκάνια και τα λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα, συνολικού προϋπολογισμού 1,08 δισ. ευρώ.

othonis-82.png


othonis-78.png
othonis-79.png
othonis-80.png






ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία