«Γκάζι» για έργα δεκάδων εκατ. ευρώ πατά η ΠΚΜ, παρά τον κορονοϊό
07/04/2020 08:00
07/04/2020 08:00
«Στροφές προσπαθεί να ανεβάσει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, για την ταχύτερη υλοποίηση νέων και υπό εξέλιξη έργων υποδομής, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ανάδοχοι εργολάβοι, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.
Στην πρώτη γραμμή βρίσκονται η ολοκλήρωση της κατασκευής του ανισόπεδου κόμβου Κ16 στην περιοχή της Λαχαναγοράς, όπου είναι σε εξέλιξη οι υπολειπόμενες εργασίες, που είχαν προβλεφθεί στην τελευταία σύμβαση, ύψους 17,7 εκατ. ευρώ, οι εκτεταμένες συντηρήσεις σε δρόμους του επαρχιακού και οδικού δικτύου, ευθύνης της ΠΚΜ, οι συντηρήσεις ρεμάτων, καθώς και η συντήρηση εγκαταστάσεων φωτεινής σηματοδότησης, ηλεκτροφωτισμοί οδών και εγκαταστάσεων διαχείρισης – επιτήρησης κυκλοφορίας.
Μιλώντας στο makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας, τόνισε ότι η διοίκηση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έχει αποφασίσει να μην παγώσει κανένα έργο, καθώς, όπως είπε ο προγραμματισμός είναι συγκεκριμένος και τα έργα θα πρέπει να παραδοθούν, έστω με μια μικρή καθυστέρηση, λόγω της κατάσταση με τον ιό. «Ασφαλώς δεν τρέχουμε στο 100%, αλλά στο 70%, λόγω διαφόρων δυσκολιών και απαγορεύσεων, λόγω της πανδημίας. Ωστόσο τα περισσότερα έργα είναι υπαίθρια και κάποια μπορεί να γίνουν χωρίς συγχρωτισμό του προσωπικού» τόνισε ο κ. Μπίλλιας.
Ποια έργα είναι σε εξέλιξη
Κομβικής σημασίας για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι η ολοκλήρωση του κόμβου Κ16, όπου οι εργασίες που υλοποιούνται αφορούν στην κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου στην οδό Πόντου, την κατασκευή τριών γεφυρών και ενός δικτύου ασφαλτοστρώσεις στην ευρύτερη περιοχή. Παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη σειρά παρεμβάσεων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο της περιοχής, ενώ θα γίνουν και αναπλάσεις, καθώς ο χώρος βρίσκεται σε κακή κατάσταση.
Όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης «πρόκειται για ένα ακόμη μεγάλο, παράλληλο έργο, στο μεγάλο του Κόμβου Κ16 που υλοποιεί η ΠΚΜ, στο πλαίσιο μιας νέας εργολαβίας που ανέθεσε για τις υπολειπόμενες, αλλά προαπαιτούμενες εργασίες» .
Οι εργασίες σύμφωνα με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις της ΠΚΜ θα ολοκληρωθούν σε 18 μήνες, εκτός και αν προκύψουν προβλήματα με τη μετακίνηση δικτύων από τις ΔΕΚΟ. Ωστόσο οι αρμόδιες υπηρεσίες της περιφέρειας βρίσκονται ήδη σε συνεννόηση μαζί τους, προκειμένου να μην υπάρξουν μεγάλες καθυστερήσεις.
Όπως εκτίμησε ο κ. Μπίλλιας, τα έργα αυτά θα συμβάλουν στην αποσυμφόρηση της περιοχής της Λαχαναγοράς, ενώ αποτελεί μια από τις σημαντικότερες υποδομές που έγιναν ποτέ στη Θεσσαλονίκη.
Εκτεταμένες συντηρήσεις στο οδικό δίκτυο της ΠΚΜ
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό των Τεχνικών Υπηρεσιών της ΠΚΜ και του τμήματος συντήρησης συγκοινωνιακών έργων, από την 1η Απριλίου είναι σε εξέλιξη:
*Συντήρηση – αποκατάσταση βλαβών, φθορών σε εγκαταστάσεις ηλεκτροφωτισμοί οδών, φωτεινής σηματοδότησης, καθώς και διαχείρισης - επιτήρησης κυκλοφορίας : προϋπολογισμός: 2 εκατ. ευρώ
*Συντήρηση δικτύων φωτισμού σηματοδότησης και τηλεματικής. Προϋπολογισμός 3,8 εκατ. ευρώ. Αναμένεται να περαιωθεί τον Αύγουστο του 2020
*Παροχή υπηρεσιών συντήρησης και υποστήριξης του ηλεκτρονικού εξοπλισμού εγκαταστάσεων φωτεινής σηματοδότησης περιοχής Θεσσαλονίκης. Προϋπολογισμός: 2.200.000 ευρώ. Αναμένεται να ολοκληρωθεί άμεσα
*Συντήρηση Δικτύων Φωτισμού, Σηματοδότησης και Τηλεματικής για την τριετία 2020-2022 Προϋπολογισμός: 5,7 εκατ. ευρώ
*Παροχή υπηρεσιών συντήρησης και υποστήριξης του ηλεκτρονικού εξοπλισμού εγκαταστάσεων φωτεινής σηματοδότησης περιοχής Θεσσαλονίκης για την τριετία 2020-2022. Προϋπολογισμός 4.600.000 ευρώ
Ο φάκελος υποβλήθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο 13-3-2020, ενώ πιθανή ημερομηνία υπογραφής σύμβασης είναι 30-4-2020.
*Συντήρηση εθνικού οδικού δικτύου αρμοδιότητας ΠΚΜ. Προϋπολογισμός 6.000.000 ευρώ. Εκτιμάται ότι θα παραδοθεί στο Σεπτέμβριο του 2020.
*Συντήρηση εθνικού οδικού δικτύου αρμοδιότητας ΠΚΜ για τα έτη 2020-2022. Προϋπολογισμός 9.000.000
*Στοιχειώδης συντήρηση του παράπλευρου οδικού δικτύου του άξονα ΠΑΘΕ εντός των διοικητικών ορίων της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Προϋπολογισμός: 2.000.000 ευρώ, διάρκεια 12 μήνες. Εκτιμάται ότι θα εγκριθεί μέχρι 15-4-2020.
*Βελτίωση – επισκευή υφιστάμενων οδοστρωμάτων σε τμήματα της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Μουδανιών». Προϋπολογισμός 3,9 εκατ. ευρώ. Διάρκεια: 12 μήνες
*Βελτίωση – επισκευή υφιστάμενων οδοστρωμάτων π.ε.ο. Θεσσαλονίκης – Κατερίνης στο οδικό τμήμα Χαλκηδόνα – Κατερίνη. Προϋπολογισμός: 9.500.000 ευρώ, διάρκεια 15 μήνες
*Βελτίωση, αναβάθμιση, επισκευή της εθνικής οδού 2 Θεσσαλονίκης – Έδεσσας στο τμήμα από γέφυρα Δενδροποτάμου μέχρι ισόπεδο κόμβο Μελισσιού».
Προϋπολογισμός: 8.500.000 ευρώ.
*Βελτίωση, αναβάθμιση, επισκευή της εθνικής οδοί Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών και της επαρχιακής οδού ν. Μουδανίων – Ποτίδαιας – Κασσανδρείας. Προϋπολογισμός 9.000.000 ευρώ, διάρκεια 15 μήνες.
*Βελτίωση αναβάθμιση επισκευή της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης. Προϋπολογισμός: 8.000.000 ευρώ. Διάρκεια: 15 μήνες
*Βελτίωση, αναβάθμιση, επισκευή της εθνικής οδού 16 Θεσσαλονίκης – Ιερισσού στο τμήμα από όρια Θεσσαλονίκης μέχρι Αρναία». Προϋπολογισμός: 2.800.000 ευρώ
*Αποκατάσταση πρανών σε τμήματα της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών. Προϋπολογισμός: 700.000 ευρώ. Συντάσσονται τα τεχνικά τεύχη, ενώ εκτιμάται ότι η Διακήρυξη θα υποβληθεί για έγκριση μέχρι 30-4-2020.
*Βελτίωση - επισκευή τεχνικών έργων στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας ΠΚΜ. Προϋπολογισμός: 700.000.
*Συντήρηση οδοστρώματος στην παράπλευρη οδό της περιφερειακής στην περιοχή γενικού νοσοκομείου αρμοδιότητας ΠΚΜ. Προϋπολογισμός: 700.000 ευρώ.
«Στροφές προσπαθεί να ανεβάσει η περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, για την ταχύτερη υλοποίηση νέων και υπό εξέλιξη έργων υποδομής, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ανάδοχοι εργολάβοι, εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.
Στην πρώτη γραμμή βρίσκονται η ολοκλήρωση της κατασκευής του ανισόπεδου κόμβου Κ16 στην περιοχή της Λαχαναγοράς, όπου είναι σε εξέλιξη οι υπολειπόμενες εργασίες, που είχαν προβλεφθεί στην τελευταία σύμβαση, ύψους 17,7 εκατ. ευρώ, οι εκτεταμένες συντηρήσεις σε δρόμους του επαρχιακού και οδικού δικτύου, ευθύνης της ΠΚΜ, οι συντηρήσεις ρεμάτων, καθώς και η συντήρηση εγκαταστάσεων φωτεινής σηματοδότησης, ηλεκτροφωτισμοί οδών και εγκαταστάσεων διαχείρισης – επιτήρησης κυκλοφορίας.
Μιλώντας στο makthes.gr ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων, Πάρις Μπίλλιας, τόνισε ότι η διοίκηση της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έχει αποφασίσει να μην παγώσει κανένα έργο, καθώς, όπως είπε ο προγραμματισμός είναι συγκεκριμένος και τα έργα θα πρέπει να παραδοθούν, έστω με μια μικρή καθυστέρηση, λόγω της κατάσταση με τον ιό. «Ασφαλώς δεν τρέχουμε στο 100%, αλλά στο 70%, λόγω διαφόρων δυσκολιών και απαγορεύσεων, λόγω της πανδημίας. Ωστόσο τα περισσότερα έργα είναι υπαίθρια και κάποια μπορεί να γίνουν χωρίς συγχρωτισμό του προσωπικού» τόνισε ο κ. Μπίλλιας.
Ποια έργα είναι σε εξέλιξη
Κομβικής σημασίας για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι η ολοκλήρωση του κόμβου Κ16, όπου οι εργασίες που υλοποιούνται αφορούν στην κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου στην οδό Πόντου, την κατασκευή τριών γεφυρών και ενός δικτύου ασφαλτοστρώσεις στην ευρύτερη περιοχή. Παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη σειρά παρεμβάσεων στο παράπλευρο οδικό δίκτυο της περιοχής, ενώ θα γίνουν και αναπλάσεις, καθώς ο χώρος βρίσκεται σε κακή κατάσταση.
Όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης «πρόκειται για ένα ακόμη μεγάλο, παράλληλο έργο, στο μεγάλο του Κόμβου Κ16 που υλοποιεί η ΠΚΜ, στο πλαίσιο μιας νέας εργολαβίας που ανέθεσε για τις υπολειπόμενες, αλλά προαπαιτούμενες εργασίες» .
Οι εργασίες σύμφωνα με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις της ΠΚΜ θα ολοκληρωθούν σε 18 μήνες, εκτός και αν προκύψουν προβλήματα με τη μετακίνηση δικτύων από τις ΔΕΚΟ. Ωστόσο οι αρμόδιες υπηρεσίες της περιφέρειας βρίσκονται ήδη σε συνεννόηση μαζί τους, προκειμένου να μην υπάρξουν μεγάλες καθυστερήσεις.
Όπως εκτίμησε ο κ. Μπίλλιας, τα έργα αυτά θα συμβάλουν στην αποσυμφόρηση της περιοχής της Λαχαναγοράς, ενώ αποτελεί μια από τις σημαντικότερες υποδομές που έγιναν ποτέ στη Θεσσαλονίκη.
Εκτεταμένες συντηρήσεις στο οδικό δίκτυο της ΠΚΜ
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό των Τεχνικών Υπηρεσιών της ΠΚΜ και του τμήματος συντήρησης συγκοινωνιακών έργων, από την 1η Απριλίου είναι σε εξέλιξη:
*Συντήρηση – αποκατάσταση βλαβών, φθορών σε εγκαταστάσεις ηλεκτροφωτισμοί οδών, φωτεινής σηματοδότησης, καθώς και διαχείρισης - επιτήρησης κυκλοφορίας : προϋπολογισμός: 2 εκατ. ευρώ
*Συντήρηση δικτύων φωτισμού σηματοδότησης και τηλεματικής. Προϋπολογισμός 3,8 εκατ. ευρώ. Αναμένεται να περαιωθεί τον Αύγουστο του 2020
*Παροχή υπηρεσιών συντήρησης και υποστήριξης του ηλεκτρονικού εξοπλισμού εγκαταστάσεων φωτεινής σηματοδότησης περιοχής Θεσσαλονίκης. Προϋπολογισμός: 2.200.000 ευρώ. Αναμένεται να ολοκληρωθεί άμεσα
*Συντήρηση Δικτύων Φωτισμού, Σηματοδότησης και Τηλεματικής για την τριετία 2020-2022 Προϋπολογισμός: 5,7 εκατ. ευρώ
*Παροχή υπηρεσιών συντήρησης και υποστήριξης του ηλεκτρονικού εξοπλισμού εγκαταστάσεων φωτεινής σηματοδότησης περιοχής Θεσσαλονίκης για την τριετία 2020-2022. Προϋπολογισμός 4.600.000 ευρώ
Ο φάκελος υποβλήθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο 13-3-2020, ενώ πιθανή ημερομηνία υπογραφής σύμβασης είναι 30-4-2020.
*Συντήρηση εθνικού οδικού δικτύου αρμοδιότητας ΠΚΜ. Προϋπολογισμός 6.000.000 ευρώ. Εκτιμάται ότι θα παραδοθεί στο Σεπτέμβριο του 2020.
*Συντήρηση εθνικού οδικού δικτύου αρμοδιότητας ΠΚΜ για τα έτη 2020-2022. Προϋπολογισμός 9.000.000
*Στοιχειώδης συντήρηση του παράπλευρου οδικού δικτύου του άξονα ΠΑΘΕ εντός των διοικητικών ορίων της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Προϋπολογισμός: 2.000.000 ευρώ, διάρκεια 12 μήνες. Εκτιμάται ότι θα εγκριθεί μέχρι 15-4-2020.
*Βελτίωση – επισκευή υφιστάμενων οδοστρωμάτων σε τμήματα της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης - Μουδανιών». Προϋπολογισμός 3,9 εκατ. ευρώ. Διάρκεια: 12 μήνες
*Βελτίωση – επισκευή υφιστάμενων οδοστρωμάτων π.ε.ο. Θεσσαλονίκης – Κατερίνης στο οδικό τμήμα Χαλκηδόνα – Κατερίνη. Προϋπολογισμός: 9.500.000 ευρώ, διάρκεια 15 μήνες
*Βελτίωση, αναβάθμιση, επισκευή της εθνικής οδού 2 Θεσσαλονίκης – Έδεσσας στο τμήμα από γέφυρα Δενδροποτάμου μέχρι ισόπεδο κόμβο Μελισσιού».
Προϋπολογισμός: 8.500.000 ευρώ.
*Βελτίωση, αναβάθμιση, επισκευή της εθνικής οδοί Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών και της επαρχιακής οδού ν. Μουδανίων – Ποτίδαιας – Κασσανδρείας. Προϋπολογισμός 9.000.000 ευρώ, διάρκεια 15 μήνες.
*Βελτίωση αναβάθμιση επισκευή της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης. Προϋπολογισμός: 8.000.000 ευρώ. Διάρκεια: 15 μήνες
*Βελτίωση, αναβάθμιση, επισκευή της εθνικής οδού 16 Θεσσαλονίκης – Ιερισσού στο τμήμα από όρια Θεσσαλονίκης μέχρι Αρναία». Προϋπολογισμός: 2.800.000 ευρώ
*Αποκατάσταση πρανών σε τμήματα της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Νέων Μουδανιών. Προϋπολογισμός: 700.000 ευρώ. Συντάσσονται τα τεχνικά τεύχη, ενώ εκτιμάται ότι η Διακήρυξη θα υποβληθεί για έγκριση μέχρι 30-4-2020.
*Βελτίωση - επισκευή τεχνικών έργων στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας ΠΚΜ. Προϋπολογισμός: 700.000.
*Συντήρηση οδοστρώματος στην παράπλευρη οδό της περιφερειακής στην περιοχή γενικού νοσοκομείου αρμοδιότητας ΠΚΜ. Προϋπολογισμός: 700.000 ευρώ.
ΣΧΟΛΙΑ