Η αντιπολίτευση... αδειάζει το κυβερνητικό καλάθι της ΔΕΘ
29/08/2022 18:40
29/08/2022 18:40
Εν αναμονή των φετινών ανακοινώσεων του πρωθυπουργού από το βήμα της 86ης ΔΕΘ, εκπρόσωποι των κομμάτων της αντιπολίτευσης μιλούν στη «ΜτΚ» για τα προηγούμενα «καλάθια» με τα οποία ανηφόρισε στην πόλη ο κ. Μητσοτάκης. Εξαγγελίες που παίρνουν σάρκα και οστά και άλλες που έμειναν στα... λόγια, μπαίνουν στο στόχαστρο των κομμάτων ενόψει της επικείμενης επίσκεψης Μητσοτάκη. Μετρό και ΟΑΣΘ βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα της κριτικής που ασκείται, ενώ οι αντιπολιτευτικοί τόνοι ανεβαίνουν και για τα έργα υπερτοπικού χαρακτήρα και κυρίως για τον χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσής τους.
Σύμφωνα με τον βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης και αναπληρωτή Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Χρήστο Γιαννούλης το ταμείο είναι... μείον. «Μία λευκή κόλα χαρτί. Αυτό θα παρέδιδαν οι εξεταζόμενοι εάν υποθετικά τους είχε ζητηθεί να παρουσιάσουν το έργο της κυβέρνησης Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη την τελευταία τριετία. Ένα ολόκληρο βιβλίο εάν τους είχε ζητηθεί να καταγράψουν τις εξαγγελίες, τις δεσμεύσεις, τις υποσχέσεις, τις επαναλαμβανόμενες δηλώσεις, τα ψέματα των κυβερνητικών στελεχών. Μία κυβέρνηση μάλιστα που βρήκε «στρωμένο το έδαφος», καθώς παρέλαβε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με έργα ώριμα, κοστολογημένα, απαραίτητα για το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Έργα που συναποφασίστηκαν με τους τοπικούς φορείς, την αυτοδιοίκηση, την τοπική κοινωνία και τα οποία «πάγωσε» το επιτελικό κράτος Μητσοτάκη» λέει ο κ. Γιαννούλης.
Χρ. Γιαννούλης: «Άλλη η πραγματικότητα»
Ειδικότερα, για το Μετρό Θεσσαλονίκης όπως λέει ο αναπληρωτής τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ «έπρεπε απλά να συνεχιστούν τα έργα με την υιοθέτηση της τεχνολογικά προηγμένης λύσης που υπήρχε, έτσι ώστε και η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει Μετρό και τα αρχαία να παραμείνουν ακέραια, αυθεντικά, αμετακίνητα στη θέση τους. Το Μετρό θα παραδοθεί σύμφωνα με τις εξαγγελίες τέλος του 2023, αλλά υπάρχουν καταγγελίες ότι δεν τηρούνται οι συνθήκες ασφαλείας, προς χάριν της επιτάχυνσης των έργου. Υπήρξαν και καταγγελίες ότι οι απολύσεις 24 εργατών και τριών έκτακτων αρχαιολόγων ήταν εκδικητικές και κατευθύνθηκαν κατά ατόμων που διαμαρτυρήθηκαν για τις συνθήκες ασφαλείας».
Για τον ΟΑΣΘ ο κ. Γιαννούλης κάνει λόγο για «εμπαιγμό εργαζομένων και επιβατικού κοινού». «Για την υποβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου, για το διαγωνισμό προμήθειας σύγχρονων λεωφορείων που ακόμη παραμένει στο ‘αμαξοστάσιο’, για τις απευθείας αναθέσεις, για τα λεωφορεία χωρίς χειρόφρενο, για τα ‘σαπάκια’ της Λειψίας που αναφλέγονται, τα πογκρόμ διώξεων σε βάρος εργαζομένων, τη μη εφαρμογή της νέας ΣΣΕ, για μία σειρά από θέματα τα οποία θέσαμε και στη Βουλή στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, εισπράξαμε ένοχη σιωπή» λέει.
Και συμπληρώνει ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: «Ο σιδηρόδρομος βιώνει την πλήρη εγκατάλειψη, χωρίς νέα έργα, χωρίς καν συντήρηση, χωρίς προσωπικό. Το πολυδιαφημισμένο ‘Ασημένιο βέλος’ με τις συνεχείς βλάβες που παρουσιάζει επιβεβαιώνει μέρα με τη μέρα όσους είχαν εκφράσει ενστάσεις για το συγκεκριμένο τρένο που επί σειρά ετών ήταν ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των ελβετικών σιδηροδρόμων». «Προέκριναν τη FlyOver αντί να προχωρήσουν στην υλοποίηση της Εξωτερικής Περιφερειακής που ήταν ένα έργο ώριμο μελετητικά και με εγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη. Εγκαινίασαν το νέο τερματικό σταθμό στο αεροδρόμιο Μακεδονία, ο οποίος όμως δεν διαθέτει φυσούνες, που είναι απαραίτητες για την εξυπηρέτηση επιβατών με κινητικά προβλήματα. Φρόντισαν να ξεχαστούν ακόμη και δικές τους εξαγγελίες όπως για παράδειγμα η παραχώρηση στη ΔΕΘ-Helexpo, 11,5 στρεμμάτων στην περιοχή της Αγίας Φωτεινής, πίσω από το Παλαί ντε Σπορ. Για να μην μιλήσουμε για τα αντιπλημμυρικά έργα που έμειναν στα χαρτιά, αφήνοντας την πόλη αθωράκιστη απέναντι στα ακραία καιρικά φαινόμενα» καταλήγει ο κ. Γιαννούλης μιλώντας στη «ΜτΚ».
Γ. Μαγκριώτης: «Δεν δημοπρατήθηκε καμία μεγάλη δημόσια αναπτυξιακή υποδομή»
Για τον Γιάννη Μαγκριώτη, πρώην υπουργό και πρώην βουλευτή ΠΑΣΟΚ τα έργα για τη Θεσσαλονίκη σταμάτησαν στο... 2012. «Για να σταματήσει η διαρκής υποχώρηση της πόλης, πρέπει πρώτα, να αποκτήσουμε αυτοπεποίθηση. Είναι δύσκολο να θυμηθώ κυβερνήσεις, να έχουν στρατηγικό σχεδιασμό για την περιφερειακή ανάπτυξη και σύγκλιση. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον ιστορικό χρόνο συγκρότησης της εθνικής επικράτειας, ο οποίος διαμόρφωσε τους εσωτερικούς οικονομικούς, θεσμικούς και πολιτικούς συσχετισμούς δυνάμεων, και οι οποίοι καθόριζαν και καθορίζουν την εξέλιξη. Γι’ αυτό η χώρα μας αναπτύχθηκε τελείως ανορθολογικά, με το ‘αθηναϊκό κέντρο’ συνεχώς να ισχυροποιείται και την απόσταση των Περιφερειών συνεχώς να μεγαλώνει, από αυτό. Τα όποια βήματα αποκέντρωσης και περιφερειακής σύγκλισης έκαναν οι κυβερνήσεις ή επέβαλαν με τις κατανομές των κοινοτικών πόρων οι Βρυξέλλες, γρήγορα ανατρέπονταν από την εσωτερική μεγάλη ανισορροπία, Κέντρου - Περιφερειών» λέει.
Και συνεχίζει ο κ. Μαγκριώτης: «Η Θεσσαλονίκη, πριν την ενσωμάτωσή της στον εθνικό κορμό, το μεγάλο εθνικό όνειρο, υπερείχε σε πολλούς τομείς των Αθηνών. Από την ημέρα εκείνη τα βήματά της επιβραδύνθηκαν, ενώ του Κέντρου επιταχύνθηκαν, εξαιρουμένων των πολέμων και της ναζιστικής κατοχής, όπου η χώρα συνολικά υποχωρούσε. Μία περίοδος επιτάχυνσης των βημάτων της Θεσσαλονίκης, ήταν τα τέλη της δεκαετίας του ’60 και οι αρχές της δεκαετίας του ’70 και, μία άλλη, ήταν οι αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, όμως έμειναν και δύο ανολοκλήρωτες. Η σημερινή κυβέρνηση, σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, δεν διαφέρει σε τίποτα, από τις κυβερνήσεις μετά το 2012» λέει και εξηγεί: «Δεν έχει δημοπρατηθεί καμία μεγάλη δημόσια αναπτυξιακή υποδομή μετά το 2012, ακόμη χειρότερα, δεν μπόρεσαν οι κυβερνήσεις και η Περιφέρεια, να ολοκληρώσουν και καμία, που είχε δημοπρατηθεί, πριν το 2012». «Στα 40 δισ. κοινοτικών πόρων, που διατίθενται στην χώρα μας από την ΕΕ, δηλαδή το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, δεν υπάρχει καμία δέσμευση πόρων, μεγάλου αναπτυξιακού έργου ή προγράμματος, για τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία. Ενώ από τα 10 δισ. του χαμηλότοκου δανεισμού για τις ιδιωτικές επενδύσεις, ελάχιστοι από αυτούς, θα επενδυθούν στην Θεσσαλονίκη, την Κεντρική Μακεδονία και γενικότερα στις Περιφέρειες» επισημαίνει ο πρώην υπουργός ΠΑΣΟΚ.
Γ. Δελής: «Ο λαός χόρτασε παχιά λόγια»
«Ο λαός της πόλης χόρτασε από παχιά λόγια» υποστηρίζει από την πλευρά του ο Γιάννης Δελής, βουλευτής ΚΚΕ στην Α’ Περιφέρεια και σημειώνει ότι οι «πρωθυπουργικές - επετειακές εξαγγελίες έχουν χάσει την αξιοπιστία τους». «Η πραγματικότητα, όμως, που ζουν οι λαϊκές οικογένειες και στη Θεσσαλονίκη είναι πολύ δύσκολη. Η ακρίβεια βρίσκεται στα ύψη, ο βασικός μισθός κάτω ακόμα και από το 2009, η ενεργειακή φτώχεια εξαπλώνεται ολοένα και περισσότερο. Και όλα αυτά στο όνομα της ‘πράσινης ανάπτυξης’ που την συνοδεύουν η ‘απελευθέρωση της ενέργειας’, τα Χρηματιστήρια Ρύπων και Ενέργειας, η απολιγνιτοποίηση, αλλά και η ‘μονοκαλλιέργεια’ των πανάκριβων ΑΠΕ προκειμένου να κερδίζουν με την εγγύηση του κράτους οι επιχειρηματικοί όμιλοι. Η Χαλκιδική μπορεί να είναι δίπλα, όμως το 40% των εργαζομένων δεν μπορεί να πάει σε αυτήν διακοπές ούτε για λίγες μέρες. Από την άλλη, οι μεγαλοξενοδόχοι σπάνε τα ρεκόρ των εισπράξεων. Τα ενοίκια στην πόλη ‘χτυπάνε κόκκινο’. Οικογένειες κινδυνεύουν να μείνουν στο δρόμο» αναφέρει και συμπληρώνει: «Χιλιάδες φοιτητές κι οι οικογένειές τους βρίσκονται σε αδιέξοδο. Η κατάσταση με τις συγκοινωνίες στην πόλη είναι τραγική. Με την απαράδεκτη κατάσταση στον ΟΑΣΘ όπου οι εργαζόμενοι δουλεύουν χωρίς Συλλογική Σύμβαση και το επιβατικό κοινό ταλαιπωρείται από τις λειψές υποδομές. Με το Μετρό -που το έχει χρυσοπληρώσει ο λαός- να καθυστερεί και να καθυστερεί. Η αφόρητη δυσοσμία στα δυτικά της πόλης, αλλά και η ρύπανση από την καρκινογόνα καύση των απορριμμάτων στην τσιμεντοβιομηχανία απειλούν ανοιχτά την υγεία των λαϊκών στρωμάτων» υποστηρίζει μεταξύ άλλων. «Για όλα αυτά τίποτα δεν έχει να περιμένει ο λαός της Θεσσαλονίκης από οποιαδήποτε αστική κυβέρνηση» καταλήγει ο κ. Δελής.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις
Εν αναμονή των φετινών ανακοινώσεων του πρωθυπουργού από το βήμα της 86ης ΔΕΘ, εκπρόσωποι των κομμάτων της αντιπολίτευσης μιλούν στη «ΜτΚ» για τα προηγούμενα «καλάθια» με τα οποία ανηφόρισε στην πόλη ο κ. Μητσοτάκης. Εξαγγελίες που παίρνουν σάρκα και οστά και άλλες που έμειναν στα... λόγια, μπαίνουν στο στόχαστρο των κομμάτων ενόψει της επικείμενης επίσκεψης Μητσοτάκη. Μετρό και ΟΑΣΘ βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα της κριτικής που ασκείται, ενώ οι αντιπολιτευτικοί τόνοι ανεβαίνουν και για τα έργα υπερτοπικού χαρακτήρα και κυρίως για τον χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσής τους.
Σύμφωνα με τον βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης και αναπληρωτή Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Χρήστο Γιαννούλης το ταμείο είναι... μείον. «Μία λευκή κόλα χαρτί. Αυτό θα παρέδιδαν οι εξεταζόμενοι εάν υποθετικά τους είχε ζητηθεί να παρουσιάσουν το έργο της κυβέρνησης Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη την τελευταία τριετία. Ένα ολόκληρο βιβλίο εάν τους είχε ζητηθεί να καταγράψουν τις εξαγγελίες, τις δεσμεύσεις, τις υποσχέσεις, τις επαναλαμβανόμενες δηλώσεις, τα ψέματα των κυβερνητικών στελεχών. Μία κυβέρνηση μάλιστα που βρήκε «στρωμένο το έδαφος», καθώς παρέλαβε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με έργα ώριμα, κοστολογημένα, απαραίτητα για το πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης. Έργα που συναποφασίστηκαν με τους τοπικούς φορείς, την αυτοδιοίκηση, την τοπική κοινωνία και τα οποία «πάγωσε» το επιτελικό κράτος Μητσοτάκη» λέει ο κ. Γιαννούλης.
Χρ. Γιαννούλης: «Άλλη η πραγματικότητα»
Ειδικότερα, για το Μετρό Θεσσαλονίκης όπως λέει ο αναπληρωτής τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ «έπρεπε απλά να συνεχιστούν τα έργα με την υιοθέτηση της τεχνολογικά προηγμένης λύσης που υπήρχε, έτσι ώστε και η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει Μετρό και τα αρχαία να παραμείνουν ακέραια, αυθεντικά, αμετακίνητα στη θέση τους. Το Μετρό θα παραδοθεί σύμφωνα με τις εξαγγελίες τέλος του 2023, αλλά υπάρχουν καταγγελίες ότι δεν τηρούνται οι συνθήκες ασφαλείας, προς χάριν της επιτάχυνσης των έργου. Υπήρξαν και καταγγελίες ότι οι απολύσεις 24 εργατών και τριών έκτακτων αρχαιολόγων ήταν εκδικητικές και κατευθύνθηκαν κατά ατόμων που διαμαρτυρήθηκαν για τις συνθήκες ασφαλείας».
Για τον ΟΑΣΘ ο κ. Γιαννούλης κάνει λόγο για «εμπαιγμό εργαζομένων και επιβατικού κοινού». «Για την υποβάθμιση του συγκοινωνιακού έργου, για το διαγωνισμό προμήθειας σύγχρονων λεωφορείων που ακόμη παραμένει στο ‘αμαξοστάσιο’, για τις απευθείας αναθέσεις, για τα λεωφορεία χωρίς χειρόφρενο, για τα ‘σαπάκια’ της Λειψίας που αναφλέγονται, τα πογκρόμ διώξεων σε βάρος εργαζομένων, τη μη εφαρμογή της νέας ΣΣΕ, για μία σειρά από θέματα τα οποία θέσαμε και στη Βουλή στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, εισπράξαμε ένοχη σιωπή» λέει.
Και συμπληρώνει ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: «Ο σιδηρόδρομος βιώνει την πλήρη εγκατάλειψη, χωρίς νέα έργα, χωρίς καν συντήρηση, χωρίς προσωπικό. Το πολυδιαφημισμένο ‘Ασημένιο βέλος’ με τις συνεχείς βλάβες που παρουσιάζει επιβεβαιώνει μέρα με τη μέρα όσους είχαν εκφράσει ενστάσεις για το συγκεκριμένο τρένο που επί σειρά ετών ήταν ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των ελβετικών σιδηροδρόμων». «Προέκριναν τη FlyOver αντί να προχωρήσουν στην υλοποίηση της Εξωτερικής Περιφερειακής που ήταν ένα έργο ώριμο μελετητικά και με εγκεκριμένη περιβαλλοντική μελέτη. Εγκαινίασαν το νέο τερματικό σταθμό στο αεροδρόμιο Μακεδονία, ο οποίος όμως δεν διαθέτει φυσούνες, που είναι απαραίτητες για την εξυπηρέτηση επιβατών με κινητικά προβλήματα. Φρόντισαν να ξεχαστούν ακόμη και δικές τους εξαγγελίες όπως για παράδειγμα η παραχώρηση στη ΔΕΘ-Helexpo, 11,5 στρεμμάτων στην περιοχή της Αγίας Φωτεινής, πίσω από το Παλαί ντε Σπορ. Για να μην μιλήσουμε για τα αντιπλημμυρικά έργα που έμειναν στα χαρτιά, αφήνοντας την πόλη αθωράκιστη απέναντι στα ακραία καιρικά φαινόμενα» καταλήγει ο κ. Γιαννούλης μιλώντας στη «ΜτΚ».
Γ. Μαγκριώτης: «Δεν δημοπρατήθηκε καμία μεγάλη δημόσια αναπτυξιακή υποδομή»
Για τον Γιάννη Μαγκριώτη, πρώην υπουργό και πρώην βουλευτή ΠΑΣΟΚ τα έργα για τη Θεσσαλονίκη σταμάτησαν στο... 2012. «Για να σταματήσει η διαρκής υποχώρηση της πόλης, πρέπει πρώτα, να αποκτήσουμε αυτοπεποίθηση. Είναι δύσκολο να θυμηθώ κυβερνήσεις, να έχουν στρατηγικό σχεδιασμό για την περιφερειακή ανάπτυξη και σύγκλιση. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στον ιστορικό χρόνο συγκρότησης της εθνικής επικράτειας, ο οποίος διαμόρφωσε τους εσωτερικούς οικονομικούς, θεσμικούς και πολιτικούς συσχετισμούς δυνάμεων, και οι οποίοι καθόριζαν και καθορίζουν την εξέλιξη. Γι’ αυτό η χώρα μας αναπτύχθηκε τελείως ανορθολογικά, με το ‘αθηναϊκό κέντρο’ συνεχώς να ισχυροποιείται και την απόσταση των Περιφερειών συνεχώς να μεγαλώνει, από αυτό. Τα όποια βήματα αποκέντρωσης και περιφερειακής σύγκλισης έκαναν οι κυβερνήσεις ή επέβαλαν με τις κατανομές των κοινοτικών πόρων οι Βρυξέλλες, γρήγορα ανατρέπονταν από την εσωτερική μεγάλη ανισορροπία, Κέντρου - Περιφερειών» λέει.
Και συνεχίζει ο κ. Μαγκριώτης: «Η Θεσσαλονίκη, πριν την ενσωμάτωσή της στον εθνικό κορμό, το μεγάλο εθνικό όνειρο, υπερείχε σε πολλούς τομείς των Αθηνών. Από την ημέρα εκείνη τα βήματά της επιβραδύνθηκαν, ενώ του Κέντρου επιταχύνθηκαν, εξαιρουμένων των πολέμων και της ναζιστικής κατοχής, όπου η χώρα συνολικά υποχωρούσε. Μία περίοδος επιτάχυνσης των βημάτων της Θεσσαλονίκης, ήταν τα τέλη της δεκαετίας του ’60 και οι αρχές της δεκαετίας του ’70 και, μία άλλη, ήταν οι αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, όμως έμειναν και δύο ανολοκλήρωτες. Η σημερινή κυβέρνηση, σε ό,τι αφορά τη Θεσσαλονίκη, δεν διαφέρει σε τίποτα, από τις κυβερνήσεις μετά το 2012» λέει και εξηγεί: «Δεν έχει δημοπρατηθεί καμία μεγάλη δημόσια αναπτυξιακή υποδομή μετά το 2012, ακόμη χειρότερα, δεν μπόρεσαν οι κυβερνήσεις και η Περιφέρεια, να ολοκληρώσουν και καμία, που είχε δημοπρατηθεί, πριν το 2012». «Στα 40 δισ. κοινοτικών πόρων, που διατίθενται στην χώρα μας από την ΕΕ, δηλαδή το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, δεν υπάρχει καμία δέσμευση πόρων, μεγάλου αναπτυξιακού έργου ή προγράμματος, για τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία. Ενώ από τα 10 δισ. του χαμηλότοκου δανεισμού για τις ιδιωτικές επενδύσεις, ελάχιστοι από αυτούς, θα επενδυθούν στην Θεσσαλονίκη, την Κεντρική Μακεδονία και γενικότερα στις Περιφέρειες» επισημαίνει ο πρώην υπουργός ΠΑΣΟΚ.
Γ. Δελής: «Ο λαός χόρτασε παχιά λόγια»
«Ο λαός της πόλης χόρτασε από παχιά λόγια» υποστηρίζει από την πλευρά του ο Γιάννης Δελής, βουλευτής ΚΚΕ στην Α’ Περιφέρεια και σημειώνει ότι οι «πρωθυπουργικές - επετειακές εξαγγελίες έχουν χάσει την αξιοπιστία τους». «Η πραγματικότητα, όμως, που ζουν οι λαϊκές οικογένειες και στη Θεσσαλονίκη είναι πολύ δύσκολη. Η ακρίβεια βρίσκεται στα ύψη, ο βασικός μισθός κάτω ακόμα και από το 2009, η ενεργειακή φτώχεια εξαπλώνεται ολοένα και περισσότερο. Και όλα αυτά στο όνομα της ‘πράσινης ανάπτυξης’ που την συνοδεύουν η ‘απελευθέρωση της ενέργειας’, τα Χρηματιστήρια Ρύπων και Ενέργειας, η απολιγνιτοποίηση, αλλά και η ‘μονοκαλλιέργεια’ των πανάκριβων ΑΠΕ προκειμένου να κερδίζουν με την εγγύηση του κράτους οι επιχειρηματικοί όμιλοι. Η Χαλκιδική μπορεί να είναι δίπλα, όμως το 40% των εργαζομένων δεν μπορεί να πάει σε αυτήν διακοπές ούτε για λίγες μέρες. Από την άλλη, οι μεγαλοξενοδόχοι σπάνε τα ρεκόρ των εισπράξεων. Τα ενοίκια στην πόλη ‘χτυπάνε κόκκινο’. Οικογένειες κινδυνεύουν να μείνουν στο δρόμο» αναφέρει και συμπληρώνει: «Χιλιάδες φοιτητές κι οι οικογένειές τους βρίσκονται σε αδιέξοδο. Η κατάσταση με τις συγκοινωνίες στην πόλη είναι τραγική. Με την απαράδεκτη κατάσταση στον ΟΑΣΘ όπου οι εργαζόμενοι δουλεύουν χωρίς Συλλογική Σύμβαση και το επιβατικό κοινό ταλαιπωρείται από τις λειψές υποδομές. Με το Μετρό -που το έχει χρυσοπληρώσει ο λαός- να καθυστερεί και να καθυστερεί. Η αφόρητη δυσοσμία στα δυτικά της πόλης, αλλά και η ρύπανση από την καρκινογόνα καύση των απορριμμάτων στην τσιμεντοβιομηχανία απειλούν ανοιχτά την υγεία των λαϊκών στρωμάτων» υποστηρίζει μεταξύ άλλων. «Για όλα αυτά τίποτα δεν έχει να περιμένει ο λαός της Θεσσαλονίκης από οποιαδήποτε αστική κυβέρνηση» καταλήγει ο κ. Δελής.
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις
ΣΧΟΛΙΑ