HAE: Mία αγορά 5,5 δισ. δολαρίων περιμένει ελληνικά χαλάλ τρόφιμα και ποτά
13/04/2023 07:00
13/04/2023 07:00
Mία τεράστια αγορά, των 5,5 δις. δολαρίων ή των περίπου 5,4 δισ. ευρώ, υπάρχει για τον πολύ δυναμικό ελληνικό κλάδο της αγροδιατροφής στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Για τις ελληνικές εταιρείες που παράγουν τρόφιμα και ποτά με την πιστοποίηση χαλάλ/halal, δηλαδή προϊόντα που επιτρέπεται να καταναλωθούν από μουσουλμάνους, η αγορά των ΗΑΕ αποτελεί μία κυριολεκτικά χρυσή ευκαιρία αύξησης των πωλήσεων τους και ανάπτυξης σε διεθνές επίπεδο.
Το παραπάνω εντυπωσιακό νούμερο, αντλήθηκε από δημοσιευμένη εκτίμηση της TechSci Research και έρχεται να προστεθεί σε άλλη επίσης πολύ αισιόδοξη εκτίμηση που μιλούσε για μία αγορά άνω των 4,6 δισ. ευρώ, της οποίας η μεγάλη ζήτηση δεν οφείλεται μόνο στην αύξηση του πληθυσμού των ΗΑΕ και στην άνοδο του κατά κεφαλήν εισοδήματος των κατοίκων των Εμιράτων, αλλά και στη στρατηγική γεωγραφική τους θέση στην Αραβική Χερσόνησο και τον Κόλπο.
Ειδικά το Ντουμπάι, λιμάνι και logistics hub, είναι το εμπορικό κέντρο για 57 χώρες του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας, OIC, που αντιπροσωπεύει 296 δισ δολάρια εισαγωγών χαλάλ (τρόφιμα, ποτά, φάρμακα και καλλυντικά, είδη ένδυσης), σύμφωνα με στοιχεία του 2018.
Αυτή την πολύ μεγάλη αγορά για τις ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών, αναλαμβάνουν πρωτοβουλία να ανοίξουν για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης, η GreekExports και το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Halal Trade & Marketing Center (HTMC), κυβερνητικό φορέα του Ντουμπάι.
Όπως εξήγησε στο makthes.gr o κ. Θωμάς Βασσάρας, CEO της Greek Exports, στη διάρκεια συμμετοχής στην Gulfood 2023 (20-24/2/2023), της μεγαλύτερης ίσως έκθεσης τροφίμων στον κόσμο, βλέποντας τη μεγάλη ζήτηση για χαλάλ τρόφιμα και ποτά που θα ικανοποιούν τις απαιτήσεις των σύγχρονων μουσουλμάνων καταναλωτών, αναλήφθηκε η πρωτοβουλία δημιουργίας μίας γέφυρας επικοινωνίας ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων με μεγάλους εισαγωγείς και λιανεμπορικά δίκτυα των ΗΑΕ.
Η πρωτοβουλία αυτή υποστηρίχθηκε από το ΕΒΕΘ, το οποίο μάλιστα επιδοτεί τις επιχειρήσεις μέλη του που θα συμμετέχουν στα Β2Β meetings, που θα πραγματοποιηθούν 8-12 Μαΐου, διαδικτυακά και σε συγκεκριμένες ώρες ψηφιακών συναντήσεων.
Οι πιθανοί αγοραστές που θα συμμετέχουν στις συναντήσεις προέρχονται από όλες τις μεγάλες λιανεμπορικές στα ΗΑΕ, ενώ σε αυτές περιλαμβάνεται και η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετς στη Μέση Ανατολή, η Lulu Hypermarkets με έδρα στο Άμπου Ντάμπι. Επίσης, σε αυτή την πρωτοβουλία από πλευράς αγοραστών μετέχουν οι: Carrefour, Classic Fine Foods, Chef Middle East, Repertoire Culinaire, Casinetto, Chef2Chef, Grandiose Supermarket, VIVA Supermarket και Grand Hypermarkets.
Όπως πληροφορείται το makthes.gr, ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής στις Β2Β συναντήσεις, τρεις εταιρείες που παράγουν χαλάλ αναψυκτικά, ζαχαρώδη και σνακς, αλλά και προϊόντα κρεάτων. Οι ελληνικές συμμετοχές θα οριστικοποιηθούν όταν συμπληρωθεί ο αριθμός των 12 υποψηφίων.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ήδη αρκετές ελληνικές εταιρείες τροφίμων και ποτών έχουν την πιστοποίηση χαλάλ, πραγματοποιώντας εξαγωγές στη Μέση Ανατολή και την Ασία, αλλά και στις ΗΠΑ.
Σε αραβικές χώρες και στη Μέση Ανατολή εξάγουν ήδη οι πτηνοτροφικές Πίνδος και Αγγελάκης, η συνεταιριστική Venus, η Ευβοϊκή Ζύμη, η Ιωνική Σφολιάτα, η Alfa Pastry της οικογένειας Κουκουτάρη, η Χρυσανθίδης, η ΕΨΑ, η Παλίρροια των κονσερβοποιημένων φαγητών, η εταιρεία μπισκότων και σνακς Παπαδοπούλου και άλλες.
Από τις ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων και ποτών που έχουν πιστοποίηση χαλάλ, οι εταιρείες που εξάγουν ελαιόλαδο και ελιές, κυρίως πραγματοποιούν πωλήσεις στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Σημειώνεται ότι πέραν των τροφίμων και ποτών χαλάλ, σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης πωλήσεων έχουν και οι επιχειρήσεις με πιστοποιήσεις κοσέρ, καθώς αυτές μπορούν να απευθυνθούν στους Εβραίους, όσους ζούνε στο Ισραήλ αλλά και στη μεγάλη εβραϊκή διασπορά, καθώς και να εφοδιάζουν με κοσέρ τρόφιμα και ποτά τα ελληνικά ξενοδοχεία και επιχειρήσεις εστίασης που εξυπηρετούν Εβραίους τουρίστες.
10/04/2023 18:33
Mία τεράστια αγορά, των 5,5 δις. δολαρίων ή των περίπου 5,4 δισ. ευρώ, υπάρχει για τον πολύ δυναμικό ελληνικό κλάδο της αγροδιατροφής στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Για τις ελληνικές εταιρείες που παράγουν τρόφιμα και ποτά με την πιστοποίηση χαλάλ/halal, δηλαδή προϊόντα που επιτρέπεται να καταναλωθούν από μουσουλμάνους, η αγορά των ΗΑΕ αποτελεί μία κυριολεκτικά χρυσή ευκαιρία αύξησης των πωλήσεων τους και ανάπτυξης σε διεθνές επίπεδο.
Το παραπάνω εντυπωσιακό νούμερο, αντλήθηκε από δημοσιευμένη εκτίμηση της TechSci Research και έρχεται να προστεθεί σε άλλη επίσης πολύ αισιόδοξη εκτίμηση που μιλούσε για μία αγορά άνω των 4,6 δισ. ευρώ, της οποίας η μεγάλη ζήτηση δεν οφείλεται μόνο στην αύξηση του πληθυσμού των ΗΑΕ και στην άνοδο του κατά κεφαλήν εισοδήματος των κατοίκων των Εμιράτων, αλλά και στη στρατηγική γεωγραφική τους θέση στην Αραβική Χερσόνησο και τον Κόλπο.
Ειδικά το Ντουμπάι, λιμάνι και logistics hub, είναι το εμπορικό κέντρο για 57 χώρες του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας, OIC, που αντιπροσωπεύει 296 δισ δολάρια εισαγωγών χαλάλ (τρόφιμα, ποτά, φάρμακα και καλλυντικά, είδη ένδυσης), σύμφωνα με στοιχεία του 2018.
Αυτή την πολύ μεγάλη αγορά για τις ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών, αναλαμβάνουν πρωτοβουλία να ανοίξουν για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης, η GreekExports και το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με το Halal Trade & Marketing Center (HTMC), κυβερνητικό φορέα του Ντουμπάι.
Όπως εξήγησε στο makthes.gr o κ. Θωμάς Βασσάρας, CEO της Greek Exports, στη διάρκεια συμμετοχής στην Gulfood 2023 (20-24/2/2023), της μεγαλύτερης ίσως έκθεσης τροφίμων στον κόσμο, βλέποντας τη μεγάλη ζήτηση για χαλάλ τρόφιμα και ποτά που θα ικανοποιούν τις απαιτήσεις των σύγχρονων μουσουλμάνων καταναλωτών, αναλήφθηκε η πρωτοβουλία δημιουργίας μίας γέφυρας επικοινωνίας ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων με μεγάλους εισαγωγείς και λιανεμπορικά δίκτυα των ΗΑΕ.
Η πρωτοβουλία αυτή υποστηρίχθηκε από το ΕΒΕΘ, το οποίο μάλιστα επιδοτεί τις επιχειρήσεις μέλη του που θα συμμετέχουν στα Β2Β meetings, που θα πραγματοποιηθούν 8-12 Μαΐου, διαδικτυακά και σε συγκεκριμένες ώρες ψηφιακών συναντήσεων.
Οι πιθανοί αγοραστές που θα συμμετέχουν στις συναντήσεις προέρχονται από όλες τις μεγάλες λιανεμπορικές στα ΗΑΕ, ενώ σε αυτές περιλαμβάνεται και η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετς στη Μέση Ανατολή, η Lulu Hypermarkets με έδρα στο Άμπου Ντάμπι. Επίσης, σε αυτή την πρωτοβουλία από πλευράς αγοραστών μετέχουν οι: Carrefour, Classic Fine Foods, Chef Middle East, Repertoire Culinaire, Casinetto, Chef2Chef, Grandiose Supermarket, VIVA Supermarket και Grand Hypermarkets.
Όπως πληροφορείται το makthes.gr, ήδη έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον συμμετοχής στις Β2Β συναντήσεις, τρεις εταιρείες που παράγουν χαλάλ αναψυκτικά, ζαχαρώδη και σνακς, αλλά και προϊόντα κρεάτων. Οι ελληνικές συμμετοχές θα οριστικοποιηθούν όταν συμπληρωθεί ο αριθμός των 12 υποψηφίων.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ήδη αρκετές ελληνικές εταιρείες τροφίμων και ποτών έχουν την πιστοποίηση χαλάλ, πραγματοποιώντας εξαγωγές στη Μέση Ανατολή και την Ασία, αλλά και στις ΗΠΑ.
Σε αραβικές χώρες και στη Μέση Ανατολή εξάγουν ήδη οι πτηνοτροφικές Πίνδος και Αγγελάκης, η συνεταιριστική Venus, η Ευβοϊκή Ζύμη, η Ιωνική Σφολιάτα, η Alfa Pastry της οικογένειας Κουκουτάρη, η Χρυσανθίδης, η ΕΨΑ, η Παλίρροια των κονσερβοποιημένων φαγητών, η εταιρεία μπισκότων και σνακς Παπαδοπούλου και άλλες.
Από τις ελληνικές βιομηχανίες τροφίμων και ποτών που έχουν πιστοποίηση χαλάλ, οι εταιρείες που εξάγουν ελαιόλαδο και ελιές, κυρίως πραγματοποιούν πωλήσεις στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Σημειώνεται ότι πέραν των τροφίμων και ποτών χαλάλ, σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης πωλήσεων έχουν και οι επιχειρήσεις με πιστοποιήσεις κοσέρ, καθώς αυτές μπορούν να απευθυνθούν στους Εβραίους, όσους ζούνε στο Ισραήλ αλλά και στη μεγάλη εβραϊκή διασπορά, καθώς και να εφοδιάζουν με κοσέρ τρόφιμα και ποτά τα ελληνικά ξενοδοχεία και επιχειρήσεις εστίασης που εξυπηρετούν Εβραίους τουρίστες.
ΣΧΟΛΙΑ