ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Η ΑCS, με το Ευρωπαϊκό DISCO, πάει ΔΕΘ, επενδύοντας στις έξυπνες αστικές διανομές

Η μεγάλη πρόκληση της βιώσιμης ανάπτυξης για τις εταιρείες ταχυμεταφορών, στις υπηρεσίες last mile

 11/05/2024 08:00

Η ΑCS, με το Ευρωπαϊκό DISCO, πάει ΔΕΘ, επενδύοντας στις έξυπνες αστικές διανομές

Άννη Καρολίδου

Στη βιώσιμη ανάπτυξη των ταχυμεταφορών έχει στραφεί η ACS, με τις δραστηριότητές της να έχουν αυξηθεί κατά 50% από τα προ covid επίπεδα, ανάπτυξη που την ωθεί ακόμη πιο αποφασιστικά σε smart υπηρεσίες, σε συνέργειες με ΟΤΑ και επιστημονικούς φορείς στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος DISCO και, σε επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες.

Για τα βήματα που έχει κάνει η ACS, μίλησε στο makthes.gr ο κ. Παναγιώτης Κανελλόπουλος, Υπεύθυνος Επενδυτικών Προγραμμάτων και Καινοτομίας της Εταιρείας (Funding projects & Innovation) με αφορμή τη μετεγκατάσταση του καταστήματος της Τσιμισκή, σε χώρους της ΔΕΘ. Η ACS, που εφαρμόζει τις εξελιγμένες υπηρεσίες ACS SmartpointLockers και υποστηρίζει τους πελάτες της με το ACS MobileApp, αλλά και η νέα ψηφιακή βοηθός, ACiStant, συνεργάζεται με το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, το Δήμο Θεσσαλονίκης και τη ΔΕΘ – Helexpo, πάνω στον έξυπνο σχεδιασμό του last mile της εφοδιαστικής αλυσίδας στα αστικά κέντρα.

panagiotis-kanellopoulos-acs.jpg


H μετεγκατάσταση του κεντρικού καταστήματος της ACS στη Θεσσαλονίκη , σε χώρους της ΔΕΘ, επί της οδού Αγγελάκη όπως έμαθα, σε τι θα εξυπηρετήσει την Εταιρεία;

«Αρχικά, στo πλαίσιo της συμμετοχής της εταιρείας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Horizon 2021-2027 με την ονομασία DISCO, εξετάστηκε και λήφθηκε η απόφαση να μετακινηθεί ένα από τα κεντρικά καταστήματα της ACS, που λειτουργεί επί της οδού Τσιμισκή, στους χώρους της ΔΕΘ. Παρόλο, που απομακρυνόμαστε από το κέντρο, η μετεγκατάσταση αυτή αναμένεται να συνεισφέρει στη βελτιστοποίηση της επιχειρησιακής λειτουργία της εταιρείας, για την εξυπηρέτηση της περιοχής.

«Όμως από τη συγκεκριμένη μετεγκατάσταση θα ωφεληθεί και η πόλη συνολικά,καθώς η τωρινή θέση του καταστήματός μας, είναι σε μια οδό, με αυξημένη κυκλοφοριακή κίνηση, την οποία επιβάρυνε η καθημερινή λειτουργία του καταστήματος. Είναι λοιπόν μια σημαντική κίνηση, η οποία ευθυγραμμίζεται με την πολιτική βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας μας, δίνοντας και μια ανάσα , στον βαθμό που μας αναλογεί, στην Θεσσαλονίκη και είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για αυτή».

«Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία συμμετέχει ενεργά σε ελληνικά, αλλά και ευρωπαϊκά προγράμματα, σε συνεργασία με Πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, αλλά και φορείς, με στόχο τη μελέτη και εφαρμογή νέων τεχνολογιών, λύσεων και υπηρεσιών, τις οποίες μπορεί να φέρει η υιοθέτηση της καινοτομίας στην καθημερινή λειτουργία της ACS. Παράλληλα, έχουμε τη δυνατότητα να παρατηρούμε τον τρόπο διαχείρισης διαφόρων θεμάτων σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες και να εφαρμόζουμε καλές πρακτικές.

Διανομές στο last mile και συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα

«Αυτή την περίοδο συμμετέχουμε σε δύο (2) προγράμματα που υλοποιούνται στην Θεσσαλονίκη και σε άλλα δύο (2) προγράμματα στην Αθήνα. Μέσω των προγραμμάτων της Θεσσαλονίκης, εξετάζουμε και αξιολογούμε βιώσιμες λύσεις για διανομές του τελευταίου μιλίου (lastmile) στην πόλη, αξιοποιώντας τις υποδομές, και το δίκτυο των lockers που διαθέτει η εταιρεία μας. Στα προγράμματα αυτά συμμετέχει το Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τον Δήμο Θεσσαλονίκης στο ένα από τα δύο και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο δεύτερο.

«Ειδικότερα με το project DISCO, το οποίο αποτέλεσε το εφαλτήριο για αυτή την κίνηση, προβλέπεται να μελετηθεί μεταξύ άλλων ο τρόπος αξιοποίησης αποθηκευτικών χώρων της πόλης από εταιρείες που τον χρειάζονται επιχειρησιακά. Στην πορεία θα υπάρξουν αναλύσεις, όπου θα καταδείξουν το όφελος ή όχι για την επιχειρησιακή λειτουργία της εταιρείας αλλά και την πόλη, στη συγκεκριμένη περιοχή».

Έχει αυξηθεί η δραστηριότητα τα τελευταία χρόνια, αρχικά λόγω covid αλλά ενδεχομένως και μετά τον covid, σε σύγκριση πχ με το 2019;

«Σε σχέση με την προ πανδημίας εποχή, η δραστηριότητα της εταιρείας έχει αυξηθεί άνω του 50%, καθώς αυτή συνδέεται άρρηκτα με την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο αναπτύσσεται συνεχώς στην Ελλάδα και στην Ευρώπη γενικότερα.

«Το ηλεκτρονικό εμπόριο άλλαξε τη δομή λειτουργίας των εταιριών ταχυμεταφορών. Οι λεγόμενες «στάσεις» των διανομέων έχουν πολλαπλασιαστεί, καθώς πλέον εξυπηρετούνται πολλοί περισσότεροι καταναλωτές (Retail) σε σχέση με τις εταιρίες, σε επίπεδο lastmile.

«Σε αυτό το πλαίσιο παρατηρούμε έντονο ενδιαφέρον από την Ευρωπαϊκή Ένωση στην κατεύθυνση ανάπτυξης νέων μοντέλων διαχείρισης των αστικών διανομών. Το εκσυγχρονισμένο πλαίσιο που διαμορφώνεται, απαιτεί πια τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και επιχειρήσεων με στόχο την αποδοτικότερη λειτουργία, την αποσυμφόρηση των πόλεων και τη μείωση των ρύπων».

acs-smart-point.jpg


Ποια είναι τα κυριότερα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Εταιρεία σας, αλλά και γενικότερα, που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες ταχυδιανομών, στη Θεσσαλονίκη, όσον αφορά στη διεκπεραίωση των εργασιών τους;

«Η μεγαλύτερη πρόκληση για τις εταιρείες ταχυμεταφορών είναι η αποδοτική διαχείριση του μεγάλου αριθμού παραγγελιών σε περισσότερα σημεία εξυπηρέτησης και φυσικά οι αυξημένες προσδοκίες των καταναλωτών.

«Επιπλέον, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε την αυξημένη αστική κυκλοφορία οχημάτων και να αναζητήσουμε νέες αποδοτικές διαδρομές για τις παραδόσεις, καθώς οι καθυστερήσεις λόγω κίνησης επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία μας και συνεπώς και την ικανοποίηση των πελατών μας. Η έλλειψη χώρων στάθμευσης μέσα στην πόλη – ένα θέμα που ενδέχεται να χρειαστεί να αντιμετωπιστεί και θεσμικά- είναι ένα εξίσου σημαντικό ζήτημα. Σε ένα δρομολόγιο, ένα van μπορεί να χρειαστεί να κάνει περισσότερες από 50 στάσεις των 2'.

«Από την άλλη μεριά, εξίσου σημαντική είναι η προσβασιμότητα των πελατών στα σημεία εξυπηρέτησης της εταιρείας, είτε αφορούν καταστήματα, είτε ACS SmartpointLockers. Η έλλειψη διαθέσιμων χώρων που να μπορούν να καλύψουν τις ολοένα και περισσότερο αυξημένες λειτουργικές ανάγκες, ήταν ένας παράγοντας που μας είχε απασχολήσει. Πλέον, έχουμε νέες επιλογές και δυνατότητες που μας δίνουν την ευχέρεια για πιο εύκολη διαλογή στα καταστήματα, καλύτερη διαχείριση των αποστολών σε κάθε σημείο παραλαβής και φυσικά μεγαλύτερες αποθηκευτικές δυνατότητες».

Η ACS πώς προσπαθεί να τα αντιμετωπίσει και τι έχει προτείνει για να λειτουργούν ομαλότερα οι διανομές στο last mile ; Υπάρχει συνεργασία στο θεμα αυτό, με άλλους φορείς, π.χ. Δήμους, Τροχαία, επιστημονικούς φορείς;

«Η ACS προσφέρει στους πελάτες της ένα σύνολο νέων υπηρεσιών που αφορούν, τόσο την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, όσο και τις νέες τεχνολογίες. Το νέο και συνεχώς αυξανόμενο δίκτυο των ACS SmartpointLockers, οι εξελιγμένες δυνατότητες στο ACS MobileApp, αλλά και η νέα ψηφιακή βοηθός, ACiStant, στο site και στο App, είναι ορισμένες από τις πιο πρόσφατες και στοχευμένες καινοτόμες λύσεις για τους πελάτες της εταιρείας μας, οι οποίες σκοπεύουν στην αποδοτικότερη και ομαλότερη διανομή των αποστολών. Παράλληλα όμως, συνεχίζουμε τη μελέτη εναλλακτικών μοντέλων και τεχνολογιών, ενώ έχουμε δημιουργήσει ένα σχετικό οικοσύστημα με πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, δημόσιους φορείς, συμβουλευτικές εταιρείες, αλλά και άλλες επιχειρήσεις του κλάδου και start-ups στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.

«Όσον αφορά στην πόλη της Θεσσαλονίκης, το τελευταίο διάστημα είμαστε σε επικοινωνία με τον Δήμο και το Ερευνητικό Κέντρο ΕΚΕΤΑ, για την εξέταση και επιλογή νέων μέσων που θα βελτιώσουν την ποιότητα των παραδόσεων. Γνωρίζουμε ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης, συμμετέχοντας στη δράση NETzerocities με στόχο την κλιματική ουδετερότητα, εργάζεται πάνω στην κατάρτιση ενός σύγχρονου πλάνου για βιώσιμες αστικές μεταφορές - SULP(SustainableUrbanLogisticsPlan). Έχουμε λοιπόν τη δυνατότητα να κάτσουμε στο ίδιο τραπέζι, να συζητήσουμε και να συνεργαστούμε, ώστε να καταλήξουμε σε ρεαλιστικές λύσεις, επωφελείς για την πόλη και τους κατοίκους και φυσικά επιχειρηματικά βιώσιμες. Σε αυτό το πλαίσιο έχουμε παρευρεθεί και σε συζητήσεις στις οποίες συμμετείχε και η Τροχαία».

Ποια η εκτίμηση για τις εξελίξεις στον δικό σας κλάδο, π.χ. σε σχέση με το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και με τα προβλήματα που υπάρχουν στις φορτοεκφορτώσεις και διανομές παραγγελιών, στα μεγάλα αστικά κέντρα;

«Η εκτίμηση μας είναι ότι ο κλάδος θα συνεχίσει να αναπτύσσεται, χέρι με χέρι με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με Ευρωπαϊκή έρευνα του 2023 για το ηλεκτρονικό εμπόριο, το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα που έχουν προβεί σε online αγορές προϊόντων ή αγαθών, έχει αυξηθεί στο 75% το 2023, από 49% το 2018. Δεν διαφαίνεται πιθανότητα ανακοπής αυτής της ανάπτυξης, οπότε θα χρειαστεί να αναπτυχθούν νέες τεχνολογίες και καινοτόμες λύσεις, ώστε αφενός αυτή η αύξηση να μην έχει αρνητικό αντίκτυπο στο επίπεδο ικανοποίησης του τελικού χρήστη των υπηρεσιών μας και αφετέρου, οι λύσεις αυτές να εναρμονίζονται με τις σύγχρονες κοινωνικές επιταγές για σεβασμό στο περιβάλλον και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αλλά και την εξοικονόμηση πόρων.

«Όσον αφορά στις φορτοεκφορτώσεις και διανομές παραγγελιών στα μεγάλα αστικά κέντρα, σαφώς αναγνωρίζουμε ότι δημιουργούνται θέματα, λόγω της αύξησης της κυκλοφορίας και της δυσκολίας πρόσβασης σε ορισμένες περιοχές και για αυτό αναφερθήκαμε παραπάνω στην ανάγκη υιοθέτησης νέων λύσεων. Επιπλέον, μακροπρόθεσμα εξετάζονται τεχνολογικές λύσεις που φαίνεται να μπορούν να μειώσουν τον χρόνο και το κόστος της παράδοσης, όπως η χρήση drones ή αυτόνομων οχημάτων για τις παραδόσεις σε περιοχές με δυσκολία πρόσβασης ή η αξιοποίηση blockchain τεχνολογίας».

Στη βιώσιμη ανάπτυξη των ταχυμεταφορών έχει στραφεί η ACS, με τις δραστηριότητές της να έχουν αυξηθεί κατά 50% από τα προ covid επίπεδα, ανάπτυξη που την ωθεί ακόμη πιο αποφασιστικά σε smart υπηρεσίες, σε συνέργειες με ΟΤΑ και επιστημονικούς φορείς στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος DISCO και, σε επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες.

Για τα βήματα που έχει κάνει η ACS, μίλησε στο makthes.gr ο κ. Παναγιώτης Κανελλόπουλος, Υπεύθυνος Επενδυτικών Προγραμμάτων και Καινοτομίας της Εταιρείας (Funding projects & Innovation) με αφορμή τη μετεγκατάσταση του καταστήματος της Τσιμισκή, σε χώρους της ΔΕΘ. Η ACS, που εφαρμόζει τις εξελιγμένες υπηρεσίες ACS SmartpointLockers και υποστηρίζει τους πελάτες της με το ACS MobileApp, αλλά και η νέα ψηφιακή βοηθός, ACiStant, συνεργάζεται με το ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ, το Δήμο Θεσσαλονίκης και τη ΔΕΘ – Helexpo, πάνω στον έξυπνο σχεδιασμό του last mile της εφοδιαστικής αλυσίδας στα αστικά κέντρα.

panagiotis-kanellopoulos-acs.jpg


H μετεγκατάσταση του κεντρικού καταστήματος της ACS στη Θεσσαλονίκη , σε χώρους της ΔΕΘ, επί της οδού Αγγελάκη όπως έμαθα, σε τι θα εξυπηρετήσει την Εταιρεία;

«Αρχικά, στo πλαίσιo της συμμετοχής της εταιρείας στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Horizon 2021-2027 με την ονομασία DISCO, εξετάστηκε και λήφθηκε η απόφαση να μετακινηθεί ένα από τα κεντρικά καταστήματα της ACS, που λειτουργεί επί της οδού Τσιμισκή, στους χώρους της ΔΕΘ. Παρόλο, που απομακρυνόμαστε από το κέντρο, η μετεγκατάσταση αυτή αναμένεται να συνεισφέρει στη βελτιστοποίηση της επιχειρησιακής λειτουργία της εταιρείας, για την εξυπηρέτηση της περιοχής.

«Όμως από τη συγκεκριμένη μετεγκατάσταση θα ωφεληθεί και η πόλη συνολικά,καθώς η τωρινή θέση του καταστήματός μας, είναι σε μια οδό, με αυξημένη κυκλοφοριακή κίνηση, την οποία επιβάρυνε η καθημερινή λειτουργία του καταστήματος. Είναι λοιπόν μια σημαντική κίνηση, η οποία ευθυγραμμίζεται με την πολιτική βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας μας, δίνοντας και μια ανάσα , στον βαθμό που μας αναλογεί, στην Θεσσαλονίκη και είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για αυτή».

«Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία συμμετέχει ενεργά σε ελληνικά, αλλά και ευρωπαϊκά προγράμματα, σε συνεργασία με Πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, αλλά και φορείς, με στόχο τη μελέτη και εφαρμογή νέων τεχνολογιών, λύσεων και υπηρεσιών, τις οποίες μπορεί να φέρει η υιοθέτηση της καινοτομίας στην καθημερινή λειτουργία της ACS. Παράλληλα, έχουμε τη δυνατότητα να παρατηρούμε τον τρόπο διαχείρισης διαφόρων θεμάτων σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες και να εφαρμόζουμε καλές πρακτικές.

Διανομές στο last mile και συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα

«Αυτή την περίοδο συμμετέχουμε σε δύο (2) προγράμματα που υλοποιούνται στην Θεσσαλονίκη και σε άλλα δύο (2) προγράμματα στην Αθήνα. Μέσω των προγραμμάτων της Θεσσαλονίκης, εξετάζουμε και αξιολογούμε βιώσιμες λύσεις για διανομές του τελευταίου μιλίου (lastmile) στην πόλη, αξιοποιώντας τις υποδομές, και το δίκτυο των lockers που διαθέτει η εταιρεία μας. Στα προγράμματα αυτά συμμετέχει το Ινστιτούτο Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ με τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τον Δήμο Θεσσαλονίκης στο ένα από τα δύο και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο δεύτερο.

«Ειδικότερα με το project DISCO, το οποίο αποτέλεσε το εφαλτήριο για αυτή την κίνηση, προβλέπεται να μελετηθεί μεταξύ άλλων ο τρόπος αξιοποίησης αποθηκευτικών χώρων της πόλης από εταιρείες που τον χρειάζονται επιχειρησιακά. Στην πορεία θα υπάρξουν αναλύσεις, όπου θα καταδείξουν το όφελος ή όχι για την επιχειρησιακή λειτουργία της εταιρείας αλλά και την πόλη, στη συγκεκριμένη περιοχή».

Έχει αυξηθεί η δραστηριότητα τα τελευταία χρόνια, αρχικά λόγω covid αλλά ενδεχομένως και μετά τον covid, σε σύγκριση πχ με το 2019;

«Σε σχέση με την προ πανδημίας εποχή, η δραστηριότητα της εταιρείας έχει αυξηθεί άνω του 50%, καθώς αυτή συνδέεται άρρηκτα με την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο αναπτύσσεται συνεχώς στην Ελλάδα και στην Ευρώπη γενικότερα.

«Το ηλεκτρονικό εμπόριο άλλαξε τη δομή λειτουργίας των εταιριών ταχυμεταφορών. Οι λεγόμενες «στάσεις» των διανομέων έχουν πολλαπλασιαστεί, καθώς πλέον εξυπηρετούνται πολλοί περισσότεροι καταναλωτές (Retail) σε σχέση με τις εταιρίες, σε επίπεδο lastmile.

«Σε αυτό το πλαίσιο παρατηρούμε έντονο ενδιαφέρον από την Ευρωπαϊκή Ένωση στην κατεύθυνση ανάπτυξης νέων μοντέλων διαχείρισης των αστικών διανομών. Το εκσυγχρονισμένο πλαίσιο που διαμορφώνεται, απαιτεί πια τη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και επιχειρήσεων με στόχο την αποδοτικότερη λειτουργία, την αποσυμφόρηση των πόλεων και τη μείωση των ρύπων».

acs-smart-point.jpg


Ποια είναι τα κυριότερα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Εταιρεία σας, αλλά και γενικότερα, που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες ταχυδιανομών, στη Θεσσαλονίκη, όσον αφορά στη διεκπεραίωση των εργασιών τους;

«Η μεγαλύτερη πρόκληση για τις εταιρείες ταχυμεταφορών είναι η αποδοτική διαχείριση του μεγάλου αριθμού παραγγελιών σε περισσότερα σημεία εξυπηρέτησης και φυσικά οι αυξημένες προσδοκίες των καταναλωτών.

«Επιπλέον, καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε την αυξημένη αστική κυκλοφορία οχημάτων και να αναζητήσουμε νέες αποδοτικές διαδρομές για τις παραδόσεις, καθώς οι καθυστερήσεις λόγω κίνησης επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία μας και συνεπώς και την ικανοποίηση των πελατών μας. Η έλλειψη χώρων στάθμευσης μέσα στην πόλη – ένα θέμα που ενδέχεται να χρειαστεί να αντιμετωπιστεί και θεσμικά- είναι ένα εξίσου σημαντικό ζήτημα. Σε ένα δρομολόγιο, ένα van μπορεί να χρειαστεί να κάνει περισσότερες από 50 στάσεις των 2'.

«Από την άλλη μεριά, εξίσου σημαντική είναι η προσβασιμότητα των πελατών στα σημεία εξυπηρέτησης της εταιρείας, είτε αφορούν καταστήματα, είτε ACS SmartpointLockers. Η έλλειψη διαθέσιμων χώρων που να μπορούν να καλύψουν τις ολοένα και περισσότερο αυξημένες λειτουργικές ανάγκες, ήταν ένας παράγοντας που μας είχε απασχολήσει. Πλέον, έχουμε νέες επιλογές και δυνατότητες που μας δίνουν την ευχέρεια για πιο εύκολη διαλογή στα καταστήματα, καλύτερη διαχείριση των αποστολών σε κάθε σημείο παραλαβής και φυσικά μεγαλύτερες αποθηκευτικές δυνατότητες».

Η ACS πώς προσπαθεί να τα αντιμετωπίσει και τι έχει προτείνει για να λειτουργούν ομαλότερα οι διανομές στο last mile ; Υπάρχει συνεργασία στο θεμα αυτό, με άλλους φορείς, π.χ. Δήμους, Τροχαία, επιστημονικούς φορείς;

«Η ACS προσφέρει στους πελάτες της ένα σύνολο νέων υπηρεσιών που αφορούν, τόσο την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, όσο και τις νέες τεχνολογίες. Το νέο και συνεχώς αυξανόμενο δίκτυο των ACS SmartpointLockers, οι εξελιγμένες δυνατότητες στο ACS MobileApp, αλλά και η νέα ψηφιακή βοηθός, ACiStant, στο site και στο App, είναι ορισμένες από τις πιο πρόσφατες και στοχευμένες καινοτόμες λύσεις για τους πελάτες της εταιρείας μας, οι οποίες σκοπεύουν στην αποδοτικότερη και ομαλότερη διανομή των αποστολών. Παράλληλα όμως, συνεχίζουμε τη μελέτη εναλλακτικών μοντέλων και τεχνολογιών, ενώ έχουμε δημιουργήσει ένα σχετικό οικοσύστημα με πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, δημόσιους φορείς, συμβουλευτικές εταιρείες, αλλά και άλλες επιχειρήσεις του κλάδου και start-ups στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.

«Όσον αφορά στην πόλη της Θεσσαλονίκης, το τελευταίο διάστημα είμαστε σε επικοινωνία με τον Δήμο και το Ερευνητικό Κέντρο ΕΚΕΤΑ, για την εξέταση και επιλογή νέων μέσων που θα βελτιώσουν την ποιότητα των παραδόσεων. Γνωρίζουμε ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης, συμμετέχοντας στη δράση NETzerocities με στόχο την κλιματική ουδετερότητα, εργάζεται πάνω στην κατάρτιση ενός σύγχρονου πλάνου για βιώσιμες αστικές μεταφορές - SULP(SustainableUrbanLogisticsPlan). Έχουμε λοιπόν τη δυνατότητα να κάτσουμε στο ίδιο τραπέζι, να συζητήσουμε και να συνεργαστούμε, ώστε να καταλήξουμε σε ρεαλιστικές λύσεις, επωφελείς για την πόλη και τους κατοίκους και φυσικά επιχειρηματικά βιώσιμες. Σε αυτό το πλαίσιο έχουμε παρευρεθεί και σε συζητήσεις στις οποίες συμμετείχε και η Τροχαία».

Ποια η εκτίμηση για τις εξελίξεις στον δικό σας κλάδο, π.χ. σε σχέση με το ηλεκτρονικό εμπόριο αλλά και με τα προβλήματα που υπάρχουν στις φορτοεκφορτώσεις και διανομές παραγγελιών, στα μεγάλα αστικά κέντρα;

«Η εκτίμηση μας είναι ότι ο κλάδος θα συνεχίσει να αναπτύσσεται, χέρι με χέρι με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με Ευρωπαϊκή έρευνα του 2023 για το ηλεκτρονικό εμπόριο, το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου στην Ελλάδα που έχουν προβεί σε online αγορές προϊόντων ή αγαθών, έχει αυξηθεί στο 75% το 2023, από 49% το 2018. Δεν διαφαίνεται πιθανότητα ανακοπής αυτής της ανάπτυξης, οπότε θα χρειαστεί να αναπτυχθούν νέες τεχνολογίες και καινοτόμες λύσεις, ώστε αφενός αυτή η αύξηση να μην έχει αρνητικό αντίκτυπο στο επίπεδο ικανοποίησης του τελικού χρήστη των υπηρεσιών μας και αφετέρου, οι λύσεις αυτές να εναρμονίζονται με τις σύγχρονες κοινωνικές επιταγές για σεβασμό στο περιβάλλον και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, αλλά και την εξοικονόμηση πόρων.

«Όσον αφορά στις φορτοεκφορτώσεις και διανομές παραγγελιών στα μεγάλα αστικά κέντρα, σαφώς αναγνωρίζουμε ότι δημιουργούνται θέματα, λόγω της αύξησης της κυκλοφορίας και της δυσκολίας πρόσβασης σε ορισμένες περιοχές και για αυτό αναφερθήκαμε παραπάνω στην ανάγκη υιοθέτησης νέων λύσεων. Επιπλέον, μακροπρόθεσμα εξετάζονται τεχνολογικές λύσεις που φαίνεται να μπορούν να μειώσουν τον χρόνο και το κόστος της παράδοσης, όπως η χρήση drones ή αυτόνομων οχημάτων για τις παραδόσεις σε περιοχές με δυσκολία πρόσβασης ή η αξιοποίηση blockchain τεχνολογίας».

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία