Η AEGEAN «ανοίγει τα φτερά της» σε μακρινούς προορισμούς - Ενισχυμένο το θερινό πρόγραμμα του 2024
17/05/2024 09:00
17/05/2024 09:00
Με νέους προορισμούς σε Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Σαουδική Αραβία, αλλά και ενίσχυση της παρουσίας της σε παραδοσιακές αγορές, όπως Κύπρος, Τουρκία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία η AEGEAN, που σε λίγες ημέρες συμπληρώνει 25 χρόνια παρουσίας στον χάρτη των αερομεταφορών.
Το 2024 η εταιρεία, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Airlines κ. Δ. Γερογιάννης, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής εκδήλωσης στο Ντουμπάι, θα προσφέρει 19,5 εκατ. θέσεις σε 47 χώρες, 155 προορισμούς.
Η εταιρεία για εφέτος προγραμματίζει να διευρύνει τη δραστηριότητά της, κυρίως από τη βάση της Αθήνας, αλλά και από τη βάση της Θεσσαλονίκης.
Κάνοντας μια ανασκόπηση της ιστορίας της AEGEAN, ανέφερε πως «εάν δεν υπήρχαν το όραμα και η επιμονή του ιδρυτή της, Θεόδωρου Βασιλάκη, καθώς και οι στρατηγικές κατευθύνσεις του Ευτύχη Βασιλάκη, η εταιρεία δεν θα έφτανε εδώ που είναι σήμερα. Σημαντική συνεισφορά είχαν σε αυτό και οι μέτοχοι της εταιρείας, ειδικά την πρώτη τετραετία. Η ανθρωπιά είναι αυτή που μας έφερε εδώ».
«Σήμερα 3.500 άτομα υπηρετούν τον κοινό στόχο και τις αξίες μας. Ανταγωνιζόμαστε μεγάλες εταιρείες, μόνο στο αεροδρόμιο της Αθήνας λειτουργούν 50-60 εταιρείες. Υπηρετούμε και την ίδια τη χώρα, θέλουμε να δίνουμε μια εικόνα που να είναι αντάξιά της» είπε χαρακτηριστικά ενώ ξεκαθάρισε πως «δεν φοβάται την επόμενη ημέρα». «Κάνουμε λελογισμένες κινήσεις και αυτό εξασφαλίσει την υγιή ανάπτυξη της εταιρείας» είπε.
Παράλληλα αναφέρθηκε στη μεγάλη επένδυση της AEGEAN στο νέο κέντρο εκπαίδευσης και συντήρησης. Ειδικότερα, μέσα σε δώδεκα μήνες, οι εργασίες αναβάθμισης των εγκαταστάσεων για το νέο κέντρο εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων καμπίνας ολοκληρώθηκαν. Στα τέλη του 2023 εγκαταστάθηκαν και σήμερα λειτουργούν οι πρώτοι τέσσερις προσομοιωτές, καλύπτοντας τις ανάγκες τόσο της ίδιας της εταιρείας όσο και τρίτων αεροπορικών εταιρειών.
Όσο για τη νέα τεχνική βάση, αυτή είναι σε προχωρημένο στάδιο η μετεγκατάσταση από το κτήριο 57 στο ανακαινισμένο κτήριο 56 του αεροδρομίου της Αθήνας. Έχουν ήδη γίνει, όπως σημείωσε ο κ. Γερογιάννης, τρεις με τέσσερις δοκιμές βαριάς συντήρησης για ξένες εταιρείες στις παλιές εγκαταστάσεις.
Μίλησε και για το νέο «άνοιγμα» της εταιρείας σε μακρινούς προορισμούς εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, Περσικό Κόλπο, Κεντρική Αφρική και Ασία, με την επένδυση των τεσσάρων (4) αεροσκαφών μιας «ειδικά διαμορφωμένης», αναβαθμισμένης, έκδοσης των A321neo. Υπενθυμίζεται πως μέσω των τεσσάρων νέων αεροπλάνων, που θα παραληφθούν τη διετία 2026-2027, η Aegean θα έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί μεγαλύτερης εμβέλειας πτήσεις με διάρκεια τεσσάρων έως επτάμισι ωρών, κυρίως σε προορισμούς νότια και νοτιοανατολικά της Ελλάδας.
Σε ό,τι αφορά την είσοδο στις παραπάνω νέες αγορές, ο κος Γερογιάννης είπε «βλέπουμε πως υπάρχει ζήτηση για ένα νέο προϊόν. Στόχος να γίνουμε κερδοφόροι 1-2 χρόνια αφότου τις αναπτύξουμε».
Σε ό,τι αφορά το στόλο της, ο κος Γερογιάννης, υπενθύμισε πως η AEGEAN στα τέλη του 2023, ανακοίνωσε την επέκταση της παραγγελίας προς την Airbus από τα 46 στα 50 αεροσκάφη.
Να θυμίσουμε πως άσκησε το δικαίωμα (Option) που προέβλεπε η συμφωνία με την Airbus για την αγορά τριών (3) επιπλέον αεροσκαφών A321neo, καθώς και την μετατροπή πέντε (5) αρχικών παραγγελιών αεροσκαφών A320neo, στα μεγαλύτερα A321neo. Συνολικά είκοσι οχτώ (28) αεροσκάφη neo έχουν ήδη παραδοθεί μέχρι σήμερα, ενώ άλλα είκοσι δύο (22) πρόκειται να παραληφθούν στο διάστημα 2024- 2028.
Από την πλευρά του, ο Γιάννης Ράσογλου, διευθυντής Δικτύου και Αεροπορικών Συνεργασιών, ανέφερε πως δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην περαιτέρω μείωση της εποχικότητας και πρόσθεσε πως το το φετινό καλοκαίρι η αεροπορική εταιρεία διαθέτει 13,4 εκατ. θέσεις, αριθμός αυξημένος κατά 6% συγκριτικά με πέρυσι. Ο Απρίλιος και ο Μάιος του 2024 εμφανίζουν αύξηση χωρητικότητας 12%-15%, με την ανοδική αυτή μεταβολή να αναμένεται να συνεχιστεί. Στο θερινό πρόγραμμα, εκτός από τα δρομολόγια που ξεκίνησαν τον χειμώνα, όπως το Ντουμπάι και το Κισινάου, η αεροπορική έχει προσθέσει τρεις νέους προορισμούς από την Αθήνα προς το εξωτερικό, π.χ. το Ντουμπάι, Σαράγεβο, Παλέρμο, Βίλνιους ενώ επενδύει στην ενίσχυση των υφιστάμενων δρομολογίων της από την Αθήνα, με επιπλέον συχνότητες, όπως η Κύπρος, η Τουρκία, οι πιο παραδοσιακές αγορές της Ιταλίας, η περιοχή της Ιβηρικής, Ισπανία και Πορτογαλία με σημαντικό αριθμό νέων θέσεων. Αντίστοιχα ενισχύει τη βάση της Θεσσαλονίκης, όπου οι προορισμοί έχουν αυξηθεί σε 20 από εννέα το 2019.
Η Πέπη Σταμάτη, αναπληρώτρια διευθύντρια τιμολογιακής πολιτικής της Aegean σημείωσε ότι από τον Νοέμβριο έως τον Μάρτιο υπήρξε αύξηση διαθεσίμων θέσεων σε ποσοστό 6% και πληρότητα της τάξεως του 80%, που είναι αντίστοιχη με αυτή του 2023.
Στα δρομολόγια εξωτερικού οι διαθέσιμες θέσεις αυξήθηκαν κατά 10% και η πληρότητα ενισχύθηκε κατά 81%, με τις βελτιωμένες αυτές επιδόσεις να συνάδουν με τη στρατηγική της Aegean για διεύρυνση της θερινής περιόδου.
Έτσι, καλοκαιρινοί προορισμοί, όπως το Μπιλμπάο, το Ταλίν και το Τσισινάου, διατηρήθηκαν για πρώτη φορά και στο χειμερινό πρόγραμμα, με πληρότητα που έφτασε το 70-75%, όπως και το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Βαρκελώνη. Πληρότητες κοντά στο 80%. κατέγραψαν από το Ηράκλειο και τα δρομολόγια σε Μόναχο και Φρανκφούρτη.
Με νέους προορισμούς σε Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και Σαουδική Αραβία, αλλά και ενίσχυση της παρουσίας της σε παραδοσιακές αγορές, όπως Κύπρος, Τουρκία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, συνεχίζει την αναπτυξιακή της πορεία η AEGEAN, που σε λίγες ημέρες συμπληρώνει 25 χρόνια παρουσίας στον χάρτη των αερομεταφορών.
Το 2024 η εταιρεία, όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Airlines κ. Δ. Γερογιάννης, στο πλαίσιο δημοσιογραφικής εκδήλωσης στο Ντουμπάι, θα προσφέρει 19,5 εκατ. θέσεις σε 47 χώρες, 155 προορισμούς.
Η εταιρεία για εφέτος προγραμματίζει να διευρύνει τη δραστηριότητά της, κυρίως από τη βάση της Αθήνας, αλλά και από τη βάση της Θεσσαλονίκης.
Κάνοντας μια ανασκόπηση της ιστορίας της AEGEAN, ανέφερε πως «εάν δεν υπήρχαν το όραμα και η επιμονή του ιδρυτή της, Θεόδωρου Βασιλάκη, καθώς και οι στρατηγικές κατευθύνσεις του Ευτύχη Βασιλάκη, η εταιρεία δεν θα έφτανε εδώ που είναι σήμερα. Σημαντική συνεισφορά είχαν σε αυτό και οι μέτοχοι της εταιρείας, ειδικά την πρώτη τετραετία. Η ανθρωπιά είναι αυτή που μας έφερε εδώ».
«Σήμερα 3.500 άτομα υπηρετούν τον κοινό στόχο και τις αξίες μας. Ανταγωνιζόμαστε μεγάλες εταιρείες, μόνο στο αεροδρόμιο της Αθήνας λειτουργούν 50-60 εταιρείες. Υπηρετούμε και την ίδια τη χώρα, θέλουμε να δίνουμε μια εικόνα που να είναι αντάξιά της» είπε χαρακτηριστικά ενώ ξεκαθάρισε πως «δεν φοβάται την επόμενη ημέρα». «Κάνουμε λελογισμένες κινήσεις και αυτό εξασφαλίσει την υγιή ανάπτυξη της εταιρείας» είπε.
Παράλληλα αναφέρθηκε στη μεγάλη επένδυση της AEGEAN στο νέο κέντρο εκπαίδευσης και συντήρησης. Ειδικότερα, μέσα σε δώδεκα μήνες, οι εργασίες αναβάθμισης των εγκαταστάσεων για το νέο κέντρο εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων καμπίνας ολοκληρώθηκαν. Στα τέλη του 2023 εγκαταστάθηκαν και σήμερα λειτουργούν οι πρώτοι τέσσερις προσομοιωτές, καλύπτοντας τις ανάγκες τόσο της ίδιας της εταιρείας όσο και τρίτων αεροπορικών εταιρειών.
Όσο για τη νέα τεχνική βάση, αυτή είναι σε προχωρημένο στάδιο η μετεγκατάσταση από το κτήριο 57 στο ανακαινισμένο κτήριο 56 του αεροδρομίου της Αθήνας. Έχουν ήδη γίνει, όπως σημείωσε ο κ. Γερογιάννης, τρεις με τέσσερις δοκιμές βαριάς συντήρησης για ξένες εταιρείες στις παλιές εγκαταστάσεις.
Μίλησε και για το νέο «άνοιγμα» της εταιρείας σε μακρινούς προορισμούς εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, Περσικό Κόλπο, Κεντρική Αφρική και Ασία, με την επένδυση των τεσσάρων (4) αεροσκαφών μιας «ειδικά διαμορφωμένης», αναβαθμισμένης, έκδοσης των A321neo. Υπενθυμίζεται πως μέσω των τεσσάρων νέων αεροπλάνων, που θα παραληφθούν τη διετία 2026-2027, η Aegean θα έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί μεγαλύτερης εμβέλειας πτήσεις με διάρκεια τεσσάρων έως επτάμισι ωρών, κυρίως σε προορισμούς νότια και νοτιοανατολικά της Ελλάδας.
Σε ό,τι αφορά την είσοδο στις παραπάνω νέες αγορές, ο κος Γερογιάννης είπε «βλέπουμε πως υπάρχει ζήτηση για ένα νέο προϊόν. Στόχος να γίνουμε κερδοφόροι 1-2 χρόνια αφότου τις αναπτύξουμε».
Σε ό,τι αφορά το στόλο της, ο κος Γερογιάννης, υπενθύμισε πως η AEGEAN στα τέλη του 2023, ανακοίνωσε την επέκταση της παραγγελίας προς την Airbus από τα 46 στα 50 αεροσκάφη.
Να θυμίσουμε πως άσκησε το δικαίωμα (Option) που προέβλεπε η συμφωνία με την Airbus για την αγορά τριών (3) επιπλέον αεροσκαφών A321neo, καθώς και την μετατροπή πέντε (5) αρχικών παραγγελιών αεροσκαφών A320neo, στα μεγαλύτερα A321neo. Συνολικά είκοσι οχτώ (28) αεροσκάφη neo έχουν ήδη παραδοθεί μέχρι σήμερα, ενώ άλλα είκοσι δύο (22) πρόκειται να παραληφθούν στο διάστημα 2024- 2028.
Από την πλευρά του, ο Γιάννης Ράσογλου, διευθυντής Δικτύου και Αεροπορικών Συνεργασιών, ανέφερε πως δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην περαιτέρω μείωση της εποχικότητας και πρόσθεσε πως το το φετινό καλοκαίρι η αεροπορική εταιρεία διαθέτει 13,4 εκατ. θέσεις, αριθμός αυξημένος κατά 6% συγκριτικά με πέρυσι. Ο Απρίλιος και ο Μάιος του 2024 εμφανίζουν αύξηση χωρητικότητας 12%-15%, με την ανοδική αυτή μεταβολή να αναμένεται να συνεχιστεί. Στο θερινό πρόγραμμα, εκτός από τα δρομολόγια που ξεκίνησαν τον χειμώνα, όπως το Ντουμπάι και το Κισινάου, η αεροπορική έχει προσθέσει τρεις νέους προορισμούς από την Αθήνα προς το εξωτερικό, π.χ. το Ντουμπάι, Σαράγεβο, Παλέρμο, Βίλνιους ενώ επενδύει στην ενίσχυση των υφιστάμενων δρομολογίων της από την Αθήνα, με επιπλέον συχνότητες, όπως η Κύπρος, η Τουρκία, οι πιο παραδοσιακές αγορές της Ιταλίας, η περιοχή της Ιβηρικής, Ισπανία και Πορτογαλία με σημαντικό αριθμό νέων θέσεων. Αντίστοιχα ενισχύει τη βάση της Θεσσαλονίκης, όπου οι προορισμοί έχουν αυξηθεί σε 20 από εννέα το 2019.
Η Πέπη Σταμάτη, αναπληρώτρια διευθύντρια τιμολογιακής πολιτικής της Aegean σημείωσε ότι από τον Νοέμβριο έως τον Μάρτιο υπήρξε αύξηση διαθεσίμων θέσεων σε ποσοστό 6% και πληρότητα της τάξεως του 80%, που είναι αντίστοιχη με αυτή του 2023.
Στα δρομολόγια εξωτερικού οι διαθέσιμες θέσεις αυξήθηκαν κατά 10% και η πληρότητα ενισχύθηκε κατά 81%, με τις βελτιωμένες αυτές επιδόσεις να συνάδουν με τη στρατηγική της Aegean για διεύρυνση της θερινής περιόδου.
Έτσι, καλοκαιρινοί προορισμοί, όπως το Μπιλμπάο, το Ταλίν και το Τσισινάου, διατηρήθηκαν για πρώτη φορά και στο χειμερινό πρόγραμμα, με πληρότητα που έφτασε το 70-75%, όπως και το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Βαρκελώνη. Πληρότητες κοντά στο 80%. κατέγραψαν από το Ηράκλειο και τα δρομολόγια σε Μόναχο και Φρανκφούρτη.
ΣΧΟΛΙΑ