Η αναμονή περισσότερων κρουσμάτων και το άνοιγμα των σχολείων
06/01/2022 09:35
06/01/2022 09:35
Επιστήμονες, εκπαιδευτικοί, γονείς και σύσσωμη η αντιπολίτευση εκφράζουν επιφυλάξεις, και ζητούν να παρθούν αυστηρότερα μέτρα, εστιάζοντας στην αλλαγή του πρωτοκόλλου που ισχύει και δεν αλλάζει και αφορά τη νόσηση του αριθμού των μαθητών 50% + 1 για να κλείσει το τμήμα.
Είναι χαρακτηριστικό πως μόλις πέντε ημέρες από το άνοιγμα των σχολείων και το κλίμα που επικρατεί κάθε άλλο παρά ευνοϊκό διαγράφεται, καθώς όσο πλησιάζουμε στην ημέρα επιστροφής στα θρανία, η ανησυχία εντείνεται, το ίδιο και οι αντιδράσεις. Η κυβέρνηση από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχει ως βασικό προσανατολισμό της το άνοιγμα των σχολείων, γεγονός που φαίνεται να μην αλλάζει παρά τα πρωτόγνωρα επιδημιολογικά δεδομένα.
Μόλις χθες, Τετάρτη, τα κρούσματα ξεπέρασαν τις 43.000 σε ένα 24ωρο, ωστόσο η επικράτηση της Όμικρον φαίνεται πως δεν δημιουργεί επιπλέον προβλήματα στις ΜΕΘ, γεγονός που αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο για την επιστροφή στην κανονικότητα της εκπαιδευτικής κοινότητας όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.
Το υπουργείο Παιδείας μέσα από έναν δεκάλογο ερωτήσεων και απαντήσεων που έδωσε στη δημοσιότητα δίνει τη δική του ανάλυση στα ερωτήματα γύρω από το άνοιγμα των σχολείων, αλλά και των πολλαπλών τεστ που θα πραγματοποιούν μαθητές και εκπαιδευτικοί, γεγονός που διασφαλίζει τη διαδικασία.
Την πρώτη εβδομάδα οι μαθητές, εμβολιασμένοι και μη καθώς και οι καθηγητές, εμβολιασμένοι και ανεμβολίαστοι θα πραγματοποιήσουν τρία τεστ, οι δεύτεροι με δικοί τους επιβάρυνση (μόνο εκπαιδευτικοί), ενώ από τις 17 Ιανουαρίου θα υποβάλλονται σε δυο self test ανά εβδομάδα. Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο, μαζί με το αυξημένο testing σε περίπτωση θετικού κρούσματος μέσα σε μία τάξη, όπου πλέον δεν θα γίνονται μόνο στους μαθητές των διπλανών θρανίων αλλά στο σύνολο της, δηλαδή θα πραγματοποιούνται πέντε διαδοχικά τεστ στους ανεμβολίαστους μαθητές της τάξης και τους εκπαιδευτικούς και τρία στους εμβολιασμένους, είναι το βασικό επιχείρημα που προτάσσουν τα υπουργεία Υγείας και Παιδείας στην απόφαση της Επιτροπής για άνοιγμα των σχολείων.
Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος από την πλευρά της, αντιδρά στη μη αλλαγή του πλαισίου αναστολής λειτουργίας της σχολικής τάξης σε περίπτωση πολλών κρουσμάτων, με τον εκπρόσωπό της, Νίκο Φασφαλή, να δηλώνει πως «πρέπει να νοσήσει ο μισός μαθητικός πληθυσμός για να παρθούν μέτρα». Τις ίδιες ενστάσεις εκφράζουν και οι συνάδελφοί τους από την ΟΛΜΕ, όπου ζητούν να αλλάξει το μέτρο αυτό.
Η διάθεση των τεστ ξεκίνησε χθες από τα φαρμακεία για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που θα πρέπει να τα έχουν προμηθευτεί μέχρι το Σάββατο 8 Ιανουαρίου, με την επιστημονική κοινότητα να περιμένει τα επόμενα 24ωρα και τα επιδημιολογικά δεδομένα της ερχόμενης Παρασκευής, προκειμένου να «κλειδώσει» το άνοιγμα των σχολείων, καθώς δεν λείπουν οι φωνές ακόμα και των ειδικών, όπως του καθηγητή Πνευμονολογίας Νίκου Τζανάκη ο οποίος δήλωσε ότι «δε χάνουμε και τίποτα περιμένοντας μία εβδομάδα», οι οποίοι περιμένουν την εξέλιξη της πανδημικής κρίσης και αναμένουν τα στοιχεία που θα προκύψουν πριν από το σχολικό κουδούνι.
Επιστήμονες, εκπαιδευτικοί, γονείς και σύσσωμη η αντιπολίτευση εκφράζουν επιφυλάξεις, και ζητούν να παρθούν αυστηρότερα μέτρα, εστιάζοντας στην αλλαγή του πρωτοκόλλου που ισχύει και δεν αλλάζει και αφορά τη νόσηση του αριθμού των μαθητών 50% + 1 για να κλείσει το τμήμα.
Είναι χαρακτηριστικό πως μόλις πέντε ημέρες από το άνοιγμα των σχολείων και το κλίμα που επικρατεί κάθε άλλο παρά ευνοϊκό διαγράφεται, καθώς όσο πλησιάζουμε στην ημέρα επιστροφής στα θρανία, η ανησυχία εντείνεται, το ίδιο και οι αντιδράσεις. Η κυβέρνηση από την έναρξη της σχολικής χρονιάς έχει ως βασικό προσανατολισμό της το άνοιγμα των σχολείων, γεγονός που φαίνεται να μην αλλάζει παρά τα πρωτόγνωρα επιδημιολογικά δεδομένα.
Μόλις χθες, Τετάρτη, τα κρούσματα ξεπέρασαν τις 43.000 σε ένα 24ωρο, ωστόσο η επικράτηση της Όμικρον φαίνεται πως δεν δημιουργεί επιπλέον προβλήματα στις ΜΕΘ, γεγονός που αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο για την επιστροφή στην κανονικότητα της εκπαιδευτικής κοινότητας όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.
Το υπουργείο Παιδείας μέσα από έναν δεκάλογο ερωτήσεων και απαντήσεων που έδωσε στη δημοσιότητα δίνει τη δική του ανάλυση στα ερωτήματα γύρω από το άνοιγμα των σχολείων, αλλά και των πολλαπλών τεστ που θα πραγματοποιούν μαθητές και εκπαιδευτικοί, γεγονός που διασφαλίζει τη διαδικασία.
Την πρώτη εβδομάδα οι μαθητές, εμβολιασμένοι και μη καθώς και οι καθηγητές, εμβολιασμένοι και ανεμβολίαστοι θα πραγματοποιήσουν τρία τεστ, οι δεύτεροι με δικοί τους επιβάρυνση (μόνο εκπαιδευτικοί), ενώ από τις 17 Ιανουαρίου θα υποβάλλονται σε δυο self test ανά εβδομάδα. Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο, μαζί με το αυξημένο testing σε περίπτωση θετικού κρούσματος μέσα σε μία τάξη, όπου πλέον δεν θα γίνονται μόνο στους μαθητές των διπλανών θρανίων αλλά στο σύνολο της, δηλαδή θα πραγματοποιούνται πέντε διαδοχικά τεστ στους ανεμβολίαστους μαθητές της τάξης και τους εκπαιδευτικούς και τρία στους εμβολιασμένους, είναι το βασικό επιχείρημα που προτάσσουν τα υπουργεία Υγείας και Παιδείας στην απόφαση της Επιτροπής για άνοιγμα των σχολείων.
Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος από την πλευρά της, αντιδρά στη μη αλλαγή του πλαισίου αναστολής λειτουργίας της σχολικής τάξης σε περίπτωση πολλών κρουσμάτων, με τον εκπρόσωπό της, Νίκο Φασφαλή, να δηλώνει πως «πρέπει να νοσήσει ο μισός μαθητικός πληθυσμός για να παρθούν μέτρα». Τις ίδιες ενστάσεις εκφράζουν και οι συνάδελφοί τους από την ΟΛΜΕ, όπου ζητούν να αλλάξει το μέτρο αυτό.
Η διάθεση των τεστ ξεκίνησε χθες από τα φαρμακεία για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς που θα πρέπει να τα έχουν προμηθευτεί μέχρι το Σάββατο 8 Ιανουαρίου, με την επιστημονική κοινότητα να περιμένει τα επόμενα 24ωρα και τα επιδημιολογικά δεδομένα της ερχόμενης Παρασκευής, προκειμένου να «κλειδώσει» το άνοιγμα των σχολείων, καθώς δεν λείπουν οι φωνές ακόμα και των ειδικών, όπως του καθηγητή Πνευμονολογίας Νίκου Τζανάκη ο οποίος δήλωσε ότι «δε χάνουμε και τίποτα περιμένοντας μία εβδομάδα», οι οποίοι περιμένουν την εξέλιξη της πανδημικής κρίσης και αναμένουν τα στοιχεία που θα προκύψουν πριν από το σχολικό κουδούνι.
ΣΧΟΛΙΑ