ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Η «Dancing Queen» που αγάπησε πρόσφατα το «Μamma Mia!»

Η Νάντια Κοντογεώργη πρωταγωνιστεί στο πολυβραβευμένο μιούζικαλ και μιλά στη «ΜτΚ» για τον μαγικό κόσμο των ΑΒΒΑ και τη «Donna» που «χτύπησε» την πατριαρχεία πριν 20 χρόνια

 28/11/2022 10:00

Η «Dancing Queen» που αγάπησε πρόσφατα το «Μamma Mia!»

Βιολέτα Φωτιάδη

«Μama Mia, here Ι go again» τραγουδά η Θεσσαλονίκη με το πολυβραβευμένο «Μamma Mia!» να είναι εδώ για να μας ταξιδέψει στον πλημμυρισμένο από μελωδίες κόσμο των ΑΒΒΑ.

Η ηλιόλουστη, χαρούμενη και συγκινητική ιστορία της Catherine Johnson είναι λίγο - πολύ γνωστή: σ’ ένα παραδεισένιο ελληνικό νησί, η κόρη της Donna, η Σοφία, ετοιμάζεται να παντρευτεί και έχει ανάγκη να ανακαλύψει την άγνωστη ταυτότητα του πατέρα της. Διαβάζοντας κρυφά το νεανικό ημερολόγιο της μητέρας της, καταλαβαίνει ότι έχει τρεις πιθανούς μπαμπάδες τους οποίους καλεί στο γάμο της για να μάθει ποιος είναι ο αληθινός. Η συνέχεια είναι επεισοδιακή αλλά ευτυχώς για κάθε κρίσιμη στιγμή υπάρχει το κατάλληλο… τραγούδι των ΑΒΒΑ.

Στο έργο που έχει αναδειχτεί παγκοσμίως ως το πιο διασκεδαστικό feel good μιούζικαλ όλων των εποχών πρωταγωνιστεί η Νάντια Κοντογεώργη η οποία ενσαρκώνει την Donna υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της Θέμιδας Μαρσέλλου. Το μιούζικαλ έχει λατρευτεί από εκατομμύρια θεατές ανά τον κόσμο αλλά το παράδοξο είναι πως ανάμεσα σε αυτούς δεν ήταν μέχρι πρότινος η ηθοποιός η οποία μιλώντας στη «ΜτΚ» εξηγεί πως «αισθανόμουν ότι ήταν ένα pop, ελαφρύ μιούζικαλ που είναι μόνο για διασκέδαση».

Ωστόσο, μερικές νότες και η ενέργεια των ΑΒΒΑ ήταν αρκετές για να τη κάνουν να πει «Μama mia!» και να τη μεταμορφώσουν σε μία σύγχρονη «Dancing Queen».

«Από τότε που μπήκα στη διαδικασία και το γνώρισα έγινε ένα από τα αγαπημένα μου γιατί δεν είναι ένα απλό μιούζικαλ. Καταρχάς οι επιτυχίες των ABBA δεν είναι τυχαίες. Έχουν τεράστια συναισθηματική αμεσότητα. Παρόλο που έπρεπε να εφευρεθεί μία ιστορία για να ‘δέσουν’ όλα τα τραγούδια, η ιστορία που προέκυψε είναι πολύ επιτυχημένη γιατί έχει μέσα της το προσωπικό κομμάτι των δημιουργών. Το τραγούδι ‘The winner takes it all’ που το αγαπάμε όλοι και κλαίμε όταν το ακούμε, γράφτηκε από τον Björn Kristian Ulvaeus και τον Benny Andersson αφού ο πρώτος χώρισε με την τότε σύντροφό του Agnetha Fältskog, η οποία το τραγούδησε καθώς ήταν μέλος των ΑΒΒΑ. Οι ΑΒΒΑ ερωτεύτηκαν ένα καλοκαίρι που έκαναν τις διακοπές τους σε Ελλάδα και Κύπρο και γι’ αυτό η ιστορία διαδραματίζεται σε ένα ελληνικό νησί. Αυτή η συναισθηματική αλήθεια τους είναι που κάνει τόσο επιτυχημένο αυτό το μιούζικαλ», λέει χαρακτηριστικά.

Μία σαλοπέτα… σύμβολο

Ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα στοιχεία του έργου είναι η… χαρακτηριστική μπλε σαλοπέτα που φορά η Donna. Ένα ρούχο - σύμβολο, γνωστό όχι μόνο γιατί πρωταγωνιστεί και αυτό με τη σειρά του στις πιο κομβικές στιγμές της ιστορίας αλλά κυρίως λόγω του χαρακτήρα που το φορά. Η κ. Κοντογεώργη καλείται να φέρει επί σκηνής έναν χαρακτήρα που καταρρίπτει στερεότυπα ακόμα και του σήμερα αφού με τη ζωή της μιλά για την ανεξαρτησία, τη δύναμη και τη σεξουαλική ελευθερία των γυναικών.

«Είναι μία γυναίκα μόνη η οποία αποφασίζει να μεγαλώσει το παιδί της σε μία άλλη χώρα και να φτιάξει τη ζωή της από το μηδέν χωρίς να συσχετίζεται με την οικογένειά της. Αποφασίζει στα 20 της χρόνια να αφήσει τα πάντα πίσω της και να φτιάξει έναν καινούριο κόσμο για εκείνη και το παιδί της. Πήρε μία απόφαση που υπερασπίστηκε ακόμα και με σεξουαλική ελευθερία.

Η σεξουαλική ελευθερία των γυναικών είναι κάτι που δεν έχει αποενοχοποιηθεί ακόμα. Είμαστε μία γενιά που μεγάλωσε με την ιδέα ότι μία γυναίκα με σεξουαλικές σχέσεις είναι πόρνη ενώ ένας άνδρας με πολλές σεξουαλικές σχέσεις επιβεβαιώνει το ρόλο του. Γίνεται πρόοδος ευτυχώς αλλά είναι αργή και σταδιακή. Είναι προφανές ότι είναι πολύ καλά δομημένη αυτή η πατριαρχική κοινωνία που θέλει τη γυναίκα αδύναμη και υποχείριο των ανδρικών αναγκών. Αυτό αλλάζει και η κοινωνία θα προχωρήσει προς την υγεία η οποία έχει ανάγκη την θηλυκή δύναμη ισορροπημένη με την αρσενική δύναμη», επισημαίνει η ηθοποιός.

Για να προσεγγίσει την Donna η κ. Κοντογεώργη επιστράτευσε «την προσωπική της εμπειρία από τις δικές της ερωτικές απογοητεύσεις και ερωτικές ελπίδες» καθώς όπως λέει «δεν γίνεται να ειπωθεί η ιστορία αν δεν πεις την δική σου».

«Επίσης, δεν είμαι μητέρα αλλά ταυτίζομαι με το παιδί -Νάντια των 19 ετών- και με την ενήλικη -Νάντια των σχεδόν 40 ετών ως μητέρα και κόρη. Νιώθω δηλαδή πως για το ρόλο, η ενήλικη Νάντια παίρνει από το χέρι την 19χρονη Νάντια που ακόμα διαμορφώνεται και την προχωρά σε αυτό το ταξίδι με κατανόηση, συμπαράσταση και συμπόρευση. Πολλές φορές είμαστε σε μάχη με τον εαυτό μας για αυτό μέσω της παράστασης μου έχει δοθεί η ευκαιρία να έρθω σε επαφή με αυτά τα κομμάτια του εαυτού μου, να τα πάρω αγκαλιά και να τα κρατήσω από το χέρι. Να φροντίσω και να προστατέψω τον νεότερο εαυτό μου από όλες αυτές τις προκλήσεις της ζωής που ήταν απροστάτευτος», συμπληρώνει.

Οι ΑΒΒΑ αλά Ελληνικά

Αυτό που θα παραξενέψει ίσως -έστω και λίγο- τους λάτρεις του μιούζικαλ είναι πως για πρώτη φορά θα ακούσουμε τα χιλιοτραγουδισμένα κομμάτια των ΑΒΒΑ στα ελληνικά και αυτό γιατί, σύμφωνα με την ηθοποιό, «δεν θα μπορούσε η πρόζα να είναι στα ελληνικά και τα τραγούδια στα αγγλικά. Ο θεατής δεν θα μπορούσε να παρακολουθήσει την παράσταση γιατί τα τραγούδια συνεχίζουν την ιστορία». Ωστόσο, όπως εξηγεί και η ίδια, δεν θα ακούσουμε την «Dancing Queen» να μετατρέπεται σε «Βασίλισσα του χορού» αφού λόγω πνευματικών δικαιωμάτων ορισμένες λέξεις δεν μπορούν να αλλαχθούν και πρέπει να ειπωθούν στα αγγλικά.

Η «Μελωδία της Ευτυχίας»

Ακόμα και μετά το κλείσιμο της αυλαίας του «Mama Mia!» η ζωή της Νάντιας Κοντογεώργη θα παραμείνει «βουτηγμένη» στη μουσική αφού τη σκυτάλη θα πάρει το παγκοσμίου φήμης μιούζικαλ «Μελωδία της Ευτυχίας» με την ηθοποιό να ανυπομονεί να επιστρέψει στην «αγαπημένη της παράσταση».

«Η ‘Μελωδία της Ευτυχίας’ θα παιχτεί τα Χριστούγεννα που είναι η καταλληλότερη εποχή για αυτή την παράσταση. Θα γίνει στο θέατρο του κολλεγίου Αθηνών που ήταν το σχολείο μου και χαίρομαι που το θέατρό του αρχίζει να αποκτά μία εξωστρέφεια, πόσο μάλλον που συμμετέχω και εγώ σε αυτό με το συγκεκριμένο έργο. Συνεργάζομαι με συναδέλφους που εκτιμώ ιδιαίτερα. Είναι ένα έργο όπου είναι σημαντικό να ερχόμαστε σε επαφή με την αγνότητα και την καθαρότητα του φωτός που πρεσβεύει», καταλήγει.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Mamma Mia!

Παραστάσεις: Από 25/11 έως 4/12 στο Radio City Theater

Προπώληση: Στο ταμείο του θεάτρου (τηλ.: 2310-856660) και το viva.gr

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 27.11.2022

«Μama Mia, here Ι go again» τραγουδά η Θεσσαλονίκη με το πολυβραβευμένο «Μamma Mia!» να είναι εδώ για να μας ταξιδέψει στον πλημμυρισμένο από μελωδίες κόσμο των ΑΒΒΑ.

Η ηλιόλουστη, χαρούμενη και συγκινητική ιστορία της Catherine Johnson είναι λίγο - πολύ γνωστή: σ’ ένα παραδεισένιο ελληνικό νησί, η κόρη της Donna, η Σοφία, ετοιμάζεται να παντρευτεί και έχει ανάγκη να ανακαλύψει την άγνωστη ταυτότητα του πατέρα της. Διαβάζοντας κρυφά το νεανικό ημερολόγιο της μητέρας της, καταλαβαίνει ότι έχει τρεις πιθανούς μπαμπάδες τους οποίους καλεί στο γάμο της για να μάθει ποιος είναι ο αληθινός. Η συνέχεια είναι επεισοδιακή αλλά ευτυχώς για κάθε κρίσιμη στιγμή υπάρχει το κατάλληλο… τραγούδι των ΑΒΒΑ.

Στο έργο που έχει αναδειχτεί παγκοσμίως ως το πιο διασκεδαστικό feel good μιούζικαλ όλων των εποχών πρωταγωνιστεί η Νάντια Κοντογεώργη η οποία ενσαρκώνει την Donna υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της Θέμιδας Μαρσέλλου. Το μιούζικαλ έχει λατρευτεί από εκατομμύρια θεατές ανά τον κόσμο αλλά το παράδοξο είναι πως ανάμεσα σε αυτούς δεν ήταν μέχρι πρότινος η ηθοποιός η οποία μιλώντας στη «ΜτΚ» εξηγεί πως «αισθανόμουν ότι ήταν ένα pop, ελαφρύ μιούζικαλ που είναι μόνο για διασκέδαση».

Ωστόσο, μερικές νότες και η ενέργεια των ΑΒΒΑ ήταν αρκετές για να τη κάνουν να πει «Μama mia!» και να τη μεταμορφώσουν σε μία σύγχρονη «Dancing Queen».

«Από τότε που μπήκα στη διαδικασία και το γνώρισα έγινε ένα από τα αγαπημένα μου γιατί δεν είναι ένα απλό μιούζικαλ. Καταρχάς οι επιτυχίες των ABBA δεν είναι τυχαίες. Έχουν τεράστια συναισθηματική αμεσότητα. Παρόλο που έπρεπε να εφευρεθεί μία ιστορία για να ‘δέσουν’ όλα τα τραγούδια, η ιστορία που προέκυψε είναι πολύ επιτυχημένη γιατί έχει μέσα της το προσωπικό κομμάτι των δημιουργών. Το τραγούδι ‘The winner takes it all’ που το αγαπάμε όλοι και κλαίμε όταν το ακούμε, γράφτηκε από τον Björn Kristian Ulvaeus και τον Benny Andersson αφού ο πρώτος χώρισε με την τότε σύντροφό του Agnetha Fältskog, η οποία το τραγούδησε καθώς ήταν μέλος των ΑΒΒΑ. Οι ΑΒΒΑ ερωτεύτηκαν ένα καλοκαίρι που έκαναν τις διακοπές τους σε Ελλάδα και Κύπρο και γι’ αυτό η ιστορία διαδραματίζεται σε ένα ελληνικό νησί. Αυτή η συναισθηματική αλήθεια τους είναι που κάνει τόσο επιτυχημένο αυτό το μιούζικαλ», λέει χαρακτηριστικά.

Μία σαλοπέτα… σύμβολο

Ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα στοιχεία του έργου είναι η… χαρακτηριστική μπλε σαλοπέτα που φορά η Donna. Ένα ρούχο - σύμβολο, γνωστό όχι μόνο γιατί πρωταγωνιστεί και αυτό με τη σειρά του στις πιο κομβικές στιγμές της ιστορίας αλλά κυρίως λόγω του χαρακτήρα που το φορά. Η κ. Κοντογεώργη καλείται να φέρει επί σκηνής έναν χαρακτήρα που καταρρίπτει στερεότυπα ακόμα και του σήμερα αφού με τη ζωή της μιλά για την ανεξαρτησία, τη δύναμη και τη σεξουαλική ελευθερία των γυναικών.

«Είναι μία γυναίκα μόνη η οποία αποφασίζει να μεγαλώσει το παιδί της σε μία άλλη χώρα και να φτιάξει τη ζωή της από το μηδέν χωρίς να συσχετίζεται με την οικογένειά της. Αποφασίζει στα 20 της χρόνια να αφήσει τα πάντα πίσω της και να φτιάξει έναν καινούριο κόσμο για εκείνη και το παιδί της. Πήρε μία απόφαση που υπερασπίστηκε ακόμα και με σεξουαλική ελευθερία.

Η σεξουαλική ελευθερία των γυναικών είναι κάτι που δεν έχει αποενοχοποιηθεί ακόμα. Είμαστε μία γενιά που μεγάλωσε με την ιδέα ότι μία γυναίκα με σεξουαλικές σχέσεις είναι πόρνη ενώ ένας άνδρας με πολλές σεξουαλικές σχέσεις επιβεβαιώνει το ρόλο του. Γίνεται πρόοδος ευτυχώς αλλά είναι αργή και σταδιακή. Είναι προφανές ότι είναι πολύ καλά δομημένη αυτή η πατριαρχική κοινωνία που θέλει τη γυναίκα αδύναμη και υποχείριο των ανδρικών αναγκών. Αυτό αλλάζει και η κοινωνία θα προχωρήσει προς την υγεία η οποία έχει ανάγκη την θηλυκή δύναμη ισορροπημένη με την αρσενική δύναμη», επισημαίνει η ηθοποιός.

Για να προσεγγίσει την Donna η κ. Κοντογεώργη επιστράτευσε «την προσωπική της εμπειρία από τις δικές της ερωτικές απογοητεύσεις και ερωτικές ελπίδες» καθώς όπως λέει «δεν γίνεται να ειπωθεί η ιστορία αν δεν πεις την δική σου».

«Επίσης, δεν είμαι μητέρα αλλά ταυτίζομαι με το παιδί -Νάντια των 19 ετών- και με την ενήλικη -Νάντια των σχεδόν 40 ετών ως μητέρα και κόρη. Νιώθω δηλαδή πως για το ρόλο, η ενήλικη Νάντια παίρνει από το χέρι την 19χρονη Νάντια που ακόμα διαμορφώνεται και την προχωρά σε αυτό το ταξίδι με κατανόηση, συμπαράσταση και συμπόρευση. Πολλές φορές είμαστε σε μάχη με τον εαυτό μας για αυτό μέσω της παράστασης μου έχει δοθεί η ευκαιρία να έρθω σε επαφή με αυτά τα κομμάτια του εαυτού μου, να τα πάρω αγκαλιά και να τα κρατήσω από το χέρι. Να φροντίσω και να προστατέψω τον νεότερο εαυτό μου από όλες αυτές τις προκλήσεις της ζωής που ήταν απροστάτευτος», συμπληρώνει.

Οι ΑΒΒΑ αλά Ελληνικά

Αυτό που θα παραξενέψει ίσως -έστω και λίγο- τους λάτρεις του μιούζικαλ είναι πως για πρώτη φορά θα ακούσουμε τα χιλιοτραγουδισμένα κομμάτια των ΑΒΒΑ στα ελληνικά και αυτό γιατί, σύμφωνα με την ηθοποιό, «δεν θα μπορούσε η πρόζα να είναι στα ελληνικά και τα τραγούδια στα αγγλικά. Ο θεατής δεν θα μπορούσε να παρακολουθήσει την παράσταση γιατί τα τραγούδια συνεχίζουν την ιστορία». Ωστόσο, όπως εξηγεί και η ίδια, δεν θα ακούσουμε την «Dancing Queen» να μετατρέπεται σε «Βασίλισσα του χορού» αφού λόγω πνευματικών δικαιωμάτων ορισμένες λέξεις δεν μπορούν να αλλαχθούν και πρέπει να ειπωθούν στα αγγλικά.

Η «Μελωδία της Ευτυχίας»

Ακόμα και μετά το κλείσιμο της αυλαίας του «Mama Mia!» η ζωή της Νάντιας Κοντογεώργη θα παραμείνει «βουτηγμένη» στη μουσική αφού τη σκυτάλη θα πάρει το παγκοσμίου φήμης μιούζικαλ «Μελωδία της Ευτυχίας» με την ηθοποιό να ανυπομονεί να επιστρέψει στην «αγαπημένη της παράσταση».

«Η ‘Μελωδία της Ευτυχίας’ θα παιχτεί τα Χριστούγεννα που είναι η καταλληλότερη εποχή για αυτή την παράσταση. Θα γίνει στο θέατρο του κολλεγίου Αθηνών που ήταν το σχολείο μου και χαίρομαι που το θέατρό του αρχίζει να αποκτά μία εξωστρέφεια, πόσο μάλλον που συμμετέχω και εγώ σε αυτό με το συγκεκριμένο έργο. Συνεργάζομαι με συναδέλφους που εκτιμώ ιδιαίτερα. Είναι ένα έργο όπου είναι σημαντικό να ερχόμαστε σε επαφή με την αγνότητα και την καθαρότητα του φωτός που πρεσβεύει», καταλήγει.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Mamma Mia!

Παραστάσεις: Από 25/11 έως 4/12 στο Radio City Theater

Προπώληση: Στο ταμείο του θεάτρου (τηλ.: 2310-856660) και το viva.gr

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 27.11.2022

ΣΧΟΛΙΑ

Επιλέξτε Κατηγορία