Η έλλειψη των ημιαγωγών «φρενάρει» τις παραδόσεις νέων αυτοκινήτων
15/11/2021 15:20
15/11/2021 15:20
Η αυτοκινητοβιομηχανία τα προηγούμενα χρόνια δεν χρησιμοποιούσε σε μεγάλο βαθμό ημιαγωγούς, ωστόσο η πορεία προς την ηλεκτροκίνηση, η ανάπτυξη των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και η αύξηση της βιώσιμης κινητικότητας αύξησε σε μεγάλο βαθμό την ανάγκη για ημιαγωγούς.
Επειδή τα μικροσκοπικά μικροτσίπ είναι απαραίτητα για πολλά σημαντικά συστήματα του αυτοκινήτου, αποτελούν το κλειδί της ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η τεράστια αύξηση της ζήτησης για υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και άλλα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης την περίοδο του πρώτου σταδίου της πανδημίας, δεν άφησε το περιθώριο στους κατασκευαστές να προμηθευτούν σημαντικές ποσότητες, ώστε να εξασφαλίσουν απρόσκοπτη παραγωγή.
Με τις αποθήκες των αυτοκινητοβιομηχανιών άδειες και τα αποθέματα εξαντλημένα, η έλλειψη μικροτσίπ έχει πλέον άμεσο αντίκτυπο στην παραγωγή οχημάτων. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να ανακάμψει από τον αντίκτυπο της COVID-19, όμως τα προβλήματα παραμένουν πολλά. Η παραγωγή των αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 23,3% κατά τη διάρκεια της περσινής περιόδου, δηλαδή μειώθηκε κατά 5 εκατομμύρια μονάδες σε σύγκριση με το 2019, ενώ η παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ σημείωσε μείωση 21% το 2020.
Αν και η ζήτηση των καταναλωτών για νέα οχήματα αυξήθηκε ξανά τους τελευταίους μήνες, οι κατασκευαστές της ΕΕ δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτήν. Ειδικά τώρα που έχουν να αντιμετωπίσουν μερικές ή πλήρεις διακοπές παραγωγής στα εργοστάσιά τους λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης των ημιαγωγών. Αυτός είναι και ο σημαντικότερος λόγος που τα καινούρια αυτοκίνητα έχουν καθυστέρηση παράδοσης πολλών μηνών, όχι μόνο στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη.
Όμως, αυτή η επιβράδυνση της ανανέωσης του στόλου οχημάτων της ΕΕ θέτει σε κίνδυνο τις φιλοδοξίες της Ευρώπης για το κλίμα. Αναμένονται οι όγκοι παραγωγής στην Ευρώπη να παραμείνουν χαμηλά τους επόμενους μήνες, ελπίζοντας σε ανάκαμψη από το επόμενο έτος. Αυτό συνεπάγεται παράταση στη χρήση των παλιών αυτοκινήτων, άρα και των αυξημένων εκπομπών ρύπων.
Αν και μέχρι στιγμής έχουν αποφευχθεί μαζικές απολύσεις, πολλοί εργαζόμενοι έχουν ήδη επηρεαστεί από τη μείωση της παραγωγής των αυτοκινήτων. Σήμερα σε πολλά εργοστάσια εφαρμόζονται προγράμματα περιορισμού του χρόνου εργασίας, ημέρες διακοπών, εργασία μικρής διάρκειας, προγράμματα άδειας ή προσωρινής ανεργίας.
Το μεγάλο ερώτημα είναι πώς θα διορθωθεί η κατάσταση. «Η βελτίωση της αξιοπιστίας των διαφορετικών επιπέδων της αλυσίδας εφοδιασμού μικροτσίπ πρέπει να είναι πρωταρχικός στόχος σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δεδομένης της πολυπλοκότητας της αλυσίδας αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Προκειμένου να αποφευχθεί αυτό να συμβεί ξανά στο μέλλον, η Ευρώπη πρέπει να καταρτίσει ένα στρατηγικό σχέδιο για την αύξηση της παραγωγής ημιαγωγών στην ΕΕ. Είναι σημαντικό, ωστόσο, να διασφαλιστεί ότι αυτή η νέα παραγωγική ικανότητα παρέχει τους σωστούς τύπους τσιπ που χρησιμοποιούνται στα μηχανοκίνητα οχήματα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο γενικός διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Eric-Mark Huitema.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
08/06/2023 17:52
Η αυτοκινητοβιομηχανία τα προηγούμενα χρόνια δεν χρησιμοποιούσε σε μεγάλο βαθμό ημιαγωγούς, ωστόσο η πορεία προς την ηλεκτροκίνηση, η ανάπτυξη των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και η αύξηση της βιώσιμης κινητικότητας αύξησε σε μεγάλο βαθμό την ανάγκη για ημιαγωγούς.
Επειδή τα μικροσκοπικά μικροτσίπ είναι απαραίτητα για πολλά σημαντικά συστήματα του αυτοκινήτου, αποτελούν το κλειδί της ανάπτυξης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η τεράστια αύξηση της ζήτησης για υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και άλλα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης την περίοδο του πρώτου σταδίου της πανδημίας, δεν άφησε το περιθώριο στους κατασκευαστές να προμηθευτούν σημαντικές ποσότητες, ώστε να εξασφαλίσουν απρόσκοπτη παραγωγή.
Με τις αποθήκες των αυτοκινητοβιομηχανιών άδειες και τα αποθέματα εξαντλημένα, η έλλειψη μικροτσίπ έχει πλέον άμεσο αντίκτυπο στην παραγωγή οχημάτων. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να ανακάμψει από τον αντίκτυπο της COVID-19, όμως τα προβλήματα παραμένουν πολλά. Η παραγωγή των αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 23,3% κατά τη διάρκεια της περσινής περιόδου, δηλαδή μειώθηκε κατά 5 εκατομμύρια μονάδες σε σύγκριση με το 2019, ενώ η παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ σημείωσε μείωση 21% το 2020.
Αν και η ζήτηση των καταναλωτών για νέα οχήματα αυξήθηκε ξανά τους τελευταίους μήνες, οι κατασκευαστές της ΕΕ δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτήν. Ειδικά τώρα που έχουν να αντιμετωπίσουν μερικές ή πλήρεις διακοπές παραγωγής στα εργοστάσιά τους λόγω της συνεχιζόμενης έλλειψης των ημιαγωγών. Αυτός είναι και ο σημαντικότερος λόγος που τα καινούρια αυτοκίνητα έχουν καθυστέρηση παράδοσης πολλών μηνών, όχι μόνο στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη.
Όμως, αυτή η επιβράδυνση της ανανέωσης του στόλου οχημάτων της ΕΕ θέτει σε κίνδυνο τις φιλοδοξίες της Ευρώπης για το κλίμα. Αναμένονται οι όγκοι παραγωγής στην Ευρώπη να παραμείνουν χαμηλά τους επόμενους μήνες, ελπίζοντας σε ανάκαμψη από το επόμενο έτος. Αυτό συνεπάγεται παράταση στη χρήση των παλιών αυτοκινήτων, άρα και των αυξημένων εκπομπών ρύπων.
Αν και μέχρι στιγμής έχουν αποφευχθεί μαζικές απολύσεις, πολλοί εργαζόμενοι έχουν ήδη επηρεαστεί από τη μείωση της παραγωγής των αυτοκινήτων. Σήμερα σε πολλά εργοστάσια εφαρμόζονται προγράμματα περιορισμού του χρόνου εργασίας, ημέρες διακοπών, εργασία μικρής διάρκειας, προγράμματα άδειας ή προσωρινής ανεργίας.
Το μεγάλο ερώτημα είναι πώς θα διορθωθεί η κατάσταση. «Η βελτίωση της αξιοπιστίας των διαφορετικών επιπέδων της αλυσίδας εφοδιασμού μικροτσίπ πρέπει να είναι πρωταρχικός στόχος σε ευρωπαϊκό επίπεδο, δεδομένης της πολυπλοκότητας της αλυσίδας αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Προκειμένου να αποφευχθεί αυτό να συμβεί ξανά στο μέλλον, η Ευρώπη πρέπει να καταρτίσει ένα στρατηγικό σχέδιο για την αύξηση της παραγωγής ημιαγωγών στην ΕΕ. Είναι σημαντικό, ωστόσο, να διασφαλιστεί ότι αυτή η νέα παραγωγική ικανότητα παρέχει τους σωστούς τύπους τσιπ που χρησιμοποιούνται στα μηχανοκίνητα οχήματα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο γενικός διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Eric-Mark Huitema.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΣΧΟΛΙΑ