Η Ευρώπη θα ταλαιπωρείται επί… Μακρόν;

 11/03/2019 13:00

Το Brexit είναι σαν την κλιματική αλλαγή. Πολλά ακούς, αλλά λίγα ένιωσες προς το παρόν, από τις φερόμενες ως συνέπειες.

Έλεγε χαριτολογώντας ένας φίλος: «Τι θα πάθουμε; Ούτε σπούδασα εκεί ούτε έχω συγγενείς που δουλεύουν εκεί, ενώ δεν μου άρεσε ποτέ το traqffic keeps on the left (να οδηγούν στην αριστερή πλευρά του δρόμου). Τους ‘Μπιτλς’ τους ακούω από το βινύλιο, οπότε όλος ο καβγάς γίνεται για ένα ουίσκι;».

Να ανοίξω εδώ μια παρενθεσούλα, διότι είναι ενδιαφέρον να αναφέρω ότι για λόγους ιστορικούς στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και στις όποιες παλιές αποικίες του, τα αυτοκίνητα κινούνται στην αριστερή πλευρά.

Είχε γράψει η «Telegraph» πως η αιτία πάει πολύ πίσω στο χρόνο, όταν γίνονταν συνεχώς κλοπές κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Είτε πεζοί είτε σε άλογο, είτε σε άμαξα, οι άνθρωποι που στην πλειονότητά τους είναι δεξιόχειρες, θα μπορούσαν πιο εύκολα να αμυνθούν με το ξίφος τους!

Επιστέφοντας στη σύγχρονη καθημερινότητα, φαίνεται πως -παρά το φλεγματικό ύφος του φίλου- πολλοί και με πολλούς τρόπους θα τη νιώσουν την αλλαγή. Είναι σίγουρο ότι αν υπάρξει άτακτη έξοδος της Βρετανίας, ακόμα και τα προϊόντα που θα παραγγέλνει ο κόσμος μέσω διαδικτύου από εταιρείες του Ηνωμένου Βασιλείου θα αργούν και θα φτάνουν στα χέρια των καταναλωτών σε πιο ακριβές τιμές. Την ίδια ώρα ξεχασμένες τελωνειακές ελεγκτικές διαδικασίες και οι παλιοί δασμοί θα μπουν στη ζωή χιλιάδων ανθρώπων.

Και αυτά δεν είναι τα χειρότερα δυνατά νέα:

Πάνω από 40 χώρες και κυρίως αυτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα επηρεαστούν δυσμενώς από μια «βίαιη και άτακτη έξοδο των Βρετανών

Ήδη γίνονται πανεπιστημιακές έρευνες με μαθηματικά μοντέλα και προσομοιώσεις για τις συνέπειες και τα πρώτα συμπεράσματα κάνουν λόγο για απώλεια 600.000 θέσεων εργασίας σε όλο τον κόσμο εξαιτίας του Brexit!

Σε αυτό συντελεί λ.χ. -με μετριοπαθείς υπολογισμούς- η υπόθεση πως οι εισαγωγές της Βρετανίας έπειτα από μία άτακτη έξοδο της από την Ε.Ε. θα μειωθούν κατά 25%. Χάνοντας πελάτες, οι εταιρείες των άλλων χωρών θα καταφύγουν σε μειώσεις προσωπικού, στην αρχή τουλάχιστον.

Ψηλά στη λίστα, ως εξαγωγικός γίγαντας, φιγουράρει η Γερμανία, όπου κινδυνεύουν να βρεθούν στο δρόμο 100.000 εργαζόμενοι. Ίσως αυτό είχε στο νου του ο πολύπειρος Βόλφγκανγκ Σόιμπλε όταν πριν από μια εβδομάδα δήλωνε πως «η Βρετανία είτε δεν θα εγκαταλείψει τελικά την Ευρωπαϊκή Ένωση είτε μελλοντικά θα επιστρέψει σε αυτήν».

Έπεται η Γαλλία, όπου αναμένεται να κινδυνεύσουν να μείνουν χωρίς δουλειά 60.000 άνθρωποι, ενώ μεγάλες συνέπειες θα υποστούν, συγκριτικά, χώρες όπως η Μάλτα και η Ιρλανδία.

«Αγαπητή Ευρώπη, το Brexit είναι ένα μάθημα για όλους μας. Ήρθε η ώρα για ανανέωση». Με τα παραπάνω λόγια του Εμανουέλ Μακρόν, ο «Guardian» φιλοξενεί άρθρο του ίδιου που δημοσιεύθηκε και σε άλλες μεγάλες εφημερίδες της γηραιάς ηπείρου, όπως η γερμανική «Die Welt», η ισπανική «El Pais» κ.ά.

Ο γάλλος πρόεδρος με δραματικό τόνο -«πολίτες της Ευρώπης, παίρνω την ελευθερία να απευθύνομαι σε εσάς άμεσα, όχι μόνο στο όνομα της Ιστορίας και των αξιών που μας ενώνουν, αλλά επειδή η κατάσταση είναι πολύ κρίσιμη»- κάνει λόγο για την ανάγκη προώθησης θεμελιωδών μεταρρυθμίσεων στη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκτιμώντας πως έχουμε μπροστά μας την πιο αποφασιστική εκλογική αναμέτρηση στα χρονικά της Ενωμένης Ευρώπης. Γράφει μεταξύ άλλων: «Η Ευρώπη δεν ήταν ποτέ τόσο απαραίτητη μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο όσο είναι σήμερα, ακόμη και αν η Ευρώπη ποτέ δεν βρέθηκε σε τέτοιο κίνδυνο».

«Το Brexit είναι το σύμβολο αυτού του γεγονότος. Συμβολίζει την κρίση μιας Ευρώπης που δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στην ανάγκη των λαών της για προστασία από τις μεγάλες διαταραχές του σύγχρονου κόσμου. Συμβολίζει επίσης την «ευρωπαϊκή παγίδα». Η παγίδα δεν είναι το να ανήκει κανείς στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά στο ψέμα και την ανευθυνότητα που μπορεί να την καταστρέψει. 

Ποιος είπε στο βρετανικό λαό την αλήθεια για το μέλλον τους μετά το Brexit; Ποιος τους μίλησε για την απώλεια της πρόσβασης στην αγορά της Ε.Ε.; Ποιος αναφέρθηκε στους κινδύνους για την ειρήνη στην Ιρλανδία για την επαναφορά των συνόρων;». Η υποχώρηση στον εθνικισμό δεν προσφέρει τίποτα. Είναι μια απόρριψη χωρίς εναλλακτική λύση, που προωθούν οι φανατικοί του θυμού, στηριζόμενοι σε fake news».

  • Βέβαια στη χώρα του οι εφημερίδες λένε ότι ο Ε. Μακρόν επικαλείται τον -υπαρκτό- κίνδυνο ενίσχυσης των ακραίων ξενοφοβικών δυνάμεων, για να αλλάξει την ατζέντα ύστερα από το πλήγμα που δέχτηκε από το κίνημα των «κίτρινων γιλέκων». Μια καλή επίδοση στην ευρωκάλπη θα του δώσει μια βαθιά ανάσα για τη συνέχεια…

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 9/10 Μαρτίου 2019

Το Brexit είναι σαν την κλιματική αλλαγή. Πολλά ακούς, αλλά λίγα ένιωσες προς το παρόν, από τις φερόμενες ως συνέπειες.

Έλεγε χαριτολογώντας ένας φίλος: «Τι θα πάθουμε; Ούτε σπούδασα εκεί ούτε έχω συγγενείς που δουλεύουν εκεί, ενώ δεν μου άρεσε ποτέ το traqffic keeps on the left (να οδηγούν στην αριστερή πλευρά του δρόμου). Τους ‘Μπιτλς’ τους ακούω από το βινύλιο, οπότε όλος ο καβγάς γίνεται για ένα ουίσκι;».

Να ανοίξω εδώ μια παρενθεσούλα, διότι είναι ενδιαφέρον να αναφέρω ότι για λόγους ιστορικούς στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και στις όποιες παλιές αποικίες του, τα αυτοκίνητα κινούνται στην αριστερή πλευρά.

Είχε γράψει η «Telegraph» πως η αιτία πάει πολύ πίσω στο χρόνο, όταν γίνονταν συνεχώς κλοπές κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Είτε πεζοί είτε σε άλογο, είτε σε άμαξα, οι άνθρωποι που στην πλειονότητά τους είναι δεξιόχειρες, θα μπορούσαν πιο εύκολα να αμυνθούν με το ξίφος τους!

Επιστέφοντας στη σύγχρονη καθημερινότητα, φαίνεται πως -παρά το φλεγματικό ύφος του φίλου- πολλοί και με πολλούς τρόπους θα τη νιώσουν την αλλαγή. Είναι σίγουρο ότι αν υπάρξει άτακτη έξοδος της Βρετανίας, ακόμα και τα προϊόντα που θα παραγγέλνει ο κόσμος μέσω διαδικτύου από εταιρείες του Ηνωμένου Βασιλείου θα αργούν και θα φτάνουν στα χέρια των καταναλωτών σε πιο ακριβές τιμές. Την ίδια ώρα ξεχασμένες τελωνειακές ελεγκτικές διαδικασίες και οι παλιοί δασμοί θα μπουν στη ζωή χιλιάδων ανθρώπων.

Και αυτά δεν είναι τα χειρότερα δυνατά νέα:

Πάνω από 40 χώρες και κυρίως αυτές της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα επηρεαστούν δυσμενώς από μια «βίαιη και άτακτη έξοδο των Βρετανών

Ήδη γίνονται πανεπιστημιακές έρευνες με μαθηματικά μοντέλα και προσομοιώσεις για τις συνέπειες και τα πρώτα συμπεράσματα κάνουν λόγο για απώλεια 600.000 θέσεων εργασίας σε όλο τον κόσμο εξαιτίας του Brexit!

Σε αυτό συντελεί λ.χ. -με μετριοπαθείς υπολογισμούς- η υπόθεση πως οι εισαγωγές της Βρετανίας έπειτα από μία άτακτη έξοδο της από την Ε.Ε. θα μειωθούν κατά 25%. Χάνοντας πελάτες, οι εταιρείες των άλλων χωρών θα καταφύγουν σε μειώσεις προσωπικού, στην αρχή τουλάχιστον.

Ψηλά στη λίστα, ως εξαγωγικός γίγαντας, φιγουράρει η Γερμανία, όπου κινδυνεύουν να βρεθούν στο δρόμο 100.000 εργαζόμενοι. Ίσως αυτό είχε στο νου του ο πολύπειρος Βόλφγκανγκ Σόιμπλε όταν πριν από μια εβδομάδα δήλωνε πως «η Βρετανία είτε δεν θα εγκαταλείψει τελικά την Ευρωπαϊκή Ένωση είτε μελλοντικά θα επιστρέψει σε αυτήν».

Έπεται η Γαλλία, όπου αναμένεται να κινδυνεύσουν να μείνουν χωρίς δουλειά 60.000 άνθρωποι, ενώ μεγάλες συνέπειες θα υποστούν, συγκριτικά, χώρες όπως η Μάλτα και η Ιρλανδία.

«Αγαπητή Ευρώπη, το Brexit είναι ένα μάθημα για όλους μας. Ήρθε η ώρα για ανανέωση». Με τα παραπάνω λόγια του Εμανουέλ Μακρόν, ο «Guardian» φιλοξενεί άρθρο του ίδιου που δημοσιεύθηκε και σε άλλες μεγάλες εφημερίδες της γηραιάς ηπείρου, όπως η γερμανική «Die Welt», η ισπανική «El Pais» κ.ά.

Ο γάλλος πρόεδρος με δραματικό τόνο -«πολίτες της Ευρώπης, παίρνω την ελευθερία να απευθύνομαι σε εσάς άμεσα, όχι μόνο στο όνομα της Ιστορίας και των αξιών που μας ενώνουν, αλλά επειδή η κατάσταση είναι πολύ κρίσιμη»- κάνει λόγο για την ανάγκη προώθησης θεμελιωδών μεταρρυθμίσεων στη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκτιμώντας πως έχουμε μπροστά μας την πιο αποφασιστική εκλογική αναμέτρηση στα χρονικά της Ενωμένης Ευρώπης. Γράφει μεταξύ άλλων: «Η Ευρώπη δεν ήταν ποτέ τόσο απαραίτητη μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο όσο είναι σήμερα, ακόμη και αν η Ευρώπη ποτέ δεν βρέθηκε σε τέτοιο κίνδυνο».

«Το Brexit είναι το σύμβολο αυτού του γεγονότος. Συμβολίζει την κρίση μιας Ευρώπης που δεν κατάφερε να ανταποκριθεί στην ανάγκη των λαών της για προστασία από τις μεγάλες διαταραχές του σύγχρονου κόσμου. Συμβολίζει επίσης την «ευρωπαϊκή παγίδα». Η παγίδα δεν είναι το να ανήκει κανείς στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά στο ψέμα και την ανευθυνότητα που μπορεί να την καταστρέψει. 

Ποιος είπε στο βρετανικό λαό την αλήθεια για το μέλλον τους μετά το Brexit; Ποιος τους μίλησε για την απώλεια της πρόσβασης στην αγορά της Ε.Ε.; Ποιος αναφέρθηκε στους κινδύνους για την ειρήνη στην Ιρλανδία για την επαναφορά των συνόρων;». Η υποχώρηση στον εθνικισμό δεν προσφέρει τίποτα. Είναι μια απόρριψη χωρίς εναλλακτική λύση, που προωθούν οι φανατικοί του θυμού, στηριζόμενοι σε fake news».

  • Βέβαια στη χώρα του οι εφημερίδες λένε ότι ο Ε. Μακρόν επικαλείται τον -υπαρκτό- κίνδυνο ενίσχυσης των ακραίων ξενοφοβικών δυνάμεων, για να αλλάξει την ατζέντα ύστερα από το πλήγμα που δέχτηκε από το κίνημα των «κίτρινων γιλέκων». Μια καλή επίδοση στην ευρωκάλπη θα του δώσει μια βαθιά ανάσα για τη συνέχεια…

*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 9/10 Μαρτίου 2019

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επιλέξτε Κατηγορία