Η γραφειοκρατία «τράβηξε χειρόφρενο» στα λεωφορεία από τη Λειψία
09/12/2020 07:00
09/12/2020 07:00
Το θέμα των λεωφορείων που κυκλοφορύν στους δρόμους της πόλης απασχολεί έντονα τους τοπικούς άρχοντες της Θεσσαλονίκης και τη διοίκηση του Οργανισμού, καθώς σε αυτή τη φάση της έξαρσης της πανδημίας στη Βόρεια Ελλάδα αλλά και της μεγάλης πίεσης που δέχονται τα νοσοκομεία της πόλης, η ανάπτυξη του στόλου των λεωφορείων και η ένταξη στις γραμμές περισσοτέρων οχημάτων συμβάλλει στον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού. Άλλωστε, όπως αναφέρουν και οι επιστήμονες τα Μέσα Μεζαικής Μεταφοράς αποτελούν εστία υπερμετάδοσης του κορονοϊού.
Για το θέμα, όπως δήλωσε στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης στην τελευταία συνεδρίασή του, ο κ. Ζέρβας ενημέρωσε τον Κυριάκο Μητσοτάκη στην τελευταία συνάντησή τους στο Διοικητήριο. Όπως ανέφερε ο δήμαρχος, «η βελτίωση που αρχίζει, πρέπει να γίνεται να επιταχυνθεί, ώστε και σήμερα που υπάρχει το lockdown αλλά κυρίως την επόμενη μέρα, που πιθανότατα να υπάρχει μία χαλάρωση και θα κυκλοφορεί περισσότερος κόσμος αλλά το ιικό φορτίο θα υπάρχει, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για να έχουμε λύση στο θέμα των μετακινήσεων».
Ο κ. Ζέρβας κατά την τοποθέτησή του στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου υπερασπίστηκε τις πρωτοβουλίες του. «Όταν ανέλαβε τη διοίκηση του δήμου, το μείζον πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών δεν το έβαλα κάτω από το χαλί. Πρότεινα συγκεκριμένες προσωρινές λύσεις. Και χαίρομαι που κυκλοφορούν τώρα τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ, που βλέπω παλαιότερα λεωφορεία να έχουν αποσυρθεί και να κυκλοφορούν πολύ πιο σύγχρονα αυτά που παραληφθεί μέσω του leasing. Ζήτησα να επιταχυνθεί η διαδικασία για τη μίσθωση με το leasing περισσότερων λεωφορείων, όπως και σύντομα να έχουμε τακτοποίηση του θέματος για το νέο φορέα που θα αναλάβει το μεταφορικό έργο της πόλης», σημείωσε.
Αναφερόμενος στα λεωφορεία από τη Λειψία, τόνισε «Οι ίδιοι που δεν είχαν πρόβλημα να κυκλοφορούν όλες αυτές οι σαραπατράκες, ηλικίας 20-25 ετών, που έμεναν στη μέση του δρόμου. Περίμενα κάποια στιγμή να δω και τα λεωφορεία από την ταινία «Τα χτυποκάρδια στο θρανίο», με την Αλίκη Βουγιουκλάκη να κυκλοφορούν στην πόλη μου. Και τα λεωφορεία που ήρθαν από τη Λειψία, ξαφνικά έγιναν αυτοφλεγόμενα, επικίνδυνα και αυτά με ποιον τρόπο.
Όταν κάποιο λεωφορείο από αυτά σε πλήρη αναντιστοιχία με το χρησιδάνειο που υπογράψαμε με τον ΟΑΣΘ βρέθηκε να εκτελεί ένα δρομολόγιο, άσχετο, μεταμεσονύχτιο, στην περιοχή του Χορτιάτη, όταν το συμφωνητικό προέβλεπε ότι τα λεωφορεία αυτά θα κάνουν μεταφορικό έργο εντός των ορίων του δήμου Θεσσαλονίκης», υπογράμμισε.
Ο ΟΑΣΘ πληρώνει τη φύλαξη
Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΜτΚ» από τα συνολικά 50 οχήματα που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τον αδελφοποιημένο σε αυτόν δήμο της Λειψίας στη Γερμανία έναντι 11.500 ευρώ το καθένα, στην πόλη βρίσκονται 22 οχήματα.
Από αυτά εννέα οχήματα έχουν λάβει πινακίδες και κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, ενώ τα υπόλοιπα 13 βρίσκονται στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ με την διοίκηση του Οργανισμού να αναμένει τα σχετικά τιμολόγια από τη Γερμανία, προκειμένου να ξεκινήσει η προβλεπόμενη διαδικασία (εκτελωνισμός, πινακίδες κ.τλ.), ώστε να μπορέσουν να κυκλοφορήσουν στους δρόμους και να ενισχύσουν τον στόλο του ΟΑΣΘ.
Σύμφωνα με κύκλους της διοίκησης του Οργανισμού εκείνο που έχει καθυστερήσει την ένταξη των οχημάτων στον στόλο του ΟΑΣΘ και την ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου στην πόλη είναι η... γραφειοκρατία.
Την ίδια ώρα, ο ΟΑΣΘ σύμφωνα με πληροφορίες έχει αναλάβει την υποχρέωση να καλύψει το κόστος για τη μεταφορά των οχημάτων από την Λειψία στη Θεσσαλονίκη αλλά και τη φύλαξή τους στην Γερμανία, μέχρις ότου ανέβουν στα μεγάλα φορτηγά που θα τα μεταφέρουν στην Ελλάδα. Σύμφωνα με απόφαση που αναρτήθηκε στην «Διαύγεια» ο ΟΑΣΘ ενέκρινε κονδύλι 300.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ αξίας 72.000 ευρώ (συνολικά 372.000 ευρώ) για την μεταφορά των οχημάτων στη Θεσσαλονίκη. Επίσης, συνολικό ποσό 15.500 ευρώ για «Τεχνική Μελέτη και έκδοση δελτίου ΚΤΕΟ-Μεταβίβαση-Ταξινόμηση-έκδοση άδειας κυκλοφορίας».
Επίσης, ο Οργανισμός ενέκρινε συνολικό ποσό 111.600 ευρώ σε βάρος του προϋπολογισμού του που αφορά δαπάνη για «έξοδα αποθήκευσης και φύλαξης των πενήντα λεωφορείων σε Γερμανία». Από το συνολικό ποσό των 499.100 ευρώ που εγκρίθηκε, τελικά ο Οργανισμός κατόπιν έρευνας αγοράς που έγινε διαθέτει ποσό 368.500 ευρώ για φύλαξη και μεταφορά των οχημάτων.
Σημειώνεται πως η διοίκηση του Οργανισμού εξέτασε το ενδεχόμενο να μεταφερθούν τα οχήματα από την Λειψία σε καράβι, σενάριο που ωστόσο εγκαταλείφθηκε λόγω κόστους και επιπλέον καθυστέρησης.
Γιατί... κάηκε;
Σε ό,τι αφορά το πρόβλημα που προέκυψε με το λεωφορείο που εκτελούσε δρομολόγιο στην περιοχή του Χορτιάτη κύκλοι της διοίκησης του ΟΑΣΘ αναφέρουν στη «ΜτΚ» πως «όπως όλα δείχνουν δεν ήταν σωστά ρυθμισμένος ο κινητήρας με αποτέλεσμα να φύγουν άκαυστα τα οποία, στο περιβάλλον της εξάτμισης εκεί που είναι ο καταλύτης, δημιούργησαν υψηλή θερμοκρασία και έγινε ανάφλεξη. Το κόστος της επισκευής ανήλθε σε 300 ευρώ και το λεωφορείο κυκλοφορεί κανονικά» απαντούν οι ίδιοι παράγοντες του ΟΑΣΘ.
«Ορισμένοι βλέπουν ότι η προσπάθεια που κάνουμε για ανάταξη των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη αποδίδει καρπούς και πέτυχε» αρκέστηκε να σχολιάσει από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας. Ο ίδιος συμπληρώνει πως τα λεωοφρεία της Λειψίας είναι σε καλή κατάσταση, δεν πρέπει να λησμονούμε πως είναι μεταχειρισμένα, ενώ ο ΟΑΣΘ έχει αναλάβει το κόστος της συντήρησής τους. Μάλιστα, όπως δηλώνει ο ΟΑΣΘ επικοινώνησε με την κατασκευάστρια εταιρεία προκειμένου να εξακριβωθεί για ποιο λόγο παρουσίασε βλάβη το συγκεκριμένο όχημα που κάηκε.
Εκτιμάται πάντως πως τα υπόλοιπα λεωφορεία που βρίσκονται στο μαξοστάσιο θα ενταχθούν μέχρι τις γιορτές σε δρομολόγια και τα υπόλοια 28 από τη νέα χρονιά. Την ίδια ώρα, ο Οργανισμός ενισχύθηκε μέχρι σήμερα με 91 μισθωμένα λεωφορεία από τα 180 λεωφορεία που μισθώνονται μέσω leasing. Από αυτά τα 61 μάλιστα έχουν ενσωματωθεί στις γραμμές του ΟΑΣΘ, ενώ για τα υπόλοιπα 30 εκκρεμμούν οι πινακίδες. Πρόκειται για 18 αρθρωτά λεωφορεία και 73 κανονικά
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 6 Δεκεμβρίου 2020
Το θέμα των λεωφορείων που κυκλοφορύν στους δρόμους της πόλης απασχολεί έντονα τους τοπικούς άρχοντες της Θεσσαλονίκης και τη διοίκηση του Οργανισμού, καθώς σε αυτή τη φάση της έξαρσης της πανδημίας στη Βόρεια Ελλάδα αλλά και της μεγάλης πίεσης που δέχονται τα νοσοκομεία της πόλης, η ανάπτυξη του στόλου των λεωφορείων και η ένταξη στις γραμμές περισσοτέρων οχημάτων συμβάλλει στον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού. Άλλωστε, όπως αναφέρουν και οι επιστήμονες τα Μέσα Μεζαικής Μεταφοράς αποτελούν εστία υπερμετάδοσης του κορονοϊού.
Για το θέμα, όπως δήλωσε στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης στην τελευταία συνεδρίασή του, ο κ. Ζέρβας ενημέρωσε τον Κυριάκο Μητσοτάκη στην τελευταία συνάντησή τους στο Διοικητήριο. Όπως ανέφερε ο δήμαρχος, «η βελτίωση που αρχίζει, πρέπει να γίνεται να επιταχυνθεί, ώστε και σήμερα που υπάρχει το lockdown αλλά κυρίως την επόμενη μέρα, που πιθανότατα να υπάρχει μία χαλάρωση και θα κυκλοφορεί περισσότερος κόσμος αλλά το ιικό φορτίο θα υπάρχει, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για να έχουμε λύση στο θέμα των μετακινήσεων».
Ο κ. Ζέρβας κατά την τοποθέτησή του στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου υπερασπίστηκε τις πρωτοβουλίες του. «Όταν ανέλαβε τη διοίκηση του δήμου, το μείζον πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών δεν το έβαλα κάτω από το χαλί. Πρότεινα συγκεκριμένες προσωρινές λύσεις. Και χαίρομαι που κυκλοφορούν τώρα τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ, που βλέπω παλαιότερα λεωφορεία να έχουν αποσυρθεί και να κυκλοφορούν πολύ πιο σύγχρονα αυτά που παραληφθεί μέσω του leasing. Ζήτησα να επιταχυνθεί η διαδικασία για τη μίσθωση με το leasing περισσότερων λεωφορείων, όπως και σύντομα να έχουμε τακτοποίηση του θέματος για το νέο φορέα που θα αναλάβει το μεταφορικό έργο της πόλης», σημείωσε.
Αναφερόμενος στα λεωφορεία από τη Λειψία, τόνισε «Οι ίδιοι που δεν είχαν πρόβλημα να κυκλοφορούν όλες αυτές οι σαραπατράκες, ηλικίας 20-25 ετών, που έμεναν στη μέση του δρόμου. Περίμενα κάποια στιγμή να δω και τα λεωφορεία από την ταινία «Τα χτυποκάρδια στο θρανίο», με την Αλίκη Βουγιουκλάκη να κυκλοφορούν στην πόλη μου. Και τα λεωφορεία που ήρθαν από τη Λειψία, ξαφνικά έγιναν αυτοφλεγόμενα, επικίνδυνα και αυτά με ποιον τρόπο.
Όταν κάποιο λεωφορείο από αυτά σε πλήρη αναντιστοιχία με το χρησιδάνειο που υπογράψαμε με τον ΟΑΣΘ βρέθηκε να εκτελεί ένα δρομολόγιο, άσχετο, μεταμεσονύχτιο, στην περιοχή του Χορτιάτη, όταν το συμφωνητικό προέβλεπε ότι τα λεωφορεία αυτά θα κάνουν μεταφορικό έργο εντός των ορίων του δήμου Θεσσαλονίκης», υπογράμμισε.
Ο ΟΑΣΘ πληρώνει τη φύλαξη
Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΜτΚ» από τα συνολικά 50 οχήματα που αγόρασε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τον αδελφοποιημένο σε αυτόν δήμο της Λειψίας στη Γερμανία έναντι 11.500 ευρώ το καθένα, στην πόλη βρίσκονται 22 οχήματα.
Από αυτά εννέα οχήματα έχουν λάβει πινακίδες και κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, ενώ τα υπόλοιπα 13 βρίσκονται στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ με την διοίκηση του Οργανισμού να αναμένει τα σχετικά τιμολόγια από τη Γερμανία, προκειμένου να ξεκινήσει η προβλεπόμενη διαδικασία (εκτελωνισμός, πινακίδες κ.τλ.), ώστε να μπορέσουν να κυκλοφορήσουν στους δρόμους και να ενισχύσουν τον στόλο του ΟΑΣΘ.
Σύμφωνα με κύκλους της διοίκησης του Οργανισμού εκείνο που έχει καθυστερήσει την ένταξη των οχημάτων στον στόλο του ΟΑΣΘ και την ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου στην πόλη είναι η... γραφειοκρατία.
Την ίδια ώρα, ο ΟΑΣΘ σύμφωνα με πληροφορίες έχει αναλάβει την υποχρέωση να καλύψει το κόστος για τη μεταφορά των οχημάτων από την Λειψία στη Θεσσαλονίκη αλλά και τη φύλαξή τους στην Γερμανία, μέχρις ότου ανέβουν στα μεγάλα φορτηγά που θα τα μεταφέρουν στην Ελλάδα. Σύμφωνα με απόφαση που αναρτήθηκε στην «Διαύγεια» ο ΟΑΣΘ ενέκρινε κονδύλι 300.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ αξίας 72.000 ευρώ (συνολικά 372.000 ευρώ) για την μεταφορά των οχημάτων στη Θεσσαλονίκη. Επίσης, συνολικό ποσό 15.500 ευρώ για «Τεχνική Μελέτη και έκδοση δελτίου ΚΤΕΟ-Μεταβίβαση-Ταξινόμηση-έκδοση άδειας κυκλοφορίας».
Επίσης, ο Οργανισμός ενέκρινε συνολικό ποσό 111.600 ευρώ σε βάρος του προϋπολογισμού του που αφορά δαπάνη για «έξοδα αποθήκευσης και φύλαξης των πενήντα λεωφορείων σε Γερμανία». Από το συνολικό ποσό των 499.100 ευρώ που εγκρίθηκε, τελικά ο Οργανισμός κατόπιν έρευνας αγοράς που έγινε διαθέτει ποσό 368.500 ευρώ για φύλαξη και μεταφορά των οχημάτων.
Σημειώνεται πως η διοίκηση του Οργανισμού εξέτασε το ενδεχόμενο να μεταφερθούν τα οχήματα από την Λειψία σε καράβι, σενάριο που ωστόσο εγκαταλείφθηκε λόγω κόστους και επιπλέον καθυστέρησης.
Γιατί... κάηκε;
Σε ό,τι αφορά το πρόβλημα που προέκυψε με το λεωφορείο που εκτελούσε δρομολόγιο στην περιοχή του Χορτιάτη κύκλοι της διοίκησης του ΟΑΣΘ αναφέρουν στη «ΜτΚ» πως «όπως όλα δείχνουν δεν ήταν σωστά ρυθμισμένος ο κινητήρας με αποτέλεσμα να φύγουν άκαυστα τα οποία, στο περιβάλλον της εξάτμισης εκεί που είναι ο καταλύτης, δημιούργησαν υψηλή θερμοκρασία και έγινε ανάφλεξη. Το κόστος της επισκευής ανήλθε σε 300 ευρώ και το λεωφορείο κυκλοφορεί κανονικά» απαντούν οι ίδιοι παράγοντες του ΟΑΣΘ.
«Ορισμένοι βλέπουν ότι η προσπάθεια που κάνουμε για ανάταξη των αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη αποδίδει καρπούς και πέτυχε» αρκέστηκε να σχολιάσει από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας. Ο ίδιος συμπληρώνει πως τα λεωοφρεία της Λειψίας είναι σε καλή κατάσταση, δεν πρέπει να λησμονούμε πως είναι μεταχειρισμένα, ενώ ο ΟΑΣΘ έχει αναλάβει το κόστος της συντήρησής τους. Μάλιστα, όπως δηλώνει ο ΟΑΣΘ επικοινώνησε με την κατασκευάστρια εταιρεία προκειμένου να εξακριβωθεί για ποιο λόγο παρουσίασε βλάβη το συγκεκριμένο όχημα που κάηκε.
Εκτιμάται πάντως πως τα υπόλοιπα λεωφορεία που βρίσκονται στο μαξοστάσιο θα ενταχθούν μέχρι τις γιορτές σε δρομολόγια και τα υπόλοια 28 από τη νέα χρονιά. Την ίδια ώρα, ο Οργανισμός ενισχύθηκε μέχρι σήμερα με 91 μισθωμένα λεωφορεία από τα 180 λεωφορεία που μισθώνονται μέσω leasing. Από αυτά τα 61 μάλιστα έχουν ενσωματωθεί στις γραμμές του ΟΑΣΘ, ενώ για τα υπόλοιπα 30 εκκρεμμούν οι πινακίδες. Πρόκειται για 18 αρθρωτά λεωφορεία και 73 κανονικά
*Δημοσιεύθηκε στη "ΜτΚ" στις 6 Δεκεμβρίου 2020
ΣΧΟΛΙΑ